Same. Boomers die het op hun manier willen doen worden ver uit elkaar gezet tijdens het tellen, moeten ook de instructie volgen en krijgen kleine stapels. De andere voorzitter en ik houden gedurende de dag al in de gaten wie scherp van geest is en wie niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 19:45 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja het is inmiddels makkelijker. Savonds tel je maar een keer, niet meer herstellen bij verschillen. Dus ik hoop dat t sneller gaat. En ik ben voorzitter, dus ze doen maar op mijn manier.
Ah ja die hebben we in Rotterdam al een tijdje. Het systeem ligt er soms uit. Maar als t wel goed werkt is t wel fijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 19:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Same. Boomers die het op hun manier willen doen worden ver uit elkaar gezet tijdens het tellen, moeten ook de instructie volgen en krijgen kleine stapels. De andere voorzitter en ik houden gedurende de dag al in de gaten wie scherp van geest is en wie niet.
Wij krijgen dit keer voor het eerst tablets waarmee we stempassen scannen en (tussentijdse) opkomst kunnen doorgeven. Ik ben erg benieuwd hoe dat werk. Het klinkt veelbelovend.
NOSquote:Hek van stembureau in Zaandam dicht, medewerker met sleutel onbereikbaar
Mensen die vanochtend in buurtcentrum De Zeskanter in Zaandam wilden stemmen, moesten daar nog even mee wachten. Zij waren weliswaar keurig op tijd bij het stemlokaal, maar de persoon met de sleutel van het toegangshek was dat niet.
Omdat diegene onbereikbaar was, werden mensen die wilden stemmen weer huiswaarts gestuurd.
Degene met sleutel is meestal geen stembureaulid, maar gewoon het hele jaar beheerder van het gebouw.quote:
Dit is wel een hele verre claim to famequote:En ohja, ik kwam familie tegen van een voormalige televisiepresentatrice.
Dat gebeurde best vaak ja. Toch mooi dat ze dan kwamen stemmen voor het eerst.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:42 schreef kalinhos het volgende:
Ik verbaasde me hoe relatief vaak mensen nog even vroegen hoe het stemmen precies werkte met vakje inkleuren.
Ik bedoel, het is niet heel moeilijk toch?
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:42 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit is wel een hele verre claim to fame
Hangt af van de opkomst op jouw stembureauquote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:50 schreef Mikeytt het volgende:
Voor het eerst stemmenteller vanaf 21.00. Hoe lang duurt dat gemiddeld?
Stembus zou ook dan niet open mogen. Maar de telling is openbaar, dus om 21:00 kan diegene gewoon aanwezig zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het is misschien al gevraagd maar wat gebeurt er als iemand zijn ID per ongeluk mee in stembus gooit?
Mag de bus dan open om 'm er uit te vissen? En komen jullie bij het tellen nog pasjes of andere papieren tegen?
Je vraagt het ‘voor een vriend’?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het is misschien al gevraagd maar wat gebeurt er als iemand zijn ID per ongeluk mee in stembus gooit?
Mag de bus dan open om 'm er uit te vissen? En komen jullie bij het tellen nog pasjes of andere papieren tegen?
Dat niet maar ik was 'm bij het verlaten van het stembureau kwijt. Dus ik stond m'n zakken allemaal na te voelen en vond 'm weer. Maar toen zei iemand achter de tafel dat het wel eens voorkwam. Is alleen al 25 jaar geleden of zo dus ik weet niet meer hoe dat dan opgelost werd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je vraagt het ‘voor een vriend’?
Denk dat je bij wijze van uitzondering de stembus wel kan openmaken na toestemming en opmaken proces verbaalquote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat niet maar ik was 'm bij het verlaten van het stembureau kwijt. Dus ik stond m'n zakken allemaal na te voelen en vond 'm weer. Maar toen zei iemand achter de tafel dat het wel eens voorkwam. Is alleen al 25 jaar geleden of zo dus ik weet niet meer hoe dat dan opgelost werd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |