abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219064144
Geen idee of er andere zaken in de training zaten. Ik heb er totaal geen moeite mee om het elke keer weer door te werken en 'examen' te doen. Meer garantie dat ik geen fouten maak.

Ooit een keer de fout gemaakt dat blinden dus wel met twee personen in het hokje mogen. Wel naar allen tevredenheid opgelost maar het knaagt me wel dat ik het toen fout had. Hoe meer training hoe minder kans op fouten dus. En inderdaad, het is voor een pensionado weer eens een dagje (min of meer) stevig werken en dat is best wel leuk.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219064185
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:29 schreef 215 het volgende:
Geen idee of er andere zaken in de training zaten. Ik heb er totaal geen moeite mee om het elke keer weer door te werken en 'examen' te doen. Meer garantie dat ik geen fouten maak.

Ooit een keer de fout gemaakt dat blinden dus wel met twee personen in het hokje mogen. Wel naar allen tevredenheid opgelost maar het knaagt me wel dat ik het toen fout had. Hoe meer training hoe minder kans op fouten dus. En inderdaad, het is voor een pensionado weer eens een dagje (min of meer) stevig werken en dat is best wel leuk.
waarom dacht je dat het niet mocht? Zou wel heel betuttelend zijn trouwens
pi_219064275
Ik heb in mijn training nog nooit iets gehad over souvereinen, tot nu toe ook nooit een lastig of agressief persoon voor mij gehad.
(Even afkloppen)
pi_219067546
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:13 schreef Zana het volgende:
Ik weet niet of iedereen dezelfde training via de stembureau app moet volgen, maar laadt die bij jullie ook zo ontiegelijk langzaam of helemaal niet? Ik probeer het nu al sinds dagen.
Bij ons is het een online training via de website van de gemeente. Dat werkt prima.

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Niets met de overheid te maken willen hebben maar wel stemmen :+
Ik denk niet dat ze komen stemmen, maar heisa (bezwaar) maken. :D
Hotapnyc
pi_219068917
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
waarom dacht je dat het niet mocht? Zou wel heel betuttelend zijn trouwens
Omdat je in principe niet met meerdere mensen in het hokje mag.

De enige uitzonderingen zijn kleine kinderen, die dus te jong zijn om te beïnvloeden en de andere uitzondering is voor blinden. Dus iemand die zelf geen potlood vast kan houden (handen in het gips, gehandicapt of waarom dan ook) mag dus niet iemand anders meenemen het hokje in. Dat blind zijn is dus de grote uitzondering (naast jonge kinderen).
pi_219069116
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 14:00 schreef 215 het volgende:

[..]

De enige uitzonderingen zijn kleine kinderen, die dus te jong zijn om te beïnvloeden en de andere uitzondering is voor blinden. Dus iemand die zelf geen potlood vast kan houden (handen in het gips, gehandicapt of waarom dan ook) mag dus niet iemand anders meenemen het hokje in. Dat blind zijn is dus de grote uitzondering (naast jonge kinderen).
??? Juist lichaamlijk gehandicapten mag geholpen worden, maar geestig gehandicapten niet...zo stond het bij ons in de training.
Weel lastig soms, als een echtgenote met haar man met Alzheimer/ Parkinson komt....ik ben geen arts en ken die mensen verder ook niet.

Bij ons kun je je voor een locatie opgeven. Zag dat ik plaatsvervangend voorzitter ben, volgens mij had ik mij als stembureaulid opgegeven. Hoop maar dat ik niet invallen moet. In onze gemeente werken ze met tablets en daar was in het verleden wel eens gedoe bij het opstarten.

Hier ook veel aandacht voor soevereinen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 21-10-2025 19:06:25 ]
pi_219069145
quote:

[..]

Zoals ik het geleerd heb, mogen alleen kiezers die fysiek niet zelfstandig kunnen stemmen, hulp krijgen in het hok. Dus blinden, personen met armen in het gips en dergelijke mogen juist wél geholpen worden in het hokje. :)
Overigens kunnen blinden ook zelfstandig stemmen in speciale stembureaus.

Kinderen mogen eigenlijk niet mee het hokje in. Maar als het kind te jong is om te kunnen lezen/doorvertellen wat gestemd is, dan laat ik het ook toe. Het gaat niet enkel om de stemvrijheid maar ook het stemgeheim.
Hotapnyc
pi_219069184
quote:

[..]

Hier de uitleg van de Kiesraad met verwijzing naar het wetsartikel in de Kieswet.

https://www.kiesraad.nl/v(...)men/hulp-bij-stemmen
Hotapnyc
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:58:27 #162
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219069380
quote:

[..]

Welke regels gelden er eigenlijk voor iemand die duidelijk dronken is, of onder invloed van drugs?
pi_219069604
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 14:58 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Welke regels gelden er eigenlijk voor iemand die duidelijk dronken is, of onder invloed van drugs?
Geen hulp en als ze lastig zijn moeten ze optiefen.
En als ze het stembiljet volkladden met unicorns en regenbogen hebben we s avonds nog wat te lachen tijdens het tellen.
pi_219074759
Wie heeft al een online training gedaan? Ik heb vooral mijn vrienden vermaakt met rare teksten en afbeeldingen :')
Nouja, ik had ook al 2 glazen wijn op. Maargoed, wel 100% gescoord voor de 'toets' in 4 min, dus eh, ja, heb wel opgelet!
pi_219101772
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 15:23 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Geen hulp en als ze lastig zijn moeten ze optiefen.
En als ze het stembiljet volkladden met unicorns en regenbogen hebben we s avonds nog wat te lachen tijdens het tellen.
Hahahaha ja sommige mensen worden helemaal gek. Die maken een bolletje rood, en schrijven dan 'ziekte met k- dit dat' in steeds grotere letters :')_!
Doei
pi_219127270
Succes iedereen morgen!

Ik hoef gelukkig pas vanaf 16:30 tot einde telling. s Ochtends even goed uitslapen om zo de dag door te kunnen komen.
pi_219127751
Succes en veel plezier. *O*

Ik begin om 06:00, maar ik hoef ook maar 2 minuten te lopen. :D
Hotapnyc
  Moderator dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:35:38 #168
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_219127980
9:30 tot 13u en 18 tot het klaar is :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_219129325
0715-1330 en dan 2055-einde
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219130185
Er zijn kennelijk kiezerspassen zonder geboortedatum in omloop. Deze zijn morgen gewoon geldig. :)
Hotapnyc
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:13:18 #171
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219130216
07:00 - 15:45 morgen

Toch net een iets te lange zit om het ambtenarentijden te noemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219130255
6.00-14.00, 20.30-einde tellen + pv naar gemeentehuis brengen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lucky_Strike op 28-10-2025 19:35:36 ]
Spoilers!
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:50:16 #173
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_219130419
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 18:13 schreef Caland het volgende:
07:00 - 15:45 morgen

Toch net een iets te lange zit om het ambtenarentijden te noemen.
En ik heb de middag, 15:45 tot einde tellen. En dan naar Ahoy om dingen in te leveren. :s)
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:33:18 #174
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219130655
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 18:50 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
En ik heb de middag, 15:45 tot einde tellen. En dan naar Ahoy om dingen in te leveren. :s)
Dat tellen na de voorlaatste verkiezingen maar opgegeven toen ik een keer om 3 uur thuis kwam door een tweetal boomers die ‘deden hoe ze het altijd doen’

Succes!
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:45:55 #175
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_219130862
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 19:33 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat tellen na de voorlaatste verkiezingen maar opgegeven toen ik een keer om 3 uur thuis kwam door een tweetal boomers die ‘deden hoe ze het altijd doen’

Succes!
Ja het is inmiddels makkelijker. Savonds tel je maar een keer, niet meer herstellen bij verschillen. Dus ik hoop dat t sneller gaat. En ik ben voorzitter, dus ze doen maar op mijn manier. :P
pi_219130974
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 19:45 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Ja het is inmiddels makkelijker. Savonds tel je maar een keer, niet meer herstellen bij verschillen. Dus ik hoop dat t sneller gaat. En ik ben voorzitter, dus ze doen maar op mijn manier. :P
Same. Boomers die het op hun manier willen doen worden ver uit elkaar gezet tijdens het tellen, moeten ook de instructie volgen en krijgen kleine stapels. De andere voorzitter en ik houden gedurende de dag al in de gaten wie scherp van geest is en wie niet.

Wij krijgen dit keer voor het eerst tablets waarmee we stempassen scannen en (tussentijdse) opkomst kunnen doorgeven. Ik ben erg benieuwd hoe dat werk. Het klinkt veelbelovend.
Spoilers!
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:54:28 #177
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_219131010
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 19:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Same. Boomers die het op hun manier willen doen worden ver uit elkaar gezet tijdens het tellen, moeten ook de instructie volgen en krijgen kleine stapels. De andere voorzitter en ik houden gedurende de dag al in de gaten wie scherp van geest is en wie niet.

Wij krijgen dit keer voor het eerst tablets waarmee we stempassen scannen en (tussentijdse) opkomst kunnen doorgeven. Ik ben erg benieuwd hoe dat werk. Het klinkt veelbelovend.
Ah ja die hebben we in Rotterdam al een tijdje. Het systeem ligt er soms uit. Maar als t wel goed werkt is t wel fijn.
pi_219131549
Morgen om 9.30 sporten, daarna douchen en van 14.00 tot ongeveer 02.00 zitten en tellen. Wij tellen ook op persoon tenzij het erg uit de klauwen loopt. In dat laatste geval gaan ambtenaren de volgende dag tellen. Maar we redden het wel ga ik van uit.

Bij thuiskomst ff met een biertje naar tv (terug) kijken.
pi_219134037
quote:
Hek van stembureau in Zaandam dicht, medewerker met sleutel onbereikbaar
Mensen die vanochtend in buurtcentrum De Zeskanter in Zaandam wilden stemmen, moesten daar nog even mee wachten. Zij waren weliswaar keurig op tijd bij het stemlokaal, maar de persoon met de sleutel van het toegangshek was dat niet.

Omdat diegene onbereikbaar was, werden mensen die wilden stemmen weer huiswaarts gestuurd.
NOS

Welke FOK!ker is dit? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219134052
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 08:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
NOS

Welke FOK!ker is dit? :')
Degene met sleutel is meestal geen stembureaulid, maar gewoon het hele jaar beheerder van het gebouw.

Ik ben vorige keer nog in die functie in onze kerk geweest omdat we vonden dat er altijd iemand namens het kerkbestuur aanwezig moest zijn, helaas zijn we dit jaar geen stembureau. Ik hoefde toen gelukkig niet te openen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219134068
Succes aan alle stembureauleden, trouwens ^O^
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219134241
Wij hebben hier een buitenlandse filmploeg. w/
Hotapnyc
  Admin woensdag 29 oktober 2025 @ 09:16:54 #183
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_219134293
Ben al even wezen stemmen in het stembureau waar ik vanmiddag de tweede shift doe. Altijd leuk om het even te verkennen vooraf. :P

Succes allemaal vandaag!
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_219136611
Hoe gaat het bij jullie? Om 13:00 uur zaten wij op 275 stemmen, vrij rustig, maar ik zit ook op een stembureau dat altijd rustig is

[ Bericht 14% gewijzigd door eenjongen... op 29-10-2025 13:32:52 ]
pi_219136855
Ik ben wel benieuwd hoe druk het gaat worden waar ik zo meteen zit (locatie met veel ouderen en mensen die naar de winkels gaan). De vorige keer dat ik daar was hebben we de waterschapsstemmen niet meer kunnen tellen omdat het na het tellen van de provinciale staten al ver na enen was en iedereen op omvallen stond. :')
pi_219137294
Bij ons was het veel drukker dan bij de Europese verkiezingen, bijna een verdubbeling. Maar dat kan ook vertekenen vanwege het weer, dat mensen eerder gaan.

Ik had een goede ervaren groep, erg blij mee! We zijn ook zonder verschillen vertrokken. Maar mijn aflossing… de voorzitter was een ervaren man van 85 die al niet wist hoe hij in moest loggen op de iPad (is in de E-learning voorbij gekomen en al jaren hetzelfde) en daarna wat hij eigenlijk met dat ding moest doen als iemand wilde stemmen… en die had een team van 1 ervaren man, en drie mensen waarvoor het de 1e keer was. Ik hoop maar dat ze geen rare dingen hebben. Maar ik vrees dat ik vanavond zowel de telleiding (is mijn taak) als de administratie (op de tablet) moet doen.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:13:31 #187
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219137627
Ik zat op een nieuw stemlokaal, beetje verstopt in een nieuwbouwwijk. Relatief saai, om 16u waren er denk ik 140 stemmen uitgebracht
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219138275
Het ging goed bij mij. Relatief constante doorloop. Einde dienst, 16:00, waren er richting de 650 kiezers met in totaal ruim over de 700 stemmen.

Voor het eerst schriftelijke volmachten meegemaakt. Er waren wederom mensen met stempassen uit de verkeerde gemeente. Gemachtigden uit verschillende gemeentes. Dichte enveloppen van volmachtgevers die zelf niet in het land waren. :D Best wat personen die tóch samen het hokje ingingen.

Daarnaast een vrouw die haar stempas niet bij zich had. Een dame die geen fysiek paspoort bij zich had. Iemand met te lang verlopen identiteitsbewijs. Net als iemand met een te lang verlopen kopie.

Verder ging alles goed. De totalen klopten bij overdracht. Ruime locatie. Goede voorzieningen.

En ohja, ik kwam familie tegen van een voormalige televisiepresentatrice. En zoals gezegd een Noorse tv-ploeg die live verslag deed.
Hotapnyc
pi_219138289
Ik verbaasde me hoe relatief vaak mensen nog even vroegen hoe het stemmen precies werkte met vakje inkleuren.

Ik bedoel, het is niet heel moeilijk toch?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219138295
quote:
En ohja, ik kwam familie tegen van een voormalige televisiepresentatrice.
Dit is wel een hele verre claim to fame _O_
pi_219138330
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:42 schreef kalinhos het volgende:
Ik verbaasde me hoe relatief vaak mensen nog even vroegen hoe het stemmen precies werkte met vakje inkleuren.

Ik bedoel, het is niet heel moeilijk toch?
Dat gebeurde best vaak ja. Toch mooi dat ze dan kwamen stemmen voor het eerst.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:42 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dit is wel een hele verre claim to fame _O_
B-)

Ik zei dat ik maar één iemand kende met die naam en dat bleek dus familie van. :D
Hotapnyc
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 oktober 2025 @ 17:47:00 #192
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_219138353
Voorzitter hier van een stembureau in Groningen Stad (doe ik al flink wat jaren)
Nu even pauze. 20:00 mag ik weer aan de bak
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 17:50:03 #193
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219138403
Voor het eerst stemmenteller vanaf 21.00. Hoe lang duurt dat gemiddeld? :@
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 oktober 2025 @ 17:52:44 #194
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_219138431
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:50 schreef Mikeytt het volgende:
Hangt af van de opkomst op jouw stembureau
En hangt er vanaf of jouw gemeente doet aan sneltellen, of totaal tellen

Sneltellen is dat alleen op partijniveau wordt gestemd, en niet op kandidaat. Dit wordt dat een dag later alsnog gedaan

Meeste werk is het uitvouwen van die enorme lappen

Met een opkomst van ergens tussen de 800 en 900 op mijn stembureau (vergeleken met eerdere jaren), verwacht ik rondom 23:00 klaar te zijn. Onze gemeente doet aan sneltellen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 17:53:42 #195
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_219138444
Het is misschien al gevraagd maar wat gebeurt er als iemand zijn ID per ongeluk mee in stembus gooit?
Mag de bus dan open om 'm er uit te vissen? En komen jullie bij het tellen nog pasjes of andere papieren tegen?
Wie dit leest is gek
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 oktober 2025 @ 17:58:02 #196
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_219138489
quote:
99s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het is misschien al gevraagd maar wat gebeurt er als iemand zijn ID per ongeluk mee in stembus gooit?
Mag de bus dan open om 'm er uit te vissen? En komen jullie bij het tellen nog pasjes of andere papieren tegen?
Stembus zou ook dan niet open mogen. Maar de telling is openbaar, dus om 21:00 kan diegene gewoon aanwezig zijn.

We hadden vandaag wel iemand die ID was vergeten in stemhokje.
Met stempas was adres makkelijk te vinden. In mijn pauze ID even teruggebracht, was om de hoek

Bij het tellen ben ik één keer een papier volgeklad met allerlei teksten en leuzen tegengekomen. Verder nooit iets
pi_219138491
quote:
99s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Je vraagt het ‘voor een vriend’? :D
  Moderator / Colorchick woensdag 29 oktober 2025 @ 18:05:02 #198
382129 crew  Donna
pi_219138550
Straks tellen!
  woensdag 29 oktober 2025 @ 18:06:11 #199
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_219138558
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:58 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Je vraagt het ‘voor een vriend’? :D
Dat niet maar ik was 'm bij het verlaten van het stembureau kwijt. Dus ik stond m'n zakken allemaal na te voelen en vond 'm weer. Maar toen zei iemand achter de tafel dat het wel eens voorkwam. Is alleen al 25 jaar geleden of zo dus ik weet niet meer hoe dat dan opgelost werd.
Wie dit leest is gek
  woensdag 29 oktober 2025 @ 18:09:36 #200
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219138586
quote:
99s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Dat niet maar ik was 'm bij het verlaten van het stembureau kwijt. Dus ik stond m'n zakken allemaal na te voelen en vond 'm weer. Maar toen zei iemand achter de tafel dat het wel eens voorkwam. Is alleen al 25 jaar geleden of zo dus ik weet niet meer hoe dat dan opgelost werd.
Denk dat je bij wijze van uitzondering de stembus wel kan openmaken na toestemming en opmaken proces verbaal

Anders is het inderdaad om 21u terugkomen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219138594
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:50 schreef Mikeytt het volgende:
Ik was vroeger altijd klaar tussen 23:00 en 00:00 met 500-700 stemmen. Wij telden dan zowel op partijniveau als op kandidaatsniveau. Lukt prima met een goed team en vooral een goede leiding.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

We hadden vandaag wel iemand die ID was vergeten in stemhokje.
Met stempas was adres makkelijk te vinden. In mijn pauze ID even teruggebracht, was om de hoek
Doxen is er niks bij. :D
Hotapnyc
  woensdag 29 oktober 2025 @ 18:48:09 #202
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_219138942
Gekke vraag wellicht. Dat je als kandidaat op de lijst niet als lid van een stembureau mag fungeren lijkt me logisch. Hoe zit het echter als je in de gemeenteraad zit? Mag je dan wel als lid op het stembureau zitten?
Net efkes anges
pi_219139118
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:48 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gekke vraag wellicht. Dat je als kandidaat op de lijst niet als lid van een stembureau mag fungeren lijkt me logisch. Hoe zit het echter als je in de gemeenteraad zit? Mag je dan wel als lid op het stembureau zitten?
Dit zegt de Kiesraad:

quote:
Vereisten lidmaatschap
Mensen die stembureaulid willen worden moeten een training volgen. Zodat ze voldoende kennis en vaardigheden hebben voor hun functie. Zie Kieswet art. E 4. Leden van het stembureau moeten op de dag van de stemming minimaal 18 jaar zijn.

De volgende personen kunnen geen lid zijn van het stembureau:

Personen die lid of plaatsvervangend lid zijnvan het gemeentelijk stembureau, hoofdstembureau of centraal stembureau voor de desbetreffende verkiezing;

Personen die kandidaat zijn voor de verkiezing in de betreffende verkiezing;

Gekozen leden van het vertegenwoordigend orgaan waarvoor de verkiezing wordt gehouden;

Personen die als stembureaulid bij een vorige verkiezing in strijd met de wet hebben gehandeld;
Je mag tijdens de Gemeenteraadsverkiezingen geen lid zijn van de gemeenteraad.
Het lijkt erop dat het pas sinds 2023 verboden is, overigens.
Hotapnyc
  woensdag 29 oktober 2025 @ 19:11:28 #204
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219139172
Hoelaat exitpoolgod?
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: