Good busyquote:Op woensdag 18 juni 2025 15:59 schreef loveislikeakiss het volgende:
in ander leuk nieuws, ik heb 100 dagen van minimaal 10.000 stapjes
[ link | afbeelding ]
Klopt al is dat nog steeds niet heel goedkoop ofzo.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:21 schreef Crack_ het volgende:
Het is ook krom dat mensen die ooit weinig verdienen en toen in een sociale woning konden gaan wonen, hun hele leven in die sociale woning mogen wonen
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:22 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Klopt al is dat nog steeds niet heel goedkoop ofzo.
Dat sociale huur tegenwoordig ook niet heel goedkoop meer is ofzo.quote:
Een creatieve constructie bedenken waardoor de helft van je inkomen via een schimmige private off-shore account wordt weggesluisd naar een niet traceerbare locatie zodat je inkomen laag genoeg isquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:17 schreef DeZwabber het volgende:
Tegelijk is het wel krom dat, als je net teveel verdient voor de kleinere woningen, je alleen op de grotere mag reageren, waarvan veruit de meeste dus geoormerkt zijn voor meerdere personen.
Dus ik mag gewoon nergens wonen?
quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:58 schreef Crack_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dan wat vrolijkers, fruit uit eigen tuinie@:essnhills
De huur niet, maar het valt onder een bedrag dat je nog net subsidie kan krijgen wanneer je arm bent.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:23 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat sociale huur tegenwoordig ook niet heel goedkoop meer is ofzo.
Ik betaal gewoon de volle mep en vind het nog steeds een boel geld. Ben wel blij dat ik dit gekregen heb en niet particulier hoef te huren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:26 schreef drakin het volgende:
[..]
De huur niet, maar het valt onder een bedrag dat je nog net subsidie kan krijgen wanneer je arm bent.
Dus huur min de subsidie betaal je dan uiteindelijk.
oh, dat zou wel kunnen, daar heb ik weinig inzicht inquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:23 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat sociale huur tegenwoordig ook niet heel goedkoop meer is ofzo.
Dan ben je niet arm genoeg of hebt nooit om subsidie gevraagdquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:27 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik betaal gewoon de volle mep en vind het nog steeds een boel geld. Ben wel blij dat ik dit gekregen heb en niet particulier hoef te huren.
Niet arm genoeg, maar niet rijk genoeg voor iets anders.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Dan ben je niet arm genoeg of hebt nooit om subsidie gevraagd
quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Dan ben je niet arm genoeg of hebt nooit om subsidie gevraagd
wat voor drakin rijk is kan voor muis als arm voelen hequote:Op woensdag 18 juni 2025 16:28 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Niet arm genoeg, maar niet rijk genoeg voor iets anders.
Eigenlijk doe ik dat al. Als ik vorig jaar naar fulltime zou zijn gegaan, had ik nu niet eens meer op een sociale huurwoning mogen reageren. Maar de net-boven-het-punt-van-sociale-huur is volgens mij nog lastiger om iets te vinden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:25 schreef ieniminimuis het volgende:
En gewoon minder gaan werken.
Soms is het goedkoper om minder te gaan werken.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een creatieve constructie bedenken waardoor de helft van je inkomen via een schimmige private off-shore account wordt weggesluisd naar een niet traceerbare locatie zodat je inkomen laag genoeg is![]()
Hmm, @:Citizen.Erased gaat iets met creatieve facturaties doen, zou die zoiets gaan doen?
Ik zit gelukkig voorlopig nog in de doelgroep van mijn woningquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:30 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Eigenlijk doe ik dat al. Als ik vorig jaar naar fulltime zou zijn gegaan, had ik nu niet eens meer op een sociale huurwoning mogen reageren. Maar de net-boven-het-punt-van-sociale-huur is volgrns mij nog lastiger om iets te vinden.
Toen ik 24 uur p/w bij Ikea werkte had ik hier al geen recht meer op, ook niet op een sociale woning trouwens. Maar verdiende toen best wel heel erg overdreven goed voor het simpele baantje wat het was (lees: 24 netto per uur)quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:30 schreef ieniminimuis het volgende:
En niet arm genoeg, ben je al snel. Toen ik 40 uur op het lab werkte en 2000 netto verdiende, kreeg ik ook geen huursubsidie ondanks aanvraag. En de zorgtoeslag was ook snel afgelopen ondanks aanvraag.
Maar als je eenmaal sociale huur hebt kunnen ze je er niet uit trappenquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:30 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Eigenlijk doe ik dat al. Als ik vorig jaar naar fulltime zou zijn gegaan, had ik nu niet eens meer op een sociale huurwoning mogen reageren. Maar de net-boven-het-punt-van-sociale-huur is volgrns mij nog lastiger om iets te vinden.
ik vind het nog steeds kansloos maar dan heb ik het over het beleid. Het is niet meer dan logisch dat de bewoners dit doenquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar als je eenmaal sociale huur hebt kunnen ze je er niet uit trappen
Vroegah vond ik het altijd echt kansloos, maar nu ben ik zelf een scheefhuurder
Jup, ik kom rond van minder dan iemand met een uitkering, niet voldoende werk als zzper/eigen bedrijf heet dat.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:30 schreef Crack_ het volgende:
[..]
[..]
wat voor drakin rijk is kan voor muis als arm voelen he![]()
Ja, je kunt het de meeste mensen inderdaad niet kwalijk nemen dat ze dat doen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:32 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik vind het nog steeds kansloos maar dan heb ik het over het beleid. Het is niet meer dan logisch dat de bewoners dit doen
Ik weet wel een plekje.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Jup, ik kom rond van minder dan iemand met een uitkering, niet voldoende werk als zzper/eigen bedrijf heet dat.
Komt vanaf deze maand wel verandering in dus nu wordt het uitzoeken waar ik al dat geld moet dumpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |