Wat een conflict in het Midden-Oosten te maken heeft met de moord op 95% van mijn familie is mij een raadsel.
Het optreden gedogen van artiesten in een gebouw van de gemeente, die oproepen tot geweld, met terroristische vlaggen zwaaien en in ons omringende landen verbannen zijn, is weer n voorval waarvoor u een excuus had. Onbegrijpelijk. Terwijl Joodse artiesten geweigerd werden in vele locaties die nog net geen bordjes tonen “Voor Joden verboden” die ook in het NHM te zien zijn. Wel in de openbare ruimte meehuilen en om een deel van uw electoraat stil te houden vaak het woord 'genocidaal' gebruiken. Door geen enkele rechterlijke uitspraak ondersteund. Verschuilend achter opmerkingen van een “directeur” van het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies.
En zo, mevrouw Halsema, kan ik nog vele, vele incidenten benoemen. Na ieder voorval waar een lid van de Joodse gemeenschap reageert, leest u iedere keer een speech voor, waar u volgens mij geen woord van meent. En bij iedere negatieve reactie op uw functioneren schermt u met die door u vaak gebruikte term van gekwetstheid. Net als die andere gemeenschap in Nederland bent u dan het (gespeelde) slachtoffer. Nul empathie, nul zelfreflectie, louter ontkenning en verdediging.
Uw laatste kers op de taart was uw voorstel om gewonde en getraumatiseerde kinderen uit Gaza voor behandeling naar Amsterdam te halen. Los nog hoe u dit logistiek zou willen realiseren, vraag ik mij af waarom nu, en waarom alleen kinderen uit Gaza. Waarom geen meisjes uit Afghanistan, of vrouwen uit Iran, of kinderen uit Darfoer, of kinderen uit Libanon of uit Oekrane? Wellicht uit alle landen waar moslims elkaar vermoorden. Of alleen uit landen waarvan uw fractie en raad denkt dat Israli’s moslims vermoorden. En hoe zit het met al die kinderen uit Isral die meerdere keren per nacht de schuilkelders in moeten vluchten. (Gelukkig hebben zij schuilkelders in plaats van terreurtunnels waar Hamas hun kinderen uit weren.) Waarom pleit u niet dat de Arabische omringende en zeer rijke geloofsgenoten die kinderen opvangen. En waarschijnlijk stelt u ook voor dat deze arme slachtoffertjes, en dat zijn ze oprecht, door hun familie vergezeld worden opdat hun trauma niet groter wordt. Dan importeert u nog meer Jodenhaat naar Amsterdam. Want de laatste jaren is deze Jodenhaat, verpakt als antizionisme of pro-Palestina sympathie dankzij het lakse optreden van de Gemeente Amsterdam sterk toegenomen.
Of doet u dit allemaal om een aantal activistische medebestuursleden ter wille te zijn of de moslimgemeenschap, die natuurlijk vele malen groter is en electoraal veel aantrekkelijker, aan u te binden. Dat betekent dat er geen toekomst meer is in Amsterdam voor een Joodse gemeenschap. Iets wat in de uitgave van een boek voor lagere scholen ter gelegenheid van 750 jaar Amsterdam al werd bevestigd. Geen woord over de toegevoegde waarde van Joden in die 750 jaar Amsterdam. Ondanks het feit dat u altijd vis--vis de Joodse gemeenschap verklaart dat de positieve bijdrage van Joden in Amsterdam zo belangrijk is en was.
Amsterdam is, nee was, een prachtige stad. U heeft door uw beleid een afschuwelijke oorlog ver buiten onze grenzen naar onze stad gehaald. Een oorlog waar Amsterdamse en Nederlandse Joden part nog deel aan hebben. Los van waar hun sympathie in dit conflict ligt. De overgrote meerderheid van Joodse Amsterdammers heeft wel degelijk oog voor het vreselijke lijden van werkelijk onschuldigen aan beide kanten van dit conflict. Ik beschuldig u ervan die oorlog hiernaartoe te hebben gehaald door uw opmerkingen, uw daden en het faciliteren van antisemitische demonstraties onder het mom van antizionisme waarvan 95% van die zogenaamde demonstranten de betekenis van de term zionisme niet begrijpen, het onterecht gebruiken van de term genocide en het tolereren van onaanvaardbaar gedrag van raadsleden en demonstranten in de openbare ruimte. Demonstraties waar verboden vlaggen worden getoond en haat zaaiende teksten worden geroepen door lafaards die hun gezicht niet durven te tonen. Politieoptreden, Nauwelijks. Even in een stadsbus en 30 minuten later weer op straat.
https://www.christenenvoo(...)burgemeester-halsemaEven een ingezonden brief aan Halsema