quote:Wout van Aert krijgt vlak voor Tour de France bezoek van geliefden op bijzondere locatie
Topwielrenner Wout van Aert heeft tijdens een trainingsstage in aanloop naar de Tour de France een bijzonder bezoekje gekregen. Op Instagram deelt hij liefdevolle beelden van vrouw Sarah de Bie en zoontjes Georges (4) en Jerome (1), waarmee hij een uitstapje naar Rome maakte.
Het is aftellen naar de Tourstart voor de 30-jarige Belg. Toch heeft hij tussen de Giro d'Italia en de Tour de France door de tijd gevonden om een te genieten van een uitstapje met zijn vrouw en kinderen. Op Instagram toont de wielrenner liefdevolle beelden van de kwaliteitsmomenten die hij, tussen zijn trainingen door, had met zijn gezin.
Rome
Zijn vrouw en twee kinderen brachten hem een bezoekje op trainingsstage. En hoewel de wielrenner zijn trainingen voortzet, vond hij tussendoor de tijd om lekker uiteten te gaan met zijn gezin, te struinen door het prachtige centrum van Rome en een potje UNO met zijn oudste zoon te spelen. "Een korte samenvatting van de week," schrijft de wielrenner bij de foto's. En jong geleerd is oud gedaan, want zo te zien zit zoontje George van vier ook al op de fiets.
Gezin
De wielrenner put veel steun uit zijn gezin. Dat bleek na een etappezege tijdens de Giro d'Italia, toen hij meteen zijn vrouw en kinderen opzocht om te vieren dat hij als eerste over de finish kwam tijdens de 'gravelrit'. Van Aert was zichtbaar geëmotioneerd.
"Het is een moeilijk jaar geweest", lichtte De Bie na toe in gesprek met Het Nieuwsblad.“Het is echt niet fijn om elke keer weer oplapwerk te hebben. In dat opzicht was het vandaag heel mooi om te zien.”
Bekijk deze YouTube-videoquote:Renaat Schotte en muzikant Neal maken nummer over Wout van Aert
Stoelriemen vast, klaar voor een beukertje door je speakers? Muzikant Neal is goed met beats en dus besloot hij richting de Tour de France een nummer genaamd 'TURBOWOUT' te maken. Commentator Renaat Schotte van Sporza speelt er met zijn uitspraken op televisie een belangrijke rol in, begeleid door een opzwepend ritme.
Hollandse jongen, werkte waarschijnlijk ook op de boerderij.quote:Op zondag 29 juni 2025 08:52 schreef wimderon het volgende:
Roel van Sintmaartensdijk: GROOT, STERK, kent de club.
Dat AI kan nog wat wordenquote:
Schuld van Pogacar cs.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Moet zeggen dat ik het echte Tour-gevoel nog niet heb. Al jaren niet meer eigenlijk.
Aangezien TDF tot nu toe enorm dood is ben je niet de enige.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Moet zeggen dat ik het echte Tour-gevoel nog niet heb. Al jaren niet meer eigenlijk.
Jups. Ik laat het op me af komen en zie het wel. Vroeger las ik me in en deed aan de tourspelletjes mee.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Voor mij ligt het wel echt aan werk en andere verplichtingen, heb af en toe de tijd om 5 minuutjes te posten maar geen uitgebreide analyses ofzo.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Aangezien TDF tot nu toe enorm dood is ben je niet de enige.
Ik juist wel. Maar dat komt misschien ook omdat ik op een aantal plekken uit de eerste Tourweek geweest ben op vakantie laatst.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik zou er geen moeite mee hebben mocht het Sloveense gedrocht een beenamputatie moeten ondergaan.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:55 schreef franklop het volgende:
Kan het komen door hoeveelheid wielrennen dat er te zien is tegenwoordig?
Of door de aanstaande dominantie van 1 zekere renner
We worden gewoon oud.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:55 schreef franklop het volgende:
Kan het komen door hoeveelheid wielrennen dat er te zien is tegenwoordig?
Of door de aanstaande dominantie van 1 zekere renner
Adrien Costa vindt dit niet leuk.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik zou er geen moeite mee hebben mocht het Sloveense gedrocht een beenamputatie moeten ondergaan.
En dan moet Remco nog van z'n geloof vallen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:24 schreef Pistolero het volgende:
Deze Tour gaat alleen leuk worden als Pogaicar en zijn ploeg op dag één een ravijn in storten en Vingegaard afstapt omdat hij niet meer dan 1 uur zonder zijn vrouw kan.
Zodat we een duel krijgen tussen de 2 oud-ploeggenoten die al eens ruzie hadden in de Strade-rit in de Giro?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:24 schreef Pistolero het volgende:
Deze Tour gaat alleen leuk worden als Pogaicar en zijn ploeg op dag één een ravijn in storten en Vingegaard afstapt omdat hij niet meer dan 1 uur zonder zijn vrouw kan.
Die kop gaat dus eigenlijk ook nog alleen over WOUT:quote:Op woensdag 2 juli 2025 06:31 schreef DeeBee het volgende:
Sporza daarentegen begint in absolute topvorm te komen:
https://sporza.be/nl/2025(...)innen~1751377471574/
Zijn ze voor het vlaggetje?
Sep Vanmarcke legt hier de WOUT-propaganda lat ongekend hoog.quote:Op woensdag 2 juli 2025 06:45 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Die kop gaat dus eigenlijk ook nog alleen over WOUT:
"Als hij de enige kopman zou zijn, dan kan hij de eerste 10 ritten winnen. Maar tegelijkertijd zijn de aankomsten bergop gevaren voor Vingegaard om posities en tijd te verliezen. Dus gaat Visma Van Aert zijn kans laten gaan of toch zeggen dat hij bij Vingegaard moet blijven tot het klassement beslist is? Dat durf ik niet te zeggen."
Slovenië!quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Laten we niet doen alsof België niet absurd stacked is in de wereldtoppers. Want met de aanwezigheid van Remco, Merlier, Van Aert, Thibau en Philipsen valt er nog wel iets voor te zeggen ook. Geen land dat dit kan matchen.
Nl is wat tour winnaars aan het aftaaien.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Laten we niet doen alsof België niet absurd stacked is in de wereldtoppers. Want met de aanwezigheid van Remco, Merlier, Van Aert, Thibau en Philipsen valt er nog wel iets voor te zeggen ook. Geen land dat dit kan matchen.
Sporza draait door. En geeft nu al reaguurdersstof op HLN met honderden reacties voor de komende 10 etappes, mocht een andere renner de etappe winnen.quote:
Dat weerspreekt toch niemand. Het gaat over deze zin "als hij de enige kopman zou zijn, dan kan hij de eerste 10 ritten winnen".quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:04 schreef Koffieplanter het volgende:
We wachten met smart op de jaren '30, wanneer de Rabo-boost voor de jeugd zijn vruchten begint af te werpen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nl is wat tour winnaars aan het aftaaien.
Weinig echte toppers in het verschiet op Matje de reserve Belg na dan.
Ik mag toch hopen dat er bedoeld wordt dat hij in de eerste tien etappes allemaal een kans maakt om te winnen en niet dat hij zomaar álle tien de etappes wint. (wat trouwens nog steeds veel te ambitieus is, niet daarvan)quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat weerspreekt toch niemand. Het gaat over deze zin "als hij de enige kopman zou zijn, dan kan hij de eerste 10 ritten winnen".
Een theorie.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:45 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
We wachten met smart op de jaren '30, wanneer de Rabo-boost voor de jeugd zijn vruchten begint af te werpen.
Neem je een stok mee om in de wielen van Pogacar te steken?quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:49 schreef TommyL0204 het volgende:
Ik pik mogelijk de start van etappe 12 mee in Auch. Zit dan op een dik half uur rijden in een Gite.
Ik verheug me al op de A(u)ch grappenquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:49 schreef TommyL0204 het volgende:
Ik pik mogelijk de start van etappe 12 mee in Auch. Zit dan op een dik half uur rijden in een Gite.
Eens kijken wie de kampioenschapstrui het meest verkracht.quote:
Dat zal bikkelen worden tussen Romeo en Narvaez.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:45 schreef mitt het volgende:
[..]
Eens kijken wie de kampioenschapstrui het meest verkracht.
Die van Narvaezquote:Op woensdag 2 juli 2025 20:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zal bikkelen worden tussen Romeo en Narvaez.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, het is altijd een baan op het shirt geweest.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:13 schreef Koffieplanter het volgende:
Hebben we ooit een Duits equivalent gehad van de Belgische tricoloretrui? Kan me sinds Ulle al alleen witte trui + vlag herinneren.
Ja dit MOET hem wel zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Weten we wat de opa van Rutsch 80 jaar geleden deed?
Gezien het verwachte thermonucleaire tempo wat er gereden gaat worden dus minimaal een kwartier à half uur eerder inschakelen dan hier geschetst.quote:
Of Mas wat haar van Romeo kan krijgen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog steeds afgrijselijk, de middelste baan is niet breed genoeg.quote:
Die hebben er regels voor waar ploeg aan moet voldoenquote:Op donderdag 3 juli 2025 10:01 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het kan dus wel. Of zou de Belgische bond dit verplichten?
Nee het is zeker niet perfect.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nog steeds afgrijselijk, de middelste baan is niet breed genoeg.
Nee dit kan nietquote:
https://www.theguardian.c(...)homas-tour-de-francequote:
TotalEnergiesPaint.exequote:Op donderdag 3 juli 2025 12:15 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Total Energies is een leverancier van spray paint begrijp ik hier uit?
quote:Anti-dopingstrategie Tour: “600 controles, stalen worden 10 jaar bewaard”
De Internationale Wielerunie (UCI) en de Internationale Testagentschap (ITA) hebben hun anti-dopingstrategie voor de Tour de France 2025 bekendgemaakt. Tijdens de wedstrijd, die plaatsvindt van 5 tot 27 juli, zullen zo’n 600 bloed- en urinestalen worden afgenomen. De stalen zullen tien jaar bewaard worden.
Wie denkt tijdens de Tour de France weg te komen met dopingmiddelen die nu nog niet detecteerbaar zijn, denkt maar beter twee keer na. De stalen van de dopingcontroles tijdens de Tour worden namelijk tien jaar lang bewaard, zodat ze in de toekomst opnieuw geanalyseerd kunnen worden met modernere technieken.
Het volledige antidopingprogramma tijdens deze Ronde van Frankrijk wordt uitgevoerd door de International Testing Agency (ITA). Deze instantie beheert sinds 2021 het antidopingbeleid van de Internationale Wielerunie (UCI), terwijl de UCI zelf verantwoordelijk blijft voor de resultaatsverwerking en de vervolging van overtredingen van de antidopingregels.
De UCI voert ook op drie momenten controles uit op technologiefraude, zogenaamde mechanische doping: vóór elke etappe worden fietsen in de teambussen geïnspecteerd met onder meer magnetische tablets, tijdens de rit vindt monitoring plaats via videobeelden en UCI-functionarissen, en na afloop worden fietsen van onder meer de etappewinnaar, truidragers, willekeurige renners en verdachte gevallen aan een grondige controle onderworpen.
Antidopingstrategie voor de Tour de France 2025
1. Er zijn ongeveer 350 out-of-competition-controles gebeurd in de maand voorafgaand aan de koers.
2. Inzet van meer dan 40 ITA-medewerkers om de controles uit te voeren.
3. Er zullen ongeveer 600 stalen afgenomen worden tijdens de wedstrijd zelf.
4. Langetermijnopslag en mogelijke heranalyse van geselecteerde monsters gedurende een periode van 10 jaar, in afwachting van nieuwe detectiemethoden of wetenschappelijke ontwikkelingen;
5. Extra focus op het opsporen van misbruik van menselijk groeihormonen (hGH).
6. Controles voor, tijdens en na de etappes op mechanische doping.
Gilbert is minder optimistisch:quote:Op woensdag 2 juli 2025 06:31 schreef DeeBee het volgende:
Sporza daarentegen begint in absolute topvorm te komen:
https://sporza.be/nl/2025(...)innen~1751377471574/
Zijn ze voor het vlaggetje?
Een voorspelling hè?quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gilbert is minder optimistisch:
https://sporza.be/nl/2025(...)-mini~1751538358178/
Minstens 7 etappes maar.
Apart topic mag wel.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:35 schreef Momo het volgende:
Ploegenpresentatie begint om 18:25, nog een apart topic nodig daarvoor of gewoon hier?
Corky zit er ook bij.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:13 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kunt merken dat Mathieu echt weer een doel heeft gemaakt van de Tour.quote:De openingsetappe op zaterdag zal er dus hoogstwaarschijnlijk een voor Philipsen worden, maar op dag twee is de finale al wat moeilijker door verschillende venijnige klimmetjes. “Die etappe hebben we nog niet verkend, maar ik verwacht dat het een zware rit wordt. Er zijn veel klassementsrenners die klassiekerritten goed aankunnen. En er zal veel strijd zijn voor positionering of bonificatieseconden.”
Dat is wel heel lelijk blauw. Daar mag KNWU wel strenger op zijn. Kom op zeg.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Danny is niet alleen Nederlands kampioen, hij heeft tussendoor ook het Egyptisch kampioenschap gewonnen!
[ afbeelding ]
Bora ook welquote:Op donderdag 3 juli 2025 20:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is wel heel lelijk blauw. Daar mag KNWU wel strenger op zijn. Kom op zeg.
Het meest bizarre is nog wel dat hij als enige een donkerblauwe broek draagt, de rest van de ploeg rijdt juist met een lichtere tint blauw rond deze Tour.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is wel heel lelijk blauw. Daar mag KNWU wel strenger op zijn. Kom op zeg.
Stel je voor dat er iets van verwachtingen zijn, dan is een plankje nooit ver weg.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je kunt merken dat Mathieu echt weer een doel heeft gemaakt van de Tour.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |