Als je dit soort dingen zegt ga ik er altijd meteen vanuit dat je een bittere oude maagd bent waar een oude urine-lucht omheen hangt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:20 schreef suijkerbuijk het volgende:
Alles loopt volgens plan van het WEF you’ll own nothing and be happy.
Niet best. Nou zijn er natuurlijk altijd landen waar het relatief nog een klap duurder is, maar ja, daar kopen wij niet meer voorquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:31 schreef Fleischmeister het volgende:
Binnenkort dus 3 euro voor een liter benzine, dit land is kapot
Hee, nu je het toch ter tafel brengt ...............quote:Op woensdag 18 juni 2025 22:02 schreef Isdatzo het volgende:
Niet eens binnen 10 posts gewauwel over omvolking. Dat valt nog mee!
quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:20 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ts
Alles loopt volgens plan van het WEF you’ll own nothing and be happy.
Succes allemaal
Ten opzichte van andere zaken is benzine juist goedkoop gebleven. 10 jaar geleden kostte een kopje koffie op het terras net zoveel als een liter benzine. Nu is dat 60% meer. Kaas iem bijvoorbeeld,quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:31 schreef Fleischmeister het volgende:
En hoe vervuilend is zo'n oerlelijke polestar als we alles even naast elkaar leggen?quote:Op woensdag 18 juni 2025 22:49 schreef hooibaal het volgende:
Heel goed, benzine is veel te goedkoop. Als je de vervuiling verrekend in de prijs kom je zo op drie euro per liter uit. Bovendien moeten we een hoop investeren in de vergroening van onze infrastructuur, daar kan die opgehaalde accijns mooi voor gebruikt worden.
Wij willen graag een zorgstaat en dat kost een hoop centjes.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:31 schreef Fleischmeister het volgende:
Benzine is te goedkoop…….quote:Op woensdag 18 juni 2025 22:49 schreef hooibaal het volgende:
Heel goed, benzine is veel te goedkoop. Als je de vervuiling verrekend in de prijs kom je zo op drie euro per liter uit. Bovendien moeten we een hoop investeren in de vergroening van onze infrastructuur, daar kan die opgehaalde accijns mooi voor gebruikt worden.
Nee er is een verschilquote:Op donderdag 19 juni 2025 08:14 schreef Gunner het volgende:
Kan nog wel bovenop dit toch
NWS / Liter benzine 25,8 cent duurder vanaf 1 januari
We staan op instorten van de economie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:04 schreef ToT het volgende:
Dan zal het tanken over de grens vast ook wel duurder worden, als dit op Europees niveau is.
Reken maar dat het openbaar vervoer ook stukken duurder gaat worden.
Ja dus wel boeien wat het is europees. Verder gaat tanken in duitsland ook dus gewoon duurder worden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 08:43 schreef Toine51 het volgende:
Woon 1 km van de Duitse grens, boeien...
Daarbij, als een liter ¤2,50 gaat kosten, rijden we toch wel..
Idd, maar we weten dat elk EU-land zijn eigen regels hanteert op veel punten dus zal hiermee niet anders zijn denk ik. Daarbij is benzine in DL nu al goedkoper dan in NL, dus je bent altijd goedkoper uit...quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dus wel boeien wat het is europees. Verder gaat tanken in duitsland ook dus gewoon duurder worden.
Jij hebt toch zelf gekozen voor werk ver uit de eigen buurt?quote:Op donderdag 19 juni 2025 08:12 schreef Chivaz het volgende:
Je zou maar net zoals ik op dagelijkse basis een teringeind moeten rijden om op je werk te komen.
Nee, ik woonde eerst relatief dichtbij maar door omstandigheden was ik gedwongen om te verhuizen. Bovendien was ik op mijn oude adres nog steeds afhankelijk van mijn auto, ik woonde in een dorpje en ik moest toch echt op mijn werk komen. Ik heb het eens een keer berekend en met het OV zou ik er 2,5 uur over doen. Het is overigens een half uurtje met de auto. Nu ietsje langer omdat de weg die ik moet afleggen gunstig is maar wel langer. Ik zit nu op 100 kilometer per dag maar gelukkig wel snelweg kilometers.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij hebt toch zelf gekozen voor werk ver uit de eigen buurt?
En toch is er bijna geen huishouden te vinden waar er niet 2 auto's voor de deur staan plus een paar peperdure elektrische fietsen en 7 streaming-abonnementen en stopt er 3x per dag een koerier met weer een pakketje.quote:Op donderdag 19 juni 2025 08:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Benzine is te goedkoop…….
Je zou maar net zoals ik op dagelijkse basis een teringeind moeten rijden om op je werk te komen.
Of in een dorp wonen met weinig voorzieningen etc etc.
Benzine is niet te goedkoop, het is veel te duur en hetzelfde geld ook voor diesel en LPG.
Betaalbare brandstof is gunstig voor heel de maatschappij een van de weinige belastingverlagingen waar heel de samenleving van profiteert zelfs de minima die het moeten doen met een uitkering.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:07 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
We staan op instorten van de economie.
Waarom denk je dat de minimum loon zo snel is gaan stijgen.
Er is een mega inflatie aan de gang door EU veroorzaakt namelijk.
Lekker de rente op nul zetten en veel geld gratis weg geven .
Dat was gewoon onthoud baar gebleken
Ik ben vaak verhuist maar ik heb altijd een betaalde baan kunnen vinden die in de eigen buurt was ± een half uurtje heen en weer fietsen per dag. Daarom snap ik de mensen niet die zelfs met een auto een langere reistijd nodig hebben om op hun werk en weer thuis te komen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, ik woonde eerst relatief dichtbij maar door omstandigheden was ik gedwongen om te verhuizen. Bovendien was ik op mijn oude adres nog steeds afhankelijk van mijn auto, ik woonde in een dorpje en ik moest toch echt op mijn werk komen. Ik heb het eens een keer berekend en met het OV zou ik er 2,5 uur over doen. Het is overigens een half uurtje met de auto. Nu ietsje langer omdat de weg die ik moet afleggen gunstig is maar wel langer. Ik zit nu op 100 kilometer per dag maar gelukkig wel snelweg kilometers.
Ik heb voor m'n allereerste baan na de studie 1 uur 10 minuten voor een enkele reis geslikt en dat 5 dagen per week. Zou ik nu nooit meer doen, geld en tijd verbranden met zo'n forens.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben vaak verhuist maar ik heb altijd een betaalde baan kunnen vinden die in de eigen buurt was ± een half uurtje heen en weer fietsen per dag. Daarom snap ik de mensen niet die zelfs met een auto een langere reistijd nodig hebben om op hun werk en weer thuis te komen.
Is het werk dan zo leuk dat je er een langere reistijd voor over hebt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |