Dit is natuurlijk best wel een legitieme vraag, maar je kan ook gewoon blij zijn dat er mensen zijn die dat leuk vinden en dat willen doen.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:16 schreef Harvest89 het volgende:
Wat vinden mensen hier eigenlijk leuk aan?
Ehm. Nuttig zijn. Een bijdrage leveren. Achter de schermen kijken. Mensen/buren ontmoeten. Service verlenen. Afleiding. De werkzaamheden zelf. Enzovoorts.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:16 schreef Harvest89 het volgende:
Bijna iedere gemeente geeft er wel een vergoeding voor, dus het is ook gewoon betaald werk. Voor veel mensen die dat doen zal het een leuke bijverdienste zijn.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:16 schreef Harvest89 het volgende:
Naar aanleiding van een discussie over het idee van een vaste zittingsduur van de Tweede Kamer, dus zonder voortijdige verkiezingen bij een kabinetsval, bedacht ik me laatst dat het nog erger kan.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:51 schreef DJKoster het volgende:
Ik besef mij net dat we in 5 maanden tijd twee verkiezingen hebben. Succes mensen die dit allemaal moeten organiseren
Zelfs 3 in 1,5 jaar. We zijn als lokaal bestuur van de CU al warm gemaakt voor "19 maanden aan één lange campagne".quote:Op woensdag 24 september 2025 19:51 schreef DJKoster het volgende:
Ik besef mij net dat we in 5 maanden tijd twee verkiezingen hebben. Succes mensen die dit allemaal moeten organiseren
Och, het is een leuk bedankje, maar ik zou het zonder problemen zonder beloning doen.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bijna iedere gemeente geeft er wel een vergoeding voor, dus het is ook gewoon betaald werk. Voor veel mensen die dat doen zal het een leuke bijverdienste zijn.
Ja, ik krijg er tweehonderd euro voor. Daarvoor moet ik een cursus volgen van zeg een anderhalf uur en examen doen van een half uur. Op de dag zelf ben ik zeker twaalf uur onder de pannen, waaronder dus nachtwerk. Tot slot mag ik over die twee meier ook nog eens belasting betalen. Als ik het voor het geld zou doen denk ik dat statiegeld rapen in de berm wel eens meer kan opleveren.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bijna iedere gemeente geeft er wel een vergoeding voor, dus het is ook gewoon betaald werk. Voor veel mensen die dat doen zal het een leuke bijverdienste zijn.
Bij mijn eerste keer stembureaulid zijn hadden we een al wat oudere geitenwollen voorzitter die benadrukte dat de groene stembus (het waren gecombineerde provinciale staten- en waterschapsverkiezingen dus twee stembussen met verschillende kleuren) aan de linkerkant moest staan. "Groen aan de linkerkant." "Groen links" "Groen links!"quote:Op woensdag 24 september 2025 23:18 schreef 215 het volgende:
[..]
Politieke onderwerpen zijn taboe die dag voor de medewerkers dus welke richting medewerkers zelf stemmen kun je alleen maar naar raden maar is ook niet zo interessant.
De democratie helpen. Het is ontzettend belangrijk dat we vrije verkiezingen hebben, en we mogen blij zijn dat we die hebben, en het is net zo belangrijk dat de organisatie ervan goed verloopt, en daar help ik graag een handje bij.quote:Op woensdag 24 september 2025 @ 19:16 schreef Harvest89 het volgende:
Ik doe het zonder vergoeding. Da's bij ons een optie bij de aanmelding. Het gaat mij niet om het geld.quote:Op woensdag 24 september 2025 @ 19:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bij ons kan het ook zonder vergoeding. En waarschijnlijk zou ik het zonder vergoeding ook wel doen. Maar nu er eenmaal een vergoeding voor gegeven wordt, wil ik die ook ontvangen.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:54 schreef Breuls het volgende:
Ik doe het zonder vergoeding. Da's bij ons een optie bij de aanmelding. Het gaat mij niet om het geld.
De gemiddelde kiezer is inderdaad opvallend vrolijker dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:06 schreef kalinhos het volgende:
Ik vind t sociale wel leuk, je kan moeilijk 8uur naast elkaar zitten en alleen maar voor je uit staren dus je ouwehoert wat, alle mensen die langskomen zijn in principe vrolijk en tis een leukere manier dan bv papierprikken ofzo om iets te doen voor de maatschappij.
Altijd wel gezellig, ik mag er een ‘gratis’ vrije dag voor opnemen (mijn werkgever geeft me vijf extra dagen per jaar mits ik die aan vrijwilligerswerk besteed) en je kan van de vergoeding nog een keer uit eten ook.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:16 schreef Harvest89 het volgende:
het is een fijn stuk efficiënt samenwerken dankzij de VOX/Craft telmethode. je kent elkaar niet, toch lukt het elk jaar uitstekend met andere stemmentellers zo'n klus in hoog tempo te voltooien. dat geeft voldoening. en ergens is het best gezellig, er is altijd wel tijd voor een lolletje.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:16 schreef Harvest89 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |