Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Daar zie ik eigenlijk niks in. Zo'n impeachment-poging leidt nooit ergens toe.quote:Bekijk deze YouTube-video
Rep. Al Green Introduces H.Res.537 to Impeach Trump for Bypassing Congress on War with Iran
Dat was Irak.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja. Was een geheel eigen keuze. Frankrijk, Duitsland, Italië deden niet mee bijvoorbeeld. Die stuurden pas troepen ruim na de invasie als peacekeepers.
Het wordt allemaal volledig ondergesneeuwd, maar in een beetje land was een president met dit soort gedrag al meerdere keren afgetreden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daar zie ik eigenlijk niks in. Zo'n impeachment-poging leidt nooit ergens toe.
Zou daar geen geld op inzetten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:02 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Zo lang Trump POTUS is, is het zaak om de schade te beperken. Hopelijk heeft de VS straks weer een capabele president en dan kunnen we gewoon weer vooruit.
Wel bijzonder dat iemand van Trumps eigen partij dit doet.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Rep is Representative, niet Republican.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat iemand van Trumps eigen partij dit doet.
Dit is pijnlijkquote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat iemand van Trumps eigen partij dit doet.
Hoewel we een Europees leger moeten hebben naast de Navo, denk ik niet dat we nu al ergens een oorlog inwandelen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:48 schreef Vis1980 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp gaan we nu op commando van die president die zo fier gaat op overheidsefficiëntie, in heel veel landen achterlijk veel uitgeven aan militaire doeleinden. Met wat als doel? Zodat we die hebben, of gaan er straks ook allemaal nieuwe ideeën bijkomen om al die troepen ergens in te gaan zetten?
Of zijn we nu gewoon de Amerikaanse wapenindustrie aan het paaien? En ook die moet blijven draaien dus is er ook in dat geval weer een vervolgstap. Ik heb het gevoel dat weinig mensen zich precies daarover druk maken, maar naar mijn idee worden 'we' klaargestoomd voor oorlog.
Trump in 2017, toen hij de deal met Iran opblies, gevolgd door de aankondiging van Iran dat ze vanaf dat moment zonder enige vorm van beperking het verrijken van uranium weer kunnen opstarten...quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:00 schreef Eagles89 het volgende:
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER
Trump vond het vooral heel vervelend dat de handtekening van Obama eronder stond.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump in 2017, toen hij de deal met Iran opblies, gevolgd door de aankondiging van Iran dat ze vanaf dat moment zonder enige vorm van beperking het verrijken van uranium weer kunnen opstarten...
De redenatie van Trump was erg bijzonder. Hij dacht dat Iran met deal sneller een atoombom heeft dan zonder deal.
Alsof zonder deal er ook maar iets is dat Iran daar in kan tegenhouden.
Bekijk deze YouTube-video
Die mening mag je hebben, maar dat is niet de taak van de NAVO.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoewel we een Europees leger moeten hebben naast de Navo, denk ik niet dat we nu al ergens een oorlog inwandelen.
Navo is er voor bedoeld om broedhaarden te deescaleren ook. En de taak van Rutte is om dat te doen. Naar mijn persoonlijke mening had Navo Gazanen en Israeliers moeten beschermen in de conflicten. Maar goed.
Dat Rusland Oekraïne zou binnenwandelen was destijds ook naar het Rijk der fabelen gestuurd ..quote:Europa heeft bovendien niet zoveel van doen met Israel versus Iran en de redenen van Netanyahu om een oorlog te beginnen zijn al niet legitiem bestempeld. De kansen dat Rusland ergens anders binnen wil wandelen buiten Oekraine (een van de Navo landen met name) zijn ook al door links en rechts naar het rijk der fabelen gestuurd.
quote:Waar we hier vooral voor moeten uitkijken zijn politieke partijen die niet willen besturen, maar wel brandjes willen stoken door burgerwachthooligans toe te juichen.
Met de huidige situatie als gevolg.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump vond het vooral heel vervelend dat de handtekening van Obama eronder stond.
Natuurlijk gaan die troepen ergens ingezet moeten worden als je 5% besteed. Al helemaal als men ziet dat een bevolking binnen een paar dagen warm gemaakt kan worden voor een oorlog. Je ziet het bij dit Iran gebeuren partijen als PVVD zijn echt wel te porren voor dat soort missies, het is dat we het leger niet hebben maar natuurlijk Israel vraagt dan gaan we toch! In Engeland gingen bij de Tories ook meteen stemmen op nou als we gevraagd worden moeten we misschien wel gaan. In Duitsland zegt Merz ze doen ons vuile werk, dus die zou ook wel hebben gewild enzovoort.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:48 schreef Vis1980 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp gaan we nu op commando van die president die zo fier gaat op overheidsefficiëntie, in heel veel landen achterlijk veel uitgeven aan militaire doeleinden. Met wat als doel? Zodat we die hebben, of gaan er straks ook allemaal nieuwe ideeën bijkomen om al die troepen ergens in te gaan zetten?
Of zijn we nu gewoon de Amerikaanse wapenindustrie aan het paaien? En ook die moet blijven draaien dus is er ook in dat geval weer een vervolgstap. Ik heb het gevoel dat weinig mensen zich precies daarover druk maken, maar naar mijn idee worden 'we' klaargestoomd voor oorlog.
Ja, dat ben ik. Altijd serieus over de zaken die zich afspelen in de wereld. Ken hier ZEKER niemand die nog meer serieus isquote:
Alweer Al Green? Lolquote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welnee, maak je niet druk. Het is niet dat we de wapenindustrie sponsoren om uiteindelijk met de verliezende Oekraïners mee te strijden om heel Oekraïne te bevrijden?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:48 schreef Vis1980 het volgende:
Leuke manier om het onderwerp te buigen, zodat je antwoordt zonder antwoord te geven.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Welnee, maak je niet druk. Het is niet dat we de wapenindustrie sponsoren om uiteindelijk met de verliezende Oekraïners mee te strijden om heel Oekraïne te bevrijden?
Het sterven laten we over aan de Oekraïners, zolang we maar genoeg wapens sturen komt er uiteindelijk een omslagpunt. Wanneer weten we niet maar het liefst wel voordat de laatste Oekrainsche soldaten het loodje hebben gelegd.
Ik bewonder je rijkelijke fantasie.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:04 schreef Chivaz het volgende:
Zelensky was vandaag weer eens in de 2e kamer, waarschijnlijk om ons eraan te herinneren dat hij ook nog bestaat.
Zoals gebruikelijk waren alle partijen behalve FvD weer aanwezig om de toespraak van die oplichter weer te beluisteren. Binnenkort gaat er weer een leuk bedrag daar naar toe en wellicht wat nieuw aangekocht wapentuig. Mocht de VS zich terugtrekken dan komen die budgetten en manschappen nog goed van pas in Oekraïne.
Misschien is dat wel de reden dat een ieder in Europa met Rutte voorop buigt voor Trump.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |