abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 september 2025 @ 19:16:37 #129
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218860388
Wat vinden mensen hier eigenlijk leuk aan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218860422
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 19:16 schreef Harvest89 het volgende:
Dit is natuurlijk best wel een legitieme vraag, maar je kan ook gewoon blij zijn dat er mensen zijn die dat leuk vinden en dat willen doen.
pi_218860572
quote:
Ehm. Nuttig zijn. Een bijdrage leveren. Achter de schermen kijken. Mensen/buren ontmoeten. Service verlenen. Afleiding. De werkzaamheden zelf. Enzovoorts. :)
Hotapnyc
pi_218860696
Ik besef mij net dat we in 5 maanden tijd twee verkiezingen hebben. Succes mensen die dit allemaal moeten organiseren :o
pi_218860755
quote:
Bijna iedere gemeente geeft er wel een vergoeding voor, dus het is ook gewoon betaald werk. Voor veel mensen die dat doen zal het een leuke bijverdienste zijn.
pi_218860848
quote:
11s.gif Op woensdag 24 september 2025 19:51 schreef DJKoster het volgende:
Ik besef mij net dat we in 5 maanden tijd twee verkiezingen hebben. Succes mensen die dit allemaal moeten organiseren :o
Naar aanleiding van een discussie over het idee van een vaste zittingsduur van de Tweede Kamer, dus zonder voortijdige verkiezingen bij een kabinetsval, bedacht ik me laatst dat het nog erger kan.

Verkiezingen voor Gemeenteraad en Provinciale Staten zijn eens per vier jaar.
Verkiezingen voor Europees Parlement zijn eens per vijf jaar.
Verkiezingen voor Tweede Kamer zijn in principe eens per vier jaar, maar in de praktijk onregelmatig omdat het de gewoonte is om bij een kabinetsval de Tweede Kamer voortijdig te ontbinden en nieuwe verkiezingern uit te schrijven.

Het kan dus zomaar gebeuren dat we in korte tijd achter elkaar drie verkiezingen hebben.
pi_218861237
quote:
11s.gif Op woensdag 24 september 2025 19:51 schreef DJKoster het volgende:
Zelfs 3 in 1,5 jaar. We zijn als lokaal bestuur van de CU al warm gemaakt voor "19 maanden aan één lange campagne".
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218861589
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 19:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Bijna iedere gemeente geeft er wel een vergoeding voor, dus het is ook gewoon betaald werk. Voor veel mensen die dat doen zal het een leuke bijverdienste zijn.
Och, het is een leuk bedankje, maar ik zou het zonder problemen zonder beloning doen.

Ik vind het leuk om te doen en heb het gevoel dat ik zo een klein onderdeel ben van het democratisch stelsel.
  Moderator/colorchick woensdag 24 september 2025 @ 21:27:50 #137
382129 crew  Donna
pi_218861785
Ik ben teller, voor het eerst!
pi_218862986
Ik vind t sociale wel leuk, je kan moeilijk 8uur naast elkaar zitten en alleen maar voor je uit staren dus je ouwehoert wat, alle mensen die langskomen zijn in principe vrolijk en tis een leukere manier dan bv papierprikken ofzo om iets te doen voor de maatschappij.

Kheb wel t idee dat er eigenlijk vaak 1 stembureaulid te veel is. 1 voor de id check, 1 voor de uitgifte stemformulier, 1 voor de check op ongeldige stempas en dan mag er nog 1 naast de stembus gaan staan, dat laatste vertik ik altijd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218863099
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 19:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ja, ik krijg er tweehonderd euro voor. Daarvoor moet ik een cursus volgen van zeg een anderhalf uur en examen doen van een half uur. Op de dag zelf ben ik zeker twaalf uur onder de pannen, waaronder dus nachtwerk. Tot slot mag ik over die twee meier ook nog eens belasting betalen. Als ik het voor het geld zou doen denk ik dat statiegeld rapen in de berm wel eens meer kan opleveren.

Het is een bijdrage leveren aan aan het democratisch proces, weer eens een dagje als vanouds hard werken en het is gezellig. Ja, het gros van de mensen zal het maar niks vinden om te doen maar gelukkig zijn er mensen zat die het wel leuk vinden.

Inderdaad is het een overmaat aan pensionado's of op andere manier zonder betaald werk, hoewel gemeente ambtenaren gewoon doorbetaald krijgen. Veelal wel politiek betrokken maar niet politiek actief. Politieke onderwerpen zijn taboe die dag voor de medewerkers dus welke richting medewerkers zelf stemmen kun je alleen maar naar raden maar is ook niet zo interessant.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218863295
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:18 schreef 215 het volgende:

[..]
Politieke onderwerpen zijn taboe die dag voor de medewerkers dus welke richting medewerkers zelf stemmen kun je alleen maar naar raden maar is ook niet zo interessant.
Bij mijn eerste keer stembureaulid zijn hadden we een al wat oudere geitenwollen voorzitter die benadrukte dat de groene stembus (het waren gecombineerde provinciale staten- en waterschapsverkiezingen dus twee stembussen met verschillende kleuren) aan de linkerkant moest staan. "Groen aan de linkerkant." "Groen links" "Groen links!" :') :')
  Admin donderdag 25 september 2025 @ 07:54:11 #141
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_218863904
quote:
Op woensdag 24 september 2025 @ 19:16 schreef Harvest89 het volgende:
De democratie helpen. Het is ontzettend belangrijk dat we vrije verkiezingen hebben, en we mogen blij zijn dat we die hebben, en het is net zo belangrijk dat de organisatie ervan goed verloopt, en daar help ik graag een handje bij.
quote:
Op woensdag 24 september 2025 @ 19:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Ik doe het zonder vergoeding. Da's bij ons een optie bij de aanmelding. Het gaat mij niet om het geld.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_218864070
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 07:54 schreef Breuls het volgende:
Ik doe het zonder vergoeding. Da's bij ons een optie bij de aanmelding. Het gaat mij niet om het geld.
Bij ons kan het ook zonder vergoeding. En waarschijnlijk zou ik het zonder vergoeding ook wel doen. Maar nu er eenmaal een vergoeding voor gegeven wordt, wil ik die ook ontvangen.
  Admin donderdag 25 september 2025 @ 08:40:58 #143
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_218864111
Snap ik hoor, en dat is je goed recht. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_218866887
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:06 schreef kalinhos het volgende:
Ik vind t sociale wel leuk, je kan moeilijk 8uur naast elkaar zitten en alleen maar voor je uit staren dus je ouwehoert wat, alle mensen die langskomen zijn in principe vrolijk en tis een leukere manier dan bv papierprikken ofzo om iets te doen voor de maatschappij.
De gemiddelde kiezer is inderdaad opvallend vrolijker dan de gemiddelde Nederlander.
Hotapnyc
pi_218872786
Ik kreeg bij TK2021 zelfs een vergoeding ondanks dat ik me de dag ervoor afmeldde met een corona-besmetting :') Gemeente vond ‘t te veel gedoe als ik het terug zou betalen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218882559
Training weer gedaan en gehaald!
Is het trouwens nieuw dat je een lijst met heel veel stemmen mag opsplitsen in stapels van ongeveer 100 stembiljetten? Dat maakt het tellen wel fijner.
pi_219005084
Kennistest gedaan inmiddels. Een score van 100% dus ik ben vrijgesteld van de online training verder. ^O^
Hotapnyc
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:02:23 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219023154
quote:
Altijd wel gezellig, ik mag er een ‘gratis’ vrije dag voor opnemen (mijn werkgever geeft me vijf extra dagen per jaar mits ik die aan vrijwilligerswerk besteed) en je kan van de vergoeding nog een keer uit eten ook.

Win-win-win wat dat betreft. Stembureaulid hier :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219023325
quote:
het is een fijn stuk efficiënt samenwerken dankzij de VOX/Craft telmethode. je kent elkaar niet, toch lukt het elk jaar uitstekend met andere stemmentellers zo'n klus in hoog tempo te voltooien. dat geeft voldoening. en ergens is het best gezellig, er is altijd wel tijd voor een lolletje.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 5 / 5
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')