Dat geloof ik zeker. Toch, als je in de Randstad woont kan het je een brok geld schelen als je geen auto hoeft te betalen. Vlak dat niet uit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:12 schreef over_hedge het volgende:
Rijbewijs is zoiets dat je totaal niet mist wanneer je het niet hebt. Openbaarvervoer is over het algemeen helemaal prima.
Maar het moment dat je je rijbewijs gehaald hebt, wil je niet meer terug
En vooral tijd. Heel veel tijd. OV en overstappen is soms 3x de autorit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat geloof ik zeker. Toch, als je in de Randstad woont kan het je een brok geld schelen als je geen auto hoeft te betalen. Vlak dat niet uit.
Wilde naar Drievliet pretpark.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En vooral tijd. Heel veel tijd. OV en overstappen is soms 3x de autorit.
Zij noemt een voordeel, jij noemt een nadeel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En vooral tijd. Heel veel tijd. OV en overstappen is soms 3x de autorit.
Klopt. Daarom heb ik die van mij ook pas op mijn 27e gehaald. Nooit gemist. In Rotterdam met de metro kom je bijna overal al.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat geloof ik zeker. Toch, als je in de Randstad woont kan het je een brok geld schelen als je geen auto hoeft te betalen. Vlak dat niet uit.
Maar wat kost een auto zoal per maand? En de overige kosten?quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Klopt. Daarom heb ik die van mij ook pas op mijn 27e gehaald. Nooit gemist. In Rotterdam met de metro kom je bijna overal al.
Nu zou ik echt niet meer zonder willen. Geen idee waarom ik jaren met de metro/bus ging waar ik 40 min over deed. Terwijl het met de auto 20 min is. Zelfs met file is het nog sneller
Nou ja volgens mij gaat dit topic in essentie over TS die bezig is met rijlessen om een rijbewijs te halen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar wat kost een auto zoal per maand? En de overige kosten?
Oh sorryquote:Op donderdag 19 juni 2025 17:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nou ja volgens mij gaat dit topic in essentie over TS die bezig is met rijlessen om een rijbewijs te halen.
Niet een “maar een auto is DuUr!!1”.![]()
Al kost het geld, uiteraard, ja.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En in het geval van roos is die auto er dus al.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nou ja volgens mij gaat dit topic in essentie over TS die bezig is met rijlessen om een rijbewijs te halen.
Niet een “maar een auto is DuUr!!1”.![]()
Al kost het geld, uiteraard, ja.
Geen idee eigenlijk. Hou dat allemaal niet zo goed bijquote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kan die niet op je kind letten zodat je in de vakantie kunt lessen?quote:
Mijn man heeft geen vrij in de zomervakantie .quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kan die niet op je kind letten zodat je in de vakantie kunt lessen?In de avond kun je toch ook lessen.
Chantal Janzen en Tjitske Reidinga ook nietquote:Op donderdag 19 juni 2025 17:32 schreef Bucketlist het volgende:
Ik heb wel een rijbewijs maar geen auto. Ik vind rijden (vooral met anderen) in de auto ook best stressvol. Als ik mijn leven over zou moeten doen zou ik geen rijbewijs meer halen.
Ik luisterde een tijd terug een podcast, en daar kwam naar voren dat Teun van de Keuken/Marcel van Roosmalen/Aaf Brandt Corstius geen rijbewijs hebben. Ik kijk daar ook helemaal niet van op. Niet iedereen is geschikt om auto te rijden. Ik vind mezelf ook echt een matig chauffeur, vooral in een drukke auto.
Dan ben je een van de weinigen die dat van zichzelf zeggen. De meeste automobilisten vinden dat ze beter rijden dan de gemiddelde chauffeur.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:32 schreef Bucketlist het volgende:
Ik vind mezelf ook echt een matig chauffeur, vooral in een drukke auto.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:53 schreef ieniminimuis het volgende:
1. oogafwijking dus ik zie geen diepte
Ik ook. En toch ben ik rijlessen gaan volgen. Dat kwam mede omdat ik nu de helft van onze leaseauto betaal. Dan wil ik er ook in kunnen rijdenquote:Op donderdag 19 juni 2025 17:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zij noemt een voordeel, jij noemt een nadeel.
Zonder rijbewijs maak je ook andere keuzes. Waar je woont, waar je werkt. Ik kon bijv. altijd op de fiets naar het werk, of met de trein (zonder overstap).
De helft heeft daarin wel gelijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinigen die dat van zichzelf zeggen. De meeste automobilisten vinden dat ze beter rijden dan de gemiddelde chauffeur.
Ik schreef ook avond. Hij is toch niet overdag en in de avond allebei aan het werk?quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:33 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn man heeft geen vrij in de zomervakantie .
In de avond kan ik niet lessen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik schreef ook avond. Hij is toch niet overdag en in de avond allebei aan het werk?
Dat is ook gewoon gek. Voor hun eigen fouten hebben ze een verklaring, maar als een andere chauffeur een keer een fout maakt dan is het een debiel die zijn rijbewijs bij een zak chips heeft gekregen etc. Denk dat de meeste mensen gewoon oke rijden. Sommigen wat te zenuwachtig, anderen te nonchalant etc. Maar in de rebel gewoon okayish.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinigen die dat van zichzelf zeggen. De meeste automobilisten vinden dat ze beter rijden dan de gemiddelde chauffeur.
En vooral op zondag zal er in Zeeland wel weinig openbaar vervoer rijden. Zeeland, en dan met uitzondering van Zeeuws-Vlaanderen, is immers een provincie met een hoog percentage SGP kiezers.quote:
Bitch!quote:
Je moet het eigenlijk achterstevoren lezen en een paar letters husselen.quote:
Geen idee…quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je moet het eigenlijk achterstevoren lezen en een paar letters husselen.
Noodzakelijk kwaad, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:34 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
"Needs must when the devil drives" --Shakespeare
Ok thxx.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:34 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
"Needs must when the devil drives" --Shakespeare
Er is geen garantie dat als je maar lang genoeg door blijft gaan met lessen en vaak genoeg examen doet, je ooit wel een keer zal slagen. Sommige mensen halen het rijbewijs nou eenmaal nooit, en die hebben er dan wel een heleboel geld aan besteed.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:30 schreef woxxel2 het volgende:
Als je al lessen hebt gehad zou ik doorgaan tot je slaagt.
Het zal alleen maar duurder worden.
Als alternatief is er ook de taxi. Of een Über. Is prijzig maar niet zo prijzig als vast een auto hebben. Aanschaf, verzekering, benzine etc.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:30 schreef woxxel2 het volgende:
Als je al lessen hebt gehad zou ik doorgaan tot je slaagt.
Het zal alleen maar duurder worden.
En uiteindelijk Als je hem hebt, ben je niet afhankelijk van iemand die je kan brengen. Snachts bijvoorbeeld naar een ziekenhuis.
Of je kind ophalen die je niet Snachts over straat wil laten gaan.
T voordeel is wel dat je niet door anderen zonder rijbewijs gevraagd wordt om te rijden:)
Ik.quote:Op donderdag 19 juni 2025 06:13 schreef roos94 het volgende:
Welke volwassenen hier hebben geen rijbewijs?
Wat is jouw keuze om "af te wijken va de norm"?
Ik denk wel dat tegenwoordig meer mensen geen rijbewijs nemen omdat het steeds duurder wordt.
The sunk cost fallacyquote:Op donderdag 19 juni 2025 21:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er is geen garantie dat als je maar lang genoeg door blijft gaan met lessen en vaak genoeg examen doet, je ooit wel een keer zal slagen. Sommige mensen halen het rijbewijs nou eenmaal nooit, en die hebben er dan wel een heleboel geld aan besteed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |