Maar je schrijft dat je langer geleden wel heel veel les hebt gehad? Merk je nu geen verschil met toen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik kan dat niet beoordelen over mezelf want ik heb natuurlijk amper ervaring. Maar als iemand gaat zitten zuchten en stem verheffen dan ben ik er gauw klaar mee.
Er is ook 0 controle wat rij instructeurs uitspoken tijdens hun duur geprijsde lessen .
Hoe komt het dat je geen zin meer hebt?
Dat klinkt absoluut niet als een goede instructeur. Bij een lapzwans die niet eens positief en constructief les kan geven zou ik niet blijven lessen. En het kan inderdaad dat je tot nu toe pech hebt gehad en al meerdere lapzwansen hebt getroffen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik kan dat niet beoordelen over mezelf want ik heb natuurlijk amper ervaring. Maar als iemand gaat zitten zuchten en stem verheffen dan ben ik er gauw klaar mee.
Er is ook 0 controle wat rij instructeurs uitspoken tijdens hun duur geprijsde lessen .
Hoe komt het dat je geen zin meer hebt?
En het grootste voordeel vergeet je nog te noemen: minder problemen met het vinden van een parkeerplek.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vraag me af of het misschien geen slecht idee is om het halen van het autorijbewijs voorlopig even in de ijskast te zetten, en eerst het scooterrijbewijs te halen, een scooter te kopen, eerst lekker veel rijervaring op te doen met de scooter en daarna pas weer beginnen met rijles voor de auto.
Natuurlijk is het niet hetzelfde, maar ervaring met scooterrijden kan wel degelijk veel helpen als je later wil leren autorijden. Met scooterrijden ontwikkel je net zo goed verkeersinzicht en je leert net zo goed snelheden en afstanden inschatten. Op de scooter doe je in zekere zin dezelfde handelingen als met de auto, gas geven, remmen, richting aangeven, in de spiegels kijken. En als je op een gegeven moment met de scooter behoorlijk wat rijervaring hebt en vlot door het verkeerd gaat, dan krijg je ook meer zelfvertrouwen. Ik heb het gevoel dat het bij jou daar ook een beetje aan ontbreekt.
Ik zal eens een voorbeeld geven. Met de scooter krijg je wel eens de situatie dat je van het fietspad af de hoofdrijbaan op moet. Dan moet je dus ook eerst in de spiegel en over je schouder kijken of er geen verkeer aan komt voordat je gaat invoegen. In zekere zin doe je met zo'n manoeuvre niet zo heel veel anders dan met de auto ajs je moet invoegen op de autosnelweg. Als je op een gegeven moment het invoegen op de hoofdrijbaan met de scooter al heel vaak gedaan hebt, dan wordt het invoegen met de auto op de autosnelweg ook een stuk makkelijker.
Op zich zou dat kunnen, al vind ik een scooter wel heel anders. Ik zou eerst eens kijken voor een normale leraar. En dan kijken of het iets beter gaat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vraag me af of het misschien geen slecht idee is om het halen van het autorijbewijs voorlopig even in de ijskast te zetten, en eerst het scooterrijbewijs te halen, een scooter te kopen, eerst lekker veel rijervaring op te doen met de scooter en daarna pas weer beginnen met rijles voor de auto.
Natuurlijk is het niet hetzelfde, maar ervaring met scooterrijden kan wel degelijk veel helpen als je later wil leren autorijden. Met scooterrijden ontwikkel je net zo goed verkeersinzicht en je leert net zo goed snelheden en afstanden inschatten. Op de scooter doe je in zekere zin dezelfde handelingen als met de auto, gas geven, remmen, richting aangeven, in de spiegels kijken. En als je op een gegeven moment met de scooter behoorlijk wat rijervaring hebt en vlot door het verkeerd gaat, dan krijg je ook meer zelfvertrouwen. Ik heb het gevoel dat het bij jou daar ook een beetje aan ontbreekt.
Ik zal eens een voorbeeld geven. Met de scooter krijg je wel eens de situatie dat je van het fietspad af de hoofdrijbaan op moet. Dan moet je dus ook eerst in de spiegel en over je schouder kijken of er geen verkeer aan komt voordat je gaat invoegen. In zekere zin doe je met zo'n manoeuvre niet zo heel veel anders dan met de auto ajs je moet invoegen op de autosnelweg. Als je op een gegeven moment het invoegen op de hoofdrijbaan met de scooter al heel vaak gedaan hebt, dan wordt het invoegen met de auto op de autosnelweg ook een stuk makkelijker.
Lekker relevant, René.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:47 schreef Rene het volgende:
Ik was 18 en ik moest, het hoort bij het leven. Kreeg een lespakket van mijn ouders en ik werd wat geforceerd. Wel fijn dat ze dat deden, het heeft veel meer mogelijkheden voor het leven geboden. Maar dat komt ten dele omdat in Groningen en omtstreken het OV wat beperkter is.
Dan heb je gewoon geen goede instucteur die rekening met jou houdt. En dat mag wel, want je betaalt er goed voor. Maar neem dan niet zo'n alles-in-één-pakket-met-slagingsgarantie, want dan weet je dat de onderkant van de markt krijgt. Wie nootjes betaalt krijgt aapjes.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mes snijdt aan 2 kanten ik ben een zwakke leerling maar dan hoef ik nog steeds geen gepuf en stemverheffing te accepteren van mijn docent.
Fijn dat je me erop wijst. Heb ook niet het idee dat je dit sarcastisch bedoeld, maar juist lekker opbouwend nietwaar?quote:
De vraag was toch best specifiek.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:52 schreef Rene het volgende:
[..]
Fijn dat je me erop wijst. Heb ook niet het idee dat je dit sarcastisch bedoeld, maar juist lekker opbouwend nietwaar?
De vraag was algemeen en daar reageer ik op, de waarom het wel belangrijk is. Dat juist dat stimuleren voor een wat makkelijker toekomstbeeld (vervoersproblematiek, stakingen, bereikbaarheid van eventuele werkgevers)
quote:Op donderdag 19 juni 2025 06:13 schreef roos94 het volgende:
Welke volwassenen hier hebben geen rijbewijs?
Wat is jouw keuze om "af te wijken va de norm"?
Ik denk wel dat tegenwoordig meer mensen geen rijbewijs nemen omdat het steeds duurder wordt.
Wel eens.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:52 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon geen goede instucteur die rekening met jou houdt. En dat mag wel, want je betaalt er goed voor. Maar neem dan niet zo'n alles-in-één-pakket-met-slagingsgarantie, want dan weet je dat de onderkant van de markt krijgt. Wie nootjes betaalt krijgt aapjes.
Mijn vrouw is ook helemaal mentaal de grond in getrapt door haar eerste instructeur en toen we een goede vonden haalde ze haar rijbewijs in één keer.
Geen rijbewijs hebben vind ik een beperking van je vrijheid en afhankelijkheid. Je hoeft niet per-se een auto te hebben/kopen, maar je kunt/mag daarna in praktisch elke normale auto rijden die onze planeet heeft. En als het goed is hoef je dat papiertje (plastic pasje eigenlijk) maar één keer in je leven te halen.
Post je dit omdat je overweegt te stoppen met lessen? Helemaal zeg maar?quote:Op donderdag 19 juni 2025 06:13 schreef roos94 het volgende:
Welke volwassenen hier hebben geen rijbewijs?
Wat is jouw keuze om "af te wijken va de norm"?
Ik denk wel dat tegenwoordig meer mensen geen rijbewijs nemen omdat het steeds duurder wordt.
Het is nooit te laat. Ik ben dus pas op mijn 44e begonnen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 06:53 schreef Koettie het volgende:
Ik heb er geen, nu in de dertig. Vroeger te duur en daarna nooit nodig geweest. Nu zou ik het kunnen betalen maar blijft duur, vooral omdat ik denk ik geen natuurtalent ben. Nu doe ik alles met de fiets of ov en dat is eigenlijk ook wel prima. Het zou vooral handig zijn voor op vakantie eigenlijk. Dus misschien ooit.
Die vraag werd al gesteld en daar heeft ze ook op geantwoord.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Post je dit omdat je overweegt te stoppen met lessen? Helemaal zeg maar?
[..]
Het is nooit te laat. Ik ben dus pas op mijn 44e begonnen.
Dat is geen optie als je de provincie uit wilt denk ik.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vraag me af of het misschien geen slecht idee is om het halen van het autorijbewijs voorlopig even in de ijskast te zetten, en eerst het scooterrijbewijs te halen, een scooter te kopen, eerst lekker veel rijervaring op te doen met de scooter en daarna pas weer beginnen met rijles voor de auto.
Natuurlijk is het niet hetzelfde, maar ervaring met scooterrijden kan wel degelijk veel helpen als je later wil leren autorijden. Met scooterrijden ontwikkel je net zo goed verkeersinzicht en je leert net zo goed snelheden en afstanden inschatten. Op de scooter doe je in zekere zin dezelfde handelingen als met de auto, gas geven, remmen, richting aangeven, in de spiegels kijken. En als je op een gegeven moment met de scooter behoorlijk wat rijervaring hebt en vlot door het verkeerd gaat, dan krijg je ook meer zelfvertrouwen. Ik heb het gevoel dat het bij jou daar ook een beetje aan ontbreekt.
Ik zal eens een voorbeeld geven. Met de scooter krijg je wel eens de situatie dat je van het fietspad af de hoofdrijbaan op moet. Dan moet je dus ook eerst in de spiegel en over je schouder kijken of er geen verkeer aan komt voordat je gaat invoegen. In zekere zin doe je met zo'n manoeuvre niet zo heel veel anders dan met de auto ajs je moet invoegen op de autosnelweg. Als je op een gegeven moment het invoegen op de hoofdrijbaan met de scooter al heel vaak gedaan hebt, dan wordt het invoegen met de auto op de autosnelweg ook een stuk makkelijker.
Insert.behalveinzeeland.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:12 schreef over_hedge het volgende:
Rijbewijs is zoiets dat je totaal niet mist wanneer je het niet hebt. Openbaarvervoer is over het algemeen helemaal prima.
Weet niet, misschien dat ik na de zomervakantie een schakellesje probeer. Kan in de vakantie toch weinig/niet lessen omdat mijn dochter dan niet op school zit. Maar misschien ook wel nietquote:Op donderdag 19 juni 2025 16:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Post je dit omdat je overweegt te stoppen met lessen? Helemaal zeg maar?
[..]
Het is nooit te laat. Ik ben dus pas op mijn 44e begonnen.
Dan vind ik het nog wel een ander verhaal, eigenlijk. Dan ben je dus niet 100% aangewezen op ander vervoer dan de auto.quote:
Ja, dat is natuurlijk klote.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb twee vriendinnen zonder rijbewijs, de partners hebben dat wel. Allebei hebben/hadden ze een zieke partner. De een woonde op zijn 43e in een verpleeghuis dat met OV moeilijk bereikbaar was.
De partner van de andere vriendin ligt regelmatig in het ziekenhuis. Ze is 2,5 uur onderweg om hem te bezoeken. En als hij 's nachts ziek wordt, kan zij niet met hem naar het ziekenhuis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |