abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218004384
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En waarom is het zo belangrijk wel labeltje overal aan hangt? Het is voor wat ik net zei totaal niet belangrijk welk labeltje in jouw ogen de juiste is. Vanaf nu zijn het Sinterklaas en de Kerstman, succes.
Je ziet jezelf als normaal en de mensen om je heen als links of rechts. Hoe verder je zelf aan de buitenkant zit, hoe minder mensen je aan de ene kant en hoe meer aan de andere kant ziet. En dan denk je bij jezelf, "godverdomme, Nederland is toch wel heel erg links/rechts* geworden! Kijk al die extremisten eens, het sterft er van aan die kant!"

(* = doorhalen wat niet van toepassing is.)
pi_218004385
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Nou deze geopolitieke redenaties volgt het kabinet en de rest van de kamer ongeveer ook. Kan je het er mee eens zijn of niet maar kenmerk van geopolitiek is nou net dat je jezelf er maar toe hebt te verhouden. Ze ontkennen maakt niet ineens dat de rest van de wereld ze niet ziet.

Sommige komen ook terug in het artikel van de Volkskrant. En je ontkent dus ook dat er invloed kan zijn op de leveranties aan Iran door de aanvallen van Israël?
Ja prima en geopolitiek gezien werkt het veel beter als Europa stopt met wegkijken bij de grove schendingen van mensenrechten en internationaal recht die Israel pleegt. PvdA kan de grootste worden in Nederland dan kunnen ze dus best de gewenste geopolitieke koers van Nederland uitzetten. Ik zie ons daarin niet heel hard vasthouden aan Israel dat weigert afspraken te volgen. Ook niet zo het Amerika van Trump dat zo onbetrouwbaar is. Wel bijvoorbeeld meer Europese samenwerking.

Iran wordt niet eens genoemd in het Volkskrant artikel. Welke leveranties aan Iran heb je het over, doet Nederland leveranties aan Iran? Daar ben ik uiteraard ook tegen we moeten beide strijdende partijen in dat conflict geen wapens sturen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 17:53:26 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218004394
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe bedoel je draaien. Mensen fantaseren over tienduizenden Israelisch slachtoffers door motie Piri. Kom op zeg hoeveel wapens leveren we Israel dan wel niet? Inderdaad zon vaart zal het niet lopen. Mensen fantaseren dat het doel van de moties de hypothethische slachtoffers zijn, dat is niet zo het doel is druk zetten op Israel.
Het blijft heel bijzonder dat mensen zich zoveel meer zorgen maken over hypothethisch 10.000 slachtoffers niet over praktisch 60.000 slachotffers in Gaza daarvan is geschat 40.000 onschuldig.

Ik zeg vanaf het begin, het stelt niet veel voor wat dat betreft is het populistisch. Dat 80% het steunt laat ook wel zien dat het in elk geval bij PvdA/GL ook niet super controversieel is. Dan zou het meer 50/50 zijn.
Het gaat er niet om dat het alleen maar theoretisch is. Het gaat om de gedachte erachter, en dat is toch echt daadwerkelijk een "we moeten Israël de mogelijkheid om zichzelf te verdedigen ontnemen" omdat ze boos zijn dat Israël Iran heeft aangevallen en dat volgens hun nooit had gedaan zonder die verdediging.

Die argumentatie valt al in duigen puur door het simpele feit dat het mosterd na de maaltijd is, en dan blijven de enorme nadelen over. De motie was symbolisch, maar het zegt zo enorm veel over waar de partij staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 17:53:56 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218004396
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je ziet jezelf als normaal en de mensen om je heen als links of rechts. Hoe verder je zelf aan de buitenkant zit, hoe minder mensen je aan de ene kant en hoe meer aan de andere kant ziet. En dan denk je bij jezelf, "godverdomme, Nederland is toch wel heel erg links/rechts* geworden! Kijk al die extremisten eens, het sterft er van aan die kant!"

(* = doorhalen wat niet van toepassing is.)
En nu zonder op de man te spelen, je kan het, kom op.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218004405
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En nu zonder op de man te spelen, je kan het, kom op.
Het was een zeer neutraal verhaaltje, als je je aangesproken voelt is dat jouw probleem.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 17:56:09 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218004415
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het was een zeer neutraal verhaaltje, als je je aangesproken voelt is dat jouw probleem.
Laat ook maar, het is me inmiddels wel duidelijk wat voor type je bent.

Je bent de hele tijd al niets anders aan het doen dan mij framen, zelfs nadat ik gezegd heb dat het voor mijn argumentatie niet relevant is welk labeltje erbij hoort, die post is zo doorzichtig als wat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 17:57:02 #57
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218004424
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja prima en geopolitiek gezien werkt het veel beter als Europa stopt met wegkijken bij de grove schendingen van mensenrechten en internationaal recht die Israel pleegt. PvdA kan de grootste worden in Nederland dan kunnen ze dus best de gewenste geopolitieke koers van Nederland uitzetten. Ik zie ons daarin niet heel hard vasthouden aan Israel dat weigert afspraken te volgen. Ook niet zo het Amerika van Trump dat zo onbetrouwbaar is. Wel bijvoorbeeld meer Europese samenwerking.

Iran wordt niet eens genoemd in het Volkskrant artikel. Welke leveranties aan Iran heb je het over, doet Nederland leveranties aan Iran? Daar ben ik uiteraard ook tegen we moeten beide strijdende partijen in dat conflict geen wapens sturen.
Iran kan onder deze druk stuk minder leveren aan Rusland. Is de bevolking in Oekraïne wel blij mee denk ik. PvdA gl kan het niet zoveel schelen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_218004435
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik heb net in het verdomme vorige topic nog een lijst met redenen opgesteld van waarom het achterlijk is om zomaar blind te beweren dat Israël de enige aggressor is in het conflict met Iran. Iets waar niemand van jullie ook maar iets op in te brengen had. Tot je daar op in bent gegaan ga je niet zulke dingen roepen.
Dit is toch niet het Israel -Gaza topic. Ik was een reactie aan het typen. Je plaatst een hoop onwaarheden alles makkelijk weerlegbaar. Beide partijen zeggen jaar en dag elkaars regime te willen omverwerpen. Beide partijen moorden buiten de landsgrenzen. Israel liegt over de atoombom die Iran zou hebben heeft zelf atoombommen, in elk geval hebben ze nog geen bewijs van de Iraanse bom getoond. In elk geval hebben ze in Irak op exact dezelfde manier gelogen.
Bekijk deze YouTube-video
Misschien het belangrijkste. Israel is bij deze oorlog degene die de eerste slag over andermans grens deed. Dat lijkt me een duidelijke indicatie wie de agressor is.
Voor de duidelijkheid ik vind Iran ook een vreselijk regime en hoop dat het regime valt. Maar Israel dat onder valse voorwendselen invalt is zeker niet eenzijdig enkel een slachtoffer. Alsof Iran zo'n kort rokje heeft dat Israel wel aan de billen moest zitten! Misschien cliché maar hier vechten twee die allebij schuld dragen.
pi_218004452
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In de ogen van veel mensen is ruim de helft van de bevolking (en de politici) extreem links, maar dat komt omdat ze zelf extreem rechts zijn en dat als centrum zien. Dan is de VVD al "linksig".
Denk dat het probleem aan beide kanten is dat een andere mening gelijk staat aan het extreme van de andere kant.

Het helpt ook niet dat een groot deel van links nu Israel gelijk ziet aan extreemrechts. Ik ben onlangs nog gevraagd of ik niet ontzettend rechts ben. Op basis waarvan? Wie zal het zeggen. In elk geval niet op basis van mijn stemgedrag.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218004459
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Maar als het geen effect heeft, is het ook geen effectief pressiemiddel natuurlijk.
Nouja als wij de enige leveraar zijn, iets wat ik niet had verwacht dan verandert dat inderdaad hoe effectief het is. Ik dacht dat Nederland nauwelijks wapens maakte dus ook weinig daaraan zou bijdragen. In dat geval vind ik het geen populistisch maar een principieel voorstel.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 18:03:06 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218004471
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit is toch niet het Israel -Gaza topic. Ik was een reactie aan het typen. Je plaatst een hoop onwaarheden alles makkelijk weerlegbaar. Beide partijen zeggen jaar en dag elkaars regime te willen omverwerpen. Beide partijen moorden buiten de landsgrenzen. Israel liegt over de atoombom die Iran zou hebben heeft zelf atoombommen, in elk geval hebben ze nog geen bewijs van de Iraanse bom getoond. In elk geval hebben ze in Irak op exact dezelfde manier gelogen.
Bekijk deze YouTube-video
Misschien het belangrijkste. Israel is bij deze oorlog degene die de eerste slag over andermans grens deed. Dat lijkt me een duidelijke indicatie wie de agressor is.
Voor de duidelijkheid ik vind Iran ook een vreselijk regime en hoop dat het regime valt. Maar Israel dat onder valse voorwendselen invalt is zeker niet eenzijdig enkel een slachtoffer. Alsof Iran zo'n kort rokje heeft dat Israel wel aan de billen moest zitten! Misschien cliché maar hier vechten twee die allebij schuld dragen.
Ik heb ook in die post gezet dat alles wat ik opsomde aantoonbaar waar is. Je gaat niet wegkomen met een simpele 'je praat poep'.

Israël heeft het eerste schot gelost, dat is correct, en dat is ook iets waar ik absoluut niet achter sta. Maar goed, we kunnen helaas niet tijdreizen om dat ongedaan te maken, en die oorlog is niet eenzijdig zomaar weer te stoppen. Dan komen we weer aan bij het stukje 'De bevolking van Israël blootstellen aan raketten van Iran' waar GL-PvdA voor is. En dan is er nu een direct conflict met Iran, maar Iran bestookt Israël al heel erg lang met raketten. Direct en indirect.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:04:10 #62
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218004482
Bijna het hele congres ging over Israël, migratie en identity politics. Timmermans gaat geen premier worden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 18:04:51 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218004490
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Bijna het hele congres ging over Israël, migratie en identity politics. Timmermans gaat geen premier worden.
De hele campagne gaat straks over Israël en migratie, let maar op :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218004502
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het gaat er niet om dat het alleen maar theoretisch is. Het gaat om de gedachte erachter, en dat is toch echt daadwerkelijk een "we moeten Israël de mogelijkheid om zichzelf te verdedigen ontnemen" omdat ze boos zijn dat Israël Iran heeft aangevallen en dat volgens hun nooit had gedaan zonder die verdediging.
Nee je bent de gedachtepolitie niet. De gedachte erachter is druk zetten op Israel. We willen geen wapens leveren aan een land dat keihard mensenrechten schendt. Als dit over Yemen had gegaan had niemand het íets geboeid. Dan had niemand gezegd maar de onschuldige Yemeni die hieronder leiden dan??? Jij maakt er veel meer van dan het is.

quote:
Die argumentatie valt al in duigen puur door het simpele feit dat het mosterd na de maaltijd is, en dan blijven de enorme nadelen over. De motie was symbolisch, maar het zegt zo enorm veel over waar de partij staat.
Mosterd na de maaltijd? Ken je de situatie in Gaza? 2 miljoen mensen worden aan hongersnood onderworpen, alle ziekenzorg is compleet overbelast onderbemand zonder genoeg spullen. Er ligt een plan voor het Etnisch zuiveren van heel Gaza. Wat de fuck lul je met mosterd na de maaltijd. Ja op het tempo dat Europa iets onderneemt is het straks mosterd na de maaltijd ja onze bijdrage om dit te stoppen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:07:22 #65
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218004512
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja als wij de enige leveraar zijn, iets wat ik niet had verwacht dan verandert dat inderdaad hoe effectief het is. Ik dacht dat Nederland nauwelijks wapens maakte dus ook weinig daaraan zou bijdragen. In dat geval vind ik het geen populistisch maar een principieel voorstel.
En dat is waar iedereen over valt, dat er wordt geaccepteerd dat het principieel juist is dat er dit soort onschuldige burgerslachtoffers gaan vallen. Niet door handelen van anderen, nee door feitelijk hulp te ontzeggen dat je in je handen hebt en waarvan je relatief simpel in staat bent om te delen.
pi_218004525
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Iran kan onder deze druk stuk minder leveren aan Rusland. Is de bevolking in Oekraïne wel blij mee denk ik. PvdA gl kan het niet zoveel schelen.
Wat een bullshit. Serieus door het minder leveren aan de verdediging van Israel kan Rusland volgens jou meer drones ontvangen. Het argument was toch dat onze wapens niet bijdragen aan de aanvallende capaciteit van Israel. Op welke manier zorgt minder luchtafweer in Israel dan dat Iran meer drones kan leveren?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:09:00 #67
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218004530
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De hele campagne gaat straks over Israël en migratie, let maar op :')
En dan wordt Bontebal premier
pi_218004536
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Laat ook maar, het is me inmiddels wel duidelijk wat voor type je bent.

Je bent de hele tijd al niets anders aan het doen dan mij framen, zelfs nadat ik gezegd heb dat het voor mijn argumentatie niet relevant is welk labeltje erbij hoort, die post is zo doorzichtig als wat.
Oh, ik ben typisch links. Leven en laten leven, anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden en een degelijk sociaal beleid, waarbij we de dingen wat eerlijker verdelen en er voor zorgen dat de dingen die iedereen nodig heeft, ook voor ons allemaal beschikbaar zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 18:10:35 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218004549
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee je bent de gedachtepolitie niet. De gedachte erachter is druk zetten op Israel. We willen geen wapens leveren aan een land dat keihard mensenrechten schendt. Als dit over Yemen had gegaan had niemand het íets geboeid. Dan had niemand gezegd maar de onschuldige Yemeni die hieronder leiden dan??? Jij maakt er veel meer van dan het is.
Nee, dat is niet de gedachte erachter. Ik heb het debat gezien en ik heb ook het eea meegekregen van het congres. Die motie draait absoluut niet om druk zetten. Als ze druk hadden willen zetten, waren er veel betere moties te verzinnen die ook veel minder polarisatie zouden opleveren. Maar fijn dat ook jij nu erkent dat die letterlijke motie te ver gaat, zijn we het daar over eens.
quote:
[..]
Mosterd na de maaltijd? Ken je de situatie in Gaza? 2 miljoen mensen worden aan hongersnood onderworpen, alle ziekenzorg is compleet overbelast onderbemand zonder genoeg spullen. Er ligt een plan voor het Etnisch zuiveren van heel Gaza. Wat de fuck lul je met mosterd na de maaltijd. Ja op het tempo dat Europa iets onderneemt is het straks mosterd na de maaltijd ja onze bijdrage om dit te stoppen.
Dus omdat Gaza verdient de onschuldige burgerbevolking van Israël het om de raketten van Iran te koppen? Ook voor Gaza zou het beter zijn als het Iraanse regime vernietigd wordt, want die steunen al sinds jaar en dag de terreurgroep Hamas.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Forum Admin zaterdag 21 juni 2025 @ 18:11:17 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218004552
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het gedoe in Israël laat de gemoederen hoog oplopen in veel topics.
Niet alleen digitaal helaas
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 18:11:47 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218004555
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Oh, ik ben typisch links. Leven en laten leven, anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden en een degelijk sociaal beleid, waarbij we de dingen wat eerlijker verdelen en er voor zorgen dat de dingen die iedereen nodig heeft, ook voor ons allemaal beschikbaar zijn.
Leven en laten leven, tot het over mensen met een verkeerde mening gaat. Typisch links ja. En daar heb ik geen boodschap aan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:13:24 #72
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218004567
is het nog over de woningnood gegaan of is dat tegenwoordig een voetnoot? :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218004579
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik heb ook in die post gezet dat alles wat ik opsomde aantoonbaar waar is. Je gaat niet wegkomen met een simpele 'je praat poep'.

Israël heeft het eerste schot gelost, dat is correct, en dat is ook iets waar ik absoluut niet achter sta. Maar goed, we kunnen helaas niet tijdreizen om dat ongedaan te maken, en die oorlog is niet eenzijdig zomaar weer te stoppen. Dan komen we weer aan bij het stukje 'De bevolking van Israël blootstellen aan raketten van Iran' waar GL-PvdA voor is. En dan is er nu een direct conflict met Iran, maar Iran bestookt Israël al heel erg lang met raketten. Direct en indirect.
Wat vind je hiervan: al de elites van die regimes zijn aso's die hun bevolking op zitten te jutten om er zelf beter van te worden. En het interesseert ze geen reet hoeveel mensen er daarbij dood gaan. Liefst niet van hun kant, als het een democratie is. Verder boeit dat niet.

En we kunnen er dus beter helemaal geen van steunen. Want je ziet wat er van komt als de VS hun steun betuigt en wapens gaat leveren. Willen wij daar aan mee doen?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:15:36 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218004583
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:13 schreef TweedeKlum het volgende:
is het nog over de woningnood gegaan of is dat tegenwoordig een voetnoot? :')
Hoe kun je het nu daarover hebben terwijl de Gazanen verhongeren?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:16:18 #75
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218004586
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe kun je het nu daarover hebben terwijl de Gazanen verhongeren?
Pakhuizen van Hamas open gooien en ze hebben genoeg te vreten, next.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')