quote:
Trump heeft alleen wat met machtige en sadistische despoten. Die zijn in de westerse wereld dun gezaaid. Hij heeft ook wat met vrouwen, maar alhoewel hij zich graag in laat pakken, zie hij ze niet als serieuze gesprekspartners. Blijft over: enorm slijmen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 00:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat authentiek blijven en gepast, respectvol maar ook oprecht communiceren op termijn het beste is. Want iemand (of een organisatie) die zich zo laat sturen en zich zo kruiperig opstelt krijgt geen respect en daar wordt uiteindelijk mee gesolt.
Trump gaat gewoon doen wat hij zelf wil, want hij weet dat hij vanuit de NAVO toch nooit tegengas zal krijgen.
Misschien moet je je eerst afvragen of je wel zoveel geld uit wilt geven aan defensie. Het is heel wat anders om je te kunnen verdedigen, dan aan de andere kant van de wereld een oorlog te beginnen. Daar heb je ook andere wapens voor nodig. En sinds het einde van de tweede wereldoorlog was het meer offensief dan defensief.quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:03 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Oke, misschien had ik het wat ongelukkig verwoord. Even opnieuw:
[..]
Of hier een overzicht uit het Navo jaarverslag van 2022
1. Verenigde Staten 753
2. Verenigd Koninkrijk 60
3. Duitsland 57
4. Frankrijk 49
5. Italië 28
6. Canada 24,5
7. Polen 15,7
8. Nederland 14,8
9. Spanje 14,1
10. Turkije 9,5
11. Griekenland 7,4
12. Noorwegen 7,0
13. België 6,5
14. Denemarken 5,3
15. Finland 5,1
Dan kom je weer op net wat andere cijfers maar de strekking is hetzelfde: de VS betaald vele malen meer dan alle andere landen.
Natuurlijk kan je daar nog flink over discussiëren omdat de vs hun leger ook gebruikt voor allerlei zaken die niet in het belang zijn van de NAVO (de aanval op Iran was bijvoorbeeld niet namens de NAVO). Maar feit is wel dat ze verreweg het sterkste land zijn en zonder de VS de NAVO in de huidige vorm niet zoveel te betekenen heeft (behalve dan dat een aantal Europese landen ook kernbommen heeft).
Als we met zn allen vinden dat we de VS nodig hebben in de NAVO, is Trump dus ook indirect grotendeels de baas van Rutte.
Al die bobo's kwamen vandaag alweer bijeen in Brussel.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:00 schreef RipCity het volgende:
Je had wel ‘t gevoel dat dit gewoon via zoom afgehandeld had kunnen worden he
Net genoeg geld aan defensie uitgegeven zodat je vijanden buiten je deuren kan houden. Lijkt mij heel verstandig en totaal niet naïef.quote:Op donderdag 26 juni 2025 17:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Misschien moet je je eerst afvragen of je wel zoveel geld uit wilt geven aan defensie. Het is heel wat anders om je te kunnen verdedigen, dan aan de andere kant van de wereld een oorlog te beginnen. Daar heb je ook andere wapens voor nodig. En sinds het einde van de tweede wereldoorlog was het meer offensief dan defensief.
Als je de wapens in eigen land koopt is het in ieder geval nog goed voor de economie, alhoewel wapens die je niet gebruikt natuurlijk toch zonde van het geld zijn. Dus je moet zorgen dat je er genoeg hebt om niet over je heen te laten lopen. Meer is onzin.
dat geldt voor de meeste conferentiesquote:Op donderdag 26 juni 2025 20:00 schreef RipCity het volgende:
Idd, maar waar halen we dat personeel dan vandaan......?quote:Op donderdag 26 juni 2025 12:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Meer dan Belgie, minder dan Canada
En dat er als je gaat groeien ook meer personeel bij moet komen klinkt relatief logisch
De arbeidsmarktquote:Op vrijdag 27 juni 2025 04:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Idd, maar waar halen we dat personeel dan vandaan......?
Waar heb je het nou over manquote:
Met van die kraampjes, op zaterdagochtendquote:
Of in hun eigen hoofdkwartier.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:00 schreef RipCity het volgende:
Haha wat een toespraak. Maar hij heeft wel gelijk. Als je anderen geen 'daddy' wil noemen moet je zelf 'daddy' worden.quote:
vrees ikquote:
Zo'n Belg kan de situatie beter en oprechter duiden dan de Nlse klapmediaquote:
Wanneer zelfs de Belgen de geweren uit het vet halenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:44 schreef sp3c het volgende:
overigens zijn de Belgen wel serieus bezig de boel uit te bouwen nu eindelijk
https://defensieblog.com/2025/03/04/aankopen-belgische-defensie/
Hij kan idd leuk vertellen.quote:
spanje is dat traditioneelquote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wanneer zelfs de Belgen de geweren uit het vet halenTraditioneel een Europese hekkensluiter op gebied van defensieuitgaven.
Ja, precies. Er zijn tegenwoordig weer veel te veel landen die weer aan gebiedsuitbreiding willen doen of denken dat potentiële vijanden beter preventief kunnen worden opgeruimd. Dat komt de wereldvrede niet ten goede, dan is straks iedereen met iedereen aan het vechten.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:25 schreef oblo het volgende:
[..]
Net genoeg geld aan defensie uitgegeven zodat je vijanden buiten je deuren kan houden. Lijkt mij heel verstandig en totaal niet naïef.
Laten zien dat zij de grootste en belangrijkste zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:04 schreef gaatwelgoed het volgende:
[..]
dat geldt voor de meeste conferenties
het gaat meer om hoeren neuken, elkaar de hand schudden en 'echte' connecties maken
het blijft mensenwerk
Je hebt er minimaal twee nodig, anders zit je de helft van de tijd zonder.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
spanje is dat traditioneel
hebben wel een carrier
wink
wink
wink
als je er 1 hebt zit het bondgenootschap er 1 vaker minder vaak zonderquote:Op vrijdag 27 juni 2025 16:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt er minimaal twee nodig, anders zit je de helft van de tijd zonder.
Ik wilde je steunen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 16:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je er 1 hebt zit het bondgenootschap er 1 vaker minder vaak zonder
dus moet niet
iedereen wil dat, ik ben voor 2, dan vallen er ook gatenquote:
Die wil ik ook.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
spanje is dat traditioneel
hebben wel een carrier
wink
wink
wink
Rutte is geniaal.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:09 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Trump vind dat Daddy verhaal helemaal geweldig volgens mij
kan wel, 5 milard ben je erquote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Die wil ik ook.
Kom maar op met die carrier.
En een complete CVBG voor mijn verjaardag.
Hebben we dan aan onze nieuwe verplichtingen aan Daddy voldaan?quote:
weet niet niemand 2% was uineens ook niet genoeg zonder redenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Hebben we dan aan onze nieuwe verplichtingen aan Daddy voldaan?
Dat wat zijn zeg, als we dat gewoon gaan doen. Ik zie de headlines al voor me.
Hij houdt van mensen die bereid zijn volledig voor hem door het stof te kruipen en die hem voortdurend feliciteren met al zijn acties, hoe onverantwoord en dom ook. Mensen zonder eigenwaarde die slaafs applaudisseren, het maakt niet uit waarvoor.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:09 schreef Momo het volgende:
[ x ]
2 carriersquote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:33 schreef capricia het volgende:
En dan ook niet zeuren over de namen hè. Gewoon een Admiraal de Ruyter, en een J.P Coen, de Batavia enzo. En natuurlijk een Amalia en een Maxima als destroyers.
quote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:33 schreef capricia het volgende:
En dan ook niet zeuren over de namen hè. Gewoon een Admiraal de Ruyter, en een J.P Coen, de Batavia enzo. En natuurlijk een Amalia en een Maxima als destroyers.
Ik???quote:
En Sp3c als naam voor onze nieuwe duikboot.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
2 carriers
Karel doorman en Conrad Helfrich
Het blijft steeds meer worden zolang er niet genoeg orders binnenkomen bij de Amerikaanse wapenindustrie.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
weet niet niemand 2% was uineens ook niet genoeg zonder reden
Ik heb inmiddels 75% winst op mijn aandelen Rheinmetaal. In een paar maanden tijd.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het blijft steeds meer worden zolang er niet genoeg orders binnenkomen bij de Amerikaanse wapenindustrie.
quote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:09 schreef Momo het volgende:
[ x ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |