Omdat ze te lui en te gemakzuchtig zijn bedoel je.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:18 schreef TAmaru het volgende:
En als ouders geen rijbewijs of auto hebben of kunnen betalen, missen kinderen vaak ook schoolreisjes, zwemmen, of andere activiteiten. Simpelweg omdat hun ouders ze niet kunnen brengen of ophalen.
Ik zeg doen: het maakt je wereld zoveel groter op die leeftijd als je een rijbewijs hebt. Ik heb er iig enorm veel profijt en plezier van gehad (ook een gedeelte zelf betaald overigens).quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:27 schreef roos94 het volgende:
Ik ben nu overigens wel al aan het sparen voor een rijbewijs studie etc voor mijn dochter (4) omdat ik dat zelf niet heb gehad van mijn ouders en het lijkt me wel heel fijn om als ze 18 of 21 is haar een steuntje in de rug te geven zodat ze niet zich zorgen hoeft te maken over hoe ze studie/rijles betaald. Ik denk dat iedere ouder die dat kan sparen dit ook doet. Maar als het niet kan, dan kan het gewoon niet. En daar komt een kind ook wel doorheen. Uiteindelijk is liefde onderdak en voedsel het belangrijkst.
Ik weet niet waar je dat uit afleidt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:32 schreef DjVero het volgende:
[..]
[..]
Zie hier de liefhebbers van de kringverjaardag van tante Truus.
Ik stam uit het arbeidersmilieu en mijn kinderjaren speelden zich af vlak na WW II. Ik ben nooit iets tekort gekomen in materieel opzicht.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Naja mogen, mogen. Er mag zoveel wat niet verantwoord of goed is. Je kunt mensen niet verbieden om kinderen te krijgen. Maar voor mij persoonlijk zou het krijgen van kinderen met zo weinig geld of zonder rijbewijs of zonder financiële verantwoordelijkheid niet positief zijn. Ik had zelf ook nooit geboren moeten worden, dat is helaas echt zo. Ik ben van al die armoede echt niet beter geworden in mijn jeugd.
En als ouders geen rijbewijs of auto hebben of kunnen betalen, missen kinderen vaak ook schoolreisjes, zwemmen, of andere activiteiten. Simpelweg omdat hun ouders ze niet kunnen brengen of ophalen. Geloof me, dit is mij vaak genoeg gebeurd. Ik kon simpelweg niet naar een verjaardag, omdat het logistiek niet mogelijk was. Ik kon niet op voetbal blijven, omdat het logistiek gewoon te lastig was om regelmatig naar de training en wedstrijden te komen (niet veel degelijke clubs in de buurt).
Dat is een beetje off-topic, nietwaar?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat uit afleidt.
Neem ons eens mee in je gedachtengang.
Of je geeft gewoon toe dat je nogal gemakkelijk tapt uit het vaatje ‘vooroordelen over mensen die niet drinken’.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:36 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dat is een beetje off-topic, nietwaar?
Daar heb je niet echt een auto voor nodig hoor. Wij gingen liften.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:33 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik zeg doen: het maakt je wereld zoveel groter op die leeftijd als je een rijbewijs hebt. Ik heb er iig enorm veel profijt en plezier van gehad (ook een gedeelte zelf betaald overigens).
Alsjeblieft nietquote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat uit afleidt.
Neem ons eens mee in je gedachtengang.
Jij moet man zijn. Liften is geen optie voor vrouwen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daar heb je niet echt een auto voor nodig hoor. Wij gingen liften.
In de jaren 60 wel hoor. Risico was toen ook al aanwezig maar nooit zoals nu het geval is. Zelfs voor mannen!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Jij moet man zijn. Liften is geen optie voor vrouwen.
Tegenwoordig lig je driedubbel verkracht in de bosjes met een uitgescheurde punani. We zijn inmiddels 60 jaar verder, hea.....quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daar heb je niet echt een auto voor nodig hoor. Wij gingen liften.
Je hebt het vooroordeel toch ook net zo makkelijk weer onderuit gehaald?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of je geeft gewoon toe dat je nogal gemakkelijk tapt uit het vaatje ‘vooroordelen over mensen die niet drinken’.
Waarschijnlijk is het in de Verenigde Staten ook veel makkelijker om het rijbewijs te halen. Het openbaar vervoer is daar niet al te best, dus Amerikanen zijn veel afhankelijker van de auto. Een rijbewijs wordt dan een soort eerste levensbehoefte die je de mensen niet kan ontzeggen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:02 schreef roos94 het volgende:
Ik vind ook wel grappig hoe normaal nederlanders onze rijles en examenprijzen vinden. Terwijl als je deze prijzen vertelt aan een amerikaan klapt waarschijnlijk zijn mond tegen de vloer aan van ongeloof
Inderdaad zijn we 60 jaar verder wat techniek betreft, wat mentaliteit betreft gaan we steeds verder terug naar het tijdperk van de holbewoners.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:02 schreef DjVero het volgende:
[..]
Tegenwoordig lig je driedubbel verkracht in de bosjes met een uitgescheurde punani. We zijn inmiddels 60 jaar verder, hea.....
Je bedoelt dat ik me er niks van aan hoef te trekken als ik zelf wel weet dat het niet op mij van toepassing is? Dat klopt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:02 schreef DjVero het volgende:
[..]
Tegenwoordig lig je driedubbel verkracht in de bosjes met een uitgescheurde punani. We zijn inmiddels 60 jaar verder, hea.....
[..]
Je hebt het vooroordeel toch ook net zo makkelijk weer onderuit gehaald?
Amerikanen halen toch standaard een rijbewijs in een automaat. Twee vingers in de neus.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het in de Verenigde Staten ook veel makkelijker om het rijbewijs te halen. Het openbaar vervoer is daar niet al te best, dus Amerikanen zijn veel afhankelijker van de auto. Een rijbewijs wordt dan een soort eerste levensbehoefte die je de mensen niet kan ontzeggen.
Overigens ken ik toevallig een Amerikaan die al heel lang in Nederland woont. Een van de fijnste dingen die hij van Nederland vindt, is dat er hier goed openbaar vervoer is en dat je geen auto nodig hebt.
Ze beginnen daar al op hun 16e toch? Kan me niet voorstellen dat je dan al volledig alle verkeerssituaties bewust kunt overzien.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het in de Verenigde Staten ook veel makkelijker om het rijbewijs te halen. Het openbaar vervoer is daar niet al te best, dus Amerikanen zijn veel afhankelijker van de auto. Een rijbewijs wordt dan een soort eerste levensbehoefte die je de mensen niet kan ontzeggen.
Overigens ken ik toevallig een Amerikaan die al heel lang in Nederland woont. Een van de fijnste dingen die hij van Nederland vindt, is dat er hier goed openbaar vervoer is en dat je geen auto nodig hebt.
Nou protip dan: niet zoveel aantrekken van wat een willekeurige sukkel zoals ik het internet opslingert......quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik me er niks van aan hoef te trekken als ik zelf wel weet dat het niet op mij van toepassing is? Dat klopt.
Maar ik merk dat ik wel een oordeel heb over mensen die zo makkelijk direct hun vooroordelen spuwen, zonder zich daarbij af te vragen hoe dat aankomt bij de ander.
Wat schrijf ik nou net.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:38 schreef DjVero het volgende:
[..]
Nou protip dan: niet zoveel aantrekken van wat een willekeurige sukkel zoals ik het internet opslingert......
Ja, klopt. En in de Verenigde Staten maken ze geen onderscheid tussen rijbewijs voor automaat en rijbewijs voor handschakeling. Als je daar rijexamen doet in een automaat, wat dus iedereen doet, mag je ook in een auto met handschakeling rijden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:31 schreef Pisces29 het volgende:
Amerikanen halen toch standaard een rijbewijs in een automaat. Twee vingers in de neus.
In de Verenigde Staten is 16 jaar inderdaad de minimum leeftijd om auto te rijden. Het is in het Amerikaanse wegverkeer wellicht makkelijker om verkeerssituaties te overzien dan in het Nederlandse wegverkeer. In de Verenigde Staten fietst bijna niemand, dus met fietsers hoef je geen rekening te houden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:37 schreef SEMTEX het volgende:
Ze beginnen daar al op hun 16e toch? Kan me niet voorstellen dat je dan al volledig alle verkeerssituaties bewust kunt overzien.
En moeten rennen door een tunneltje om de vervolgtrein aan het andere perron te bereiken als je naar Lelystad moet en overstappen in Almere.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En vooral tijd. Heel veel tijd. OV en overstappen is soms 3x de autorit.
Besturing: ja. Maar auto rijden is meer dan gas geven en remmen. Je hebt ook nog iets als verkeersinzicht.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Amerikanen halen toch standaard een rijbewijs in een automaat. Twee vingers in de neus.
Oh echt? Dat dacht ik namelijk wel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Besturing: ja. Maar auto rijden is meer dan gas geven en remmen. Je hebt ook nog iets als verkeersinzicht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |