Bijna net zo erg als Boedapest. Bijna.quote:Istanbul- De Turkse politie heeft zeker dertig mensen opgepakt die wilden meelopen in een pride-mars in Istanboel, meldt de oppositie. Het lhbti-evenement is al sinds 2015 verboden, maar ieder jaar proberen groepen mensen de pride toch te vieren.
Op beelden zijn confrontaties te zien tussen de politie en mensen met regenboogvlaggen in het centrum van Istanboel. Volgens de organisatoren van de pride treedt de politie ieder jaar hardhandiger op tegen deelnemers.
Officieel worden de prides verboden om veiligheidsredenen, maar mensenrechtenorganisaties stellen vast dat de religieus-conservatieve regering van president Recep Tayyip Erdogan zich steeds vijandiger uitlaat over lhbti'ers. Hij beschuldigt hen ervan de traditionele familiewaarden te ondermijnen.
Volgens Amnesty International en Human Rights Watch ondervinden lhbti'ers in Turkije steeds meer discriminatie en geweld.
https://www.telegraaf.nl/(...)anboel/74604364.html
Waarom?quote:Op zondag 29 juni 2025 20:49 schreef Nober het volgende:
[..] Het lhbti-evenement is al sinds 2015 verboden [..]
Erdolf is een onzeker ventje.quote:
Ga anders gewoon je homofeestje ergens anders vieren. Turken willen het niet.quote:
Waarom niet?quote:Op zondag 29 juni 2025 21:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat ze graag linkse politici van heine en verre verwelkomen voor hun aandachtsmomentje.
Turkije is een islamitisch land, niet westers, wonen amper witte mensen dus zij mogen pride verbieden en homo's veroordelen.quote:
Precies, dit is gewoon een onderdeel van de cultuur daar. Dat moeten we dan natuurlijk respecteren.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:04 schreef HSG het volgende:
Turkije is een islamitisch land, niet westers, wonen amper witte mensen dus zij mogen pride verbieden en homo's veroordelen.
En omdat er ook veel moslims in Nederland wonen moeten we het hier ook verbieden om rekening met hun cultuur en religie te houden.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Precies, dit is gewoon een onderdeel van de cultuur daar. Dat moeten we dan natuurlijk respecteren.
Want er zijn geen homo's in islamitische landenquote:Op zondag 29 juni 2025 21:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Precies, dit is gewoon een onderdeel van de cultuur daar. Dat moeten we dan natuurlijk respecteren.
Ze hebben originele manieren om er van af te komen.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:10 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Want er zijn geen homo's in islamitische landen
Daar zal men in bepaalde contreien vast wel naar naar willen luisteren. Immers hoort dat bij het nastreven van een diverse en inclusieve samenleving.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:09 schreef HSG het volgende:
[..]
En omdat er ook veel moslims in Nederland wonen moeten we het hier ook verbieden om rekening met hun cultuur en religie te houden.
Daar horen we de mensen die zich hartstikke druk hebben zitten maken over een afgelaste Pride in Boedapest nooit over.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:10 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Want er zijn geen homo's in islamitische landen
Turkije is nu een onderdeel van de Balkan? Bijzonder.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:13 schreef Drxx het volgende:
Ik begrijp wel dat ze bepaalde vormen van meelopen willen verbieden, maar in zijn geheel in een seculier land is gewoon nut dun. Jammer weer. Typisch balkanvolk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het volk aldaar zijn verkapte Grieken met een beetje Turkic erdoorheen gemixt, en hier en daar een verdwaalde Koerd. Cultureel is het allemaal hetzelfde; achtergestelde 13e eeuwse menschen.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Turkije is nu een onderdeel van de Balkan? Bijzonder.
Want dan is homohaat een graadmeter?quote:Op zondag 29 juni 2025 21:21 schreef Gimmick het volgende:
Het is niet voor niets dat ze geen onderdeel zijn van de Europese Unie.
Het feest was niet gay genoeg voor Erdoğan's smaakquote:
Een van de graadmeters, ja. Niet zo zeer ‘homohaat’ - dat zit in de mensen zelf. Maar wel hoe je als land minderheden beschermd.quote:
Jij moet hun cultuur respecteren.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:21 schreef Gimmick het volgende:
Schandalig. Het is niet voor niets dat ze geen onderdeel zijn van de Europese Unie. En met Erdohan is dat verder weg dan ooit.
Als dat zo is dan houdt Europa zich er teringslecht aan, en dan hoeft Turkije zich daar geen zorgen om te maken.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:27 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Een van de graadmeters, ja. Niet zo zeer ‘homohaat’ - dat zit in de mensen zelf. Maar wel hoe je als land minderheden beschermd.
Als Halsema mee zou lopen daar in Istanbul en ze zou worden opgepakt, zou ze dan wegkomen met op z'n Turks "ies koeltoer" te zeggen?quote:
Nee, dat moet ik niet. En probeer mij niet in een hoek te drukken alsof ik dat zou vinden. Als er iets mis is met een land mag dat gezegd worden.quote:
Advies is wel om het niet te hard te zeggen tegen iemand die daar zijn/haar oorsprong heeft.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:49 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Nee, dat moet ik niet. En probeer mij niet in een hoek te drukken alsof ik dat zou vinden. Als er iets mis is met een land mag dat gezegd worden.
Het racisme en xenofobie spat van het scherm door deze reactie.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:49 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Nee, dat moet ik niet. En probeer mij niet in een hoek te drukken alsof ik dat zou vinden. Als er iets mis is met een land mag dat gezegd worden.
"What if...."quote:Op zondag 29 juni 2025 21:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als Halsema mee zou lopen daar in Istanbul en ze zou worden opgepakt, zou ze dan wegkomen met op z'n Turks "ies koeltoer" te zeggen?
Ik ga niet verder mee in deze schaduwdiscussie maar wens je veel plezier.quote:Op zondag 29 juni 2025 22:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Het racisme en xenofobie spat van het scherm door deze reactie.
[..]
"What if...."
Heb jij enig idee hoeveel homoseksuelen in Istanboel wonen?quote:Op zondag 29 juni 2025 21:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ga anders gewoon je homofeestje ergens anders vieren. Turken willen het niet.
De Balkan was een onderdeel van het Ottomaanse Rijk waarvan Istanboel de hoofdstad was.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niet veel.quote:Op zondag 29 juni 2025 23:04 schreef Horzula het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoeveel homoseksuelen in Istanboel wonen?
quote:Op zondag 29 juni 2025 23:05 schreef Richestorags het volgende:
Snel Halsema.
Oh nee wacht. Verkeerde geloof en verkeerde huidskleur. Doen we niks mee.
Ik denk dat je nog nooit in Istanbul geweest bent.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:04 schreef HSG het volgende:
Zou Halsema hier ook naartoe zijn gegaan?
[..]
Turkije is een islamitisch land, niet westers, wonen amper witte mensen dus zij mogen pride verbieden en homo's veroordelen.
Dat mag jij denken.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog nooit in Istanbul geweest bent.
Ook je uitspraken als: Moslimland kloppen niet, mensen zijn er nauwelijks met religie bezig.quote:
In het westen ook niet maar toch zijn westerlingen slecht en intolerant naar homo's hoor.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook je uitspraken als: Moslimland kloppen niet, mensen zijn er nauwelijks met religie bezig.
Hoe kom je daarbij, je verzint het gewoon ter plekke.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:34 schreef HSG het volgende:
[..]
In het westen ook niet maar toch zijn westerlingen slecht en intolerant naar homo's hoor.
En die zogenaamde liberale regimes, zeg maar de Femkes lossen niks op, ik voel me in Istanbul meer op me gemak dan in Amsterdam.quote:
Nee ik ben gewoon ontzettend links en jouw post ruikt naar "ik kom op voor witte mensen". Heel racistisch.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij, je verzint het gewoon ter plekke.
Maar wat verwacht je nu precies dat Femke gaat concreet voor besluit maakt in Amsterdam zodat bepaalde mensen homo's aardig gaan vinden? Daar hebben al meerdere mensen niet op geantwoord.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
En die zogenaamde liberale regimes, zeg maar de Femkes lossen niks op, ik voel me in Istanbul meer op me gemak dan in Amsterdam.
Ik hoef niet aardig gevonden te worden, ze moet zorgen dat mensen veilig over straat kunnen.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat verwacht je nu precies dat Femke gaat concreet voor besluit maakt in Amsterdam zodat bepaalde mensen homo's aardig gaan vinden? Daar hebben al meerdere mensen niet op geantwoord.
Of je kijkt even op wikipediaquote:Op zondag 29 juni 2025 21:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ze is verantwoordelijk voor openbare orde en veiligheid. Ze moet dus zorgen voor handhaving.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat verwacht je nu precies dat Femke gaat concreet voor besluit maakt in Amsterdam zodat bepaalde mensen homo's aardig gaan vinden? Daar hebben al meerdere mensen niet op geantwoord.
Uiteraard, maar waar in het beleid zou dat precies anders moeten? Gezien op iedere hoek van de straat een agent neerzetten niet echt een haalbare kaart is.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze is verantwoordelijk voor openbare orde en veiligheid. Ze moet dus zorgen voor handhaving.
Dat zou jij toch moeten weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |