abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218019925
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Los daarvan, als de VVD zetels wil verliezen is dit denk ik de meest efficiënte manier.
Nee, paars werkte bijvoorbeeld ook jarenlang prima voor de VVD.

Maar het is waar dat de VVD is geradicaliseerd de laatste jaren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 23 juni 2025 @ 09:22:35 #127
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218019931
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik snap dat je daarop hoopt. Maar waarom zou de VVD dat doen? Dat lijkt me harakiri.
De VVD moet ook weer een keer laten zien dat ze een partij van goed beleid zijn. Als ze in staat zijn er veel VVD shit door heen te drukken (wat altijd lukt), dan straalt dat eerder slecht af op de PvdA/GL...
  maandag 23 juni 2025 @ 09:26:00 #128
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218019952
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:22 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
De VVD moet ook weer een keer laten zien dat ze een partij van goed beleid zijn. Als ze in staat zijn er veel VVD shit door heen te drukken (wat altijd lukt), dan straalt dat eerder slecht af op de PvdA/GL...
Dan krijgen we die brede coalitie en alsnog VVD-beleid. Echt iets om op te hopen ja.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218019966
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Yesilgoz en Timmermans zie ik echt op geen enkele manier met elkaar samenwerken. Daar zit toch wel een soort van haat. De PVV is dan wel uitgesloten maar daar is ze in woorden dan weer een stuk milder voor.
Omdat ze daar ook de stemmers vandaan moet halen. Als ze hard op Geert af gaat geven dan gaat ze die PVV-kiezers ook alleen maar wegjagen. Ze moet zich feitelijk opstellen als een alternatief voor Wilders die niet wegloopt.
pi_218019970
quote:
15s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dan krijgen we die brede coalitie en alsnog VVD beleid. Echt iets om op te hopen ja.
Nou, misschien is een (juiste) verhouding van alles misschien wel goed juist.

Moet het geen waterige zooi worden natuurlijk. Maar de juiste punten en nuances uit elkaars programma, die elkaar aanvullen.

Maar dat is waarschijnlijk wishful thinking. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218019971
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik snap dat je daarop hoopt. Maar waarom zou de VVD dat doen? Dat lijkt me harakiri.
Omdat het de enige optie zou kunnen zijn. Stel dat de huidige peiling van peil.nl werkelijkheid wordt, welke andere optie is er dan?

GL-PvdA, VVD en CDA zullen het dan wel samen moeten doen, met D66 of JA21 als 4e partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 23 juni 2025 @ 09:29:28 #132
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218019981
quote:
15s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dan krijgen we die brede coalitie en alsnog VVD-beleid. Echt iets om op te hopen ja.
Daar hoop ik niet op.
  maandag 23 juni 2025 @ 09:30:01 #133
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218019985
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:27 schreef alpeko het volgende:

[..]
Omdat ze daar ook de stemmers vandaan moet halen. Als ze hard op Geert af gaat geven dan gaat ze die PVV-kiezers ook alleen maar wegjagen. Ze moet zich feitelijk opstellen als een alternatief voor Wilders die niet wegloopt.
Die positie neemt Joost nu in.
  maandag 23 juni 2025 @ 09:30:48 #134
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218019994
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:27 schreef alpeko het volgende:

[..]
Deels waar, maar vermoed dat het deels ook gewoon oprecht is. Andere poppetjes zou misschien al helpen, maar die partijen zitten ook echt mijlenver uit elkaar momenteel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 23 juni 2025 @ 09:30:50 #135
38496 Perrin
pi_218019996
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat het de enige optie zou kunnen zijn. Stel dat de huidige peiling van peil.nl werkelijkheid wordt, welke andere optie is er dan?

GL-PvdA, VVD en CDA zullen het dan wel samen moeten doen, met D66 of JA21 als 4e partij.
Dit feit maakt de verkiezingen denk ik extra spannend.

De vraag is alleen wel of er partijen zijn die uit landsbelang in een coalitie stappen waar ze eigenlijk ver buiten blijven. Ik heb daar niet zoveel vertrouwen in.

Dat zal dan denk ik eerder een monsterlijk lange formatie worden en dan een minderheidskabinet of een of andere onwerkbare 10-partijencoalitie.
pi_218019999
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Die positie neemt Joost nu in.
Die staan op 1 zetel in de peiling. Dat is (nog) niet een partij waar VVD zich druk om hoeft te maken.
pi_218020004
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nou, misschien is een (juiste) verhouding van alles misschien wel goed juist.

Moet het geen waterige zooi worden natuurlijk. Maar de juiste punten en nuances uit elkaars programma, die elkaar aanvullen.

Maar dat is waarschijnlijk wishful thinking. :P
Het zal op veel punten een "waterige zooi" worden, maar bijvoorbeeld stikstof zijn GL-PvdA, VVD, CDA het redelijk met elkaar eens. En dat is toch wel een hoofdonderwerp waar eindelijk eens doorgepakt moet worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 23 juni 2025 @ 09:32:50 #138
38496 Perrin
pi_218020019
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zal op veel punten een "waterige zooi" worden, maar bijvoorbeeld stikstof zijn GL-PvdA, VVD, CDA het redelijk met elkaar eens. En dat is toch wel een hoofdonderwerp waar eindelijk eens doorgepakt moet worden.
Ik help het je hopen maar het lijkt me een recept voor de VVD om op tien zetels te eindigen in de Tweedekamerverkiezingen van 2029.
pi_218020027
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:31 schreef alpeko het volgende:

[..]
Die staan op 1 zetel in de peiling. Dat is (nog) niet een partij waar VVD zich druk om hoeft te maken.
Nee, die staan op 8 zetels bij peil.nl. En op 2 bij de oudere peiling van eenvandaag.
  maandag 23 juni 2025 @ 09:34:19 #140
38496 Perrin
pi_218020034
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, die staan op 8 zetels bij peil.nl. En op 2 bij de oudere peiling van eenvandaag.
En ik durf best een betje te doen dat die zelfs meer dan 8 zetels gaan scoren bij een succesvolle campagne voor JA21.
pi_218020045
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik help het je hopen maar het lijkt me een recept voor de VVD om op tien zetels te eindigen in de Tweedekamerverkiezingen van 2029.
Tja, ik hoop altijd dat politici bezig zijn met regeren en ook daadwerkelijk zaken binnen halen, ipv de verkiezingen van jaren later. Maar ik geef toe dat ik daarin vaak wordt teleurgesteld.
  maandag 23 juni 2025 @ 09:41:12 #142
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218020092
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik blijf erbij dat ik een PvdA / GL - CDA - VVD - D66 kabinet verwacht na de verkiezingen.

Al weet ik nog niet welke van de partijen de grootste wordt. Dat kan ook nog enigszins van invloed zijn op de richting van het beleid.
Ik sluit niet uit dat VVD nog helemaal verder weg gaat vallen. Yesilgoz vind ik geen bijster sterke indruk maken, te populistisch, meer bezig met links aanvallen dan zelf iets willen bereiken.

Met het CDA wat zich als het ‘fatsoenlijke’ alternatief neerzet, JA21 die op rechts conservatief wat gaan scoren en D66 wat een logische ruk naar rechts maken zouden die partijen best wel wat zetels van VVD kunnen roven. Volgens mij heeft die partij op dit moment ook het laagste aandeel ‘zekere stemmers’.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_218020118
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat VVD nog helemaal verder weg gaat vallen. Yesilgoz vind ik geen bijster sterke indruk maken, te populistisch, meer bezig met links aanvallen dan zelf iets willen bereiken.

Met het CDA wat zich als het ‘fatsoenlijke’ alternatief neerzet, JA21 die op rechts conservatief wat gaan scoren en D66 wat een logische ruk naar rechts maken zouden die partijen best wel wat zetels van VVD kunnen roven. Volgens mij heeft die partij op dit moment ook het laagste aandeel ‘zekere stemmers’.
Ik hoop aan één kant dat er een strijd tussen CDA en GL-PvdA gaat aftekenen wat betreft "wie is de grootste". Dat kan VVD ook leegzuigen naar het CDA en D66 naar GL-PvdA.

Aan de andere kant: dan wordt de ChristenUnie ook 100% zeker leeggezogen door het CDA (ik heb al veel leden gesproken die Bontenbal graag premier zien worden) en zouden we wel eens met 2 zetels over kunnen blijven, dat zou dan toch wel heel veel pijn doen.
  maandag 23 juni 2025 @ 09:45:31 #144
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218020126
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik hoop aan één kant dat er een strijd tussen CDA en GL-PvdA gaat aftekenen wat betreft "wie is de grootste". Dat kan VVD ook leegzuigen naar het CDA en D66 naar GL-PvdA.

Aan de andere kant: dan wordt de ChristenUnie ook 100% zeker leeggezogen door het CDA (ik heb al veel leden gesproken die Bontenbal graag premier zien worden) en zouden we wel eens met 2 zetels over kunnen blijven, dat zou dan toch wel heel veel pijn doen.
Ik zie trouwens het CDA ook nog niet zo vanzelfsprekend in een kabinet stappen met Gl/PvdA om eerlijk te zijn.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 23 juni 2025 @ 09:45:53 #145
38496 Perrin
pi_218020128
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als de CU zich in dat strijdveld mengt met een (centrum)links geluid én een genuanceerd Israël-standpunt dan zie ik wel mogelijkheden.
  maandag 23 juni 2025 @ 09:46:47 #146
38496 Perrin
pi_218020134
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik zie trouwens het CDA ook nog niet zo vanzelfsprekend in een kabinet stappen met Gl/PvdA om eerlijk te zijn.
Uiteindelijk zal er toch een coalitie gevormd moeten worden en het lijkt bijna of niemand met niemand wil.
  maandag 23 juni 2025 @ 09:47:29 #147
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218020138
quote:
9s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Uiteindelijk zal er toch een coalitie gevormd moeten worden en het lijkt bijna of niemand met niemand wil.
Klopt, maar ik verwacht echt dat dat midden rechts gaat worden als dat ook maar even kan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 23 juni 2025 @ 09:48:01 #148
38496 Perrin
pi_218020141
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Dat is precies waar ik op hoop. Of hoopte, na het PvdA/GL-congres.
  maandag 23 juni 2025 @ 09:48:36 #149
38496 Perrin
pi_218020142
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Klopt, maar ik verwacht echt dat dat midden rechts gaat worden als dat ook maar even kan.
Daar ziet het helaas wel naar uit. Voor de zoveelste keer.
  maandag 23 juni 2025 @ 09:49:07 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218020145
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nee, paars werkte bijvoorbeeld ook jarenlang prima voor de VVD.

Maar het is waar dat de VVD is geradicaliseerd de laatste jaren.
De VVD niet alleen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')