abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 20 juni 2025 @ 23:44:09 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217997739
w/ w/ w/ Welkom bij de slowchat van WLR! Hier praten we over het leven op én vooral naast de fiets.

Neem lekker plaats aan de bar, een ketonendrankje is nooit ver weg. Of koffie. Of pizza met melk. Of zuip je de goot in.

Stamgasten :
Iedereen die WLR een warm hart toedraagt.

Algemene sfeer in dit topic:

[ Bericht 3% gewijzigd door ChevyCaprice op 22-06-2025 14:57:56 ]
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator vrijdag 20 juni 2025 @ 23:44:14 #2
pi_217997742

Ach
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_217997779
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 22:07 schreef Pino112 het volgende:

[..]
En uiteraard al weer vrijgelaten, en gaat uiteraard gewoon door want 'hij heeft niks fouts gedaan'
https://www.rtvdrenthe.nl(...)-reden-om-te-stoppen
De altijd kwaadaardige politie was vast alleen benieuwd naar zijn werkwijze. Gewoon even met een bakkie koffie erbij de beste tactieken uitgewisseld en daarna kon onze Jan weer vrolijk met zijn terreur. :)
  Moderator vrijdag 20 juni 2025 @ 23:48:50 #4
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_217997786
Vinden jullie moderator ChevyCaprice ook al zo'n toevoeging aan deze SC?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_217997810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vinden jullie moderator ChevyCaprice ook al zo'n toevoeging aan deze SC?
Mensen die hartstochtelijk fan zijn van autootje rijden en MAX nemen we toch niet serieus in WLR?
pi_217997865
Tevens een grote ach Job Cohen, Ad Melkert, Lodewijk Asscher, Rob Oudkerk, Reshma Roopram, Samuel de Leeuw, Gerdi Verbeet en Tjeerd Ritmeester.

Die genocidale gekken mogen wel geroyeerd worden. Weg ermee.
pi_217997980
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:00 schreef Pistolero het volgende:
Tevens een grote ach Job Cohen, Ad Melkert, Lodewijk Asscher, Rob Oudkerk, Reshma Roopram, Samuel de Leeuw, Gerdi Verbeet en Tjeerd Ritmeester.

Die genocidale gekken mogen wel geroyeerd worden. Weg ermee.
Prima interview met Kati Piri.

„Met zijn aanval op Iran is de Israëlische premier Netanyahu begonnen aan een nieuw roekeloos avontuur, waarbij de levens van onschuldige mensen in de héle regio op het spel staan. Daarbij wordt het verdedigende raketschild ingezet voor zijn aanvalsstrategie: Israël kan Iran bombarderen omdat het raketschild hen grotendeels beschermt tegen Iraanse raketten. Daarom kunnen we niet langer volhouden dat het leveren van onderdelen voor Iron Dome alleen levens redt, en geen mensenlevens kóst. Wij willen nog meer burgerslachtoffers voorkomen – in Iran, Libanon, Gaza én Israël. Daarom pleiten we voor een tijdelijk, volledig wapenembargo om Netanyahu te dwingen naar de onderhandelingstafel te gaan. Dat is de beste garantie voor veiligheid – ook voor Israël.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-afleiden-a4897746
pi_217998010
De Israël-verheerlijkingsmechanismen in dit land zijn echt waanzinnig. Net zoals het laffe Europa niet verder komt dan het overwegen van sancties, terwijl Palestijnen aan gort worden geschoten en oorlogsrecht keer op keer wordt geschonden. Iedereen die zich meer heeft opgewonden over deze (prima) motie van Kati Piri dan over de genocide op Palestijnen, kan ik niet meer serieus nemen.
pi_217998030
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:15 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De Israël-verheerlijkingsmechanismen in dit land zijn echt waanzinnig. Net zoals het laffe Europa niet verder komt dan het overwegen van sancties, terwijl Palestijnen aan gort worden geschoten en oorlogsrecht keer op keer wordt geschonden. Iedereen die zich meer heeft opgewonden over deze (prima) motie van Kati Piri dan over de genocide op Palestijnen, kan ik niet meer serieus nemen.
Tot nu toe kwamen bij GroenLinks en PvdA samen ongeveer honderd opzeggingen van leden binnen naar aanleiding van het voorstel van Piri, laat een woordvoerder van de twee partijbureaus weten. In dezelfde periode kregen de partijen er ongeveer 300 nieuwe leden bij. De reden van hun aanmelding is niet bekend, want daar wordt niet naar gevraagd.

Dit valt me nog alles mee, eigenlijk.
pi_217998075
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:17 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Tot nu toe kwamen bij GroenLinks en PvdA samen ongeveer honderd opzeggingen van leden binnen naar aanleiding van het voorstel van Piri, laat een woordvoerder van de twee partijbureaus weten. In dezelfde periode kregen de partijen er ongeveer 300 nieuwe leden bij. De reden van hun aanmelding is niet bekend, want daar wordt niet naar gevraagd.

In ieder geval fijn dat Kati Piri ervoor heeft gezorgd dat veel maskers afvallen, en ik met nog trotsere passen richting het stembureau loop om op GroenLinks-PvdA te stemmen.
pi_217998110
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:17 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Overigens: de Iron Dome heeft geen betrekking tot Iran blijkbaar.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ls2shglhxc2s
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 00:33:19 #12
pi_217998127
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:53 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Mensen die hartstochtelijk fan zijn van autootje rijden en MAX nemen we toch niet serieus in WLR?
De catch is hier: ik ben George fan. Geen Max fan. :)
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 21 juni 2025 @ 07:08:30 #13
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_217998774
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Die walgelijke Britten zijn nog erger :)
  zaterdag 21 juni 2025 @ 07:18:28 #14
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217998796
Autorijden is geen sport en mensen die ernaar kijken zijn volkomen ontoerekeningsvatbaar.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 07:25:16 #15
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217998809
Me maat Jan is weer vrij.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 08:01:17 #16
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217998943
Ach Trump
Ach Rutte
Ach NAVO
pi_217999228
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ach Trump
Ach Rutte
Ach NAVO
Erg mooi.

5%, wat een waanzin. Sanchez is de enige die het een beetje begrijpt.
pi_217999259
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:23 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
In ieder geval fijn dat Kati Piri ervoor heeft gezorgd dat veel maskers afvallen, en ik met nog trotsere passen richting het stembureau loop om op GroenLinks-PvdA te stemmen.
Jij wel, maar niet velen met jou. De rechtse algoritmes hebben Frans Timmermans afgelopen tijd al met succes neergezet als Gaza-gekkie, en dat wordt nu volledig bevestigd door dit voorstel (terecht of niet).

Onderschat nooit de moslimhaat in Nederland. Die is zeer wijdverspreid, sowieso al vanaf de linkse christendemocraten (zeg maar NSC-fractie), en zelfs ook bij PvdA zelf, de "kutmarokkanen" fractie.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 09:18:53 #19
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217999445
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Erg mooi.

5%, wat een waanzin. Sanchez is de enige die het een beetje begrijpt.
Sanchez doet het wel uit politieke overwegingen overigens. Die zit in een coalitie met een partij die hem in gijzeling neemt op dit onderwerp.

Al vind ik 5% ook wel overdreven hoog.
pi_217999462
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Jij wel, maar niet velen met jou. De rechtse algoritmes hebben Frans Timmermans afgelopen tijd al met succes neergezet als Gaza-gekkie, en dat wordt nu volledig bevestigd door dit voorstel (terecht of niet).

Onderschat nooit de moslimhaat in Nederland. Die is zeer wijdverspreid, sowieso al vanaf de linkse christendemocraten (zeg maar NSC-fractie), en zelfs ook bij PvdA zelf, de "kutmarokkanen" fractie.
Misschien moeten we eens beleid gaan maken op basis van wat feitelijk en moreel gezien het juiste is, en niet op basis van wat de meeste stemmen scoort bij de miljoenen xenofobe racisten in dit land.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 09:44:48 #21
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217999632
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Obvious troll is being obvious
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 21 juni 2025 @ 09:50:11 #22
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217999676
quote:

[..]

NSC is nou niet heel erg links. Het is basically CDA, met de opmerking dat Omtzigt als onafhankelijke kamerlid het meest met de SGP meestemde.

Verre van links
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_217999805
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 09:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]
NSC is nou niet heel erg links. Het is basically CDA, met de opmerking dat Omtzigt als onafhankelijke kamerlid het meest met de SGP meestemde.

Verre van links
Dat probeer ik te zeggen. Het is rechts, maar binnen een cda (of een vvd, GL-PvdA) is er ook nog een spectrum. Daarin is nsc sociaal-conservatief.
pi_217999832
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 09:23 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Misschien moeten we eens beleid gaan maken op basis van wat feitelijk en moreel gezien het juiste is, en niet op basis van wat de meeste stemmen scoort bij de miljoenen xenofobe racisten in dit land.
Ja, leuk, maar hoe wil je dat doen zonder stemmen? Zit jij ook in het anti-democraten kamp? Dat vind ik eigenlijk wat oppervlakkige borrelpraat.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:17:27 #25
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217999957
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Dat probeer ik te zeggen. Het is rechts, maar binnen een cda (of een vvd, GL-PvdA) is er ook nog een spectrum. Daarin is nsc sociaal-conservatief.
Als we daarmee kunnen stellen sociaal=links, asociaal=rechts dan ben ik het met je eens :P
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 10:43:59 #26
pi_218000249
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 09:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Obvious troll is being obvious
Ohhh ja dat moet het zijn. Ja man!
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218000400
quote:

[..]

Dit dus. Ik begrijp niet zo goed wat hier de strategie achter is en vraag me af of dit handig is op de langere termijn.
pi_218000720
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Ja, leuk, maar hoe wil je dat doen zonder stemmen? Zit jij ook in het anti-democraten kamp? Dat vind ik eigenlijk wat oppervlakkige borrelpraat.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]
Dit dus. Ik begrijp niet zo goed wat hier de strategie achter is en vraag me af of dit handig is op de langere termijn.
Het feit dat de eerste gedachte bij deze motie bij veel mensen direct was´ Oh jee, dit kan veel stemmen gaan kosten´ toont direct het totale failliet van het concept democratie. Het is geen wedstrijd of spelletje, het gaat om mensenlevens. De strategie op de langere termijn is dat dit er voor zorgt dat er hopelijk minder onschuldige burgers zullen sterven. Dat is het enige dat telt.

Wanneer je objectief goede besluiten maar niet meer durft door te voeren omdat het je stemmen gaat kosten zijn we hopeloos verloren en kan ik niet wachten tot de atoombommen vallen. Uit dat licht, weg die mensheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pistolero op 21-06-2025 11:59:59 ]
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:37:48 #29
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218000745
Als GL/PvdA stemmen verliest hierdoor zegt dat inderdaad meer over de mensen zelf. Die ben je dan liever kwijt dan rijk zou ik zeggen.
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 11:48:23 #30
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218000843
Asscher is voor mij ook door het ijs gezakt.
pi_218000945
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:35 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[..]
Het feit dat de eerste gedachte bij deze motie bij veel mensen direct was´ Oh jee, dit kan veel stemmen gaan kosten´ toont direct het totale failliet van het concept democratie. Het is geen wedstrijd of spelletje, het gaat om mensenlevens. De strategie op de langere termijn is dat dit er voort zorgt dat er hopelijk minder onschuldige burgers zullen sterven. Dat is het enige dat telt.

Wanneer je objectief goede besluiten maar niet meer durft door te voeren omdat het je stemmen gaat kosten zijn we hopeloos verloren en kan ik niet wachten tot de atoombommen vallen. Uit dat licht, weg die mensheid.
God, ja, dat is een leuk en zeer vaak herhaald cliché waar we verder helemaal niets mee kunnen. Als de PvdD een keer aan de macht komt heb je gelijk. We gaan het zien :)
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 12:02:15 #32
pi_218000971
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:48 schreef Slobeend het volgende:
Nu pas?
pi_218001148
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
God, ja, dat is een leuk en zeer vaak herhaald cliché waar we verder helemaal niets mee kunnen. Als de PvdD een keer aan de macht komt heb je gelijk. We gaan het zien :)
Uh, wat. Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik zeg. De PvdD gaat dus juist nooit aan de macht komen om de redenen die ik in mijn vorige post omschrijf.
pi_218001271
quote:

[..]
[..]
Het feit dat de eerste gedachte bij deze motie bij veel mensen direct was´ Oh jee, dit kan veel stemmen gaan kosten´ toont direct het totale failliet van het concept democratie. Het is geen wedstrijd of spelletje, het gaat om mensenlevens. De strategie op de langere termijn is dat dit er voor zorgt dat er hopelijk minder onschuldige burgers zullen sterven. Dat is het enige dat telt.

Ik ga hier voor een groot gedeelte met je in mee, maar er is ook bij GL-PvdA wel degelijk een besef van hoe moties overkomen en waar de balans tussen "het goede doen" en effectiviteit omkantelt.

Derhalve is de vergelijking tussen PvdD niet op zijn plek (imo) - het gaat hier niet om een activistische one-issue partij.

Ik zie veel liever een GL-PvdA als machtsblok met een rol van betekenis in dit politieke landschap. En dan heb ik het nog niet eens over de effectiviteit van deze motie (mits aangenomen). Ik zou dan eerder met Portugal en Ierland een soort Europees blok gaan vormen, zowel in daad als in vorm effectiever dan een marginale Nederlandse leverantie boycotten.
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 12:35:42 #35
362868 crew  Slobeend
of all places
  zaterdag 21 juni 2025 @ 13:02:41 #36
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218001612
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als GL/PvdA stemmen verliest hierdoor zegt dat inderdaad meer over de mensen zelf. Die ben je dan liever kwijt dan rijk zou ik zeggen.
Links zit echter in een positie waar het geen stemmen kan verliezen. Eerst de macht pakken, daarna pas het goede doen denk ik zelf. Maar het is een duivels dilemma, jammer dat dat kloteland een gevoelige snaar blijft raken voor veel mensen.
Met pijn en moeite derde
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 13:13:59 #37
pi_218001721
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:35 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Ja.
Laat.
pi_218002324
quote:

[..]
[..]
het gaat om mensenlevens

[..]

weg die mensheid.
Dit ging wel snel.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:14:50 #39
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218004576
ERG MOOI dat de tegenmotie ten faveure van het genocidale Israhell ruim is weggestemd door GL-PvdA. Ik hoop dat de indieners allemaal degraderen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_218004619
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:14 schreef Szura het volgende:
ERG MOOI dat de tegenmotie ten faveure van het genocidale Israhell ruim is weggestemd door GL-PvdA. Ik hoop dat de indieners allemaal degraderen.
Ook een flinke ach voor de immer rechtse media. Lekker doen alsof er een GIGANTISCH intern conflict was terwijl de oorspronkelijke motie van Piri juist zeer populair is en was bij de leden.

En nu graag die fossielen met hun tegenmotie royeren en in sneltreinvaart nog een paar afslagen naar links nemen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:21:02 #41
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218004632
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:19 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ook een flinke ach voor de immer rechtse media. Lekker doen alsof er een GIGANTISCH intern conflict was terwijl de oorspronkelijke motie van Piri juist zeer populair is en was bij de leden.

En nu graag die fossielen met hun tegenmotie royeren en in sneltreinvaart de afslag naar links nemen.
Overduidelijke campagne van Sjon de Mol-talkshowaids en de altijd collaborerende T.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:22:06 #42
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218004646
Ach Von Bommel
pi_218004776
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:22 schreef Szura het volgende:
Ach Von Bommel
Als aanvaller na 20 minuten al 2x geel krijgen, is wel knap..

Daarvan zou zelfs z'n vader zeggen dat het iets slimmer mag
pi_218005212
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:48 schreef Slobeend het volgende:
Daarintegen is Jan Pronk de beste minster-president die Nederland nooit gehad heeft.

https://www.janpronk.nl/s(...)tern-complicity.html
  zaterdag 21 juni 2025 @ 19:46:04 #45
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218005624
Ach Portugal
pi_218005713
#PORNED

Verliezen van 10 man die onder leiding staan van Michael Reiziger. Dan moet je jezelf écht opheffen.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 21 juni 2025 @ 19:53:44 #47
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_218005726
Antwanet is Nederlands kampioen!! @franklop
pi_218005748
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:53 schreef Pino112 het volgende:
Antwanet is Nederlands kampioen!! @:franklop
In de categorie te veel lippenstift gebruiken?
pi_218005810
Knappe zege wel uiteindelijk
pi_218006214
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:19 schreef Pistolero het volgende:

[..]

En nu graag die fossielen met hun tegenmotie royeren en in sneltreinvaart nog een paar afslagen naar links nemen.
Hahahahahha wat een heerlijk genot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')