abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 23:28:29 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218095621
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Omdat Poetin anders een nukeje dropt.
krijgtie nukejes terug

datwil niemand
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 23:32:16 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218095641
Rusland zal er trouwens voor kiezen om niet Parijs of Londen te treffen maar Europese hoofdsteden zonder kernwapens zoals Warschau, Berlijn of Rome. Of Amsterdam.

De boodschap is dan glashelder: intervenieer in de Baltische regio en dit is het gevolg. Door kernwapens gericht in te zetten tegen landen die zelf geen nucleaire afschrikking bezitten, probeert Moskou Europa te breken en een wederzijds vernietigende totale kernoorlog te vermijden. Poetin gaat all-in op de zwakke knieën van de Europeanen.

De gevolgen in Europa zijn verwoestend: paniek, massale vluchtbewegingen en politieke chaos. Overheden worden geconfronteerd met een gruwelijk dilemma: verder ingrijpen en het risico lopen op meer nucleaire aanvallen of zich terugtrekken en escalatie vermijden. In deze sfeer van verlamming en angst kiezen Europese leiders, onder druk van een ontredderde bevolking, voor het laatste.

Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, hoewel kernmachten, zullen aarzelen om te reageren met nucleaire middelen uit vrees voor de wederzijdse vernietiging. Het Westen faalt zo in zijn afschrikking en Rusland boekt strategisch succes: de Baltische staten worden opgegeven, de Navo is geschiedenis en de Europese eenheid implodeert. Europa blijft achter, verdeeld en ontredderd, met een enorm litteken in een nieuwe realiteit waarin kernwapens en naakte macht de wereldorde vormgeven.

Poetin gokt er dus op dat Frankrijk en het VK die mutual destruction ten koste van alles zullen vermijden en het daarom dus niet gebeurt. Dat zijn de Baltische staten niet waard.

[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 01-07-2025 23:37:18 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218097122
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:32 schreef Perrin het volgende:
Dat zijn de Baltische staten niet waard.
Ditzelfde geldt natuurlijk ook in omgekeerde richting. Als Rusland dit zo doet maar verkeerd gokt dan koppen zij (ook) die existentiële consequenties. Zijn de Baltische staten dat waard?

AI vergeet in deze samenvatting ook nog twee hele belangrijke (f)actoren: Finland en Polen. Finland kan St. Petersburg zo in as leggen als het moet en Polen gaat sowieso niet op zijn handen zitten als de Baltische staten ingenomen dreigen te worden. De afhankelijkheid van de nucleaire wapens van Frankrijk en de VK is niet absoluut.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:48:07 #229
38496 Perrin
pi_218097135
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ditzelfde geldt natuurlijk ook in omgekeerde richting. Als Rusland dit zo doet maar verkeerd gokt dan koppen zij (ook) die existentiële consequenties. Zijn de Baltische staten dat waard?

AI vergeet in deze samenvatting ook nog twee hele belangrijke (f)actoren: Finland en Polen. Finland kan St. Petersburg zo in as leggen als het moet en Polen gaat sowieso niet op zijn handen zitten als de Baltische staten ingenomen dreigen te worden. De afhankelijkheid van de nucleaire wapens van Frankrijk en de VK is niet absoluut.
Voor Rusland spelen andere belangen. Het herstellen van oude glorie. Het uiteenspelen van het Westen. De nalatenschap van Poetin.

De dreiging of de inzet van kernwapens laat die Polen en Finnen wel een toontje lager zingen.

Nee achter die landen kunnen we ons echt niet verschuilen als West-Europese lafbekjes.
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:53:55 #230
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218097173
quote:
Rusland zal er trouwens voor kiezen om niet Parijs of Londen te treffen maar Europese hoofdsteden zonder kernwapens zoals Warschau, Berlijn of Rome. Of Amsterdam.

De boodschap is dan glashelder: intervenieer in de Baltische regio en dit is het gevolg. Door kernwapens gericht in te zetten tegen landen die zelf geen nucleaire afschrikking bezitten, probeert Moskou Europa te breken en een wederzijds vernietigende totale kernoorlog te vermijden. Poetin gaat all-in op de zwakke knieën van de Europeanen.

De gevolgen in Europa zijn verwoestend: paniek, massale vluchtbewegingen en politieke chaos. Overheden worden geconfronteerd met een gruwelijk dilemma: verder ingrijpen en het risico lopen op meer nucleaire aanvallen of zich terugtrekken en escalatie vermijden. In deze sfeer van verlamming en angst kiezen Europese leiders, onder druk van een ontredderde bevolking, voor het laatste.

Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, hoewel kernmachten, zullen aarzelen om te reageren met nucleaire middelen uit vrees voor de wederzijdse vernietiging. Het Westen faalt zo in zijn afschrikking en Rusland boekt strategisch succes: de Baltische staten worden opgegeven, de Navo is geschiedenis en de Europese eenheid implodeert. Europa blijft achter, verdeeld en ontredderd, met een enorm litteken in een nieuwe realiteit waarin kernwapens en naakte macht de wereldorde vormgeven.

Poetin gokt er dus op dat Frankrijk en het VK die mutual destruction ten koste van alles zullen vermijden en het daarom dus niet gebeurt. Dat zijn de Baltische staten niet waard.
Als het zover komt laten we Douwe Bob optreden op een Russisch voetbaltoernooitje in Moskou en zich terugtrekken als er "Z" pamfletten worden uitgedeeld tegen de afspraken in. Dan is er maximale fophef in Rusland en zijn ze vergeten wat er ook alweer allemaal aan de hand was.
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 09:49:39 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218097633
quote:

hoe gaat Poetin de Baltische staten innemen zonder militairen uit Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten. het Verenigd Koninkrijk en min of meer elke andere NAVO lidstaat te doden??

want dan heb je de poppen wel aan het dansen
pi_218097732
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 08:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor Rusland spelen andere belangen. Het herstellen van oude glorie. Het uiteenspelen van het Westen. De nalatenschap van Poetin.

De dreiging of de inzet van kernwapens laat die Polen en Finnen wel een toontje lager zingen.

Nee achter die landen kunnen we ons echt niet verschuilen als West-Europese lafbekjes.
Dit is wel heel erg vanuit een Russische roze bril beredeneerd :D . Ik kan dit scenario niet uitsluiten maar zie toch voldoende aanknopingspunten om uit te gaan van een positiever scenario.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 2 juli 2025 @ 10:01:29 #233
38496 Perrin
pi_218097793
quote:
88s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
hoe gaat Poetin de Baltische staten innemen zonder militairen uit Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten. het Verenigd Koninkrijk en min of meer elke andere NAVO lidstaat te doden??

want dan heb je de poppen wel aan het dansen
Rusland zal voor de Navo-troepen in de Baltische staten een strategie hebben van hen snel omsingelen zonder direct aanvallen.

Door deze militaire bases af te grendelen, communicatie te verstoren en tegelijkertijd diplomatiek te dreigen met nucleaire escalatie, kan Moskou de troepen en hun politieke leiding onder zware druk zetten om terug te trekken.
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 10:02:46 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218097804
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 10:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Rusland zal voor de Navo-troepen in de Baltische staten een strategie hebben van hen snel omsingelen zonder direct aanvallen.

Door deze militaire bases af te grendelen, communicatie te verstoren en tegelijkertijd diplomatiek te dreigen met nucleaire escalatie, kan Moskou de troepen en hun politieke leiding onder zware druk zetten om terug te trekken.
lol
  woensdag 2 juli 2025 @ 10:02:54 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218097805
quote:

[..]

Zonder echt enige kennis van militaire zaken fantaseer je er hier zonder gene op los!
The End Times are wild
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 10:07:05 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218097866
en dat allemaal met kanonnenvoer en wat drones _O-
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:48:53 #237
38496 Perrin
pi_218099295
Blij te lezen dat jullie er helemaal gerust op zijn dat dit scenario uitgesloten is.
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 12:50:35 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218099320
Dat zegt alleen niemand
  woensdag 2 juli 2025 @ 12:53:40 #239
38496 Perrin
pi_218099370
In ieder geval belachelijk genoeg om het af te doen met "lol".
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 14:24:33 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218100130
Het is wat simplistisch en gaat er vanuit dat de mannen allemaal op de basis strippoker zitten te spelen

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 02-07-2025 16:28:10 ]
pi_218101001
Haha Italië wil mogelijk een brug naar Sicilie onder de 1.5% laten vallen.
  woensdag 2 juli 2025 @ 16:04:35 #242
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_218101123
Ja, dat krijg je nu natuurlijk, dat die 1,5% voor gerelateerde zaken aan dit soort dingen worden uitgegeven, anders krijgen landen de begroting natuuurlijk niet rond. Meer info: https://www.newcivilengin(...)07-2025/?utm_id=8492

Kunnen wij mooi de Lelylijn voor militaire doeleinden bouwen

[ Bericht 0% gewijzigd door GlennQuagmire op 02-07-2025 16:21:54 ]
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 16:09:25 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218101184
Had het nog niet direct verwacht maar dat krijg je idd _O-
pi_218103284
Daarom is die 5% ook geen 5% natuurlijk. Maar je kan het op z'n minst nog een beetje de schijn ophouden :') Zoiets als dat satelliet internet waar Italië mee bezig is kan je prima verantwoorden. Paar snelwegen van zuid naar noord etc. Maar dan hebben ze vast nog ~ 30 miljard te gaan.
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 19:30:38 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218103303
3,5% is ook onzin natuurlijk

Niemand die uit kan leggen waarom die 2% waar we nu met hangen en wurgen bijna opzit niet genoeg is
pi_218103496
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:30 schreef sp3c het volgende:
3,5% is ook onzin natuurlijk

Niemand die uit kan leggen waarom die 2% waar we nu met hangen en wurgen bijna opzit niet genoeg is
Je zegt zelf altijd dat er veel ontbreekt, hoe kan je dan stellen dat 2% genoeg is? Of zeg je dat ze het verkeerd uitgeven?
pi_218103669
quote:

[..]

Het is voor ons een gigantische logistieke opgave, wat eigenlijk wel het belangrijkste is in het geval van oorlog. Je kan zoiets niet voorspellen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 20:05:16 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218103830
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Je zegt zelf altijd dat er veel ontbreekt, hoe kan je dan stellen dat 2% genoeg is? Of zeg je dat ze het verkeerd uitgeven?
We zitten pas drie kwartier op die twee procent
pi_218137272
Ik moet de 'come to daddy'- opmerking ietsje nuanceren. Mark Rutte was toen maar negen jaar oud, toen hij Boney M in TopPop dit nummer zag spelen. En TopPop censureerde de kreunscène vanaf @ 2:39 als neutrale achtergrondmuziek. Ja, censuur in Nederland is van alle tijden.

Bekijk deze YouTube-video

Maar toch, een NAVO-secretaris moet wat voorzichtiger zijn als hij probeert grappig te willen overkomen.
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 12:33:38 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218138208
Was toch gewoon een reactie op Trump die over kleine vechtende kinderen begon aan de hand van dat bombardement van de Amerikanen oid?

Schien moet je je eigen dirty mind niet overal op projecteren

hij zei ook niet come to daddy

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 06-07-2025 14:51:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')