Wil iemand pooltje maken of het gaat lukken? Om een Erdinger ofzo? :-Dquote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:02 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn: het nieuwe station van Stuttgart gaat per december 2026 in dienst.
			
			
			
			En vergeet niet hoeveel taken NS uitvoert zoals het managen van verkeersstromen op stations, langere termijn strategie van het spoor en honderd andere dingen. Die taken zullen of naar I&W moeten of in een aanbesteding gaan landenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat vind ik nog het kutste hieraan. Er zijn nu verbindingen die niet uit kunnen en die overeind gehouden worden omdat er ergens anders overschotten worden gerealiseerd. Al dat soort flexibiliteit gaat er volledig uit met lijnaanbestedingen.
			
			
			
			
			
			
			
			Het geeft de indruk dat er een DDZ werd ontmanteld op de Zaanstraat. Meerdere panelen ontbraken.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:18 schreef Adrie072 het volgende:
Die gehavende DDZ, staat die al lang op de Zaanstraat/A'dam?
			
			
			
			
			
			
			
			Break a legquote:Op maandag 21 juli 2025 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Vanaf morgen maar eens op pad om Schotland en Noord-Engeland per trein te verkennen
			
			
			
			
			
			
			
			Topshow!quote:Op woensdag 23 juli 2025 17:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
De werkzaamheden voor Project Hoogfrequent Spoor Alkmaar-Amsterdam kunnen van start. De bezwaren zijn door de Raad van State van tafel geveegd.
https://www.raadvanstate.(...)r-alkmaar-amsterdam/
https://www.binnenlandsbe(...)mag-worden-aangepast
			
			
			
			
			
			
			
			Dat getal in je username is je geboortejaar onniedan?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die tienertoerkaart, ooit 1 x een week (of 8 dagen??) gereisd voor 10 gulden. De hele week op pad van Rotterdam naar Groningen, Maastricht, Den Helder en Vlissingen. Luik herinner ik me ook nog om het oude stadion van Standard Liege te bezichtigen. Soms een restauratiewagen waar je nog een warm balletje gehakt kon scoren.
			
			
			
			Soms heb je op grotere stations personeel dat fysiek op het perron staat te roepen welke trein er komt.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik begin inmiddels te begrijpen waarom treinkaartjes in het VK zo duur zijn. Allemachtig wat hebben die een batterij personeel in de trein rondlopen.
			
			
			
			En dat is maar goed ook, want de QR-code van je interrail scant dus niet aan die kant van de plas. Dus dan kijkt er zo'n beambte even naar je QR-code, en dan opent ie het poortje voor je. Controleurs in de trein willen soms ook nog wel eens kijken welke datum eronder staatquote:Op woensdag 23 juli 2025 21:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook al zijn er poortjes tref je nog weleens personeel aan dat ticketcontrole doet bij de ingang.
			
			
			
			
			
			
			
			Nee, dat was een ooit at random toegevoegd nummer aan een gekozen Yahoo email adres.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat getal in je username is je geboortejaar onniedan?
			
			
			
			Mooi, dat klinkt alsof er een keer over de gunningscriteria is nagedacht.quote:Op woensdag 23 juli 2025 17:15 schreef MTL het volgende:
CAF was juist duurder dan Alstom, waardoor dit hele gedoe is ontstaan.
			
			
			
			
			
			
			
			Treurig, Duitsland is qua spoorbouw echt hopeloos verneukt.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 00:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
SURPRISE SURPRISE, er is een groot infraproject in Duitsland vertraagd. De spoorlijn naar Puttgarden, 3 jaar vertraging: https://www.shz.de/deutsc(...)-drei-jahre-49020902
			
			
			
			VRT schrijft:quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mooi, dat klinkt alsof er een keer over de gunningscriteria is nagedacht.
quote:CAF was volgens een puntensysteem de beste kandidaat. Dat puntensysteem houdt rekening met de prijs van de offertes, maar ook met de technische kwaliteit en bijvoorbeeld het energieverbruik van de treinen. De prijs - de aankoopprijs en onderhoudskosten - telde mee voor 50 procent van die puntenverdeling. De technische kwaliteit telde mee voor 36 procent.
			
			
			
			
			
			
			
			Het lijkt daar meer op dan wat precies? Ga je nou "spoorbouw" lopen corrigeren naar "procedure en tunnelbouw"?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:24 schreef b2py het volgende:
Dit lijkt meer procedure en tunnelbouw maar eens, dit land gaat op zijn gat door het vele faxen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |