abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2025 @ 01:16:01 #226
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219145307
Ik had een foto gemaakt van het kladpapier met stemmen per partij. Mag je dat posten of is dat geheim oid? :@
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219145308
Slechts een halve lijst voor de derde keer moeten tellen en totaal stemmen kwamen precies overeen met het aantal stempassen. Nog nooit zo'n soepele telling gehad.
pi_219145313
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:16 schreef Mikeytt het volgende:
Ik had een foto gemaakt van het kladpapier met stemmen per partij. Mag je dat posten of is dat geheim oid? :@
Uiteindelijk komt de echte PV gewoon als pdf beschikbaar voor iedereen dus kzou niet weten waarom het niet zou mogen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator donderdag 30 oktober 2025 @ 01:19:44 #229
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_219145314
Verder, een uitvallende camera van de iPad. Continu lange rijen. Klachten over de wachtrij. Dat soort dingen. Een strikte voorzitter. Maar volgende keer gewoon weer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_219145323
Thuis. Wat een dag. 1770 stemmen. Hele dag enorm druk. Een van de leden heb ik vanavond al vroeg naar huis gestuurd. Die trok het niet meer en die was vandaag in mijn team ook alleen maar een last in plaats van hulp. Terwijl het zo druk was dat we niet eens naar de wc konden, moest ik steeds politieagent en kleuterjuf voor hem zijn. Tijd voor zijn stembureaupensioen :W

Het valt me echt mee dat we zo vroeg al klaar zijn. Men werkte echt lekker door na sluiting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 30-10-2025 01:30:31 ]
Spoilers!
pi_219145332
1755 stemmers in totaal bij ons buurthuis. Zo blij dat we alleen maar op lijstniveau hoefden te tellen! Het was gewoon constant druk!
  donderdag 30 oktober 2025 @ 01:41:28 #232
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219145355
PVV erg impopulair in mijn buurt. Blijkbaar ook 2 verdwaalde BVNL stemmers

🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219145363
Was een leuke gezellige dag. Met bijna 1300 stemmen duidelijk meer stemmen dan anders en inderdaad de oneven partijen vier keer meer stemmen dan de even. Hun waren al op naam aan het tellen terwijl wij nog aan het verdelen waren. Uiteindelijk wel vlot gegaan behalve dan lijst elf die we vier keer geteld hebben, er zaten twee biljetten dubbel tussen en dan kloppen totalen niet natuurlijk.

Overdag een looprek-stel gehad die naast elkaar een hokje bezet hielden terwijl in het derde hokje vier mensen gestemd hebben. Ja, dan heb je ff file maar dat hoort er ook bij.

Nu nog ff een biertje en dan naar bed.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219145380
Hier kreeg de even kant gewoon een stapel oneven toen ze klaar waren en uiteindelijk voegde we de stapels weer samen. Werkte ook prima.

Over 20 weken mogen we weer mensen! :D
pi_219145505
2200 stemmen, op kandidaat geteld, 03:15 klaar :{
pi_219146133
Bij mijn locatie weer eigenwijze grijze dakduiven die niet via Vox wensten te werken omdat ze het niet snapten en met de oneven stapel wilde gaan lopen, gelukkig heeft de voorzitter ingegrepen.

Uiteindelijk was bij ons het verschil tussen D66 en pvv 16 stemmen, in totaal 1216 stemmen uitgebracht.
Een ongeldige die de eerste 5 van de pvv had ingekleurd :')
pi_219146200
Wachtende in 't World Forum voor ze ons als telleiders meenemen naar onze telplekken. 🙂
Hotapnyc
  Moderator / Colorchick donderdag 30 oktober 2025 @ 09:00:28 #238
382129 crew  Donna
pi_219146535
Was ontzettend leuk. 2 stemlokalen in 1 ruimte, maar bleef gescheiden natuurlijk.
Wij hadden 932 biljetten te tellen, waren na half 1 klaar omdat de voorzitter de grootste chaoot was die ik ooit ontmoet heb.
Maar echt heel leuk gehad!
pi_219146993
We hadden 14 blanco en 5 ongeldige stemmen. Normaal is dat voor beide tussen de 1 en de 3.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 30-10-2025 10:07:41 ]
Spoilers!
  Moderator / Colorchick donderdag 30 oktober 2025 @ 09:48:18 #240
382129 crew  Donna
pi_219147005
Wij 1 blanco en 0 ongeldig. Normaliter zijn er meer blanco.
pi_219147237
1172 stemmen hier, om 1:00 thuis (tellen op kandidaatsniveau) na de middagshift te hebben gedaan. Bijzonder veel moeten "stampen" ("Goh, zit al vol! Dat is een goed teken! -- Nou, ik denk dat 'ie vooral vol zit vanwege die rol behang die kiezers in de bak moeten gooien... ")

Als we het hadden gefilmd had, je over de hele dag een hele rits met beelden (inclusief blooperfilmmuziekje met blaasinstrumenten en versneld afgespeelde video) van kwakkelende mensen met het dichtvouwen van het biljet. Het waren geen verkiezingen, maar de Nederlandse kampioenschappen vouwen, geloof ik.

Het scheelt wel echt als er mensen bij zitten met wat ervaring (het was mijn vierde keer, inmiddels) als er gekke dingen gebeuren of sowieso bij het tellen. Ik ben blij dat ik geen voorzitter was... mocht je met een beetje pech nog ergens tot 4 uur zitten met alle dozen vanuit de hele gemeente.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:09:21 #242
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_219147246
1136 stemmen waarvan 4 blanco en 0 ongeldig.

PVV 262
VVD 179
D66 170
CDA 144

De rest onder de 81 zetels per partij. De 0 ongeldige stemmen is wel opvallend, meestal zit er altijd wel een of meerdere ongeldige stemmen bij.

Tellen met VOX-methode ging goed in een keer 0 telfouten. Oneven stembiljetten waren wel ruim in de meerderheid en daar hadden we niet helemaal onze snelste uitvouwers op staan, dat had misschien een kwartier ofzo kunnen schelen. Waren rond 00:00 uur klaar met tellen op partij, 00:30 mochten de tellers weg. Stembureauleden bleven nog tot iets na 01:00 uur tot de gemeente de stembiljetten op had gehaald. Daarna nog naar gemeentehuis, dat ging vrij vlot door de 0 fouten, 01:45 was ik thuis. Op kandidaat wordt vandaag door de gemeente geteld.

Wethouder kwam nog koekjes brengen en in de ochtend een boze vrouw omdat ze haar moeder in rolstoel niet mocht helpen maar verder eigenlijk geen opvallendheden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:43:57 #243
372543 MunkyLivet
Green grass of home
pi_219147575
1285 stemmen. Wij zijn een van de pilot gemeentes, dus stemmen met het nieuwe, kleinere, stembiljet. Werkt als een trein, om 23:00 weer thuis! Overdag zat de loop er lekker in en een gezellig team. Een lid extra erbij om voorlichting te geven over het nieuwe biljet (twee keer stemmen; op partij en kandidaat nummer). Vrijwel iedereen begreep het zonder problemen. Helaas wel weer de gebruikelijke wappie die stampij ging maken. Een bekend figuur in de omgeving die dit al vaker heeft gedaan. Na een kwartier kregen we hem weer uit het stemlokaal. Hij heeft wel gestemd overigens.
Fire in the hole!
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:46:40 #244
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_219147605
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:12 schreef kalinhos het volgende:
00:50 klaar. 2 voorzitters, 1 deed alles op zn elfendertigste en gelukkig een andere die er wel de vaart in had. Denk dat PVV bij ons >25% vd stemmen was, goeie 2e was DENK. Ongeveer 1200 stemmen en bij elkaar stuk of 7,8 ongeldig of blanco.
Onze voorzitter in de ochtend ging ook opeens ff een uurtje weg sochtends om zn fiets weg te brengen naar de fietsenmaker, zonder ook maar iets over te dragen van joh jij bent nu ff de voorzitter of wat dan ook. _O-
Wij bleven met 3 achter en hoopten maar dat er niks geks of procesverbaal-waardigs zou gebeuren :')

Had eigenlijk gedacht dat ik op een ander stembureau was neergezet(had zelf verkeerd gekeken enstond vanmorgen ook voor de verkeerde) en ik vond deze niet zo heel gezellig of leuk, volgende keer weer een andere vragen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219147653
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:08 schreef Five_Horizons het volgende:
1172 stemmen hier, om 1:00 thuis (tellen op kandidaatsniveau) na de middagshift te hebben gedaan. Bijzonder veel moeten "stampen" ("Goh, zit al vol! Dat is een goed teken! -- Nou, ik denk dat 'ie vooral vol zit vanwege die rol behang die kiezers in de bak moeten gooien... ")

Als we het hadden gefilmd had, je over de hele dag een hele rits met beelden (inclusief blooperfilmmuziekje met blaasinstrumenten en versneld afgespeelde video) van kwakkelende mensen met het dichtvouwen van het biljet. Het waren geen verkiezingen, maar de Nederlandse kampioenschappen vouwen, geloof ik.

Het scheelt wel echt als er mensen bij zitten met wat ervaring (het was mijn vierde keer, inmiddels) als er gekke dingen gebeuren of sowieso bij het tellen. Ik ben blij dat ik geen voorzitter was... mocht je met een beetje pech nog ergens tot 4 uur zitten met alle dozen vanuit de hele gemeente.
Ik hoor dat laatste wel vaker, maar ik ben meestal binnen vijf minuten weer weg op het stadhuis, zelfs de keer dat we 11 verschil hadden stonden we na 10 minuten weer buiten.
pi_219147754
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:50 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik hoor dat laatste wel vaker, maar ik ben meestal binnen vijf minuten weer weg op het stadhuis, zelfs de keer dat we 11 verschil hadden stonden we na 10 minuten weer buiten.
Ja, geen idee. Was geen eigen ervaring, maar dat hoorde ik gisteren van de twee voorzitters.
pi_219148166
quote:
6s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:09 schreef Dagoduck het volgende:
en in de ochtend een boze vrouw omdat ze haar moeder in rolstoel niet mocht helpen maar verder eigenlijk geen opvallendheden.
Dat lijkt me terecht. Iemand met een lichamelijke handicap mag hulp krijgen van een ander.
pi_219148343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 11:47 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Dat lijkt me terecht. Iemand met een lichamelijke handicap mag hulp krijgen van een ander.
Iemand die (bijvoorbeeld) fysiek niet kan stemmen, ja. Als je in een rolstoel zit (vanwege bijvoorbeeld dwarslaesie vanaf de heup naar beneden) is hulp niet nodig/mogelijk. De rolstoel an sich geeft geen recht op hulp; daar is het lage stemhokje voor. Maar ik ken deze situatie niet.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 12:07:31 #249
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_219148366
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 11:47 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, mogelijk een verkeerde inschatting. We gingen er vanuit dat mevrouw het wel kon aan de hand van hoe het ging bij de stempascontrole etc.

Maar mensen kunnen ook vragen/aangeven waarom ze iemand moeten/willen helpen in plaats van meteen in de boos-stand te schieten. Maar blijkbaar is dat te moeilijk tegenwoordig.

Uiteindelijk hebben ze gewoon beide kunnen stemmen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 30 oktober 2025 @ 12:08:58 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219148384
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 12:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]
Iemand die (bijvoorbeeld) fysiek niet kan stemmen, ja. Als je in een rolstoel zit (vanwege bijvoorbeeld dwarslaesie vanaf de heup naar beneden) is hulp niet nodig/mogelijk. De rolstoel an sich geeft geen recht op hulp; daar is het lage stemhokje voor. Maar ik ken deze situatie niet.
Klopt niet, iemand met een lichamelijke beperking mag altijd om hulp vragen.

Wij kregen ook nog een controleur van de gemeente (in rolstoel) daarover.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')