GeNoCiDe flikker toch eens op met je act.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lol natuurlijk wel. We hadden het over de motie van Kati Piri. Daarbij dat Israel deze oorlog voert is voor een groot deel terug te voeren op hun genocide in Gaza en hoe de PR daarvan een stuk te slecht was. Ongeveer letterlijk heel Europa aan het verenigen was om stappen te ondernemen. Zelfs Duitsland vond Israel te ver gaan. Nu is de aandacht vrij succesvol verlegd en zijn een hoop mensen positiever over Israel want Iran dat is pas een vréselijke staat.
Ik vind dit eigenlijk wel een hele goede take. Continue wordt door de pro-Israël-users hier gewezen op het zogenaamde gegeven dat de ''anti-Israël''-club alleen maar iets geeft om mensenlevens en mensenrechten als het gaat om Palestijnen en nu Iraniërs maar dat het niet uitmaakt als het Israëli's betreft. Maar zonder enige vorm van kritiek is het omgekeerde dan ook net zo goed waar.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee je draait hem om. Menselijk leed interesseert de Israel lovers niet behalve als het hun geliefde Israeliers treft. Waarom doen we anders zo weinig om invloed uit te oefenen. Sancties op twee ministers na 2 jaar. Gaat onze ambassade nog naar Jerusalem zoals voorgenomen? Zelfs de suggestie van eventueel Israelisch burgerleed wordt al opgeblazen tot een halszaak. Het concrete Palestijnse leed bagataliseer je vrijwel constant.
Ja, polarisatie heet dat. De normale mensen die niet tot de rabiate kampen aan beide zijden horen, worden door die schuimbekkerds in de mangel genomen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel een hele goede take. Continue wordt door de pro-Israël-users hier gewezen op het zogenaamde gegeven dat de ''anti-Israël''-club alleen maar iets geeft om mensenlevens en mensenrechten als het gaat om Palestijnen en nu Iraniërs maar dat het niet uitmaakt als het Israëli's betreft. Maar zonder enige vorm van kritiek is het omgekeerde dan ook net zo goed waar.
Je kunt het met hem eens zijn of oneens maar heb je dan inhoudelijk ook nog een reactie of kom je jezelf weer belachelijk maken?quote:
Dit is er een die het waard is te onthoudenquote:Op donderdag 19 juni 2025 22:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat veel van zijn ideeën (Tariffs, ICE etc.) echt 100% puur zijn zodat hij popiejopie kan lopen doen over deals en zijn ego kan strelen en zijn achterban eet maar graag zijn stront op. Het is dat ego's geen zwaartekrachtveld hebben anders had hij zijn eigen zonnestelsel.
Had ik gisteren al op gehint. Je hebt een nucleaire bunker buster nodig wil je kans maken om de Fordow complex uit te schakelen. Ligt (wss) een te dikke harde rotswand op.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:51 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is gewoon weer een typische Trump bluf. Hij wil vooral een deal zodat hij daar goede sier mee kan maken.
Nee hoor, ik stel alleen de miljardairs van Hamas (Iran) primair verantwoordelijk voor het leed van de Palestijnen, die ze jarenlang hebben beroofd van hulpgoederen en onderdrukt en vermoord.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee je draait hem om. Menselijk leed interesseert de Israel lovers niet behalve als het hun geliefde Israeliers treft. Waarom doen we anders zo weinig om invloed uit te oefenen. Sancties op twee ministers na 2 jaar. Gaat onze ambassade nog naar Jerusalem zoals voorgenomen? Zelfs de suggestie van eventueel Israelisch burgerleed wordt al opgeblazen tot een halszaak. Het concrete Palestijnse leed bagataliseer je vrijwel constant.
Ja dit is dus een mooi voorbeeld van het niet kunnen hebben dat iemand een andere mening heeft. Het is geen act. Ik geloof dat er een genocide gaande is. Daar is een ander topic voor daar mag je best om uitleg vragen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
GeNoCiDe flikker toch eens op met je act.
Natuurlijk zijn die ook verantwoordelijk. Hamas is trouwens niet volledig door Iran gecontroleerd. Maar zij zijn niet verantwoordelijk voor Israel dat ziekenhuizen bombardeert of al het voedsel blokkeert dat is een keuze die Israelische leiders maken. Ik geloof niet dat onze politiek meer druk op die Hamas leiders kan uitvoeren, ik bedoel wat is je suggestie hoe raak je die, leed van de Palestijnen boeit ze niets leed van de Iraanse bevolking ook niets.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, ik stel alleen de miljardairs van Hamas (Iran) primair verantwoordelijk voor het leed van de Palestijnen, die ze jarenlang hebben beroofd van hulpgoederen en onderdrukt en vermoord.
Deze oorlog is terug te voeren naar de Iraanse aanval op 7/10/2023 om de Abraham-akkoorden te dwarsbomen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lol natuurlijk wel. We hadden het over de motie van Kati Piri. Daarbij dat Israel deze oorlog voert is voor een groot deel terug te voeren op hun genocide in Gaza en hoe de PR daarvan een stuk te slecht was. Ongeveer letterlijk heel Europa aan het verenigen was om stappen te ondernemen. Zelfs Duitsland vond Israel te ver gaan. Nu is de aandacht vrij succesvol verlegd en zijn een hoop mensen positiever over Israel want Iran dat is pas een vréselijke staat.
Hamas verschuilt zich ook wel vaak op drukke plekken, dus niet gek dat dan heel wat slachtoffers erbij zitten die er uiteraard niets mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die ook verantwoordelijk. Hamas is trouwens niet volledig door Iran gecontroleerd. Maar zij zijn niet verantwoordelijk voor Israel dat ziekenhuizen bombardeert of al het voedsel blokkeert dat is een keuze die Israelische leiders maken. Ik geloof niet dat onze politiek meer druk op die Hamas leiders kan uitvoeren, ik bedoel wat is je suggestie hoe raak je die, leed van de Palestijnen boeit ze niets leed van de Iraanse bevolking ook niets.
Daarbij zijn er niet veel kopstukken van Hamas ondertussen dood dan? Ik dacht toch best regelmatig berichten langs te zien komen dat er weer iemand aan het hemelen is.
Dat is juist geopolitiek een heel beperkte blik. Als je de schuld volledig bij Iran gooit. Ik gooi hem zeker niet volledig op Israel. Beide partijen reageren op elkaar en er zijn dus nog wel meer factoren. Israel heeft de meeste mogelijkheden om een andere aanpak te kiezen.
Wat kan Iran nu, tekenen bij het kruisje van Trump? Plechtig beloven dat ze Israel niet meer willen vernietigen?
Laten we de term genocide aub een beetje exclusief en juridisch correct houden en niet koppelen aan politiek antisemitisme en islamitisch populisme.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dit is dus een mooi voorbeeld van het niet kunnen hebben dat iemand een andere mening heeft. Het is geen act. Ik geloof dat er een genocide gaande is. Daar is een ander topic voor daar mag je best om uitleg vragen.
Zelfs als je niet in de genocide claim gelooft zul je toch moeten accepteren dat er veel meer doden vallen in Iran of Gaza dan in Israel. Dan is het best apart dat als er 3 raketten van ons minder die kant op gaan na 2 jaar oorlog het vréselijk is. Israel mag zich niet verdedigen van PvdA! Iran krijgt een zieke boost! Denk toch aan de mensen! Ik geloof dat mensen werkelijk zo naief zijn, werkelijk zo'n dubbele standaard hebben zonder het door te hebben, niet dat ze een act opvoeren. Nouja misschien types als jij of groot ontkenner @:howardroark
Een reactie op wat? Op zijn niet aflatende haat tegen joden?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je kunt het met hem eens zijn of oneens maar heb je dan inhoudelijk ook nog een reactie of kom je jezelf weer belachelijk maken?
Wel wat verder dan dat lijkt me. Wel typisch hoe Israel 20 ziekenhuizen in Gaza bombardeerde en zegt dit moet want er zat Hamas. Vervolgens bombardeert Iran 1 ziekenhuis en zegt er zat IDF en dan zegt Israel dit is een zieke actie van een gruwelijk regime Verenigde Naties gaan jullie hier wat aan doen dit kan toch niet. Meteen zodra het om hun eigen slachtoffers gaan willen ze internationaal recht aan hun kant. Gaan ze zelf een oorlog in dan trekken ze lekker hun eigen plan boeiend wat het internationaal recht zegt. Misschien ergens wel begrijpelijk. Maar als we het begrijpelijk vinden bij Israel dan is het wel apart dat het vreselijk is als Iran hetzelfde een keer doet. Dat is toch wel een flinke dubbele standaard.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:50 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Deze oorlog is terug te voeren naar de Iraanse aanval op 7/10/2023 om de Abraham-akkoorden te dwarsbomen.
Ik heb geen enkel haat tegen mensen die in het Judaisme geloven. Waarom zou ik.Wat Israel doet staat grotendeels los van het geloof van een groot gedeelte van de populatie. Bijzonder om kritiek op Israels acties gelijk te stellen aan antisemitisme.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 01:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een reactie op wat? Op zijn niet aflatende haat tegen joden?
Ja dit vooral vind het meerendeel in dit topic nogal lastig, allemaal het denk en beredeneerd niveau van Wilders.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 01:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel haat tegen mensen die in het Judaisme geloven. Waarom zou ik.Wat Israel doet staat grotendeels los van het geloof van een groot gedeelte van de populatie. Bijzonder om kritiek op Israels acties gelijk te stellen aan antisemitisme.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Laten we de term genocide aub een beetje exclusief en juridisch correct houden en niet koppelen aan politiek antisemitisme en islamitisch populisme.
https://nos.nl/collectie/(...)orbeeld-van-genocidequote:Het woord genocide valt steeds vaker als het gaat over de oorlog in Gaza. Onderzoekers stellen vast dat Israël genocide pleegt op de Palestijnse bevolking in het belegerde gebied. De directeur van het Nederlands Instituut voor Oorlogs- Holocaust en Genocidestudies (NIOD) sprak pas voor het eerst van "genocidaal geweld".
De conclusie van mensenrechtenorganisaties was al eenduidig: in Gaza is sprake van genocide, dan wel genocidaal geweld. Amnesty International publiceerde in december als eerste een onderzoek van 300 pagina's, waarin staat dat Israël handelt met de genocidale opzet om de Palestijnen "gedeeltelijk of volledig te vernietigen". Ook Human Rights Watch stelde dit vast, net als VN-onderzoekers.
Ook deskundigen binnen het internationaal recht, die zich doorgaans wat terughoudender opstellen dan bijvoorbeeld historici en sociale wetenschappers, spreken steeds vaker van genocide. "Er is overweldigend bewijs voor", zegt Marieke de Hoon, universitair hoofddocent Internationaal Strafrecht aan de Universiteit van Amsterdam. Volgens haar en advocaat en hoogleraar Göran Sluiter is er onder vakgenoten steeds meer eensgezindheid over die conclusie.
Israël heeft alle ziekenhuizen in Gaza gebombardeerd. Het leger valt zorgklinieken voor vrouwen aan, een "genocidale daad" volgens de VN, schiet apparatuur kapot en doodt hulpverleners. Het land houdt sinds het begin van de oorlog hulpgoederen tegen, nu laat Israël meer dan twee maanden helemaal geen water, voedsel en medicijnen binnen. Zeker 15.000 kinderen zijn gedood, een kwart van de kinderen die nog leven is ondervoed.
Het leger gebruikt kunstmatige intelligentie om duizenden doelwitten te selecteren, zonder dat die gecontroleerd zijn. In bufferzones, ook wel bekend als "kill zones", worden Palestijnen doodgeschoten. De bevolking wordt massaal verdreven van hun woonplek naar een steeds kleiner gebied dat grotendeels onleefbaar is gemaakt: huizen, scholen en landbouwgrond zijn verwoest. Cultureel erfgoed, zoals moskeeën, archieven en begraafplaatsen, is vernietigd.
Genocidale opzet
Om genocide vast te stellen moet duidelijk zijn dat het geweld gericht is tegen een etnische, religieuze of nationale groep en met de intentie om deze voor een deel of helemaal uit te roeien. "Het is moeilijk om aan te wijzen wanneer een genocide precies begint, maar we zitten er nu naar te kijken", zegt Göran Sluiter, advocaat en hoogleraar Internationaal Strafrecht aan de Universiteit van Amsterdam.
De Hoon wijst erop dat de aanvallen op Gaza voldoen aan veel van de door rechters in genocidezaken geformuleerde factoren waaruit de opzet kan worden afgeleid, zoals "de systematische aanpak, aanvallen rechtstreeks op de burgerbevolking en op ziekenhuizen, het blokkeren van humanitaire hulp, en straffeloosheid van daders". Een ander onderdeel zijn de dehumaniserende uitspraken. "Dit alles maakt het een schoolvoorbeeld van genocide."
Politici en militairen zeiden Gaza en haar inwoners van de kaart te vegen. Bovendien heeft Israël een geschiedenis van mensenrechtenschendingen tegen de Palestijnen, zeggen de deskundigen, zoals het beleid op de bezette Westelijke Jordaanoever, dat volgens het Internationale Gerechtshof (ICJ) illegaal is en discriminerend. De uitspraken die het hof deed met de oproep om het geweld per direct te stoppen en de grenzen te openen, legde Israël naast zich neer.
Ik zag hem al als de twaalfde imam.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:43 schreef UitStraling het volgende:
Vloer aangeveegd met Israël-plan PvdA/GL "Antisemitisme van partij kent geen grenzen"
Jammer Frans, je verwaande poging tot deugen heeft je rechtsreeks in het domein van Florrie Rost van Tonningen-Heubel gebracht
Genocide is een juridische term. Staat letterlijk in het artikel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 01:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)orbeeld-van-genocide
Geen idee hoe je een koppeling maakt met politiek antisemitisme of islamitisch populisme. Met beide stromingen heb ik totáál niets. Nul nada.
Triest hoe mensen een overduidelijke genocide ontkennen om politieke redenen. Maakt niet hoeveel deskundigen er opgetrommeld worden. Ach je zag het ook met COVID je hebt altijd een club die de vaccins doodeng blijft vinden die zeggen dat chips in zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |