abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2025 @ 19:33:15 #1
862 Arcee
Look closer
pi_218034453

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_218034490
Wel apart dat Trump zonder toestemming van het congres blind achter het land is aangehuppeld waarvan hij vindt dat het geen benul heeft van wat het doet.
pi_218034548
Een bewuste keuze te maken om mee te doen aan een kansloze missie in Afghanistan is voor mij een oorlog ingerommeld worden. Artikel 5 was al bullshit een aanslag door een terroristische organisatie, Al Qaida is geen aanval.
Vervolgens wilde Amerika achter Bin Laden aan, Afghanistan wilde hem niet uitleveren dus de oorlog. Volgens mij werd Bin Laden uiteindelijk gevonden in Pakistan.
Er kozen ook Europese landen om mee te doen met de Invasie, Nederland kwam later. Die hele oorlog was een totale flop, het land is nu terug bij af na een bodemloze put voor letterlijk 100den of 1000den miljarden te zijn geweest. Dan hebben we het nog niet over het aantal doden.
Zonder Amerika was niks van dat gebeurd. Op eenzelfde manier kunnen nitwits als Merz maar ook bijvoorbeeld een Starmer zeker nog steeds naief een oorlog ingetrokken worden. Stel Iran implodeert en Amerika zegt wij gaan daarheen want het is cruciaal om boots on the ground te hebben dan gaan er gewoon weer Europese landen daaraan mee doen dat geef ik je nu al op een schaaltje.

Zo is Amerika toch door Israel dat oorlogje met Iran ingerommeld. Ja het was een 'bewuste' beslissing door Trump. Toch ook een die hij zonder Israel niet maakt. Zoals wij nooit op het idee zouden komen Afghanistan te bevrijden of op te voeden zonder Amerika.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 19:48:47 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218034664
Dus als ik het goed begrijp gaan we nu op commando van die president die zo fier gaat op overheidsefficiëntie, in heel veel landen achterlijk veel uitgeven aan militaire doeleinden. Met wat als doel? Zodat we die hebben, of gaan er straks ook allemaal nieuwe ideeën bijkomen om al die troepen ergens in te gaan zetten?

Of zijn we nu gewoon de Amerikaanse wapenindustrie aan het paaien? En ook die moet blijven draaien dus is er ook in dat geval weer een vervolgstap. Ik heb het gevoel dat weinig mensen zich precies daarover druk maken, maar naar mijn idee worden 'we' klaargestoomd voor oorlog.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2025 @ 19:51:59 #5
862 Arcee
Look closer
pi_218034732
quote:
Bekijk deze YouTube-video
Rep. Al Green Introduces H.Res.537 to Impeach Trump for Bypassing Congress on War with Iran
Daar zie ik eigenlijk niks in. Zo'n impeachment-poging leidt nooit ergens toe.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 19:52:36 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218034741
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja. Was een geheel eigen keuze. Frankrijk, Duitsland, Italië deden niet mee bijvoorbeeld. Die stuurden pas troepen ruim na de invasie als peacekeepers.
Dat was Irak.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 19:54:11 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218034761
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:51 schreef Arcee het volgende:

[..]
Het wordt allemaal volledig ondergesneeuwd, maar in een beetje land was een president met dit soort gedrag al meerdere keren afgetreden.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 19:54:51 #8
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218034775
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 18:02 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Zo lang Trump POTUS is, is het zaak om de schade te beperken. Hopelijk heeft de VS straks weer een capabele president en dan kunnen we gewoon weer vooruit.
Zou daar geen geld op inzetten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218034806
quote:

[..]
Wel bijzonder dat iemand van Trumps eigen partij dit doet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 juni 2025 @ 20:02:43 #10
426493 crew  PippenScottie
pi_218034898
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rep is Representative, niet Republican.

Al Green vertegenwoordigt namens de Democraten Harris Country, waar onder andere Houston ligt. Een grote stad, dus een democratisch bolwerk.
My friends all drive horses
  dinsdag 24 juni 2025 @ 20:03:09 #11
330914 Sherlock_Holmes
pi_218034907
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit is pijnlijk ;(
pi_218035000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:48 schreef Vis1980 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp gaan we nu op commando van die president die zo fier gaat op overheidsefficiëntie, in heel veel landen achterlijk veel uitgeven aan militaire doeleinden. Met wat als doel? Zodat we die hebben, of gaan er straks ook allemaal nieuwe ideeën bijkomen om al die troepen ergens in te gaan zetten?

Of zijn we nu gewoon de Amerikaanse wapenindustrie aan het paaien? En ook die moet blijven draaien dus is er ook in dat geval weer een vervolgstap. Ik heb het gevoel dat weinig mensen zich precies daarover druk maken, maar naar mijn idee worden 'we' klaargestoomd voor oorlog.
Hoewel we een Europees leger moeten hebben naast de Navo, denk ik niet dat we nu al ergens een oorlog inwandelen.

Navo is er voor bedoeld om broedhaarden te deescaleren ook. En de taak van Rutte is om dat te doen. Naar mijn persoonlijke mening had Navo Gazanen en Israeliers moeten beschermen in de conflicten. Maar goed.

Europa heeft bovendien niet zoveel van doen met Israel versus Iran en de redenen van Netanyahu om een oorlog te beginnen zijn al niet legitiem bestempeld. De kansen dat Rusland ergens anders een oorlog begint buiten Oekraine (in één van de Navo landen met name) zijn ook al door links en rechts naar het rijk der fabelen gestuurd.

Waar we hier vooral voor moeten uitkijken zijn politieke partijen die niet willen besturen, maar wel brandjes willen stoken door burgerwachthooligans toe te juichen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 24-06-2025 20:16:44 ]
pi_218035025
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 19:00 schreef Eagles89 het volgende:
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER

Trump in 2017, toen hij de deal met Iran opblies, gevolgd door de aankondiging van Iran dat ze vanaf dat moment zonder enige vorm van beperking het verrijken van uranium weer kunnen opstarten...

De redenatie van Trump was erg bijzonder. Hij dacht dat Iran met deal sneller een atoombom heeft dan zonder deal.
Alsof zonder deal er ook maar iets is dat Iran daar in kan tegenhouden.

pi_218035030
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dit is pijnlijk ;(
Je bent veel te serieus.
pi_218035069
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump in 2017, toen hij de deal met Iran opblies, gevolgd door de aankondiging van Iran dat ze vanaf dat moment zonder enige vorm van beperking het verrijken van uranium weer kunnen opstarten...

De redenatie van Trump was erg bijzonder. Hij dacht dat Iran met deal sneller een atoombom heeft dan zonder deal.
Alsof zonder deal er ook maar iets is dat Iran daar in kan tegenhouden.

Trump vond het vooral heel vervelend dat de handtekening van Obama eronder stond.

Hij had 'm ook door zn eigen kunnen vervangen en het een gouden naam kunnen geven. Gemiste kans.
pi_218035106
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hoewel we een Europees leger moeten hebben naast de Navo, denk ik niet dat we nu al ergens een oorlog inwandelen.

Navo is er voor bedoeld om broedhaarden te deescaleren ook. En de taak van Rutte is om dat te doen. Naar mijn persoonlijke mening had Navo Gazanen en Israeliers moeten beschermen in de conflicten. Maar goed.
Die mening mag je hebben, maar dat is niet de taak van de NAVO.

quote:
Europa heeft bovendien niet zoveel van doen met Israel versus Iran en de redenen van Netanyahu om een oorlog te beginnen zijn al niet legitiem bestempeld. De kansen dat Rusland ergens anders binnen wil wandelen buiten Oekraine (een van de Navo landen met name) zijn ook al door links en rechts naar het rijk der fabelen gestuurd.
Dat Rusland Oekraïne zou binnenwandelen was destijds ook naar het Rijk der fabelen gestuurd ..

Verder heeft Europa met zo min van doen met een oorlog tussen Israël en Gaza, als een oorlog tussen Iran en Israël.

Die laatste heeft echter wel potentieel grotere gevolgen voor de Europese economie.

quote:
Waar we hier vooral voor moeten uitkijken zijn politieke partijen die niet willen besturen, maar wel brandjes willen stoken door burgerwachthooligans toe te juichen.
pi_218035115
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Trump vond het vooral heel vervelend dat de handtekening van Obama eronder stond.

Met de huidige situatie als gevolg.
pi_218035160
quote:

Natuurlijk gaan die troepen ergens ingezet moeten worden als je 5% besteed. Al helemaal als men ziet dat een bevolking binnen een paar dagen warm gemaakt kan worden voor een oorlog. Je ziet het bij dit Iran gebeuren partijen als PVVD zijn echt wel te porren voor dat soort missies, het is dat we het leger niet hebben maar natuurlijk Israel vraagt dan gaan we toch! In Engeland gingen bij de Tories ook meteen stemmen op nou als we gevraagd worden moeten we misschien wel gaan. In Duitsland zegt Merz ze doen ons vuile werk, dus die zou ook wel hebben gewild enzovoort.

Daarbij zoals Rutte zich nu gedraagt, al zou Trump opeens echt zin hebben in Canada of/en Groenland dan zou Rutte gewoon lollig overal verkondigen dat het een geweldig idee is dat Canada door Amerika wordt ingelijfd en dat iedereen troepen moet sturen omdat het zo in het belang van heel de Navo is om Trump Canada en Groenland cadeau te doen wat een GENIOUS idea Donald you are truly a special president!
  dinsdag 24 juni 2025 @ 20:33:30 #19
330914 Sherlock_Holmes
pi_218035345
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je bent veel te serieus.
Ja, dat ben ik. Altijd serieus over de zaken die zich afspelen in de wereld. Ken hier ZEKER niemand die nog meer serieus is :P
pi_218035545
quote:

[..]
Alweer Al Green? Lol
pi_218035578
quote:

Welnee, maak je niet druk. Het is niet dat we de wapenindustrie sponsoren om uiteindelijk met de verliezende Oekraïners mee te strijden om heel Oekraïne te bevrijden?
Het sterven laten we over aan de Oekraïners, zolang we maar genoeg wapens sturen komt er uiteindelijk een omslagpunt. Wanneer weten we niet maar het liefst wel voordat de laatste Oekrainsche soldaten het loodje hebben gelegd.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 20:58:17 #22
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218035627
Ik hoor de koekoeksklok afgaan.
pi_218035671
Zelensky was vandaag weer eens in de 2e kamer, waarschijnlijk om ons eraan te herinneren dat hij ook nog bestaat.
Zoals gebruikelijk waren alle partijen behalve FvD weer aanwezig om de toespraak van die oplichter weer te beluisteren. Binnenkort gaat er weer een leuk bedrag daar naar toe en wellicht wat nieuw aangekocht wapentuig. Mocht de VS zich terugtrekken dan komen die budgetten en manschappen nog goed van pas in Oekraïne.
Misschien is dat wel de reden dat een ieder in Europa met Rutte voorop buigt voor Trump.
pi_218035690
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 20:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Welnee, maak je niet druk. Het is niet dat we de wapenindustrie sponsoren om uiteindelijk met de verliezende Oekraïners mee te strijden om heel Oekraïne te bevrijden?
Het sterven laten we over aan de Oekraïners, zolang we maar genoeg wapens sturen komt er uiteindelijk een omslagpunt. Wanneer weten we niet maar het liefst wel voordat de laatste Oekrainsche soldaten het loodje hebben gelegd.
Leuke manier om het onderwerp te buigen, zodat je antwoordt zonder antwoord te geven.
pi_218035704
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 21:04 schreef Chivaz het volgende:
Zelensky was vandaag weer eens in de 2e kamer, waarschijnlijk om ons eraan te herinneren dat hij ook nog bestaat.
Zoals gebruikelijk waren alle partijen behalve FvD weer aanwezig om de toespraak van die oplichter weer te beluisteren. Binnenkort gaat er weer een leuk bedrag daar naar toe en wellicht wat nieuw aangekocht wapentuig. Mocht de VS zich terugtrekken dan komen die budgetten en manschappen nog goed van pas in Oekraïne.
Misschien is dat wel de reden dat een ieder in Europa met Rutte voorop buigt voor Trump.
Ik bewonder je rijkelijke fantasie.

Maar deze reactie raakt kant noch wal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')