Hoornaar doet niet veel meer pijn dan wesp, al spuiten ze wel meer gif. En dat kan gevaarlijk zijn. Afgelopen najaar 14 keer in linker arm gestoken en 5 in rechterarm door wespen omdat ik klimop aan verwijderen was. Voelde me wel beetje dizzy die avond. En denk bij hoornaars is erger.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:56 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Las in dat artikel dat een steek van de hoornaar pijnlijker is. Van een wesp en een bij weet ik hoe het voelt. Wordt je ook niet blij van.
quote:
Het corioliseffect is een fascinerend natuurkundig verschijnsel dat ontstaat door de draaiing van de aarde. Het zorgt ervoor dat bewegende objecten — zoals luchtstromen, oceaanstromen of zelfs langeafstandsraketten — een afwijking vertonen in hun baan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Het is om het even. Er is een corioliseffect door de draaiing van de aarde, maar op die schaal is dat maar minuscuul en er zijn veel meer irl factoren ter plekke die daar meer invloed op hebben.
Die liet zich door iedere soort slang bijten om antistoffen te kweken, ging lang goed. Nu is ie dood. Maar ze gebruiken nu wel zijn bloed las ik later ergens.quote:
Zo heftig. Gelukkig ben je er niet allergisch voorquote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:58 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hoornaar doet niet veel meer pijn dan wesp, al spuiten ze wel meer gif. En dat kan gevaarlijk zijn. Afgelopen najaar 14 keer in linker arm gestoken en 5 in rechterarm door wespen omdat ik klimop aan verwijderen was. Voelde me wel beetje dizzy die avond. En denk bij hoornaars is erger.
De hitte weer overwonnen vandaag. Nog een dagje en dan wordt het weer koelerquote:
Dat wist ik al langer dat ik geen allergietjes hebquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zo heftig. Gelukkig ben je er niet allergisch voor
Allemaal AI tekst.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het corioliseffect is een fascinerend natuurkundig verschijnsel dat ontstaat door de draaiing van de aarde. Het zorgt ervoor dat bewegende objecten — zoals luchtstromen, oceaanstromen of zelfs langeafstandsraketten — een afwijking vertonen in hun baan.
Op het noordelijk halfrond buigen deze bewegingen af naar rechts, terwijl ze op het zuidelijk halfrond afbuigen naar links. Dit effect is het sterkst bij bewegingen over grote afstanden, zoals bij weersystemen of vliegtuigen. Het is ook de reden waarom orkanen op het noordelijk halfrond tegen de klok in draaien, en op het zuidelijk halfrond met de klok mee.
Maar let op: het corioliseffect is niet sterk genoeg om bijvoorbeeld het doordraaien van water in een gootsteen te bepalen — dat is een wijdverspreide mythe.
Ja, ik was ff de stad in geweest. Maar was heerlijk rustigquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
De hitte weer overwonnen vandaag. Nog een dagje en dan wordt het weer koeler
O dat heb ik laatst ook ergens iets over gelezen of gehoord.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:00 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Die liet zich door iedere soort slang bijten om antistoffen te kweken, ging lang goed. Nu is ie dood. Maar ze gebruiken nu wel zijn bloed las ik later ergens.
Maandag ook regen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:02 schreef Lovely het volgende:
[..]
Ja, ik was ff de stad in geweest. Maar was heerlijk rustig![]()
Maandag 19 graden,moet dan naar de tandarts blij dat het dan niet zo heet wordt
Kan je dan wel allergische hebben voor de hoornaar?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat wist ik al langer dat ik geen allergietjes heb
Ja en als de aarde stopt te draaien zijn we allemaal dood omdat we tegen een muur aankletsen. Zo simpel is het ook.quote:
Ahhh die ja, daar heb ik wel van gehoord!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:00 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Die liet zich door iedere soort slang bijten om antistoffen te kweken, ging lang goed. Nu is ie dood. Maar ze gebruiken nu wel zijn bloed las ik later ergens.
Jij gebruikt dat heel veel hè?quote:
Dat zeg ik?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het corioliseffect is een fascinerend natuurkundig verschijnsel dat ontstaat door de draaiing van de aarde. Het zorgt ervoor dat bewegende objecten — zoals luchtstromen, oceaanstromen of zelfs langeafstandsraketten — een afwijking vertonen in hun baan.
Op het noordelijk halfrond buigen deze bewegingen af naar rechts, terwijl ze op het zuidelijk halfrond afbuigen naar links. Dit effect is het sterkst bij bewegingen over grote afstanden, zoals bij weersystemen of vliegtuigen. Het is ook de reden waarom orkanen op het noordelijk halfrond tegen de klok in draaien, en op het zuidelijk halfrond met de klok mee.
Maar let op: het corioliseffect is niet sterk genoeg om bijvoorbeeld het doordraaien van water in een gootsteen te bepalen — dat is een wijdverspreide mythe.
Bekijk deze YouTube-videoquote:
O ja als het warm is gaan mensen niet snel de stad ik. Heerlijk 19 graden. Ik doe het er voorquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:02 schreef Lovely het volgende:
[..]
Ja, ik was ff de stad in geweest. Maar was heerlijk rustig![]()
Maandag 19 graden,moet dan naar de tandarts blij dat het dan niet zo heet wordt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |