Ik rij in principe altijd alleen maar moet soms wel spullen vervoeren dus iets ter grote van de c3 of Toyota Carrolla is prima.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe groot moet de auto zijn? Ik heb zelf 6 jaar een Kia Picanto gereden en dat was echt een heel fijn wagentje voor het segment. Ook best veel luxe op te krijgen. Het motortje in de mijne was de standaard 1.0 met 67pk en dat hield niet over, dus voldoet niet aan je "optrekken als een normale auto", maar de generatie die ik had was er ook met een 1.0T met 100pk en dat is op dat gewicht gewoon prima.
Hier eentje met slechts 108k op de klok voor onder de 10k:
https://www.autotrack.nl/(...)3156?level=2&image=0
Al zou ik zelf voor deze met iets meer kilometers gaan want cruise control:
https://www.autotrack.nl/(...)1548?level=2&image=0
Laat maar, eis voor automaat over het hoofd gezien
Liefst Suzuki.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:39 schreef Hyperdude het volgende:
Een Suzuki of Dacia?
Mijn voorkeur is de eerste.
Niet zo verwonderlijk in Nederland. Als je langer bent dan, zeg 1.70m, dan zit je met je knieën tegen de stuurkolom en onderzijde dashboard. Waardeloos.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zie mijn bericht in dit topic:
icecreamfarmer_NL in PTA / Waar heb jij spijt van op autogebied?
Ik ben die C3 kotsbeu dus moet weg hij verbruikt olie alsof het benzine is maar ik zie geen lekkages.
Volgens wij kopen auto's krijg ik er ¤1600 voor en dat is wel een aderlating want er in 2022 ¤5000 voor betaald en het doel was er langer mee te doen dan de andere auto's (die gingen 5 jaar mee) maar dat is dus niet gelukt.
Hij slurpt olie en is niet voorruit te branden ik wordt ingehaald door scooters omdat hij zo langzaam optrekt.
Om een beeld te geven van mijn vorige auto's:
Daihatsu Charade uit 1997 (2012-2017) kostte me ¤350.
Peugot 206 uit 2002 (2017-2022) kostte me ¤850.
Citroen C3 uit 2015 (2022-2025) kostte me ¤5000 en heeft vooral chagrijn opgeleverd itt de goedkope brol die ik eerst had.
Het moet als vervoer dienen en ik heb gemerkt dat ik wil dat hij wel fatsoenlijk optrekt.
Voor de rest onderhoudsvriendelijk zijn. Voor de rest geef ik weinig om auto's.
Eisen:
Optrekken als een normale auto of beter dus geen ecoboost prut;
Betrouwbaar zijn dus alleen Japanners of Duitsers en het liefst onder de 180k op de teller;
Geen diesel dus benzine, hybride of elektrisch;
Onder de ¤10.000;
Climate control;
Vijf deuren;
Automaat (in huurauto's mee gereden en het rijdt gewoon veel fijner);
Stuurbekrachtiging;
Elektrisch ramen voor;
Bluetooth voor de radio of een makkelijk te plaatsen 1 of 2 din radio.
Dat was het wel.
Nu heb ik zelf deze wagentjes gezien maar zijn die niet relatief duur voor wat je krijgt:
Zat aan zoiets te denken:
https://www.autowereld.nl(...)a-41351528/foto.html
Maar ik zie ook relatief van deze die goedkoper zijn en luxer (maar ziet er niet uit en dat boeit mij dus niet):
https://www.autotrack.nl/a/kia-e-soul-elektriciteit-2016-57483028
Of de Nissan Leave. Maar mijn gevoel zegt dat er iets mis is met die wagen want daar staan er wel heel voor relatief goedkope prijzen te koop.
Oh ja ik rij voor mijn werk 14km op een dag en dat lijkt niet zo'n opgave te zijn.
Voor elektrisch moet hij makkelijk 150-200km halen voordat er weer opgeladen moet worden.
Ik hoor graag van jullie.
Audi of VW met tfsi motor kan ookquote:Op donderdag 26 juni 2025 19:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Jij raadt aan iemand die haar auto wegdoet vanwege een hoog olieverbruik een BMW aan ja?
Ik was, geheel onverwacht, erg tevreden met m'n Dacia Duster (kwam van Audi). Betrouwbare auto die genoeg maar geen onnodige features had. Heeft een paar jaren dienst gedaan voor allerlei verhuizingen, tuinwerk, en talloze bouwmarkt ritten. Was echt een prima auto. Heb nu weer een nieuwe Audi, maar zat toch te twijfelen of ik bij de volgende niet weer een nieuwe Dacia probeer. De prijs is echt prima voor wat je krijgt vind ik. En de waardedaling was ook minder dan ik dacht.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:39 schreef Hyperdude het volgende:
Een Suzuki of Dacia?
Mijn voorkeur is de eerste.
Cheap and cheerful.quote:Op donderdag 26 juni 2025 19:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik was, geheel onverwacht, erg tevreden met m'n Dacia Duster (kwam van Audi). Betrouwbare auto die genoeg maar geen onnodige features had. Heeft een paar jaren dienst gedaan voor allerlei verhuizingen, tuinwerk, en talloze bouwmarkt ritten. Was echt een prima auto. Heb nu weer een nieuwe Audi, maar zat toch te twijfelen of ik bij de volgende niet weer een nieuwe Dacia probeer. De prijs is echt prima voor wat je krijgt vind ik. En de waardedaling was ook minder dan ik dacht.
Ik twijfelde toen tussen een mazda 3 en deze jongen en dus de verkeerde gekozen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
Helaas krijg je voor dat bedrag geen functionerende Ateca, dus dat valt af. Wel spijtig dat deze auto zo tegenvalt gezien het bedrag t.o.v jouw vorige auto's. Mijn motoren waren ook allemaal low budget en heb ik ook kort plezier van gehad, maar dat zat hem niet in de technische staat. Nu een motor voor ruim 8000 pietermannen aangeschaft en hoop hier ook veel langer mee te kunnen doen.
Als advies zou ik gaan voor een Mazda. Maakt niet uit welke, mits het maar in jouw prijsrange past.
Mazda 3 sedan is echt een uitzonderlijk goede keus, daar heb ik mijn ogen ook op laten vallen als alternatief voor de Ateca. Ik hoop ook niet dat ik me iets moet aantrekken van dit topic, want in het kader van het op een andere manier doen overweeg ik juist ook een Franse auto.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik twijfelde toen tussen een mazda 3 en deze jongen en dus de verkeerde gekozen.
Ja ben echt teleurgesteld.
Het interesseert mij echt geen drol maar het moet wel rijden.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Je hebt niet echt veel feeling bij auto’s hè?
Kijk eens in betrouwbaarheids testen voor auto’s in je categorie.
Kijk op motortype in problemcar e.a. op veel voorkomende problemen.
Mijdt alles uit de VW groep als het tweedehands is.
Als die garagemeneer gelijk heeft over je koppakking, kan je nu beter doorpakken en die C3 de deur uit kicken.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Andere optie is er om er gewoon 1l olie per 1000 km in te flikkeren en zien hoe ver we komen.
Auto wordt toch niets meer waard en olie is ¤5 de liter.
Welke jaren is zo'n Mazda betrouwbaar.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mazda 3 sedan is echt een uitzonderlijk goede keus, daar heb ik mijn ogen ook op laten vallen als alternatief voor de Ateca. Ik hoop ook niet dat ik me iets moet aantrekken van dit topic, want in het kader van het op een andere manier doen overweeg ik juist ook een Franse auto.
Als ik er nu ¤500 voor krijg kan ik hem toch beter oprijden?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als die garagemeneer gelijk heeft over je koppakking, kan je nu beter doorpakken en die C3 de deur uit kicken.
Altijd gedacht dat jij een man was, gezien het blauwe streepje ad zijkant van je posts..quote:Op donderdag 26 juni 2025 19:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Jij raadt aan iemand die haar auto wegdoet vanwege een hoog olieverbruik een BMW aan ja?
Dat ding IS reeds opgereden..quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ik er nu ¤500 voor krijg kan ik hem toch beter oprijden?
Naar mijn mening is je C3 al opgereden, alleen nog niet overleden.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ik er nu ¤500 voor krijg kan ik hem toch beter oprijden?
Ja daarom kan ik hem toch beter naar zijn grootje rijden door er elke keer olie bij te gooien?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Naar mijn mening is je C3 al opgereden, alleen nog niet overleden.
Die wagens zijn stokoud, op de 1e na. Zit er zelfs 1 uit 2008 bij..quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja daarom kan ik hem toch beter naar zijn grootje rijden door er elke keer olie bij te gooien?
Goedkoper rij ik niet meer.
Overigens je Mazda tip heeft mij aan het denken gezet en deze gezien:
1
https://www.autotrack.nl/(...)ivacy.dpgmedia.nl%2F
1
https://www.autowereld.nl(...)t-41141777/foto.html
3
https://www.autotrack.nl/(...)8978?level=2&image=0
4
https://www.autobedrijfro(...)m_campaign=gaspedaal
Welke zou de voorkeur hebben?
Die eerste lijkt mij niet onaardig op. Mazda tip was niet van mijquote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja daarom kan ik hem toch beter naar zijn grootje rijden door er elke keer olie bij te gooien?
Goedkoper rij ik niet meer.
Overigens je Mazda tip heeft mij aan het denken gezet en deze gezien:
1
https://www.autotrack.nl/(...)ivacy.dpgmedia.nl%2F
..
Welke zou de voorkeur hebben?
Ja mee eens maar kijk eens naar die prijzen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die wagens zijn stokoud, op de 1e na. Zit er zelfs 1 uit 2008 bij..
Die heb ik gezien, bizar.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja mee eens maar kijk eens naar die prijzen.
Maat van mij heeft die 1. Deuren zijn wat ongemakkelijk maar goed.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:52 schreef epicbeardman het volgende:
Een BMW i3 is ook een hele goede keuze voor jou denk ik, de electrische versie is wel echt een hele fijne auto. (paar keer via mywheels/amber gereden) Qua range zit het ook wel goed als ik je wensen lees.
Zijn wel apartje autotjes om te zien op de foto, in het echt zijn ze veel leuker.
Je wil dan wss wel de 33kWh versie hebben.
Hier op [url=https://marktplaats.nl]marktplaats[/url]
[ afbeelding ]
Hier 1 voor 9999 euro (312km range)
Zou er eens gewoon 1 testritje gaan maken.
Om eerlijk te zijn zal ik altijd aanraden om 1tje proberen te scoren die rond de 90k-110k qua km's zit, al is het voor de verkoopwaarde.. maar zeker slijtage en dat is met elk merk wel zo.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maat van mij heeft die 1. Deuren zijn wat ongemakkelijk maar goed.
Zit je daar ook niet met BMW prijzen qua onderhoud? Ik rij maar 7000km per jaar.
Verschrikkelijk boomerhok vind ik dit, niet alle BMW's zijn tof.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:39 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Iets boven budget, maar dat komt omdat er 107k gelopen is.
Automaat, betrouwbaar, aardig vlot. Cruise control, camera, parkeersensoren. Goede ruimte.
En BMW, over 60-75k km is hij nog 9k waard.
218i active tourer
Nee klopt maar is een hele praktische auto. Je krijg wel veel voor je geld als je beetje de juiste opties kan pakken. Trekhaakje al, geen extreme lage instap. Ook een auto waar je goed vakanties mee kan houden.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Verschrikkelijk boomerhok vind ik dit, niet alle BMW's zijn tof.
Ja in principe maakt uiterlijk mij weinig uit.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee klopt maar is een hele praktische auto. Je krijg wel veel voor je geld als je beetje de juiste opties kan pakken. Trekhaakje al, geen extreme lage instap. Ook een auto waar je goed vakanties mee kan houden.
Zou hem zelf ook niet kopen.
De BMW's van pakweg de afgelopen tien jaar zijn qua olieverbruik geen issue. Maar dan moet je uiteraard geen afgetrapte 1-serie kopen gechipt met 200k op de teller.quote:Op donderdag 26 juni 2025 19:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Jij raadt aan iemand die haar auto wegdoet vanwege een hoog olieverbruik een BMW aan ja?
Nou...quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die eerste lijkt mij niet onaardig. Mazda tip was niet van mij
Wel wat kanttekeningen dus.quote:Wat vertelt de aanbieder over deze auto?
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G Dynamic+ AUTOMAAT / LM / BT
Deze auto wordt voor export of handel aangeboden, ze ziet er netjes uit maar is gedeeltelijk overgespoten, airco werkt niet vandaar dat ze voor export aangemerkt wordt.
Rijdt en schakelt super, onderhouden door de Mazda dealer, digitaal onderhoud zit erbij, 1 sleutel.
De prijs is zonder BPM ze is nog Belgisch, als u haar op NL kenteken wilt komt er 1000 bij aan rdw en bpm, dit kunnen wij voor u doen.
Mijn broertje heeft die 1.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 22:54 schreef FordSierra het volgende:
Heb je ook aan een Ford Focus mk1 gedacht, facelift 2004 met 1.6 zetec motor? Zijn betrouwbare auto's, ga er al 11 jaar mee fluitend door de APK en er is nooit iets mee geweest. Alleen 1 keer een lege accu, omdat ik de verlichting nachts liet branden.
Dat is toch schijt. Je biedt dus een auto met airco aan. Maar die airco werkt niet en eigenlijk kost hij 1000 euro meer. Wat is dat voor halve oplichting.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:23 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou...
[..]
Wel wat kanttekeningen dus.
Mijn Mazda 2 was uit 2008, nooit problemen mee gehad en nog steeds zonder problemen (familie heeft deze overgenomen).quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die wagens zijn stokoud, op de 1e na. Zit er zelfs 1 uit 2008 bij..
Maar een F800 GT in het matblauw is dat zeer zeker wel!quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Verschrikkelijk boomerhok vind ik dit, niet alle BMW's zijn tof.
Je hebt gelijk. Ik vergeleek alleen de plaatjes, en die anderen zagen er niet uit. Deze zou ik niet kopen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:23 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou...
[..]
Wel wat kanttekeningen dus.
Nummer 4 is wel scherp geprijsd en heeft een Bose geluidsinstallatie. Alleen een beetje vreemd dat hij maar 4 versnellingen zou hebben.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja daarom kan ik hem toch beter naar zijn grootje rijden door er elke keer olie bij te gooien?
Goedkoper rij ik niet meer.
Overigens je Mazda tip heeft mij aan het denken gezet en deze gezien:
1
https://www.autotrack.nl/(...)ivacy.dpgmedia.nl%2F
1
https://www.autowereld.nl(...)t-41141777/foto.html
3
https://www.autotrack.nl/(...)8978?level=2&image=0
4
https://www.autobedrijfro(...)m_campaign=gaspedaal
Welke zou de voorkeur hebben?
Automaten hebben wel vaker 4 versnellingen, het klinkt wel vreemd.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 09:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nummer 4 is wel scherp geprijsd en heeft een Bose geluidsinstallatie. Alleen een beetje vreemd dat hij maar 4 versnellingen zou hebben.
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 09:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://www.autowereld.nl(...)w-41564869/foto.html
Dit is bijvoorbeeld spotgoedkoop. Wat is daar mis mee?
- kleine accu met gering bereikquote:Op zaterdag 28 juni 2025 09:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://www.autowereld.nl(...)w-41564869/foto.html
Dit is bijvoorbeeld spotgoedkoop. Wat is daar mis mee?
Goede keuze: prima auto.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Om een beeld te geven van mijn vorige auto's:
Daihatsu Charade uit 1997 (2012-2017) kostte me ¤350.
Matige kwaliteit.quote:Peugot 206 uit 2002 (2017-2022) kostte me ¤850.
Als dit een auto is met de 1.2 THP PurePech motor: dramatisch slecht.quote:Citroen C3 uit 2015 (2022-2025) kostte me ¤5000 en heeft vooral chagrijn opgeleverd itt de goedkope brol die ik eerst had.
Japanse auto's hebben vaak een oude 4-traps automaat die veel extra verbruik oplevert en vermogen kost.quote:Het moet als vervoer dienen en ik heb gemerkt dat ik wil dat hij wel fatsoenlijk optrekt.
Voor de rest onderhoudsvriendelijk zijn. Voor de rest geef ik weinig om auto's.
Eisen:
Optrekken als een normale auto of beter dus geen ecoboost prut;
Betrouwbaar zijn dus alleen Japanners of Duitsers en het liefst onder de 180k op de teller;
Geen diesel dus benzine, hybride of elektrisch;
Onder de ¤10.000;
Climate control;
Vijf deuren;
Automaat (in huurauto's mee gereden en het rijdt gewoon veel fijner);
Stuurbekrachtiging;
Elektrisch ramen voor;
Bluetooth voor de radio of een makkelijk te plaatsen 1 of 2 din radio.
Saaie, maar prima keuze! Het nieuwere model lukt net niet voor 10.000 euro.quote:Dat was het wel.
Nu heb ik zelf deze wagentjes gezien maar zijn die niet relatief duur voor wat je krijgt:
Zat aan zoiets te denken:
https://www.autowereld.nl(...)a-41351528/foto.html
Kleine accu, daardoor ook slecht in te ruilen.quote:Maar ik zie ook relatief van deze die goedkoper zijn en luxer (maar ziet er niet uit en dat boeit mij dus niet):
https://www.autotrack.nl/a/kia-e-soul-elektriciteit-2016-57483028
Is dat 14 km heen en terug (7km enkele reis)? Pak op de betere dagen de fiets.quote:Of de Nissan Leave. Maar mijn gevoel zegt dat er iets mis is met die wagen want daar staan er wel heel voor relatief goedkope prijzen te koop.
Oh ja ik rij voor mijn werk 14km op een dag en dat lijkt niet zo'n opgave te zijn.
Kun je thuis laden?quote:Voor elektrisch moet hij makkelijk 150-200km halen voordat er weer opgeladen moet worden.
quote:Ik hoor graag van jullie.
Oude priussen zijn technisch goed, maar ook stevig aan de prijs.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:39 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn oudere electrische auto's financieel wel zo handig als je niet zoveel kms. maakt? Bedoel kans op hoge reparatiekosten lijkt mij groter dan bij een ouwe Toyota.
Oude Prius schijnt wel goed te zijn mits accu getest en OK bevonden.
Dat zag ik ook toen ik even ging checken. Ideaal als je veel goedkope kms. wil maken, en het je verder niet echt boeit waar je in rijdt.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Oude priussen zijn technisch goed, maar ook stevig aan de prijs.
Het probleem is dat er ook een slag knakenrijders is die echt geen / zo min mogelijk onderhoud pleegt.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat zag ik ook toen ik even ging checken. Ideaal als je veel goedkope kms. wil maken, en het je verder niet echt boeit waar je in rijdt.
Moet je rijden of niet? Ja of nee? Zo ja, gewoon een auto kopen. Let wel dat je de 1.6 zetec neemt, en niet 1.8 of 2.0. Die verbruiken meer olie.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn broertje heeft die 1.
Punt is dat ik er weinig verstand van heb en het allemaal als een loterij over komt. Ook vind ik het zuur om er geld aan uit te geven.
Dat model Astra is wel probleemloos.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:16 schreef CarbonC het volgende:
Honda Insight?
https://www.autotrack.nl/a/honda-insight-benzine-2013-57112423
Deze staat er al even (zie APK datum), dus moet wel wat van af kunnen.
Hyundai Ioniq?
Iets duurder, maar nog geen 100.000km gelopen:
https://www.autotrack.nl/(...)citeit-2017-57571861
Heeft ook maar 28kWh, maar is efficiënt en in deze uitvoering behoorlijk compleet.
Opel Astra?
https://www.autowereld.nl(...)1434529/details.html
Behalve generatie 3 (2010-2014), want die staat er nou net weer om bekend om olie te slurpen. En hij blaast z'n koppakking eruit zodra de EGR verstopt raakt met, ehm, @CarbonC .quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Oude priussen zijn technisch goed, maar ook stevig aan de prijs.
Weet je hoe hoog de wegenbelasting voor dat soort auto's is?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je lang probleemloos wilt rijden en uiterlijk boeit je geen reet kan je denk ik nog het beste een busje kopen.
Gewoon dikke diesel, met betrouwbare techniek.
Die zie je vaak zat met 400.000+ en zijn goed te koop voor ong ¤5000 met een beetje opties en onder de 125kkm gelopen
Caddy, Berlingo, Fiorino, enz
Jawel.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:09 schreef Managarm het volgende:
[..]
Weet je hoe hoog de wegenbelasting voor dat soort auto's is?
Ik heb 5 jaar geleden variant van nr 3 gekocht. Alleen zonder cruise control wat ik toch wel mis. Verder geen groot fan van de stoelen als je er hele lange stukken mee rijdt, maar verder echt prima auto. Ook om nog spullen mee te vervoeren.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja daarom kan ik hem toch beter naar zijn grootje rijden door er elke keer olie bij te gooien?
Goedkoper rij ik niet meer.
Overigens je Mazda tip heeft mij aan het denken gezet en deze gezien:
1
https://www.autotrack.nl/(...)ivacy.dpgmedia.nl%2F
1
https://www.autowereld.nl(...)t-41141777/foto.html
3
https://www.autotrack.nl/(...)8978?level=2&image=0
4
https://www.autobedrijfro(...)m_campaign=gaspedaal
Welke zou de voorkeur hebben?
Omdat nieuwe auto's steeds duurder worden, dus tweedehands daarmee ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En waarom zijn al die tweedehands auto's zo duur?
Ja. Als je zo weinig km's maakt en je moet per 1000 km een liter olie bijvullen, waar hebben we het dan over? Paar tientjes per jaar? Dan kan je beter blijven rijden totdat de auto het echt een keer begeeft (of grote reparatie nodig heeft) en 'm dan gewoon afvoeren.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Als ik er nu ¤500 voor krijg kan ik hem toch beter oprijden?
Ja maar het is echt exponentieel.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:48 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Omdat nieuwe auto's steeds duurder worden, dus tweedehands daarmee ook.
Ja dat kan ik straks. Heb bij mijn nieuwbouw 2 prive parkeerplaatsen waar ik laadpalen kan plaatsen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:56 schreef j669 het volgende:
Kun je thuis laden? Zo ja, dan is een EV bijna een no-brainer geworden (ja, ook met de MRB). Wij rijden al 2 jaar naar volle tevredenheid met een Ioniq EV uit 2018. Range overall gemiddeld 200 km (in de zomer wat meer, in de winter wat minder), maar met een snellaadsessie van max 20 minuten hebben wij dat in de praktijk nooit echt als een beperking ervaren. Ik denk dat je ze tegenwoordig wel voor rond de 10k moet kunnen vinden.
Neem geen Peugeot Partner (of Citroen Berlingo) diesel HDiquote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je lang probleemloos wilt rijden en uiterlijk boeit je geen reet kan je denk ik nog het beste een busje kopen.
Gewoon dikke diesel, met betrouwbare techniek.
Die zie je vaak zat met 400.000+ en zijn goed te koop voor ong ¤5000 met een beetje opties en onder de 125kkm gelopen
Caddy, Berlingo, Fiorino, enz
If je laat de koppakking repareren, pak je gelijk de d-riem mee.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Andere optie is er om er gewoon 1l olie per 1000 km in te flikkeren en zien hoe ver we komen.
Auto wordt toch niets meer waard en olie is ¤5 de liter.
Ja ik geef dus ook weinig om autos en hoe ze eruit zien.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:59 schreef j669 het volgende:
^^ Dat zijn nogal verschillende type auto's, van kleine hatchback tot grote sedans. De Kia met automaat zou ik laten staan. De Yaris is waarschijnlijk de meest veilige keuze (betrouwbaar en betaalbaar), al is het niet de meest spannende auto. Ik was voor de Mazda gegaan.
Is de auto niet waard want is een reparatie van ¤1000+. De D-riem was pas vervangen toen ik hem kocht op 173k kilometer. Eigenlijk moet de hele motor nagekeken worden (kleppen en dergelijke) maar dat gaat ¤4500 kosten.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 11:39 schreef Fer het volgende:
[..]
If je laat de koppakking repareren, pak je gelijk de d-riem mee.
Maar kennelijk ook weinig om het formaat, want een Honda Civic en een Mazda 3 zijn echt wel een maatje groter (C-segment versus B-segment). Anyway, een betrouwbare auto met een automaat, dan kom je al snel bij een Japanner uit en dat lijkt me zo'n Yaris wel de way to go.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ik geef dus ook weinig om autos en hoe ze eruit zien.
Rond een c3 is prima. Geen aygo dat is te klein om spullen mee te vervoerenquote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:51 schreef j669 het volgende:
[..]
Maar kennelijk ook weinig om het formaat, want een Honda Civic en een Mazda 3 zijn echt wel een maatje groter (C-segment versus B-segment). Anyway, een betrouwbare auto met een automaat, dan kom je al snel bij een Japanner uit en dat lijkt me zo'n Yaris wel de way to go.
Aygo is ook gayquote:Op zaterdag 5 juli 2025 20:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Rond een c3 is prima. Geen aygo dat is te klein om spullen mee te vervoeren
Aah, vandaar ook dat het één van de meeste populaire A-segment auto's is.quote:
In de kofferbak past nog geen krat bier.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 20:39 schreef j669 het volgende:
Ligt er maar net aan wat voor spullen je wilt vervoeren en of je de achterbank nodig hebt.
Waarom dan geen 3 of 5 DIN radio?quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik rij in principe altijd alleen maar moet soms wel spullen vervoeren dus iets ter grote van de c3 of Toyota Carrolla is prima.
Heel veel groter hoeft van mij ook niet.
Lastiger aan te komen en te integreren?quote:
Dat lijken alle 2de hands auto's te zijn.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toyota Yaris 1.5 Hybrid zou dan m'n eerste advies zijn.
Zuinig, redelijk ruim en comfortabel (in vergelijking met een Aygo), automaat en goede reputatie.
Ze zijn gebruikt wel redelijk aan de prijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |