abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218095168
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 19:18 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Was net op tijd. Dank.
Ik was net te laat. Je kan ook niet even gaan sporten ook 😉
  dinsdag 1 juli 2025 @ 22:40:10 #227
13309 nostra
ask why
pi_218095260
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:29 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Ik was net te laat. Je kan ook niet even gaan sporten ook 😉
Ook niet bbq'en. :'(
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218095456
Prioriteiten stellen, mannen O-)
Pecunia non olet
pi_218095551
De lol gaat er wel vanaf als we net als Collin op vaste tijden linkjes gaan delen
pi_218096945
mooi postje hoor die stroink op basis van zekerheid, maar wat een kosten voor slechts 30k. Waarschijnlijk 2.500 succesfee, tussenpersoon, notaris tweede hyp recht, dan weer royeren, hij is zomaar 8 - 10k verder man man man
pi_218097214
Zien we vaker, al vele jaren goede banen & functies met een goede beloning , maar te weinig ¤ cash buffer als er een hick-up komt. Blijf me er over verbazen
pi_218097367
HCN: De ondernemers van City Trip Hostels hebben de financiering per 1 juli 2025 vervroegd afgelost. Dit heeft tot gevolg dat u vandaag de resterende 8 termijnen ineens krijgt uitgekeerd.

Bovenstaande is in het aflosschema reeds verwerkt.
pi_218097410
https://horecacrowdfundin(...)aar-geborgd-1ldw77p2
geborgde lening HCN.
link voor de snelle beslissers.
Pecunia non olet
pi_218097900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:22 schreef KrekelJapie het volgende:
HCN: De ondernemers van City Trip Hostels hebben de financiering per 1 juli 2025 vervroegd afgelost. Dit heeft tot gevolg dat u vandaag de resterende 8 termijnen ineens krijgt uitgekeerd.

Bovenstaande is in het aflosschema reeds verwerkt.
Dat is mooi want in de winter liep het niet zo best, met 3 maanden uitstel van aflossing, wel rente.
Hopelijk lopen de andere 3 leningen nu verder (blijvend) probleemloos. Met het hoogseizoen zou je dat ook wel mogen verwachten.
Pecunia non olet
pi_218097956
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:01 schreef peterc het volgende:
Zien we vaker, al vele jaren goede banen & functies met een goede beloning , maar te weinig ¤ cash buffer als er een hick-up komt. Blijf me er over verbazen
Dure vrouwen, veel vakanties & snuiverij...... Anyway het biedt kansen voor hen die hun financiën wel op orde hebben :7
Pecunia non olet
pi_218098091
Wel bijzonder dat de lening bij toekomstig blijft staan terwijl die al vol is.

Ondertussen ook een nieuwe lening er gepubliceerd door Collin:

Cees Kapitein
¤ 65.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
Deze gelden zijn nodig voor onze vrienden met blauwe enveloppen.

Wel een 2de hypotheek op de woning op Urk die volgens de tekst op basis van de WOZ genoeg dekkingswaarde heeft.
pi_218098636
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 10:56 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje SD

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de liefhebber, hij staat open en er is nog ruimte voor 500K
pi_218098646
https://www.collincrowdfund.nl/houtman-beheer-b-v-2/

mooie post maar veel te lage rente (voor mij)
pi_218098994
Nieuw 1 jaars project via SiG:

Trompstraat 306 Den Haag LIVE 4 juli om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Trompstraat 306 in Den Haag. Je kunt vanaf 4 juli 2025 om 12.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 12 maanden. De LTV van het pand is in totaal 47% van ¤ 585.000 van de marktwaarde in verhuurde staat.

Rentevergoedingen residentieel tarief:
Rentevergoeding is 7,35% voor schijf 1 ¤ 270.000

Het betreft een benedenwoning met 2 slaapkamers en een achtertuin. De woning is gelegen in het Zeeheldenkwartier. Betaald parkeren is mogelijk aan de openbare weg. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer. Alle dagelijkse voorzieningen bevinden zich in de directe nabijheid.

https://investeren.sameni(...)haag-trompstraat-306
pi_218098996
Dubbel
pi_218099038
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 10:26 schreef Tjalala het volgende:

Cees Kapitein

Wel een 2de hypotheek op de woning op Urk die volgens de tekst op basis van de WOZ genoeg dekkingswaarde heeft.
Hier het linkje

https://www.collincrowdfu(...)d6bea0f2431e29ba8932
pi_218099129
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 10:26 schreef Tjalala het volgende:

Cees Kapitein

Spelfoutje bij CCF, straat is "Tuinfluiter". 200+k overwaarde op een net huis op Urk op basis van WOZ, lost 1/3 af, enigszins overzichtelijk bedrag, alhoewel de rentelasten best hoog gaan zijn voor hem. Het zou wel fijn zijn als zijn vrouw die ook borg staat zelf ook werkt, maar dat weten we dan weer niet.

Al met al toch wel een aardige lening denk ik?
pi_218099173
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin: https://www.collincrowdfund.nl/het-vuur-lab-b-v/
Door eerste hypotheek op woonhuis en goede rente, wil ik deze wel basis meenemen. Of de business met de nieuwe leverancier gaat slagen kan ik niet overzien. Maar de eerste hypotheek op het woonhuis geeft mij genoeg comfort om enige hobbeltjes te doorstaan. Als er een linkje is hoor ik het graag.
Op 02-07-2025 heeft de rechtbank Alkmaar de firma Het Vuur Lab. B.V., ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 84187719 in staat van faillissement verklaard, met benoeming van mr. M.V. Vermeij tot curator. Het insolventienummer is F.15/25/167. De rechtsvorm betreft een Besloten vennootschap en de hoofdactiviteit van dit bedrijf was 47915, Internethandel huis- en tuinartikelen.
pi_218099186
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:28 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Het zou wel fijn zijn als zijn vrouw die ook borg staat zelf ook werkt, maar dat weten we dan weer niet.
Dat het zijn vrouw is, lijkt aannemelijk, maar staat ook nergens. Ze zal geen eigenaar zijn van de woning omdat de borgstelling moreel is en dus geen beroep kan doen op de overwaarde van het pand.
pi_218099188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:28 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Spelfoutje bij CCF, straat is "Tuinfluiter". 200+k overwaarde op een net huis op Urk op basis van WOZ, lost 1/3 af, enigszins overzichtelijk bedrag, alhoewel de rentelasten best hoog gaan zijn voor hem. Het zou wel fijn zijn als zijn vrouw die ook borg staat zelf ook werkt, maar dat weten we dan weer niet.

Al met al toch wel een aardige lening denk ik?
Dit zijn altijd van die projecten waarbij ik een beetje moet hoofdschudden.
Maar ja, wel een aardige voor mijn basis bedrag.
Het risico is door de zekerheden te overzien een wat hobbelige rit is hierbij niet uit te sluiten maar daar krijg je ook weer een risico-opslag voor.
pi_218099254
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dit zijn altijd van die projecten waarbij ik een beetje moet hoofdschudden.
Maar ja, wel een aardige voor mijn basis bedrag.
Het risico is door de zekerheden te overzien een wat hobbelige rit is hierbij niet uit te sluiten maar daar krijg je ook weer een risico-opslag voor.
Wel wat raar dat de belastingschuld niet op de balans staat waardoor de totale schulden toenemen door de lening bij Collin. Daarnaast de koppeling van de privé hypotheek aan het bedrijf bij een eenmanszaak
pi_218099263
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:35 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Op 02-07-2025 heeft de rechtbank Alkmaar de firma Het Vuur Lab. B.V., ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 84187719 in staat van faillissement verklaard, met benoeming van mr. M.V. Vermeij tot curator. Het insolventienummer is F.15/25/167. De rechtsvorm betreft een Besloten vennootschap en de hoofdactiviteit van dit bedrijf was 47915, Internethandel huis- en tuinartikelen.
Een nieuw record?
Geld is vermoedelijk op 24-6-2025 uitgeboekt...
pi_218099542
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 11:01 schreef obligataire het volgende:
Doen jullie iets met VuurL*ab? Zekerheid is OK maar zonder dat no way? Ze zitten tot over de oren in de schuld, nieuwe samenwerking die zich nog moet bewijzen, eigen huis ingezet als ultiem wanhoopsoffensief?
Zo snel al, krijg je niet vaak gelijk.....
Pecunia non olet
pi_218099556
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Een nieuw record?
Geld is vermoedelijk op 24-6-2025 uitgeboekt...
Ongelooflijk, het vuur lag het Vuur Lab aan de schenen klaarblijkelijk. En dan zou ik toch een gezonde achterdocht hebben nu wat ze al wisten in juni en waarvoor het geld nu precies is aangewend. Je zou toch hopen dat het werkkapitaal nog grotendeels op de rekening staat. Wie was die vorige financier die nog even snel is afgelost? Zaken voor de curator ongetwijfeld...
pi_218099587
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:09 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ongelooflijk, het vuur lag het Vuur Lab aan de schenen klaarblijkelijk. En dan zou ik toch een gezonde achterdocht hebben nu wat ze al wisten in juni en waarvoor het geld nu precies is aangewend. Je zou toch hopen dat het werkkapitaal nog grotendeels op de rekening staat. Wie was die vorige financier die nog even snel is afgelost? Zaken voor de curator ongetwijfeld...
Met een beetje geluk hangt het geld nog bij de notaris...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')