Ik pak nog liever het vliegtuig naar Natanz dan dat ik naar die podcast luisterquote:Op zondag 22 juni 2025 05:12 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wie heeft de Tim Hofman x Raymond Mens podcast geluisterd? Ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht.
Thank you for the atttention on this matterquote:
Veel te veel leestekens en te weinig CAPS. Dit heeft Trump nooit zelf geschreven.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Thank you for the atttention on this matter
Het meest verbijsterende is nog wel dat blijkbaar alle Amerikanen hier achter staan aangezien er nul komma nul tegengas is vanuit de samenleving daar.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
https://www.theatlantic.c(...)el-war-trump/683269/
Gelukkig militair dictatorschap vrienden
Het verdragsgebied van de Navo is nauwkeurig bepaald en zo lang het om Amerikaanse basis in het midden oosten gaat, valt dat buiten het verdragsgebied. Het inroepen van de artikel 5 bepaling na 11 september was ook al ergens een grensgeval maar dat was tenminste wel binnen het verdragsgebied.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:42 schreef DecoAoreste het volgende:
Als Iran terugslaat richting de VS, zijn we dan officieel in oorlog met Iran vanuit de NAVO? Of telt het dan niet omdat de VS begon?
Oprechte vraag.
Alsof de VS niet allang een dictatuur is - alle hoge rechters, de politie, en het leger, doen exact wat Trump wil en alle belangrijke posities worden bezet door zijn inner circle. Wat moet er nog meer gebeuren om dat een dictatuur te noemen?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
https://www.theatlantic.c(...)el-war-trump/683269/
Gelukkig militair dictatorschap vrienden
Bovendien is het altijd een politieke afweging, het is in die zin geen technisch automatismequote:Op zondag 22 juni 2025 10:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het verdragsgebied van de Navo is nauwkeurig bepaald en zo lang het om Amerikaanse basis in het midden oosten gaat, valt dat buiten het verdragsgebied. Het inroepen van de artikel 5 bepaling na 11 september was ook al ergens een grensgeval maar dat was tenminste wel binnen het verdragsgebied.
Ze zijn goed onderweg maar het is nog geen volledige dictatuur denk ik. Als Trump door drukmiddelen in 2028 herkozen wordt en zijn macht verder uitzet door gefabriceerde crisissen (zoals een zelfverklaarde oorlog met Iran) dan is het wel een dictatuur.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:25 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Alsof de VS niet allang een dictatuur is - alle hoge rechters, de politie, en het leger, doen exact wat Trump wil en alle belangrijke posities worden bezet door zijn inner circle. Wat moet er nog meer gebeuren om dat een dictatuur te noemen?
Het zou ook interessant zijn wat er gebeurt als ze volgend jaar de senaat verliezen aan de democraten, want die republikeinse senatoren zijn echt nutteloos.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ze zijn goed onderweg maar het is nog geen volledige dictatuur denk ik. Als Trump door drukmiddelen in 2028 herkozen wordt en zijn macht verder uitzet door gefabriceerde crisissen (zoals een zelfverklaarde oorlog met Iran) dan is het wel een dictatuur.
Maar het zou kunnen dat de instituten stand houden, dat Trump niet herkozen wordt of simpeler: dat Trump snel dood gaat en het systeem daar in elkaar klapt.
Hoe kan je in vredesnaam denken dat er volgend jaar eerlijke verkiezingen zullen zijn?quote:Op zondag 22 juni 2025 11:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het zou ook interessant zijn wat er gebeurt als ze volgend jaar de senaat verliezen aan de democraten, want die republikeinse senatoren zijn echt nutteloos.
In alle eerlijkheid. De oorlogen tegen de Afghaanse oud-Mujadeen en de twee Golfoorlogen tegen Sadam Hoessein met dank aan Dick Cheney waren nog een tikkeltje hypocrieter dan deze nieuwe Golfoorlog.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het meest verbijsterende is nog wel dat blijkbaar alle Amerikanen hier achter staan aangezien er nul komma nul tegengas is vanuit de samenleving daar.
Mokerslecht. Raymond draaide overal moeiteloos omheen. En tim wilde al hem nog een keer uitnodigen want hij gaat even analyseren hoe hij dit de volgende keer moet aanpakken.quote:Op zondag 22 juni 2025 05:12 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wie heeft de Tim Hofman x Raymond Mens podcast geluisterd? Ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht.
Die liggen elke dag voor het oprapen.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mokerslecht. Raymond draaide overal moeiteloos omheen. En tim wilde al hem nog een keer uitnodigen want hij gaat even analyseren hoe hij dit de volgende keer moet aanpakken.
Tim viel mij tegen, verschuilt zich letterlijk alleen achter “experts zeggen dat Donald een extreemrechtse fascist is, dus is het een feit!!”. Nou kom met eigen argumenten zou ik zeggen.
Dan heeft Tim ook niet die zogenaamde experts nodig. Maar benoemde die wel steeds, want zelf durfde die het niet aan.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:05 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die liggen elke dag voor het oprapen.
Ik vond Tim niet in zijn beste doen.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mokerslecht. Raymond draaide overal moeiteloos omheen. En tim wilde al hem nog een keer uitnodigen want hij gaat even analyseren hoe hij dit de volgende keer moet aanpakken.
Tim viel mij tegen, verschuilt zich letterlijk alleen achter “experts zeggen dat Donald een extreemrechtse fascist is, dus is het een feit!!”. Nou kom met eigen argumenten zou ik zeggen.
Context?quote:
de minister zonder hobby’s die moeilijke zaken uitlegt in jip-en-janneketaalquote:Op zondag 22 juni 2025 19:11 schreef DeeBee het volgende:
Bedplasser Ruben B. die 5% van het bbp mag uitgeven, we schakelen nog een versnelling hoger
Ach, grenscontroles.quote:Drukte in grensdorpen door vrachtwagens die controles A1 omzeilen
Ah, dan zie je vast in dat het meer kwaad dan goed doet.quote:Burgemeester Diepemaat neemt de transportsector dat niet kwalijk. "Ze moeten toch wat", zegt hij. "De doelstelling was om de illegale immigratie tegen te gaan. Je ziet zowel in de Nederlandse als in de Duitse cijfers dat dat er eigenlijk nauwelijks uitgehaald wordt. Dus in die zin is het niet zo heel effectief."
quote:Burgemeester Diepemaat: "Mijn pleidooi zou zijn: zet de capaciteit in op de grensoverschrijdende politieteams die er al zijn, zorg dat die samenwerking goed versterkt wordt en doe dat op meer plekken dan alleen op de grens bij De Lutte."
3 posts hierboven nog besproken Bobquote:Op maandag 23 juni 2025 13:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ach Nederland
https://nos.nl/artikel/25(...)ontroles-a1-omzeilen
Wanneer stoppen de Duitsers met deze ongein?
https://www.volkskrant.nl(...)odig-heeft~b23f4a6e/quote:Op maandag 23 juni 2025 14:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lsbgfsdcik2x
Jan Pronk op je beeldscherm.
En ik heb voor jou ook de inleidende speech van Timmermans, zaterdag. We kunnen steeds duidelijker concluderen dat de framing van het GroenLinks-PvdA-congres een heel valide reden is voor mensen om de journalistiek te wantrouwen.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)odig-heeft~b23f4a6e/
Ik heb zelfs nog een Sander Schimmelpenninck voor je in de aanbieding.
Eerlijk is eerlijk, mooie woorden van Frans. Top dat hij beide kanten van het verhaal durft te belichten.quote:En als we dat zo vaststellen, géén wapens, en we zeggen: we voeren, zoals de motie van Kati Piri zegt, een tijdelijk algeheel wapenembargo in om ervoor te zorgen dat men aan de onderhandelingstafel gaat en stopt met bombarderen, dan betekent dat uiteraard dat je ook defensieve wapens niet mag leveren. In de hoop dat daarmee de gene die oorlogsmisdaden begaat, met de gedachte dat die zelf onkwetsbaar is, misschien begrijpt dat ook hij zelf niet onkwetsbaar is. En dus ook zal moeten onderhandelen. Mensen, die redenering is in mijn ogen sluitend.
Maar ik heb gezien wat dit aan pijn heeft veroorzaakt, aan verdriet heeft veroorzaakt. Zeker bij heel veel mensen in de joodse gemeenschap in Nederland. Hun redenering is een andere. Hun redenering is: de Iron Dome, dat betekent dat er geen onschuldige slachtoffers kunnen vallen als er raketten worden afgeschoten op Israël. Ook díé redenering is sluitend.
En daarom is het zo belangrijk dat wij een beweging zijn, en een partij zijn, waarin dit soort dingen onderling worden besproken. Waarin we zeggen: jouw redenering is niet minder waard dan mijn redenering, we zijn het alleen niet eens. En dan gaan we het gesprek aan en dan komen we er samen uit. Maar wat ons allemaal bindt, of je nou die ene redenering volgt of die andere redenering, we willen allemaal dat het moorden stopt. We willen dat er niet nóg meer onschuldige slachtoffers vallen.
En wij willen dat oorlogsmisdadigers voor het Internationaal Strafhof komen in Den Haag. Ook meneer Netanyahu. En wij zullen niet rusten totdat er vrede komt, totdat men aan tafel gaat, totdat men gaat overleggen. Want wij geloven nog steeds, tegen de keer, in het recht van bestaan van Israël binnen veilige grenzen. En het recht van Palestina om als onafhankelijke staat te bestaan. Daar geloven we nog steeds in en daar blijven we aan vasthouden.
Hier sta ik ook volledig achter. Maar kijkend naar de beeldvorming in dit guurrechtse land denk ik nog steeds dat geen tactische zet was om die motie een paar dagen voor het congres in te dienen.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
En ik heb voor jou ook de inleidende speech van Timmermans, zaterdag. We kunnen steeds duidelijker concluderen dat de framing van het GroenLinks-PvdA-congres een heel valide reden is voor mensen om de journalistiek te wantrouwen.
En daarom is het zo belangrijk dat wij een beweging zijn, en een partij zijn, waarin dit soort dingen onderling worden besproken. Waarin we zeggen: jouw redenering is niet minder waard dan mijn redenering, we zijn het alleen niet eens. En dan gaan we het gesprek aan en dan komen we er samen uit. Maar wat ons allemaal bindt, of je nou die ene redenering volgt of die andere redenering, we willen allemaal dat het moorden stopt. We willen dat er niet nóg meer onschuldige slachtoffers vallen.
https://groenlinkspvda.nl/nieuws/frans-timmermans-welkom-congres/
Ik vind het niet zo’n slecht plan van D66. Voor die partij valt meer te halen op rechts dan op links.quote:
Gewoon een uitstekend verhaal inderdaad.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:44 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, mooie woorden van Frans. Top dat hij beide kanten van het verhaal durft te belichten.
Ik hoop dat de partij zich minder zorgen maakt over wat tactisch is, maar gewoon met gewaagde moties en standpunten komt waar ze achter kunnen staan.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hier sta ik ook volledig achter. Maar kijkend naar de beeldvorming in dit guurrechtse land denk ik nog steeds dat geen tactische zet was om die motie een paar dagen voor het congres in te dienen.
Ik heb er een hard hoofd in, maar als de houding van het Westen tegenover Israël eindelijk zou kantelen waardoor ze gedwongen worden om te dimmen is dat erg mooi en heeft dit er zeker aan bijgedragen. Gelukkig maakt SanchezGod al een begin: https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-86986676
Er zijn meer rechtse dan linkse kiezers, maar de vraag is of je zo'n verhaal geloofwaardig kan brengen. Liberale kiezers met een hekel aan asielzoekers hebben de VVD al. Door te draaien op dit onderwerp jaag je misschien wel meer progressieve kiezers weg naar GL/PvdA dan dat je rechtse kiezers wint.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo’n slecht plan van D66. Voor die partij valt meer te halen op rechts dan op links.
Of het qua zetels tactisch is moet inderdaad niet veel uitmaken. Alsof mensen die nu overwegen op GLPVDA te gaan nog verloren worden aan de PVV of VVD. Je verliest het hooguit aan linkse oppositiepartijen of toekomstige samenwerkingspartners.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik hoop dat de partij zich minder zorgen maakt over wat tactisch is, maar gewoon met gewaagde moties en standpunten komt waar ze achter kunnen staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |