abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218166046
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:05 schreef V. het volgende:
Ok. Als ik nog een game moet kopen. Ongeacht de korting, welke moet ik dan echt hebben?
Divinity: Original Sin II
pi_218166062
quote:
2s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:39 schreef 2dope het volgende:

[..]
Twee tientjes, c'mon! Echte cheap bastards kunnen 'm ook nog van cdkeys halen voor 15 euro.

Nog twee redenen om te spelen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Behalve de randomizer zijn er nog een heleboel andere interessante mods beschikbaar :s)
Vind dat zo’n dom gelul altijd. Master race dit dat maar de helft van de games niet kopen omdat het op een verkeerde launcher zit of er een vorm van DRM aanwezig is. :’)
  Eindredactie Games woensdag 9 juli 2025 @ 12:43:53 #153
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_218166374
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:01 schreef Drankster het volgende:

[..]
Divinity: Original Sin II
Ah, a man of culture. Pas recent begonnen of niet? DoS2 na BG3 is wel interessant - ik vermoed zomaar dat je niet ontzettend gecharmeerd bent van de defense mechanics (physical en magical shields). Hoe ver ben je?

DoS2 heeft nog steeds een plekje in mijn top3/4/5 GOATs. Ik denk wel een keer of 15 uitgespeeld waarvan de laatste 10 keer op Tactician + Honour Mode, het liefst met 2 Lone Wolf characters. Favo character is Fane Death Knight, met skills als Play Dead en Time Warp is die fucking sick. Sterkste team comp blijft voor mij 100% focus op pyhsical dmg i.c.m. puike CC skills als battering ram en batle stomp. Altijd teleport en nether swap uit de Aero tree, fortify, earthquake en pyroclastic eruption uit de Geo tree *;
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 9 juli 2025 @ 12:45:30 #154
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_218166387
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:03 schreef Drankster het volgende:

[..]
Vind dat zo’n dom gelul altijd. Master race dit dat maar de helft van de games niet kopen omdat het op een verkeerde launcher zit of er een vorm van DRM aanwezig is. :’)
Omdat DRM alleen maar negatieve gevolgen heeft voor jou als koper?

Er zit letterlijk 0,0 voordeel aan.

Je wordt als betalende klant als een piraat behandeld.

Het is naast principe ook gewoon niet positief voor hoe de game draait etc.

Het zijn altijd de console gastjes die er geen verstand van hebben maar wel een mening over willen geven.

Epic games store is niet zomaar 'een andere launcher' bijvoorbeeld. Maargoed die discussie is ook al 1000x gevoerd.

Maar het blijft grappig dat console bezitters denken hier een mening over moeten hebben.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games woensdag 9 juli 2025 @ 12:45:45 #155
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_218166389
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:03 schreef Drankster het volgende:

[..]
Hmm ja ik hou me daar niet echt mee bezig, ik 'piraat' ook nooit meer games. Ik weet wel dat Denuvo (in het verleden?) nogal achterlijke eigenschappen had zoals always online verplichting en negatieve impact had op performance. Zelf eigenlijk nooit gemerkt.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games woensdag 9 juli 2025 @ 12:46:39 #156
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_218166400
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 11:58 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Heb em wel gekocht bij launch want re4 is een pareltje en deze remake helemaal

Randomizer klinkt interessant
Yezzur! Go for it man, ben benieuwd of je dat tof vindt.
Ik deel binnenkort wel ff wat slachtpartij-highlights van m'n eigen runs :7
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 juli 2025 @ 12:49:45 #157
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_218166432
quote:
8s.gif Op woensdag 9 juli 2025 11:52 schreef ems. het volgende:

[..]
Dan liever de ouderwetse doom in een W40K jasje :P

Bekijk deze YouTube-video

Vond ik trouwens echt een stuk leuker dan space marine.
Deze heb ik ja, heerlijk :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_218166595
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:43 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ah, a man of culture. Pas recent begonnen of niet? DoS2 na BG3 is wel interessant - ik vermoed zomaar dat je niet ontzettend gecharmeerd bent van de defense mechanics (physical en magical shields). Hoe ver ben je?

DoS2 heeft nog steeds een plekje in mijn top3/4/5 GOATs. Ik denk wel een keer of 15 uitgespeeld waarvan de laatste 10 keer op Tactician + Honour Mode, het liefst met 2 Lone Wolf characters. Favo character is Fane Death Knight, met skills als Play Dead en Time Warp is die fucking sick. Sterkste team comp blijft voor mij 100% focus op pyhsical dmg i.c.m. puike CC skills als battering ram en batle stomp. Altijd teleport en nether swap uit de Aero tree, fortify, earthquake en pyroclastic eruption uit de Geo tree *;
Net begonnen ja, uurtje of 10 in zitten, net ontsnapt uit Fort Joy.

Speel het coop met de vrouw (allebei op eigen PS5 en eigen scherm dus wel couch coop maar geen split screen). Ik ben Ifan en zij is Sebille. Echt een fantastische ervaring want we doen geen save scum en we overleggen niet evht dus alles wat gebeurt dat gebeurt. We hebben al wat mensen vermoord die volgens ons niet dood horen te gaan. Dat maakt elke playtrough wel anders. _O-

Ik heb Original Sin I bij launch gespeeld, dus ver voor BG3 al en was wel bekend met de verschillende systemen. Het was eerder wennen om BG3 na DOS1 te gaan spelen dan DOS2 na BG3.

Mooi om te zien hoe Larian groeit per game. Dit is hoe een studio hoort te groeien, helaas zien we het te vaak andersom zoals Bioware en Bethesda.
  woensdag 9 juli 2025 @ 13:20:17 #159
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_218166905
Bioware en Bethesda hebben hun pareltjes al gemaakt tho, die studios zijn nu niet meer wat ze waren
  Eindredactie Games woensdag 9 juli 2025 @ 13:21:45 #160
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_218166931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:01 schreef Drankster het volgende:

[..]
Net begonnen ja, uurtje of 10 in zitten, net ontsnapt uit Fort Joy.

Speel het coop met de vrouw (allebei op eigen PS5 en eigen scherm dus wel couch coop maar geen split screen). Ik ben Ifan en zij is Sebille. Echt een fantastische ervaring want we doen geen save scum en we overleggen niet evht dus alles wat gebeurt dat gebeurt. We hebben al wat mensen vermoord die volgens ons niet dood horen te gaan. Dat maakt elke playtrough wel anders. _O-

Ik heb Original Sin I bij launch gespeeld, dus ver voor BG3 al en was wel bekend met de verschillende systemen. Het was eerder wennen om BG3 na DOS1 te gaan spelen dan DOS2 na BG3.

Mooi om te zien hoe Larian groeit per game. Dit is hoe een studio hoort te groeien, helaas zien we het te vaak andersom zoals Bioware en Bethesda.
Ah lachen. Vriendin van me is ook net begonnen met DoS2, leuk om n00b-ervaringen te lezen. En ja het is echt afwachten waar Larian nu mee bezig is, ik heb mijn hoop nog steeds gezet op een nieuwe iteratie in het Divinity-universum. Het enige wat we (voor zover ik zelf weet) weten is dat ze werken aan twee "nieuwe projecten". Mijn voorzichtige aanname is dat één van de twee een "DoS3" wordt en de andere een compleet nieuwe franchise.

Ze waren ook ooit begonnen aan een derde DoS-achtige game, Fallen Heroes (Divinity: Fallen Heroes borduurt voort op Original Sin 2) maar die is toen gecanceld. Het vermoeden was dat dat een soort roguelike ofzo zou worden. Wie weet trekken ze dat project weer uit de ijskast.
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:32:20 #161
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_218168089
Laat maar weer. Pc wil met geen mogelijkheid W10 booten.
Geen enkele remedie helpt.
Ja inderdaad, V. ja.
  Eindredactie Games woensdag 9 juli 2025 @ 16:36:19 #162
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_218168718
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:32 schreef V. het volgende:
Laat maar weer. Pc wil met geen mogelijkheid W10 booten.
Geen enkele remedie helpt.
Goed moment om over te stappen op Windows 11 maat, Windows 10 is over een goeie drie maand end-of-life :+
  woensdag 9 juli 2025 @ 16:47:54 #163
136 V.
pi_218168852
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juli 2025 16:36 schreef 2dope het volgende:

[..]
Goed moment om over te stappen op Windows 11 maat, Windows 10 is over een goeie drie maand end-of-life :+
Ik was in het proces van een switch naar Linux. Maar die is nog niet voltooid.

Wilde net al W10 op de schijf zetten die ik voor Linux had bedoeld, maar die fucking windows installer geeft zo'n fucking onoverzichtelijke keuze uit op welke drive ik het wil installeren.

Keuze uit 5 disks met dezelfde 2tb. En dus geen volumenaam geven of zo he? Neuh, dat zou te makkelijk zijn :(
Ja inderdaad, V. ja.
  Eindredactie Games woensdag 9 juli 2025 @ 16:59:33 #164
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_218168961
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 16:47 schreef V. het volgende:

[..]
Ik was in het proces van een switch naar Linux. Maar die is nog niet voltooid.

Wilde net al W10 op de schijf zetten die ik voor Linux had bedoeld, maar die fucking windows installer geeft zo'n fucking onoverzichtelijke keuze uit op welke drive ik het wil installeren.

Keuze uit 5 disks met dezelfde 2tb. En dus geen volumenaam geven of zo he? Neuh, dat zou te makkelijk zijn :(
Is je data veillig gesteld? Want als je from scratch kunt beginnen kun je al die dingen behalve gereserveerde systeemruimte gewoon weggooien en zelf nieuwe partities maken in datzelfde menu en gewenste grootte allocaten?

Dizzn't:

woensdag 9 juli 2025 @ 17:32:47 #165
136 V.
pi_218169371
Ja, maar dat dus met 6 drives en iets van 13 partitions.
Kiest u maar.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 9 juli 2025 @ 17:38:54 #166
136 V.
pi_218169471
quote:
2s.gif Op woensdag 9 juli 2025 16:59 schreef 2dope het volgende:

[..]
Is je data veillig gesteld? Want als je from scratch kunt beginnen kun je al die dingen behalve gereserveerde systeemruimte gewoon weggooien
In principe is de belangrijkste data veilig. Maar ik heb dus 2 nvme's. Eentje voir de nieuwe linux install en een met mijn huidige, door een win update geborkte windows installatie.

Het liefst zet ik een nieuwe installatie van windows voor de zekerheid oop die lin disk. Dan kan ik daarna nog evt data van die schijf trekken.

Maar als ik het over die andere win install is er geen man overboord.
Maar als het over een van mijn sata ssds gaat, heb ik wel een probleem.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 9 juli 2025 @ 17:41:40 #167
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_218169507
Dan koppel je die toch los voordat je de installatie scherm ingaat? Dan kan je daar ook niet op installen
  woensdag 9 juli 2025 @ 18:27:07 #168
136 V.
pi_218169979
Ja, dat kan, maar dan nog heb ik 50/50 kans met mijn twee nvme's
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218172577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 18:27 schreef V. het volgende:
Ja, dat kan, maar dan nog heb ik 50/50 kans met mijn twee nvme's
Windows installeren is in tegenstelling tot vroeger, zeker als je tegen het einde alles skipped zo ontzettend snel dat dat ook wel te overkomen is toch?

Ik heb begin deze week nog even een freshe install gedaan vanaf USB (windows 11 doch) en ik denk dat ik met een halfuurtje tops binnen was.
Conscience do cost.
  woensdag 9 juli 2025 @ 23:10:41 #170
136 V.
pi_218172689
Ik vind het vooral bezopen dat dit duidelijk wordt veroorzaakt door die windows update.
Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen windows weer op te starten door terug te gaan naar een herstelpunt.

Bij afsluiten was de enige optie: updaten en afsluiten.

En ja hoor... weeeeer geen boot.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218172928
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 23:10 schreef V. het volgende:
Ik vind het vooral bezopen dat dit duidelijk wordt veroorzaakt door die windows update.
Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen windows weer op te starten door terug te gaan naar een herstelpunt.

Bij afsluiten was de enige optie: updaten en afsluiten.

En ja hoor... weeeeer geen boot.
als de update een KB nummer heeft kan (of kon) je die blokkeren voor verdere installatie
  donderdag 10 juli 2025 @ 18:21:03 #172
136 V.
pi_218178021
Nou, ik ben het hele riedeltje nog een keer doorgegaan, heb updates voor een week uitgezet. Laatste data veiliggesteld, nieuwe linux-install gedaan op mijn 2e nvme. Komende week maar eens in verdiepen.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Games vrijdag 11 juli 2025 @ 00:47:36 #173
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_218180864
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 18:21 schreef V. het volgende:
Nou, ik ben het hele riedeltje nog een keer doorgegaan, heb updates voor een week uitgezet. Laatste data veiliggesteld, nieuwe linux-install gedaan op mijn 2e nvme. Komende week maar eens in verdiepen.
Welke distro had je ook alweer geïnstalleerd? Mint? Schijnt dat Nvidia driver support tegenwoordig een stuk verbeterd is, dus misschien binnenkort maar eens kijken of ik mijn 12+ jaar oude desktop kan converteren van Windows naar Linux. Dat is toch niet meer mijn primaire machine om op te werken.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:17:10 #174
136 V.
pi_218182299
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 00:47 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]
Welke distro had je ook alweer geïnstalleerd? Mint? Schijnt dat Nvidia driver support tegenwoordig een stuk verbeterd is, dus misschien binnenkort maar eens kijken of ik mijn 12+ jaar oude desktop kan converteren van Windows naar Linux. Dat is toch niet meer mijn primaire machine om op te werken.
Ja, dat is het voor mij ook. Sinds ik een halfjaar geleden een MBP Max heb aangeschaft voor het serieuze werk, is mijn pc voor pakweg 90% voor gaming. En ik wil gewoon zo veel mogelijk van Google en Microsoft af, voor zover ik het niet nodig heb voor mijn werkzaamheden. YouTube maakt daar -helaas- een groot deel van uit. Maar ik ben de enige op mijn afdeling die geen gebruik maakt van MS Office of Onedrive. Heb gewoon mijn eigen cloud die ik gebruik.

Ik begon met Fedora 42, maar toen ik dat net had geïnstalleerd zag ik iets langskomen op YouTube van iemand die zei dat mensen moeten ophouden met Fedora aan te raden als beginnervriendelijk. En ik kwam er inderdaad niet uit. Wilde iets installeren, geen idee hoe dat moest. Echt, ik had een installer, maar verder...

Toen kwam Nobara opzetten als optie. Gebaseerd op Fedora, maar vriendelijker voor gaming. En dus de eerste Fedora vervangen door Nobara. Lekker ingewikkeld password bedacht (want dat doe ik eigenlijk automatisch ivm mijn privacy-tik), dat ik dus van de week bleek vergeten te zijn (opruimwoede en dus notities met password weggeflikkerd een paar weken terug _O- ) Dus ik moest dat sowieso opnieuw installeren. En toen kwam Jayz2Cents met een video waarin hij voor het eerst overstapte op een Linux-distro voor gaming: Bazzite.

Ook Fedora-based, dus dat heb ik gisteren maar geïnstalleerd over Nobara heen.

Maar zoals gezegd: ik moet echt alles nog leren over Linux. Zelfs de updates draaien is voor mij een ontdekkingstocht. Bijzonder toch hoe een mens kan vastzitten in een bepaald ecosysteem.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218196513
nou.. pro pinball Ultra gaat in de refund, blijkbaar moeten de kasten en beelden volledig van een server van een derde worden gehaald bij het opstarten van de game

dus als die down gaan, is de game waardeloos
pi_218196529
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 09:17 schreef V. het volgende:

[..]
Ja, dat is het voor mij ook. Sinds ik een halfjaar geleden een MBP Max heb aangeschaft voor het serieuze werk, is mijn pc voor pakweg 90% voor gaming. En ik wil gewoon zo veel mogelijk van Google en Microsoft af, voor zover ik het niet nodig heb voor mijn werkzaamheden. YouTube maakt daar -helaas- een groot deel van uit. Maar ik ben de enige op mijn afdeling die geen gebruik maakt van MS Office of Onedrive. Heb gewoon mijn eigen cloud die ik gebruik.

Ik begon met Fedora 42, maar toen ik dat net had geïnstalleerd zag ik iets langskomen op YouTube van iemand die zei dat mensen moeten ophouden met Fedora aan te raden als beginnervriendelijk. En ik kwam er inderdaad niet uit. Wilde iets installeren, geen idee hoe dat moest. Echt, ik had een installer, maar verder...

Toen kwam Nobara opzetten als optie. Gebaseerd op Fedora, maar vriendelijker voor gaming. En dus de eerste Fedora vervangen door Nobara. Lekker ingewikkeld password bedacht (want dat doe ik eigenlijk automatisch ivm mijn privacy-tik), dat ik dus van de week bleek vergeten te zijn (opruimwoede en dus notities met password weggeflikkerd een paar weken terug _O- ) Dus ik moest dat sowieso opnieuw installeren. En toen kwam Jayz2Cents met een video waarin hij voor het eerst overstapte op een Linux-distro voor gaming: Bazzite.

Ook Fedora-based, dus dat heb ik gisteren maar geïnstalleerd over Nobara heen.

Maar zoals gezegd: ik moet echt alles nog leren over Linux. Zelfs de updates draaien is voor mij een ontdekkingstocht. Bijzonder toch hoe een mens kan vastzitten in een bepaald ecosysteem.
windows heeft het een en ander vooral veel makkelijker toegankelijk gemaakt waardoor de leek ook zn weg kan vinden..

ik kan in linux het vaak wel vinden als ik er in zit maar echt makkelijk bereikbaar vind ik het niet
pi_218205649
Ik vind Linux altijd wel spannend enzo maar dan besef ik mij weer dat er echt geen enkel fragment van een reden is om het te gebruiken. Voor mij dan iig.
Conscience do cost.
  maandag 14 juli 2025 @ 00:47:14 #178
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_218206299
Ik hoor nu al... 25 jaar dat het jaar van Linux eraan komt? Er zitten hele toffe dingen in, maar zolang je niet makkelijk over kunt stappen voor alles, heeft het weinig kans van slagen.

Ik heb niets tegen Linux, wel tegen de haast veganistische dwangneurose die veel gebruikers lijken te hebben als ze eenmaal overgestapt zijn.

De alternatieven voor functionele zaken waar ze dan mee komen zijn haast onwerkbaar ivm mainstream oplossingen, compatibiliteit is nog redelijk beperkt, en een windowsgebruiker zal bij het overstappen even veel klagen over onlogica als een linuxgebruiker over Windows.

Ideaal gezien heb je de compatibiliteit van windows, de structuren van Windows, de kern van linux/unix voor stabiliteit en controle, de update structuur van Linux, en het UX design van Apple, dan zitten we goed.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_218206896
quote:
Ik heb niets tegen Linux, wel tegen de haast veganistische dwangneurose die veel gebruikers lijken te hebben als ze eenmaal overgestapt zijn.
dit heb ik met wel meer zaken, bv ook apple
pi_218206956
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 00:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik hoor nu al... 25 jaar dat het jaar van Linux eraan komt? Er zitten hele toffe dingen in, maar zolang je niet makkelijk over kunt stappen voor alles, heeft het weinig kans van slagen.

knip

Je ziet wel dat de overstap makkelijker en makkelijker wordt.
Het lijkt steeds meer op Windows, zo is er een soort store die je kan gebruiken om applicaties te installeren en zijn er steeds meer alternatieven voor software. De impuls die Valve geeft aan Proton, maakt dat gamen ook steeds beter kan.

Maar goed, de alternatieven voor Office zijn geen Office en er zullen altijd games zijn die niet gaan werken. Tegelijk is Windows prima stabiel, dus mis je een beetje de reden voor overstap.

Ik heb Linux draaien op mijn oude htpc, en dat heeft de levensduur meer dan verdubbeld, naar anders dan dat zou ik niet zo goed weten waarom je de overstap maakt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')