abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218732440
quote:
8s.gif Op woensdag 10 september 2025 17:19 schreef ems. het volgende:
Inhoudelijk reageren = linkdumpen van social media? Willekeurige meningen van willekeurige personen? Cool, cool.
Ook daar kan je op reageren als je daar intelligent genoeg voor bent ;)
Daar is een forum voor bedoeld, niet om de spreker neer te sabelen omdat je het nivo niet aankan
pi_218734540
quote:
6s.gif Op woensdag 10 september 2025 17:58 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Ook daar kan je op reageren als je daar intelligent genoeg voor bent ;)
Daar is een forum voor bedoeld, niet om de spreker neer te sabelen omdat je het nivo niet aankan
Ik zal snel op zoek gaan naar een social media mening van een willekeurige heikneuter uit lutjebroek als reactie hierop.
Conscience do cost.
pi_218735262
quote:
8s.gif Op woensdag 10 september 2025 21:54 schreef ems. het volgende:
Ik zal snel op zoek gaan naar een social media mening van een willekeurige heikneuter uit lutjebroek als reactie hierop.
Als je daar zelf niet toe in staat bent, zal je wel moeten ja
Zielig maar de waarheid is soms hard
Mooie is wel dat een forum geen iq minimum heeft
pi_218740202
twitter
pi_218755221
twitter
pi_218757471
twitter
  zondag 14 september 2025 @ 12:01:30 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218768437
Politiek aan de Amstel: fout met gebiedsverboden en mogen ambtenaren staken voor Gaza?

Wederom werd er in de Amsterdamse politiek gesproken over het facturenfiasco met AFIS, maar er gebeurde gelukkig meer deze week. Zo was er een debat over het plan van GroenLinks en D66 voor ‘gendermainstreaming’, sloeg een republikeinse wethouder het bezoek van kroonprinses Amalia over en ging het over of ambtenaren mogen staken voor Gaza tijdens werk. Nicola Brannan van AT5, David Hielkema van Het Parool en Marijn Schrijver van De Telegraaf bespreken in de podcast Politiek aan de Amstel de bubbel van de Stopera met 22.000 ambtenaren, een begroting van 8 miljard, 45 raadsleden, negen wethouders en n burgemeester.

quote:
En welke rol speelde burgemeester Femke Halsema bij de blunder rondom de gebiedsverboden in het centrum voor drugsdealers?
https://www.at5.nl/artike(...)ren-staken-voor-gaza

Je verwacht het niet h :') _O- _O-
pi_218769840
Wordt deze mongool elk jaar genomineerd? :')
  zondag 14 september 2025 @ 16:13:58 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218771138
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 13:59 schreef Cockwhale het volgende:
Wordt deze mongool elk jaar genomineerd? :')
:Y Dat kan inderdaad :|W

https://www.bestebestuurder.nl/
  zondag 14 september 2025 @ 17:38:45 #60
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218771801
twitter
  zondag 14 september 2025 @ 17:40:21 #61
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zondag 14 september 2025 @ 19:27:14 #62
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218772628
NWS / Tientallen meldingen en aangiften na optreden Bob Vylan

Alleen in Amsterdam

Onder leiding van de beste bestuurder :') _O- _O- _O-
  zondag 14 september 2025 @ 21:00:40 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zondag 14 september 2025 @ 21:02:01 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218773513
twitter
  zondag 14 september 2025 @ 21:02:17 #65
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218773518
quote:
Spijker kop.
Voor (rechtse) Teeuwen maakt Halalsema graag een uitzondering. Zo werkt dat in haar bubbel.
  zondag 14 september 2025 @ 21:10:33 #66
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218773607
POLL
pi_218773673
Iedereen lekker genieten fijn schelden op Halsema.

Maar bedenk je is: hoe slecht ze het ook doet, veel beters heeft dit land dus niet te bieden. Of geven we deze prijs aan Mark “geen actieve herinnering” Rutte, of Geert “hoe hard kan ik wegrennen” Wilders? Of anders Pieter “burnout elders” Omzigt?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2025 21:20:30 ]
pi_218773800
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 21:02 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Spijker kop.
Voor (rechtse) Teeuwen maakt Halalsema graag een uitzondering. Zo werkt dat in haar bubbel.
Altijd met zulke lijpo's.
Iedereen mag bedreigt en zelfs aangevallen worden maar boehoe doen als er wat over haar is.
  zondag 14 september 2025 @ 21:35:15 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218773813
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 21:02 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Spijker kop.
Wie?
Huilen dan.
pi_218774552
Waar blijft Halsema’s straatverbod voor dealers? ‘Dit is een blunder!’

Het Amsterdamse Wallengebied wordt geteisterd door drugsdealers. Reden voor burgemeester Femke Halsema om het straatverbod voor betrapte dealers uit te breiden naar 72 uur. De regel had al deze zomer van kracht moeten zijn, maar nu blijkt dat daar helemaal niks van terecht kwam.

Oorzaak is een administratieve fout op het Amsterdamse stadhuis. In podcast Politiek aan de Amstel pluizen Nicolai Brannan (AT5), David Hielkema (Het Parool) en Marijn Schrijver (De Telegraaf) uit wiens schuld dat is: die van burgemeester Halsema of aanstormend Tweede Kamerlid Fatihya Abdi (PvdA)?

https://www.telegraaf.nl/(...)lunder/90389085.html

Verrassend weer :X
pi_218774559
Burgemeester Halsema: Onveiligheidsgevoel Joodse studenten aan UvA ‘niet representatief’ :')

Volgens burgemeester Halsema zijn de gevoelens van onveiligheid van meerdere Joodse UvA’ers ‘niet representatief’ voor de gehele Joodse UvA-gemeenschap.

Dit antwoordt de burgemeester op vragen in de gemeenteraad naar aanleiding van een artikel in Het Parool.

https://www.folia.nl/nl/a(...)-niet-representatief

Alles wat niet in haar straatje past wordt ontkend om te :r :r
pi_218778079
Centraal Joods Overleg start kort geding om optreden Bob Vylan in Nijmegen te verbieden

Het Centraal Joods Overleg (CJO) spant een kort geding aan om te voorkomen dat het Britse rapduo Bob Vylan maandagavond optreedt in poppodium Doornroosje in Nijmegen. De zaak dient maandagmiddag in Arnhem.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-verbieden~ab2e9402/

Nu maar even:
Halsema meenemen als raadsvrouw voor Bob
Bob maar even laten gamen ipv optreden
Vertellen dat het in Amsterdam een heel ander geval was
Dat ze is verrast door de oproer
Er geen bewijs is gevonden tot nu toe
Vrijheids van meningsuiting ook kunst is

En alles is weer ok

De tering wat een gedrocht :r
pi_218778122
Wat een conflict in het Midden-Oosten te maken heeft met de moord op 95% van mijn familie is mij een raadsel.

Het optreden gedogen van artiesten in een gebouw van de gemeente, die oproepen tot geweld, met terroristische vlaggen zwaaien en in ons omringende landen verbannen zijn, is weer n voorval waarvoor u een excuus had. Onbegrijpelijk. Terwijl Joodse artiesten geweigerd werden in vele locaties die nog net geen bordjes tonen “Voor Joden verboden” die ook in het NHM te zien zijn. Wel in de openbare ruimte meehuilen en om een deel van uw electoraat stil te houden vaak het woord 'genocidaal' gebruiken. Door geen enkele rechterlijke uitspraak ondersteund. Verschuilend achter opmerkingen van een “directeur” van het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies.

En zo, mevrouw Halsema, kan ik nog vele, vele incidenten benoemen. Na ieder voorval waar een lid van de Joodse gemeenschap reageert, leest u iedere keer een speech voor, waar u volgens mij geen woord van meent. En bij iedere negatieve reactie op uw functioneren schermt u met die door u vaak gebruikte term van gekwetstheid. Net als die andere gemeenschap in Nederland bent u dan het (gespeelde) slachtoffer. Nul empathie, nul zelfreflectie, louter ontkenning en verdediging.

Uw laatste kers op de taart was uw voorstel om gewonde en getraumatiseerde kinderen uit Gaza voor behandeling naar Amsterdam te halen. Los nog hoe u dit logistiek zou willen realiseren, vraag ik mij af waarom nu, en waarom alleen kinderen uit Gaza. Waarom geen meisjes uit Afghanistan, of vrouwen uit Iran, of kinderen uit Darfoer, of kinderen uit Libanon of uit Oekrane? Wellicht uit alle landen waar moslims elkaar vermoorden. Of alleen uit landen waarvan uw fractie en raad denkt dat Israli’s moslims vermoorden. En hoe zit het met al die kinderen uit Isral die meerdere keren per nacht de schuilkelders in moeten vluchten. (Gelukkig hebben zij schuilkelders in plaats van terreurtunnels waar Hamas hun kinderen uit weren.) Waarom pleit u niet dat de Arabische omringende en zeer rijke geloofsgenoten die kinderen opvangen. En waarschijnlijk stelt u ook voor dat deze arme slachtoffertjes, en dat zijn ze oprecht, door hun familie vergezeld worden opdat hun trauma niet groter wordt. Dan importeert u nog meer Jodenhaat naar Amsterdam. Want de laatste jaren is deze Jodenhaat, verpakt als antizionisme of pro-Palestina sympathie dankzij het lakse optreden van de Gemeente Amsterdam sterk toegenomen.

Of doet u dit allemaal om een aantal activistische medebestuursleden ter wille te zijn of de moslimgemeenschap, die natuurlijk vele malen groter is en electoraal veel aantrekkelijker, aan u te binden. Dat betekent dat er geen toekomst meer is in Amsterdam voor een Joodse gemeenschap. Iets wat in de uitgave van een boek voor lagere scholen ter gelegenheid van 750 jaar Amsterdam al werd bevestigd. Geen woord over de toegevoegde waarde van Joden in die 750 jaar Amsterdam. Ondanks het feit dat u altijd vis--vis de Joodse gemeenschap verklaart dat de positieve bijdrage van Joden in Amsterdam zo belangrijk is en was.

Amsterdam is, nee was, een prachtige stad. U heeft door uw beleid een afschuwelijke oorlog ver buiten onze grenzen naar onze stad gehaald. Een oorlog waar Amsterdamse en Nederlandse Joden part nog deel aan hebben. Los van waar hun sympathie in dit conflict ligt. De overgrote meerderheid van Joodse Amsterdammers heeft wel degelijk oog voor het vreselijke lijden van werkelijk onschuldigen aan beide kanten van dit conflict. Ik beschuldig u ervan die oorlog hiernaartoe te hebben gehaald door uw opmerkingen, uw daden en het faciliteren van antisemitische demonstraties onder het mom van antizionisme waarvan 95% van die zogenaamde demonstranten de betekenis van de term zionisme niet begrijpen, het onterecht gebruiken van de term genocide en het tolereren van onaanvaardbaar gedrag van raadsleden en demonstranten in de openbare ruimte. Demonstraties waar verboden vlaggen worden getoond en haat zaaiende teksten worden geroepen door lafaards die hun gezicht niet durven te tonen. Politieoptreden, Nauwelijks. Even in een stadsbus en 30 minuten later weer op straat.

https://www.christenenvoo(...)burgemeester-halsema

Even een ingezonden brief aan Halsema _O_ _O_
  maandag 15 september 2025 @ 12:52:26 #74
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218778128
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2025 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Centraal Joods Overleg start kort geding om optreden Bob Vylan in Nijmegen te verbieden

Het Centraal Joods Overleg (CJO) spant een kort geding aan om te voorkomen dat het Britse rapduo Bob Vylan maandagavond optreedt in poppodium Doornroosje in Nijmegen. De zaak dient maandagmiddag in Arnhem.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-verbieden~ab2e9402/

Nu maar even:
Halsema meenemen als raadsvrouw voor Bob
Bob maar even laten gamen ipv optreden
Vertellen dat het in Amsterdam een heel ander geval was
Dat ze is verrast door de oproer
Er geen bewijs is gevonden tot nu toe
Vrijheids van meningsuiting ook kunst is

En alles is weer ok

De tering wat een gedrocht :r
Waarom wil je dit in godsnaam in je poppodium hebben? Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan Tilburg.

En wat voor halve garen gaan hier naartoe?
  maandag 15 september 2025 @ 12:55:53 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218778163
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2025 00:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Burgemeester Halsema: Onveiligheidsgevoel Joodse studenten aan UvA ‘niet representatief’ :')

Volgens burgemeester Halsema zijn de gevoelens van onveiligheid van meerdere Joodse UvA’ers ‘niet representatief’ voor de gehele Joodse UvA-gemeenschap.

Dit antwoordt de burgemeester op vragen in de gemeenteraad naar aanleiding van een artikel in Het Parool.

https://www.folia.nl/nl/a(...)-niet-representatief

Alles wat niet in haar straatje past wordt ontkend om te :r :r
Mevrouw’s politieke ideen zijn in Nederland ook niet representatief.
(In mijn stad jammer genoeg wl)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218778204
twitter

Ze weet nog niet of er aangiftes zijn gedaan :|W
Nou pop je bent lid van de driehoek dus een belletje en je weet het
Maar je wil het gewoon niet weten, dan hoef je niks te doen. :r
  maandag 15 september 2025 @ 12:59:04 #77
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218778210
[quote]1s.gif Op maandag 15 september 2025 12:52 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Waarom wil je dit in godsnaam in je poppodium hebben? Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan Tilburg.

En wat voor halve garen gaan hier naartoe?
[/quote]

De mensen komen in ieder geval niet voor de muziek. Dit is dan geen concert, maar een politieke manifestatie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218778237
twitter

Gelukkig pakken ze het internationaal goed op _O_

Hoe lang nog deze incompetente trut :?
pi_218778296
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2025 13:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

Gelukkig pakken ze het internationaal goed op _O_

Hoe lang nog deze incompetente trut :?
Vele mensen hebben een hobby. Zou ze blunders verzamelen?
pi_218778340
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 13:07 schreef Dutchguy het volgende:
Vele mensen hebben een hobby. Zou ze blunders verzamelen?
Helaas niet, gewoon incompetent omhooggevallen en geil op macht
Ze kan gewoon niet anders dan dit en zelf denkt ze geniaal bezig te zijn :')
pi_218788264
Te veel fysieke obstakels in buurthuizen, Rekenkamer kritisch op gemeente. :|W

Het idee van een buurthuis is dat je er makkelijk even binnen kunt lopen, maar toch ervaren veel mensen een (letterlijke) drempel. Sommige mensen hebben bijvoorbeeld geen buurthuis in de buurt, sommige buurthuizen zijn niet voor iedereen fysiek toegankelijk.

Niet toegankelijk

De Rekenkamer analyseerde 39 van de 184 buurthuizen in de stad. In ongeveer de helft van de onderzochte buurthuizen is er geen lift aanwezig. En als die er wel is, past er vaak geen rolstoel in. Ook zijn er in meer dan de helft van de buurthuizen drempels die te hoog zijn om er met een rolstoel overheen te rijden.

Dat soort hoogteverschillen zijn vervolgens ook bijna nooit aangegeven met hoog-contrast-kleuren voor mensen die minder goed kunnen zien. En voor mensen die slecht horen, is er ook haast nergens geluidsversterking of een ringleiding aanwezig.

In slechts 23 procent van de buurthuizen is de wc ook toegankelijk voor rolstoelen. Daarnaast ontbreken er vaak stoelen met armleuningen, die handig zijn voor mensen die moeilijk opstaan.

Zichtbaarheid

Aan de buitenkant van een pand is daarnaast niet altijd goed te zien dat er een buurthuis gevestigd is. Ook online zijn de buurthuizen slecht zichtbaar: websites zijn vaak verouderd. Zo kwam het vaak voor dat de onderzoekers een gesloten buurthuis aantroffen, terwijl ze volgens de website open zouden moeten zijn.

En over openingstijden gesproken: de meeste buurthuizen zijn alleen doordeweeks overdag open. De Rekenkamer vindt dat buurthuizen ook in de avond en het weekend open zouden moeten zijn, omdat Amsterdammers dan juist behoefte hebben aan gezelschap na hun werk of dagbesteding.

Gemeente heeft geen overzicht

Volgens de Rekenkamer heeft de gemeente deze problemen niet goed op de radar: ze zouden onvoldoende monitoren en meten. Dat zou onder andere komen doordat de verantwoordelijkheid nog versnipperd is: die ligt ofwel bij Gemeentelijk Vastgoed, ofwel bij andere eigenaren van panden waar buurthuizen in gevestigd zijn.

Volgens wethouder Alexander Scholtes valt zeventig procent van de huizen in die laatste groep. "Dit rapport laat zien dat er meer nodig is om buurthuizen toegankelijker te maken. Het college kiest er nu voor om het voortouw te nemen en maakt hiervoor daarom voor volgend jaar 540.000 euro vrij."

"Buurthuizen zijn er om mensen samen te brengen", zegt Scholtes. "Toegankelijkheid is daarbij geen extraatje, maar een basisvoorwaarde. Dat is nu nog niet altijd het geval; daarom zijn de aanbevelingen van de Rekenkamer waardevol en nemen we die over."

https://www.at5.nl/artike(...)kritisch-op-gemeente

En gewoon beste bestuurder 8)7 Hoe dan :?
pi_218788854
twitter
pi_218792765
twitter
pi_218795025
https://x.com/dalesgeert6(...)ptz72qb0PZCk0fjjzP2A

Regels voor anderen uitzonderingen voor zichzelf. :r
pi_218795043
Halsema na kritiek op Bob Vylan: "Ik val niet als een kleine dictator cultuurhuizen binnen"

Burgemeester Halsema is niet van plan om zich te bemoeien met de programmering van Paradiso. Dat zei ze in antwoord op vragen van JA21. De partij vindt dat de uitspraken van punkrapgroep Bob Vylan in Paradiso ontoelaatbaar waren.

JA21-raadslid Cas van Berkel noemde het een gotspe dat de gemeente het volgens hem 'vindt kunnen' wat er gezegd werd. Halsema had even daarvoor wel gezegd dat de uitspraken van Vylan 'ver voorbij de goede smaak' waren, maar ze wilde tegelijkertijd 'niet in strijd met de wet of de grondbeginselen van de democratische rechtsstaat handelen'.

"Wat u van mij wil, is dat ik onwettig een culturele instelling binnenval"

"Wat u van mij wil, is dat ik onwettig een culturele instelling binnenval en dan met de politie iemand van het podium afhaal?", zei Halsema. "Dat is volstrekt in strijd met de wet. Volstrekt. En dat u, u zegt dat u dat wil, met een beroep op fatsoen en goede omgangsvormen. En u wil eigenlijk dat wij hier, en ik hier, en anders vindt u dat ik niet deug, u wil eigenlijk dat ik me gewoon niet meer aan de wet hou en als een kleine dictator hier cultuurhuizen binnenval. Dat kan niet. En dat doe ik niet. En dat zal ik ook niet doen."

Censuurverbod

Ook benadrukte ze dat ze niks aan de subsidie die Paradiso van de gemeente krijgt wil doen. "Ik raad u toch aan om de grondwet erop na te slaan. Dat raakt namelijk aan het censuurverbod. Op het moment dat wij subsidie gaan afnemen omdat iemand uitspraken gaat doen die wij mogelijk onwelgevallig vinden, dan handelen wij in strijd met de grondwet."

Verder was ze kritisch op de bedreigingen die Paradiso heeft gekregen. "Dat mensen cultuurhuizen willen dwingen met intimidatie hun programmering te cancelen of aan te passen is een ernstige bedreiging voor onze vrije samenleving. Ik doe een beroep op alle Amsterdammers: laat cultuur met rust, voer het publieke debat open en laat de feiten spreken."

https://www.at5.nl/artike(...)cultuurhuizen-binnen

Binnenvallen met 6 man politie kon wel bij die Hans Teeuwen met zijn nep pistool

Wat een kutwijf :( :(
pi_218795059
013 annuleert optreden Bob Vylan na nieuwe controversile uitspraken

Het geplande optreden van de Britse rap-punkgroep Bob Vylan op dinsdag 16 september 2025 in poppodium 013 in Tilburg gaat niet door. Aanleiding voor de annulering zijn de uitspraken die de artiest gisteravond tijdens een show in Paradiso in Amsterdam deed.

Ondanks de controverse die na hun optreden op Glastonbury ontstond, besloot 013 Bob Vylan destijds toch te laten optreden in Tilburg. Daarbij gaf het podium aan begrip te hebben voor de woede van de artiest over het genocidale geweld van de staat Isral in Gaza, een situatie die alle aandacht verdient, ook al waren diens woorden niet de onze. Die ontzetting en verontwaardiging delen wij nog altijd. Bovendien verduidelijkte Bob Vylan in een eigen verklaring dat zijn eerdere uitspraak ‘death to the IDF’ geen antisemitische leus was, maar kritiek betrof op het Isralische leger.

013 wilde een signaal afgeven dat Gaza alle aandacht verdient en dat verontwaardiging daarover ook op een podium een plek mag hebben. Daarvoor staan wij nog steeds. De uitspraken die Bob Vylan gisteravond in Paradiso deed, gaan voor ons echter een duidelijke grens over. Het bagatelliseren van politieke moord en het oproepen om mensen ‘op straat te gaan zoeken’ verwerpen wij ten stelligste.

Hoewel we begrijpen dat de uitspraken zijn gedaan in de context van punk en activisme, en dat de berichtgeving hierover soms minder genuanceerd is dan wat er werkelijk heeft plaatsgevonden, vinden wij toch dat deze nieuwe uitingen te ver gaan. Ze vallen voor ons niet langer binnen de grenzen van wat wij een podium kunnen bieden.

https://www.tilburgers.nl(...)versiele-uitspraken/

Onno Hoes kan het wel na twee weken burgermeester te zijn

^O^ ^O^
  woensdag 17 september 2025 @ 17:08:51 #88
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218795531
quote:
6s.gif Op woensdag 17 september 2025 15:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Binnenvallen met 6 man politie kon wel bij die Hans Teeuwen met zijn nep pistool

Wat een kutwijf :( :(
Toen was ze ineens wel die kleine dictator, die na een prachtige sketch, op haar klit getrapt was.
pi_218795556
twitter

De gemeente gaat in onder meer drukke winkelstraten prullenbakken weghalen om zwerfafval door blikjes en flesjes tegen te gaan. Dat schrijft wethouder Hester van Buren (Afval en Reiniging) vandaag in een brief aan de raad. Sinds blikjes en flesjes kunnen worden ingeleverd voor statiegeld worden veel prullenbakken opengebroken, met vuile straten tot gevolg. "Minder prullenbakken, hoe onlogisch het ook klinkt, is op veel plekken in de stad een onderdeel van de oplossing."

Echt, wat snuiven die debielen? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218796211
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:11 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]….
Echt, wat snuiven die debielen? :').
Snoven ze maar dan waren ze nog te redden ;)

Dit is gewoon beleid, want wanbeleid is ook beleid |:)

Hoe lang nog deze incompetente idioten :?
pi_218796236
En hop op naar de volgende blunder:

Halsema: Booking uit samenwerking rond Amsterdam 750 als ze gedragscode blijven schenden

Als Booking.com de gedragscode van het Nieuw Amsterdams Verbond blijft schenden, zal dat leiden tot een verwijdering uit de vereniging. Dat zei burgemeester Halsema vanmiddag in antwoord op Denk-raadslid Sheher Khan.

Halsema kritisch op Booking.com - AT5
Het Denk-raadslid riep op om Booking.com te verwijderen uit het Nieuw Amsterdams Verbond. Dat is een onafhankelijke vereniging die 'mensen en organisaties bij elkaar brengt' en die is opgericht vanwege de 750-ste verjaardag van de stad.

"Ik ken het commentaar van de raad op Booking en het college kan daar zeer ver in meevoelen", antwoordde Halsema. "Onlangs dat de gemeente het initiatief heeft genomen tot het Nieuw Amsterdams Verbond, is het een zelfstandige vereniging waar de gemeente in de persoon van mij beschermvrouw van is. Wat niet wegneemt dat het Nieuw Amsterdams Verbond inderdaad een gedragscode heeft die zoals u terecht stelt, eisen stelt aan het gedrag en de uitgangspunten van bedrijven."
Gevolgen

Halsema zei dat ze had gehoord dat het Nieuw Amsterdams Verbond met Booking in gesprek was. "Men heeft de gedragscode voorgelegd en aan Booking doorgegeven dat men zal moeten voldoen aan de gedragscode en dat het anders gevolgen heeft voor het lidmaatschap."

Khan noemde de stappen goed. Hij wilde weten of Booking daadwerkelijk uit het Nieuw Amsterdams Verbond gezet kan worden. Volgens Halsema is dat aan het bestuur van het Nieuw Amsterdams Verbond. "Maar volgens mij heb ik mijn standpunt duidelijk gemaakt."
De vakantieverhuursite is bij onder meer de gemeenteraad omstreden vanwege de verhuur van woningen in bezette Palestijnse gebieden.

https://www.at5.nl/artike(...)ode-blijven-schenden

Gelukkig hield Bob vylan zich wel aan de gedragscode, slechts 30 aangiftes :|W _O- _O-
pi_218796270
En alles voor de beeldvorming. :r

Rembrandt, Hazes n de echte Cohen en Halsema samen in historische comedy 'Welkom in Amsterdam'
woensdag 17 september 2025

Na de succesvolle serie 'Welkom in de jaren 70 en 80' komt de NTR nu met 'Welkom in Amsterdam'. In deze nieuwe historische comedy van Niek Barendsen wordt de 750ste verjaardag van onze hoofdstad gevierd.

In vogelvlucht gaat de serie van de 12e eeuw naar de dag van vandaag: negen eeuwen in vier afleveringen.

In 'Welkom in Amsterdam' komt de veelbewogen geschiedenis van onze hoofdstad voorbij. Zoals het ontstaan van de grachten, het begin van Artis en het verhaal achter iconische plekken als het Concertgebouw en het Vondelpark. Van de eerste modderpoel aan de Amstel tot en met de rolkoffers van vandaag.

Schrijver/regisseur Niek Barendsen: 'Wat deze editie extra bijzonder maakt is dat twee Amsterdamse burgemeesters, Job Cohen en de huidige burgemeester Femke Halsema, zichzelf spelen. Nog niet eerder speelden in een 'Welkom in'-reeks echte karakters een rol.'

Naast (de echte) Job Cohen en Femke Halsema maken vele invloedrijke Amsterdammers van toen en nu hun opwachting, denk aan Rembrandt van Rijn, Saskia Uylenburgh, Samuel Sarphati, Bet van Beeren, Louis Davids, Heintje Davids, Henritte Pimentel, Andr Hazes, Frieda Belinfante, Johan Cruijff, Ed van Thijn en Eberhard van der Laan.

https://tvvisie.nl/nieuws(...)937/#google_vignette

Dat secreet moet zsm uit haar ambt getrapt worden :(
pi_218796287
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:08 schreef Mubassie het volgende:
Toen was ze ineens wel die kleine dictator, die na een prachtige sketch, op haar klit getrapt was.
Bekijk deze YouTube-video
pi_218796467
twitter
pi_218796493
De Britse complotdenker David Icke is zondag niet welkom om via een videoverbinding te spreken bij een demonstratie op de Dam in Amsterdam.

Burgemeester Femke Halsema heeft het gebruik van een beeldscherm verboden, meldt persbureau ANP zaterdagavond. De kans op wanordelijkheden zou volgens de burgemeester te groot zijn.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-amsterdam-a4877979

Toen kon het wel :') :|W
pi_218799822
Schokkende beelden van aanval op cabaretier vrijgegeven

De politie heeft nieuwe bewakingsbeelden vrijgegeven van de brute mishandeling van cabaretier Fabian Franciscus in Amsterdam. Op de beelden is duidelijk te zien hoe de komiek vanuit het niets werd aangevallen en hoe de vermoedelijke dader in gezelschap was van een jong gezin.

De aanval vond plaats in juli vorig jaar, na een optreden van Franciscus in het Comedy Caf bij Amsterdam Centraal Station. Een man sprak hem aan en leek om een ‘boks’ te vragen. Toen de cabaretier afwijzend reageerde en doorliep, rende de onbekende hem achterna en sloeg hem hard tegen het hoofd. Fabian viel hierdoor neer en bleef op de grond liggen. Omstanders schoten hem te hulp en belden direct de hulpdiensten.

De dader liep daarna rustig weg. "Ik voelde gelijk een intense pijn, er kwam veel bloed uit", vertelde Fabian in Opsporing Verzocht. "Je schrikt je dood. Want het zit bij je oog. Daar zat een scheur in." Naast het letsel aan zijn oog hield hij er ook een gebroken neus en een hersenschudding aan over.

Grappen

Fabian denkt dat de aanval mogelijk te maken heeft met grappen die hij maakte tijdens zijn shows en in het programma The Cancelshow met Jan Roos en Dennis Schouten. "Iemand schreef letterlijk: als ik je tegenkom, schop ik je neer", aldus de cabaretier.

Iemand schreef letterlijk: als ik je tegenkom, schop ik je neer

Fabian Franciscus

Op de vrijgegeven camerabeelden is te zien dat de verdachte rondhangt in de stationshal samen met een vrouw en drie kinderen. Volgens de politie leek het gezin hem te kennen. De recherche wil graag met deze mensen in contact komen.

EMDR-therapie

De gevolgen van de aanval waren groot. Fabian kampte met angstklachten en volgde EMDR-therapie. "Dat is best wel heftig", zegt hij daarover. "Zolang de aanvaller niet gepakt wordt, is het lastig om de aanval los te zien van de bedreigingen."

https://www.shownieuws.nl(...)baretier-vrijgegeven

Gelukkig een incident toch Halsema ?
pi_218800109
In centrum van Amsterdam zijn inwoners blij met rechtszaak over toerisme: 'Overal alleen maar toeristenwinkels'

Een groep Amsterdammers is het toerisme en de overlast zat en stapt naar de rechter. Ze vinden dat de stad meer moet doen tegen massatoerisme: "De stad kan het niet meer aan."

quote:
De groept verwijst naar een uitspraak van de gemeenteraad in 2021. Er is toen afgesproken dat er niet meer dan 20 miljoen toeristen naar de hoofdstad mochten komen. Inmiddels is dat aantal gestegen tot 24 miljoen en er wordt verwacht dat dat nog verder gaat stijgen in de komende jaren
.

De Amsterdammers die er al jaren wonen zijn er klaar mee: "Er is voor ons niks meer, de focus ligt alleen op de toeristen." De gemeente geeft aan al maatregelen te treffen, maar alles in een keer oplossen is niet mogelijk. Maar daar neemt de groep geen genoegen mee.

https://eenvandaag.avrotr(...)ristenwinkels-161365

Goh afspraak geschonden ^p^ ^p^ en door aldus de beste bestuurder. :r
pi_218802516
Amsterdamse schuld stijgt naar 10 miljard, maar volgens PvdA-wethouder zijn zorgen ’onterecht’

Oppositiepartijen in de hoofdstad kijken met grote zorgen naar de oplopende schuld van de gemeente. Die stijgt de komende jaren naar 10 miljard euro. Maar volgens wethouder Hester van Buren (Financin) is de kritiek onterecht.

„Onbegrijpelijk”, stelt de VVD. „De schuld blijft maar doorstijgen.” Volgens JA21 is het ’een grote graai uit de kas om de kiezer te paaien’. „Zo kennen wij deze linkse mensen weer.”

Amsterdammers gaan meer belasting betalen door komst elektrische vuilniswagens

Ook het CDA maakt zich zorgen. „Amsterdam moet de basis op orde krijgen. De schuld loopt op tot 10 miljard euro in 2029, de rentelasten nemen toe tot 242 miljoen euro en we hebben een structureel tekort van 33 miljoen euro”, stelt fractievoorzitter Rogier Havelaar.

’Geen zorgen’

Maar volgens Van Buren zijn die zorgen onterecht. Ook met oog op de toekomst. „We sturen natuurlijk op de lange termijn”, zegt ze tegen De Telegraaf. Nu is de schuld nog zo’n 7 miljard euro. „Er zijn geen zorgen”, benadrukt de wethouder. „We hebben van onze toezichthouder, de provincie, een brief vol lof gekregen dat onze financile huishouding er zo goed uitziet.”

https://www.telegraaf.nl/(...)erecht/91274365.html

Het geblunder gaat maar door |:(
  zondag 21 september 2025 @ 14:01:00 #99
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218832955
twitter
  maandag 22 september 2025 @ 18:51:26 #100
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218845040
Halsema met duizenden Amsterdammers vuilprikkend op pad

Vrijdag gingen tienduizenden Amsterdammers de straat op om hun stad ietsje schoner te maken. Onder hun was ook burgemeester Femke Halsema, die uitlegt waarom ze meedoet aan dit lokale initiatief genaamd CleansDay.

https://www.bd.nl/video/p(...)kkend-op-pad-1790912?

Stad is smeriger dan ooit, toch ff shinen voor de beeldvorming :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')