abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2025 @ 19:32:57 #76
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217987146
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Is ook wel eens anders geweest :!
Maar nu verleden tijd en juist die regio, het echte midden-oosten gaat de goede kant op, laten we dat als Westen eens een keer niet kapotmaken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 juni 2025 @ 19:34:01 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217987162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maar nu verleden tijd en juist die regio, hetvl echte midden-oosten gaat de goede kant op, laten we dat als Westen eens een keer niet kapotmaken.
De enige destabiliserende factor is Iran. Dat land is nu het grootste gevaar voor vrede in het MO, en dat is het al decennia.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217987173
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De enige destabiliserende factor is Iran. Dat land is nu het grootste gevaar voor vrede in het MO, en dat is het al decennia.
Ik zou eerder de VS willen noemen als grootste destabiliserende factor in het MO.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 19:35:34 #79
236264 crew  capricia
pi_217987182
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:08 schreef -XOR- het volgende:
Het is nu ook weer niet zo dat het hele Midden-Oosten Israël wil vernietigen.
Afhankelijk van tijd en plaats zo ongeveer wel ja.
Waarom denk je dat de Iron dome ontwikkeld is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 19:36:25 #80
236264 crew  capricia
pi_217987190
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En Saoedie-Arabië, Egypte, Oman, UAE, Koeweit, Irak, Libanon, Turkije hebben niet de minste interesse om Israël te vernietigen. Alleen Iran loopt met regelmaat te schreeuwen.
Kan zomaar weer veranderen.
Net als Egypte bijvoorbeeld.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217987195
Ik ben het gewoon eens met Piri... een paar weken geleden:
quote:
Enkele weken geleden keerde GroenLinks-PvdA-Kamerlid Piri zich immers nog tegen een stop op leveranties voor de Iron Dome. ‘De consequentie van het niet langer functioneren ervan is dat tienduizenden joden, Arabieren, Palestijnen, druzen en christenen zouden worden gedood’, schreef Piri toen op sociale media.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)-voor-israel-kamer-s.

Ze is dus zelf van mening dat zonder de Iron Dome tienduizenden onschuldige slachtoffers vallen en dient vervolgens een motie in om die Iron Dome onmogelijk te maken. Dan kun je ook niet meer zeggen dat Piri die slachtoffers niet wil. In haar eigen woorden brengt ze tienduizenden mensen in gevaar. Sterker, ze stelt als feit dat ze worden gedood (niet een risico op, het is zeker).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 19 juni 2025 @ 19:39:04 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217987220
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Afhankelijk van tijd en plaats zo ongeveer wel ja.
Waarom denk je dat de Iron dome ontwikkeld is?
Afhankelijk van tijd en plaats vallen de Duitsers morgen binnen maar aangezien we niet in een willekeurige tijd leven maar in 2025 vermoed ik dat ze hoogstens alvast hun handdoek komen draperen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 juni 2025 @ 19:42:14 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217987268
quote:
6s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zou eerder de VS willen noemen als grootste destabiliserende factor in het MO.
Goed punt
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217987281
Hoeveel geld geven wij aan Israel voor die drones? Als dat een luttel bedrag is snap ik het standpunt van Piri wel.
pi_217987285
Ach Kati.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 juni 2025 @ 19:43:45 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217987289
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:37 schreef Hanca het volgende:
Ik ben het gewoon eens met Piri... een paar weken geleden:
[..]
https://www.nd.nl/nieuws/(...)-voor-israel-kamer-s.

Ze is dus zelf van mening dat zonder de Iron Dome tienduizenden onschuldige slachtoffers vallen en dient vervolgens een motie in om die Iron Dome onmogelijk te maken. Dan kun je ook niet meer zeggen dat Piri die slachtoffers niet wil. In haar eigen woorden brengt ze tienduizenden mensen in gevaar. Sterker, ze stelt als feit dat ze worden gedood (niet een risico op, het is zeker).
Teruggefloten door de partij? Dat maakt het niet veel beter.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217987301
Het is maar de vraag of er werkelijk zoveel slachtoffers zouden vallen als de Iron Dome niet meer zou kunnen functioneren en er raketaanvallen blijven komen. Israel heeft toch immers overal schuilkelders?
pi_217987323
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is maar de vraag of er werkelijk zoveel slachtoffers zouden vallen als de Iron Dome niet meer zou kunnen functioneren en er raketaanvallen blijven komen. Israel heeft toch immers overal schuilkelders?
Nee zeker niet en zelfs met de iron dome komen er dingen doorheen. Zie alleen al de vele gewonden bij het ziekenhuis in beer sheva
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 19:46:43 #89
236264 crew  capricia
pi_217987324
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Dat is wel jammer voor Gl/Pvda.
Hebben ze daar al een motie over ingediend?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217987342
quote:
Kati Piri denkt dus van wel.

Ik ook, trouwens. Juist onder de arabieren: https://nos.nl/artikel/25(...)-in-de-steek-gelaten
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 19:52:08 #91
5428 crew  miss_sly
pi_217987420
Ik vind het een moeilijke motie. Maar het frame dat GL-PvdA of Piri willen dat Israël vernietigd wordt, vind ik populistisch en niet op zijn plaats in een serieuze discussie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 19 juni 2025 @ 19:52:23 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217987425
Het is niet heel handig van Piri, maar ik vermoed dat ze beoogt om een machtsevenwicht te bewerkstelligen. Een Israël dat en als enige een kernwapens heeft, en een hypersterke afweer en een extreemrechts regime is natuurlijk ook een gevaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 19:53:42 #93
236264 crew  capricia
pi_217987447
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:52 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het een moeilijke motie. Maar het frame dat GL-PvdA of Piri willen dat Israël vernietigd wordt, vind ik populistisch en niet op zijn plaats in een serieuze discussie.
Dan alsnog zijn het Israëlische burgerslachtoffers.
Onschuldige gezinnen. En juist de Arabische Israeli.

Daar kun je met goed verstand niet voor zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217987456
quote:
In haar eigen woorden zijn dat de gevolgen van haar motie.

Je kunt geen motie indienen en dan je ogen sluiten voor de gevolgen, omdat ze weet dat hij toch niet uitgevoerd gaat worden. Als je een motie in dient, wil je dat die wordt uitgevoerd. En in haar eigen woorden levert dat dan tienduizenden doden op.

Doen alsof deze motie bij uitvoering geen doden, onschuldige burgers, tot gevolg heeft, dat heeft pas geen plaats in een serieuze discussie.
  donderdag 19 juni 2025 @ 20:00:57 #95
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217987518
Ik ben meer voor een volledig handelsembargo vanuit de gehele EU. Zelfde voor Iran.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 20:04:14 #96
5428 crew  miss_sly
pi_217987555
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
In haar eigen woorden zijn dat de gevolgen van haar motie.

Je kunt geen motie indienen en dan je ogen sluiten voor de gevolgen, omdat ze weet dat hij toch niet uitgevoerd gaat worden. Als je een motie in dient, wil je dat die wordt uitgevoerd. En in haar eigen woorden levert dat dan tienduizenden doden op.

Doen alsof deze motie bij uitvoering geen doden, onschuldige burgers, tot gevolg heeft, dat heeft pas geen plaats in een serieuze discussie.
Niemand doet dan ook alsof er geen onschuldige slachtoffers, burgerdoden, zullen vangen.
Maar deze motie is niet opgesteld met het doel om de staat Israël te vernietigen of met een antisemitisch oogpunt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217987559
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik ben meer voor een volledig handelsembargo vanuit de gehele EU. Zelfde voor Iran.
Dat zal er helaas niet komen. Frankrijk en Duitsland hebben de BDS-beweging verboden, dus die zullen tegen een handelsboycot tegen Israel zijn.
pi_217987588
quote:
Dat is toch letterlijk de motie?
quote:
constaterende dat het raketschild door Netanyahu niet langer puur
defensief, maar als onderdeel van de aanvalsstrategie wordt ingezet;
overwegende dat het van essentieel belang is dat het geweld stopt en er
niet nog meer onschuldige burgerslachtoffers vallen;
verzoekt het kabinet om tijdelijk een volledig wapenembargo tegen Israël in
te stellen om het geweld te stoppen;
Ze stelt dat de veiligheid die het Iron Dome biedt, het gevoel van veiligheid gecreëerd heeft waadoor Israel nu oorlog voert met Iran. En wil de aanval (op Iran) dus stoppen door het Iron Dome te slopen met een wapenembargo. :')

Dat ding stopt dagelijks aanvallen van door Iran gesteunde terroristen, ook al ver voordat deze nieuwe oorlog begon. Hoe is dit anders te intrepeteren dan, Israel moet vleugellam kapot?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_217987641
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niemand doet dan ook alsof er geen onschuldige slachtoffers, burgerdoden, zullen vangen.
Maar deze motie is niet opgesteld met het doel om de staat Israël te vernietigen of met een antisemitisch oogpunt.
Antisemitisch denk ik idd niet. Maar dat eerste lijkt toch wel een soort doel. Het lijkt iig "en nu zullen we eens zorgen dat er zo veel mogelijk Israëlische burgers dood gaan". Zeker als je haar eigen woorden er bij pakt.

Een motie indienen waarbij je weet dat je burgerdoden maakt, dat is nogal ongekend en extreem.
  donderdag 19 juni 2025 @ 20:13:05 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217987650
We weten het nu dus zeker. Links Nederland is volledig krankzinnig geworden.

Deze motie is een schande en een smet op de Nederlandse politieke geschiedenis.

Zoals ik al eerder zei: we hebben hier te maken met een sekte, een onzalig huwelijk tussen rood en groen dat enkel nog in Palestina kan denken, en daarbij, wat de linkse partijen betreft, de eigen wortels radicaal verloochent.

Bang zijn voor de PVV en de dreiging van deze volstrekt cultische beweging niet in willen zien... Bespottelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')