Nee, paars werkte bijvoorbeeld ook jarenlang prima voor de VVD.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Los daarvan, als de VVD zetels wil verliezen is dit denk ik de meest efficiënte manier.
De VVD moet ook weer een keer laten zien dat ze een partij van goed beleid zijn. Als ze in staat zijn er veel VVD shit door heen te drukken (wat altijd lukt), dan straalt dat eerder slecht af op de PvdA/GL...quote:Op maandag 23 juni 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap dat je daarop hoopt. Maar waarom zou de VVD dat doen? Dat lijkt me harakiri.
Dan krijgen we die brede coalitie en alsnog VVD-beleid. Echt iets om op te hopen ja.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De VVD moet ook weer een keer laten zien dat ze een partij van goed beleid zijn. Als ze in staat zijn er veel VVD shit door heen te drukken (wat altijd lukt), dan straalt dat eerder slecht af op de PvdA/GL...
Omdat ze daar ook de stemmers vandaan moet halen. Als ze hard op Geert af gaat geven dan gaat ze die PVV-kiezers ook alleen maar wegjagen. Ze moet zich feitelijk opstellen als een alternatief voor Wilders die niet wegloopt.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Yesilgoz en Timmermans zie ik echt op geen enkele manier met elkaar samenwerken. Daar zit toch wel een soort van haat. De PVV is dan wel uitgesloten maar daar is ze in woorden dan weer een stuk milder voor.
Nou, misschien is een (juiste) verhouding van alles misschien wel goed juist.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan krijgen we die brede coalitie en alsnog VVD beleid. Echt iets om op te hopen ja.
Omdat het de enige optie zou kunnen zijn. Stel dat de huidige peiling van peil.nl werkelijkheid wordt, welke andere optie is er dan?quote:Op maandag 23 juni 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap dat je daarop hoopt. Maar waarom zou de VVD dat doen? Dat lijkt me harakiri.
Daar hoop ik niet op.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan krijgen we die brede coalitie en alsnog VVD-beleid. Echt iets om op te hopen ja.
Die positie neemt Joost nu in.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat ze daar ook de stemmers vandaan moet halen. Als ze hard op Geert af gaat geven dan gaat ze die PVV-kiezers ook alleen maar wegjagen. Ze moet zich feitelijk opstellen als een alternatief voor Wilders die niet wegloopt.
Deels waar, maar vermoed dat het deels ook gewoon oprecht is. Andere poppetjes zou misschien al helpen, maar die partijen zitten ook echt mijlenver uit elkaar momenteel.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat ze daar ook de stemmers vandaan moet halen. Als ze hard op Geert af gaat geven dan gaat ze die PVV-kiezers ook alleen maar wegjagen. Ze moet zich feitelijk opstellen als een alternatief voor Wilders die niet wegloopt.
Dit feit maakt de verkiezingen denk ik extra spannend.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat het de enige optie zou kunnen zijn. Stel dat de huidige peiling van peil.nl werkelijkheid wordt, welke andere optie is er dan?
GL-PvdA, VVD en CDA zullen het dan wel samen moeten doen, met D66 of JA21 als 4e partij.
Die staan op 1 zetel in de peiling. Dat is (nog) niet een partij waar VVD zich druk om hoeft te maken.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die positie neemt Joost nu in.
Het zal op veel punten een "waterige zooi" worden, maar bijvoorbeeld stikstof zijn GL-PvdA, VVD, CDA het redelijk met elkaar eens. En dat is toch wel een hoofdonderwerp waar eindelijk eens doorgepakt moet worden.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, misschien is een (juiste) verhouding van alles misschien wel goed juist.
Moet het geen waterige zooi worden natuurlijk. Maar de juiste punten en nuances uit elkaars programma, die elkaar aanvullen.
Maar dat is waarschijnlijk wishful thinking.
Ik help het je hopen maar het lijkt me een recept voor de VVD om op tien zetels te eindigen in de Tweedekamerverkiezingen van 2029.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het zal op veel punten een "waterige zooi" worden, maar bijvoorbeeld stikstof zijn GL-PvdA, VVD, CDA het redelijk met elkaar eens. En dat is toch wel een hoofdonderwerp waar eindelijk eens doorgepakt moet worden.
Nee, die staan op 8 zetels bij peil.nl. En op 2 bij de oudere peiling van eenvandaag.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die staan op 1 zetel in de peiling. Dat is (nog) niet een partij waar VVD zich druk om hoeft te maken.
En ik durf best een betje te doen dat die zelfs meer dan 8 zetels gaan scoren bij een succesvolle campagne voor JA21.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die staan op 8 zetels bij peil.nl. En op 2 bij de oudere peiling van eenvandaag.
Tja, ik hoop altijd dat politici bezig zijn met regeren en ook daadwerkelijk zaken binnen halen, ipv de verkiezingen van jaren later. Maar ik geef toe dat ik daarin vaak wordt teleurgesteld.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik help het je hopen maar het lijkt me een recept voor de VVD om op tien zetels te eindigen in de Tweedekamerverkiezingen van 2029.
Ik sluit niet uit dat VVD nog helemaal verder weg gaat vallen. Yesilgoz vind ik geen bijster sterke indruk maken, te populistisch, meer bezig met links aanvallen dan zelf iets willen bereiken.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat ik een PvdA / GL - CDA - VVD - D66 kabinet verwacht na de verkiezingen.
Al weet ik nog niet welke van de partijen de grootste wordt. Dat kan ook nog enigszins van invloed zijn op de richting van het beleid.
Ik hoop aan één kant dat er een strijd tussen CDA en GL-PvdA gaat aftekenen wat betreft "wie is de grootste". Dat kan VVD ook leegzuigen naar het CDA en D66 naar GL-PvdA.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat VVD nog helemaal verder weg gaat vallen. Yesilgoz vind ik geen bijster sterke indruk maken, te populistisch, meer bezig met links aanvallen dan zelf iets willen bereiken.
Met het CDA wat zich als het ‘fatsoenlijke’ alternatief neerzet, JA21 die op rechts conservatief wat gaan scoren en D66 wat een logische ruk naar rechts maken zouden die partijen best wel wat zetels van VVD kunnen roven. Volgens mij heeft die partij op dit moment ook het laagste aandeel ‘zekere stemmers’.
Ik zie trouwens het CDA ook nog niet zo vanzelfsprekend in een kabinet stappen met Gl/PvdA om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop aan één kant dat er een strijd tussen CDA en GL-PvdA gaat aftekenen wat betreft "wie is de grootste". Dat kan VVD ook leegzuigen naar het CDA en D66 naar GL-PvdA.
Aan de andere kant: dan wordt de ChristenUnie ook 100% zeker leeggezogen door het CDA (ik heb al veel leden gesproken die Bontenbal graag premier zien worden) en zouden we wel eens met 2 zetels over kunnen blijven, dat zou dan toch wel heel veel pijn doen.
Als de CU zich in dat strijdveld mengt met een (centrum)links geluid én een genuanceerd Israël-standpunt dan zie ik wel mogelijkheden.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop aan één kant dat er een strijd tussen CDA en GL-PvdA gaat aftekenen wat betreft "wie is de grootste". Dat kan VVD ook leegzuigen naar het CDA en D66 naar GL-PvdA.
Aan de andere kant: dan wordt de ChristenUnie ook 100% zeker leeggezogen door het CDA (ik heb al veel leden gesproken die Bontenbal graag premier zien worden) en zouden we wel eens met 2 zetels over kunnen blijven, dat zou dan toch wel heel veel pijn doen.
Uiteindelijk zal er toch een coalitie gevormd moeten worden en het lijkt bijna of niemand met niemand wil.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik zie trouwens het CDA ook nog niet zo vanzelfsprekend in een kabinet stappen met Gl/PvdA om eerlijk te zijn.
Klopt, maar ik verwacht echt dat dat midden rechts gaat worden als dat ook maar even kan.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal er toch een coalitie gevormd moeten worden en het lijkt bijna of niemand met niemand wil.
Dat is precies waar ik op hoop. Of hoopte, na het PvdA/GL-congres.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat VVD nog helemaal verder weg gaat vallen. Yesilgoz vind ik geen bijster sterke indruk maken, te populistisch, meer bezig met links aanvallen dan zelf iets willen bereiken.
Met het CDA wat zich als het ‘fatsoenlijke’ alternatief neerzet, JA21 die op rechts conservatief wat gaan scoren en D66 wat een logische ruk naar rechts maken zouden die partijen best wel wat zetels van VVD kunnen roven. Volgens mij heeft die partij op dit moment ook het laagste aandeel ‘zekere stemmers’.
Daar ziet het helaas wel naar uit. Voor de zoveelste keer.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Klopt, maar ik verwacht echt dat dat midden rechts gaat worden als dat ook maar even kan.
De VVD niet alleen.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, paars werkte bijvoorbeeld ook jarenlang prima voor de VVD.
Maar het is waar dat de VVD is geradicaliseerd de laatste jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |