abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217965183
Hallo allemaal,

een paar weken geleden heb ik het uitgemaakt met mijn vriendin. We hadden een jaar. Ze was ontzettend lief, wel een stuk jonger dan mij. Ik 53 en zij 36.
Ondanks dat ze erg lief was en mij zowat adoreerde, ze had ook minpuntjes. Ze was een beetje overbezorgd om mij, bevoorbeeld over mijn gezondheid en alles. Ze wilde heel vaak kroelen en ook vaak samen zijn.

Wilde voor mij en mijn huishouden en alles zorgen al zei ik dat dat niet nodig was. Ik hield van haar het ging me ook benauwen.

Ze heeft een ernstige slaapstoornis, overgehaald aan de geboorte van haar 17 jarige dochter. Die heeft een longaandoening en daardoor was mijn vriendin jarenlang wakker in de nacht, aangezien ze alleenstaande moeder was. De vader van haar dochter is niet in beeld, hij was verslaafd en sloeg haar, ze moest vluchten. Met de dochter haar gezondheid gaat het weer goed dus mijn vriendin zou weer kunnen slapen alleen de stoornis is niet over na zolang zonder slaap en dus heeft ze voor altijd medicatie nodig en slaapt maximaal vier uur per nacht.

Dit was ook wel heftig voor mij. Eens in de zoveel tijd, per twee maanden ofzo sliep mijn vriendin zo weinig dat ze huilbuien kreeg en even het leven niet meer aankon. Ook kreeg ze dan flashbacks aan haar geweldadige ex. Dit was ook heftig voor mij, ze vroeg dan veel tijd en aandacht. Het brak mij op.

Ook is haar dochter een heel moeilijke puber en ik wist hierdoor niet zeker of ik wel echt een toekomst zag met mijn vriendin. Terwijl zij wel wilde trouwen over een paar jaar. Al vond ze het wel moeilijk dat ik niet hetzelfde in de relatie stond.

Dit werd mij allemaal teveel en ik heb het uitgemaakt. Sorry dat ik haar steeds vriendin noem maar het is natuurlijk ex. Nu krijg ik toch wel een beetje schuldgevoel. Ze was doodgoed voor me, ondanks dat ze vaak moe was wilde ze alles voor me doen. Heeft er iemand hier ervaring met het aan de kant zetten van iemand met ernstige problemen en daarna schuldgevoel?
  maandag 16 juni 2025 @ 22:20:01 #2
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217965212
Het ging gewoon niet meer, klaar.
Als je met deze gevoelens de relatie zou hebben doorgezet zouden de gevolgen nog rampzaliger zijn geweest, helemaal met een huwelijk.

Nu is het allemaal nog op tijd en te overzien. Niet leuk, dat zeker niet, maar je hebt erger voorkomen. Gevoel kun je niet afdwingen.
Trouwens, je bent ook een mens en geen reddingsboei.
pi_217965359
Slaap is gewoon belangrijk. Als iemand je daarin belemmerd dan jammer maar ja. En apart slapen lijkt me geen oplossing dus ja, ze moet er misschien overheen groeien en jij hoeft je zoals ik ernaar kijk helemaal niet schuldig te voelen. Relaties gaan kapot door minder erge dingen, en het was maar een jaar
pi_217965387
Zij belemmerde mij niet in mijn slaap hoor haha ik slaap prima. Ze kon zelf al jaren niet goed slapen en soms had ze het daar moeilijk mee.
pi_217965402
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:37 schreef Masberum het volgende:
En apart slapen lijkt me geen oplossing dus ja, ze moet er misschien overheen groeien en jij hoeft je zoals ik ernaar kijk helemaal niet schuldig te voelen.
Waarom zou apart slapen geen oplossing zijn?
Voor relaties waarbij bijvoorbeeld een van de partners snurkt, is apart slapen vaak ook een goede oplossing.
pi_217965471
Dit is een serieus topic hoor. Ik kreeg vanmorgen een beetje een schuldgevoel nadat ik een vriend van me had verteld dat het over is. En ook naar aanleiding van het laatste gesprek met mijn ex. Ik heb toen toch wel dingen verteld die ik moeilijk vond aan haar en dat deed haar wel pijn. Misschien had ik het anders moeten doen.
  maandag 16 juni 2025 @ 22:57:13 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217965525
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:49 schreef Lennard53 het volgende:
Dit is een serieus topic hoor. Ik kreeg vanmorgen een beetje een schuldgevoel nadat ik een vriend van me had verteld dat het over is. En ook naar aanleiding van het laatste gesprek met mijn ex. Ik heb toen toch wel dingen verteld die ik moeilijk vond aan haar en dat deed haar wel pijn. Misschien had ik het anders moeten doen.
Wat zei die vriend?
The love you take is equal to the love you make.
pi_217965595
Lienekien, mijn vriend zei dat hij vindt dat ik een beetje te hard voor haar ben geweest. En dat ik haar geen kansen heb gegeven om dingen anders te doen in de relatie. Sommige dingen had ze al veranderd aan zichzelf, zoals mij minder appen als ze het moeilijk had.
  maandag 16 juni 2025 @ 23:08:37 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217965601
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:06 schreef Lennard53 het volgende:
Lienekien, mijn vriend zei dat hij vindt dat ik een beetje te hard voor haar ben geweest. En dat ik haar geen kansen heb gegeven om dingen anders te doen in de relatie. Sommige dingen had ze al veranderd aan zichzelf, zoals mij minder appen als ze het moeilijk had.
En nu wil je het weer gaan goedmaken met haar?
pi_217965651
Beste TS, ik snap het wel hoor.
Ook al ken ik details niet.

Maar t klinkt alsof je het een toffe vrouw vond, maar het rugzakje van haar ervaarde je gewoon als teveel.

Das best eerlijk naar jezelf toe, denk ik dan.

Niet iedere partner kan het opbrengen om dag in, dag uit onderdeel te zijn van andermans problemen (beetje zwaar aangezet, maar je snapt me).
Hell To The Liars
pi_217965684
Slaaptherapeuten genoeg. Als ze daar nog niet geweest is, lijkt me dat de eerste stap. Voor haar gezondheid dan.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Spellchecker maandag 16 juni 2025 @ 23:18:20 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217965690
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:16 schreef Lennard53 het volgende:
Hallo allemaal,

een paar weken geleden heb ik het uitgemaakt met mijn vriendin. We hadden een jaar. Ze was ontzettend lief, wel een stuk jonger dan mij. Ik 53 en zij 36.
Ondanks dat ze erg lief was en mij zowat adoreerde, ze had ook minpuntjes. Ze was een beetje overbezorgd om mij, bevoorbeeld over mijn gezondheid en alles. Ze wilde heel vaak kroelen en ook vaak samen zijn.

Wilde voor mij en mijn huishouden en alles zorgen al zei ik dat dat niet nodig was. Ik hield van haar het ging me ook benauwen.

Ze heeft een ernstige slaapstoornis, overgehaald aan de geboorte van haar 17 jarige dochter. Die heeft een longaandoening en daardoor was mijn vriendin jarenlang wakker in de nacht, aangezien ze alleenstaande moeder was. De vader van haar dochter is niet in beeld, hij was verslaafd en sloeg haar, ze moest vluchten. Met de dochter haar gezondheid gaat het weer goed dus mijn vriendin zou weer kunnen slapen alleen de stoornis is niet over na zolang zonder slaap en dus heeft ze voor altijd medicatie nodig en slaapt maximaal vier uur per nacht.

Dit was ook wel heftig voor mij. Eens in de zoveel tijd, per twee maanden ofzo sliep mijn vriendin zo weinig dat ze huilbuien kreeg en even het leven niet meer aankon. Ook kreeg ze dan flashbacks aan haar geweldadige ex. Dit was ook heftig voor mij, ze vroeg dan veel tijd en aandacht. Het brak mij op.

Ook is haar dochter een heel moeilijke puber en ik wist hierdoor niet zeker of ik wel echt een toekomst zag met mijn vriendin. Terwijl zij wel wilde trouwen over een paar jaar. Al vond ze het wel moeilijk dat ik niet hetzelfde in de relatie stond.

Dit werd mij allemaal teveel en ik heb het uitgemaakt. Sorry dat ik haar steeds vriendin noem maar het is natuurlijk ex. Nu krijg ik toch wel een beetje schuldgevoel. Ze was doodgoed voor me, ondanks dat ze vaak moe was wilde ze alles voor me doen. Heeft er iemand hier ervaring met het aan de kant zetten van iemand met ernstige problemen en daarna schuldgevoel?
Het is niet alleen het schuldgevoel van het aan de kant zetten.

Ik lees ook dat jullie niet helemaal hetzelfde in de relatie stonden. En dat haar bezorgdheid jou benauwde.

En al die dingen bij elkaar kunnen genoeg reden zijn om de relatie te verbreken.
pi_217965709
Ik wil het niet goedmaken maar voel me wel schuldig. Het was niet dagelijks hoor dat ze me "lastigviel" met haar problemen. We zagen elkaar ook lang niet elke dag. Maar het was voor haar abrupt denk ik. Ze wist dat ik niet zoveel voor haar voelde dan zij voor mij maar dit had ze niet verwacht. Ik ben eigenlijk tot de één na laatste dag blijven zeggen dat ik van haar hield en toen hadden we een gesprek over de toekomst en uitte ik al mijn twijfels.
Wat mij wel pijn doet is dat ik erachter ben gekomen (social media) dat ze alweer gedate heeft. Terwijl ze zei dat ik haar grote liefde was.
Dus ook niet goed van haar.
  Spellchecker maandag 16 juni 2025 @ 23:23:25 #14
197773 crew  maily
pi_217965721
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:21 schreef Lennard53 het volgende:
Ik wil het niet goedmaken maar voel me wel schuldig. Het was niet dagelijks hoor dat ze me "lastigviel" met haar problemen. We zagen elkaar ook lang niet elke dag. Maar het was voor haar abrupt denk ik. Ze wist dat ik niet zoveel voor haar voelde dan zij voor mij maar dit had ze niet verwacht. Ik ben eigenlijk tot de één na laatste dag blijven zeggen dat ik van haar hield en toen hadden we een gesprek over de toekomst en uitte ik al mijn twijfels.
Wat mij wel pijn doet is dat ik erachter ben gekomen (social media) dat ze alweer gedate heeft. Terwijl ze zei dat ik haar grote liefde was.

Jammer dat dit niet in de OP staat ...

Maar jij voelt je schuldig omdat je haar in de steek laat en zij gaat alweer daten.

Lekker laten gaan.
  maandag 16 juni 2025 @ 23:23:49 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217965728
quote:

Waarom niet? Het is toch uit? Door jouw toedoen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217965730
quote:
Wat mij wel pijn doet is dat ik erachter ben gekomen (social media) dat ze alweer gedate heeft.
En heb jij inmiddels een nieuwe vriendin?
  maandag 16 juni 2025 @ 23:24:35 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217965735
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:23 schreef maily het volgende:

[..]
Jammer dat dit niet in de OP staat ...

Maar jij voelt je schuldig omdat je haar in de steek laat en zij gaat alweer daten.

Lekker laten gaan.
Waarom zou ze niet mogen daten?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Spellchecker maandag 16 juni 2025 @ 23:26:35 #18
197773 crew  maily
pi_217965752
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom zou ze niet mogen daten?
Ik zeg niet dat dat niet mag ;)
  maandag 16 juni 2025 @ 23:29:33 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217965774
quote:
Nou, dat lost je schuldgevoel dan wel lekker snel op.
pi_217965805
Ik heb geen nieuwe vriendin. Heb nog verdriet. Ik heb haar eigenlijk uit het niets gedumpt besef ik me en ik wist niet dat zij zo snel alweer open zou staan voor een ander. Damm dat steekt
  maandag 16 juni 2025 @ 23:39:34 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217965837
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:34 schreef Lennard53 het volgende:
Ik heb geen nieuwe vriendin. Heb nog verdriet. Ik heb haar eigenlijk uit het niets gedumpt besef ik me en ik wist niet dat zij zo snel alweer open zou staan voor een ander. Damm dat steekt
Ja, zo zijn vrouwen.
pi_217965840
Maar aan TS:

Dus even samenvatten: je voelde je benauwd omdat ze lief voor je was, je zegt dat het je ‘brak’ als zij af en toe huilde door trauma’s uit haar verleden — trauma’s die ze overduidelijk niet zelf gekozen heeft. Je bleef zeggen dat je van haar hield tot de dag voor de breuk, en nu ben je gekwetst dat zij een paar weken later weer probeert door te gaan met haar leven? Dat klinkt vooral alsof je spijt hebt dat ze niet in een hoekje is gaan zitten wachten op jouw volgende beslissing
pi_217965845
quote:
Het kan ook een soort wraak actie naar jou toe zijn of een poging je terug te winnen.

Het wil helemaal niet zeggen denk ik dat ze gelijk open staat voor een nieuwe relatie.

Take Care.
pi_217965888
Jongens kunnen we het alsjeblieft houden bij mijn topic. Ik heb echt feedback nodig. Zou ik mijn ex rot hebben behandeld en had ik meer geduld moeten hebben?
pi_217965902
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:50 schreef Lennard53 het volgende:
Jongens kunnen we het alsjeblieft houden bij mijn topic. Ik heb echt feedback nodig. Zou ik mijn ex rot hebben behandeld en had ik meer geduld moeten hebben?
Uiteraard, Wat ik zou doen is toch kijken of ze open staat voor een gesprek met jou omtrent de onstane situatie en hoe jij je er nu over voelt.

Sterkte.
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 23:54:54 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217965903
quote:
Ja dit. Masberum en zijn gedoe, inclusief het gevolg daarvan hoeft niet in dit topic.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_217965906
quote:
Als je een eerlijk antwoord wil, dan is dat wat mij betreft twee keer ja.
Het spijt me, maar leuker kan ik het niet maken.
  maandag 16 juni 2025 @ 23:56:09 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217965911
quote:
Is nu een gepasseerd station.
pi_217965921
Als het niets wordt met haar nieuwe date heb je misschien weer een kans.
pi_217965942
Kip frites appelmoes wil je me alsjeblieft uitleggen wat je bedoelt met twee keer ja? Hoe had ik haar moeten behandelen volgens jou? Pff een maand terug moest ze zo huilen om alles en ik ging eigenlijk al vrij snel tv kijken. Heb niet gevraagd hoe ik haar kon helpen. Terwijl ze het mij altijd naar de zin wilde maken. Ze stuurde lieve kaartjes, kleine cadeautjes. Gaf me altijd complimenten en liet altijd merken dat ze me leuk en lief vond. Terwijl ik soms andere vrouwen complimenteerde. Ze nam er genoegen mee dat ik haar regelmatig een dag amper wat liet horen. Ze was lief voor mijn familie, maakte een boeket
voor mijn moeder. Nu ga ik alles overdenken. Het doet pijn zeg.
pi_217965947
Lennard, lees even terug vanaf begin, er zijn een aantal reacties verwijderd waardoor je mogelijk ook reacties hebt gemist omdat je topic is opgeschoond van eerdere hier geposte onzin.
pi_217965950
Als ik het verhaal zo lees, dan komt het een beetje op me over alsof je haar gedumpt hebt, terwijl zij gewoon ontzettend lief voor jou was en veel van je hield. Ik ben bang dat je toch een beetje haar hart gebroken hebt. Je hebt nu natuurlijk spijt, want zo'n lieve vriendin krijg je misschien nooit meer.
pi_217965960
Ze was erg lief ja. Maar ze wist ook al heel snel dat ik de ware voor haar was en ik had dat gevoel niet bij haar en wist ook niet of dat nog zou komen. Ik kon haar daarin geen perspectief bieden helaas.
pi_217965968
Ik geloof niet zo in het concept van de enige ware en dat je als het ware voorbestemd bent om die ooit in je leven te ontmoeten.
pi_217965969
Overigens heb ik zelf maar heel weinig ervaring met liefde en relaties, dus ik ben op dat gebied zeker geen deskundige, en al helemaal geen ervaringsdeskundige.
pi_217965999
Is er alsjeblieft nog iemand online ik heb zoveel verdriet
pi_217966026
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 00:45 schreef Lennard53 het volgende:
Is er alsjeblieft nog iemand online ik heb zoveel verdriet
Je hebt het zelf veroorzaakt, wees dan nu ook een volwassen kerel en deal er mee (Zeker midden in de nacht)
Sorry dat ik even zo hard tegen je ben.
pi_217966069
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:39 schreef Lienekien het volgende:

Ja, zo zijn vrouwen.
Ja is precies zoals een put en met water, de put word na de regen per definitie gevuld :N
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 05:03:43 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217966145
quote:
Ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217966153
Ik heb ook wel eens een (jongere) vriendin aan de kant gezet, mede om mentale problemen. Ze had vaak depressieve aanvallen waarin ze in een soort foetushouding in bed lag en zelfmoordgedachten kreeg. Ze stond op de wachtlijst voor mentale hulp. Op den duur vond ik het wel echt zwaar worden. Ze wilde vaak niets en liep dan als een zombie door het huis. Op andere momenten was ze juist wel heel vrolijk en in een beter humeur. Daarnaast waren er nog meer problemen, zoals dat ze erg verlangde naar uitgaan, feesten en ook wel seks met andere mannen. Ik wilde best veel van haar slikken, omdat ik haar zag als de liefde van mijn leven, maar uiteindelijk werd het me toch te veel. Mijn eigen mentale toestand werd op den duur erg slecht. Daarom heb ik toen voor mezelf gekozen.

Ik zou me niet schuldig voelen tegenover je ex, OP. Het belangrijkste is denk ik dat jij nog tevreden bent met jouw beslissing. Je vindt natuurlijk niet makkelijk een jongere vrouw die bereid is voor jou te gaan en zorgen. Ik heb later wel eens spijt gehad, maar heb me nooit schuldig gevoeld. Ze had ook binnen een maand een ander trouwens.
Mja
  dinsdag 17 juni 2025 @ 06:08:24 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217966200
Ik krijg bij dit soort topics altijd het gevoel dat de spijt en het verdriet pas hard toeslaat op het moment dat je ziet dat de ander verder gaat. Op zich ook wel begrijpelijk hoor, maar het verandert niks aan de redenen waarom je de relatie hebt verbroken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 06:30:25 #42
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217966243
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 06:08 schreef livelink het volgende:
Ik krijg bij dit soort topics altijd het gevoel dat de spijt en het verdriet pas hard toeslaat op het moment dat je ziet dat de ander verder gaat. Op zich ook wel begrijpelijk hoor, maar het verandert niks aan de redenen waarom je de relatie hebt verbroken.
Precies, de twijfels komen weer terug als je het aan maakt. Sterkte, TS.
Hier moet je even doorheen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 17 juni 2025 @ 06:51:18 #43
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217966306
quote:
Je kan lullen wat je wilt, je had er gewoon geen zin meer in. En dat mag.
Zeker na een jaartje.
Gevoelens kan je niet afdwingen.
Dus als jij geen gevoel meer hebt om verder te gaan beter zo.
En je mag ook tegenover jezelf toegeven dat je geen zin hebt in haar lastige puberdochter.

Je zal de eerste en de laatste niet zijn die een relatie verbreekt.
En dat schuldige gevoel ebt wel weg.

Bedenk je maar dat haar problemen er al waren voordat jij in beeld kwam dus daar heb jij geen schuld aan.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 07:10:18 #44
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217966381
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 23:54 schreef Iceage het volgende:

[..]
Uiteraard, Wat ik zou doen is toch kijken of ze open staat voor een gesprek met jou omtrent de onstane situatie en hoe jij je er nu over voelt.

Sterkte.
Ben je wel lekker?
Wat heeft dat voor nut?
Nakaarten over een relatie die een jaartje geduurd heeft en dan energie steken in een pleister die er al afgetrokken is?
Gewoon alletwee verder.
  Spellchecker dinsdag 17 juni 2025 @ 07:43:27 #45
197773 crew  maily
pi_217966475
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 06:08 schreef livelink het volgende:
Social media zijn hier ook funest :Y
  dinsdag 17 juni 2025 @ 07:48:34 #46
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217966502
quote:
wel een stuk jonger dan mij. Ik 53 en zij 36.
Speelt dit ook geen rol?
Jij hebt al een beetje de leeftijd dat bij de meeste anderen de kinderen al gevlogen zijn en beide partners het wat rustiger aan gaan doen. Zowel prive als werk als het even kan.

Heb je er op jouw leeftijd dan nog wel de puf voor om met een hulpbehoevende partner en een lastige puber te gaan zitten? Niet denigrerend of verwijtend bedoeld?
pi_217966514
De relatie is over. En daarmee is het klaar. TS is immers geen jongvolwassene meer. Ik lees overigens vooral een hoop gejammer. De ex van TS gebruikte slaapmedicatie en sliep weinig. Daar had natuurlijk vooral zijn ex last van, maar voor TS was het “heel heftig”. Hoezo? Hij kon gewoon slapen. Ze woonden niet samen. Zijn ex had een puberdochter van 17. Maar die blijft toch niet altijd puber? Daar kun je toch iets omheen organiseren als het niet klikt? Blijft over dat zijn ex ongeveer zes keer per jaar in een depressie belandde. Dat is zwaar. Maar het klinkt toch vooral alsof TS en zijn ex nooit goed met elkaar hebben gecommuniceerd. De ene dag is ze nog zijn schatje. De andere dag maakt hij het uit. Want dat de relatie wat benauwd aanvoelt, daarover hadden ze toch gewoon het gesprek kunnen aangaan? Maar zoals TS de relatie beschrijft klinkt die al niet erg gezond. Verlatingsangst speelde haar mogelijk partte. Maar het is uit. Klaar.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 07:52:00 #48
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217966518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 07:50 schreef Groepfunder het volgende:
De relatie is over. En daarmee is het klaar. TS is immers geen jongvolwassene meer. Ik lees overigens vooral een hoop gejammer. De ex van TS gebruikte slaapmedicatie en sliep weinig. Daar had natuurlijk vooral zijn ex last van, maar voor TS was het “heel heftig”. Hoezo? Hij kon gewoon slapen. Ze woonden niet samen. Zijn ex had een puberdochter van 17. Maar die blijft toch niet altijd puber? Daar kun je toch iets omheen organiseren als het niet klikt? Blijft over dat zijn ex ongeveer zes keer per jaar in een depressie belandde. Dat is zwaar. Maar het klinkt toch vooral alsof jullie nooit goed met elkaar hebben gecommuniceerd. De ene dag is ze nog jouw schatje. De andere dag maak jij het uit. Want dat de relatie wat benauwd aanvoelt, daarover hadden jullie toch gewoon het gesprek kunnen aangaan? Maar zoals jij jullie relatie beschrijft klinkt die al niet erg gezond. Verlatingsangst speelde haar mogelijk partte. Maar het is uit. Klaar.
Dit
Plus hebben we het over een relatie van een jaar.
pi_217966681
TS maakt het uit en daarna gaat zij verder met haar leven, ja dat zou verboden moeten worden, sorry TS maar ik vind je een beetje een dramaqueen
pi_217966793
quote:
Keuzes als deze maak je op je gevoel en niet op je ratio. De gehele uitleg die je geeft is je ratio die je keuzes op gevoel probeert te duiden. Volgens mij is het veel eerlijker, ook naar je ex, om te zeggen van er zat niet meer in. Want als je smoorverliefd was dan hadden alle argumenten die je nu gebruikt waarom het uit gaat geen enkel probleem geweest.
pi_217967002
Ze was niet zes keer per jaar depressief. Één of maximaal twee dagen per maand even een paar uurtjes dat ze zich uitzichtloos voelde. Dan herpakte ze zich weer. Ook niet elke maand. Het doet pijn dat ze verder gaat omdat ze zei dat ze heel veel van mij hield. Toen ik eenmaal begon te zeggen waar ik tegenaan liep en waarover ik twijfelde en dat ik niet zeker was van haar werd ze opeens erg kil en koud. Wij wonen in Drenthe en dan gaat ze daten met iemand uit Gelderland, terwijl ze altijd zei dat ze nooit iemand ver wel zou willen. Ik begrijp het niet meer.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 09:21:07 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217967016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 09:19 schreef Lennard53 het volgende:
Ze was niet zes keer per jaar depressief. Één of maximaal twee dagen per maand even een paar uurtjes dat ze zich uitzichtloos voelde. Dan herpakte ze zich weer. Ook niet elke maand. Het doet pijn dat ze verder gaat omdat ze zei dat ze heel veel van mij hield. Toen ik eenmaal begon te zeggen waar ik tegenaan liep en waarover ik twijfelde en dat ik niet zeker was van haar werd ze opeens erg kil en koud. Wij wonen in Drenthe en dan gaat ze daten met iemand uit Gelderland, terwijl ze altijd zei dat ze nooit iemand ver wel zou willen. Ik begrijp het niet meer.
Verwacht je dat ze loyaal aan je blijft nadat je haar vrij harteloos hebt gedumpt?
pi_217967031
quote:
Zij gaat verder met haar leven nadat JIJ haar gedumpt hebt sorry hoor maar dat gejank hier over is hypocriet
pi_217967210
quote:
Wij wonen in Drenthe en dan gaat ze daten met iemand uit Gelderland, terwijl ze altijd zei dat ze nooit iemand ver wel zou willen.
Als zij helemaal in het zuiden van Drenthe woont, bijvoorbeeld in Meppel, en haar date woont helemaal in het noordelijkste puntje van de Veluwe, bijvoorbeeld in Wezep, dan valt de afstand nog best mee. Met de trein is dat maar 35 minuten.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 09:57:26 #55
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217967325
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 09:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Verwacht je dat ze loyaal aan je blijft nadat je haar vrij harteloos hebt gedumpt?
Over dat harteloze valt te discussiëren, maar inderdaad kan TS beter gewoon verder.
pi_217967371
quote:
Ze was niet zes keer per jaar depressief. Één of maximaal twee dagen per maand even een paar uurtjes dat ze zich uitzichtloos voelde.
Sorry, ik was door de OP op het verkeerde been gezet.
quote:
(...) Eens in de zoveel tijd, per twee maanden ofzo sliep mijn vriendin zo weinig dat ze huilbuien kreeg en even het leven niet meer aankon. (...)
Ze was misschien niet de meest stabiele persoon. Misschien had ze last van verlatingsangst. Maar jij zwelgt nu in zelfmedelijden.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 10:06:10 #57
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217967377
quote:
Oh dat, je hebt gewoon last van territoriumdrang. Niemand mag tegen jou boom pissen behalve jij.
Komt vaker voor, ebt ook wel weg.
Laat 'r lekker met rust.
Ze heeft het volste recht om verder te kijken.
pi_217967549
quote:
Zij is waarschijnlijk gigantisch afhankelijk van anderen om zich veilig te voelen, dus daarom direct een andere kerel. Waarschijnlijk hield ze niet eens specifiek ZOveel van jou, maar meer van de veiligheid en zorg die je te bieden had. Dit is vaak het geval bij zeer getraumatiseerde mensen. Daarom verbreken dat soort mensen ook vaak hun relatie op het moment dat het goed met ze gaat, ze zekerder in het leven staan, en ze aandacht krijgen van andere mannen/vrouwen.
pi_217967820
Weet niet of ze een relatie heeft, zag alleen dat ze met een andere man iets leuks aant doen was. Ze is knap en heeft een erg lieve uitstraling dus ze heeft ze voor het uitkiezen
  Spellchecker dinsdag 17 juni 2025 @ 12:09:06 #60
197773 crew  maily
pi_217968521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 10:51 schreef Lennard53 het volgende:
Weet niet of ze een relatie heeft, zag alleen dat ze met een andere man iets leuks aant doen was. Ze is knap en heeft een erg lieve uitstraling dus ze heeft ze voor het uitkiezen
Dat zegt niks zie je wel.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 12:12:21 #61
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217968558
Vaag verhaal.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 17 juni 2025 @ 12:16:31 #62
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_217968589
Nieuwe liefde doet oude liefde vergeten.......
To BG or not to BG!
pi_217969313
De relatie zelf uitmaken en dan gaan zwelgen in zelfmedelijden.... :')
pi_217969460
Lennard

Speelde dit gelijk al nadat je haar hebt gedumpt of komt het pas nu naar boven nadat je hebt ontdekt dat ze aan het daten is.? En hoe kwam je daar achter ?
pi_217969540
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 07:10 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ben je wel lekker?
Wat heeft dat voor nut?
Nakaarten over een relatie die een jaartje geduurd heeft en dan energie steken in een pleister die er al afgetrokken is?
Gewoon alletwee verder.
Ja hoor ik ben wel lekker :)

Bij nader inzien geef ik je hierin ook gelijk. Helemaal nu ik las dat TS nogal zwelgt in zelfmedelijden over iets wat hij zelf heeft veroorzaakt.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:44:50 #66
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217969592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 12:16 schreef oppiedoppie het volgende:
Nieuwe liefde doet oude liefde vergeten.......
Jep, keiharde waarheid.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:15:57 #67
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217969797
TS
Wat wil je nu bereiken met dit topic
Dat je je meer schuldig voelt
Of wil je gewoon horen die vriendin was een draak
Thinking is difficult, that’s why most people judge
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:16:37 #68
421867 greysbones
pi_217969800
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 10:51 schreef Lennard53 het volgende:
Dus omdat ze het net uit heeft mag ze niet met een andere man wat doen?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:23:56 #69
421867 greysbones
pi_217969873
quote:
Aaah dus rond haar ovulatie periode voelde ze zich wat ongelukkiger ( heeeeel raar :N )
Vervolgens denk jij haar te moeten overvallen met alles waar je tegen aan loopt en haar te dumpen
Maar als zij hier haar conclusies uittrekt
Mag ze niet verder met haar leven :wtf:
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:32:42 #70
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217969949
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:59 schreef DjVero het volgende:
De relatie zelf uitmaken en dan gaan zwelgen in zelfmedelijden.... :')
Dat ja
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217969961
quote:
Ben je wel op zoek naar een nieuwe vriendin?

Heb je eerder in je leven relaties gehad? Gezien je leeftijd zou ik denken van wel. Hoe verliepen die relaties en hoe zijn die tot een einde gekomen?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:53:41 #72
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217970124
Wat je geeft krijg je terug TS
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 16:10:56 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217970235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 15:53 schreef Puzzie het volgende:
Wat je geeft krijg je terug TS
_O_
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 16:16:48 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217970292
weet je ik snap je op zich wel, klinkt als heel veel gedoe

als je dat niet aankunt en er onderdoor gaat dan is ze ook niet geholpen, dan snap ik dat je het afbreekt
als je er niet aan onderdoor gaat en je het gewoon veel gedoe vind niet

maar dat weet ik niet

waar je wel te hard voor haar bent is dat je gaat zitten piepen dat ze leuke dingetjes gaat doen nadat jij haar gedumpt hebt wetende wat voor rugzak ze meebrengt, je zou blij voor haar moeten zijn dat ze niet in de hoek zit te huilen :r
pi_217970309
Ik heb niet veel relaties gehad. Vorige was zeven jaar terug en duurde niet lang omdat zij het uitmaakte omdat ze jaloers was. Die was al beledigd omdat ik soms zeg tijdens tv kijken dat een vrouw knap of mooi is.
  Spellchecker dinsdag 17 juni 2025 @ 16:24:47 #76
197773 crew  maily
pi_217970348
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 16:19 schreef Lennard53 het volgende:
Ik heb niet veel relaties gehad. Vorige was zeven jaar terug en duurde niet lang omdat zij het uitmaakte omdat ze jaloers was. Die was al beledigd omdat ik soms zeg tijdens tv kijken dat een vrouw knap of mooi is.
Je bent gewoon de ware nog niet tegengekomen.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 16:25:45 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217970359
quote:
En daarvoor?
pi_217970467
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:49 schreef Lennard53 het volgende:
Ja, lijkt mij wel. Hou het gewoon op dat je geen toekomst samen ziet, gevoel ontbreekt, dat soort algemeenheden. Het is ook niet zo zeer dat er dingen aan haar schelen. Maar gewoon dat jij bepaalde dingen aan haar minder leuk vindt en nou ja... dat is vooral jouw probleem.

Maar goed, schuldgevoel... Je hebt de relatie beëindigd. Natuurlijk doe je iemand daar pijn mee. Dat is niet anders. Dat je het vervelend vindt voor haar: prima. Schuldgevoel: nope. Je bent niet verplicht om bij iemand te blijven.

En laten we wel zijn, jij hebt haar nu de kans gegeven om iemand te treffen die beter bij haar past.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 16:42:19 #79
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217970490
Ga verder TS, over een half jaar denk je er niet eens meer aan terug.
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 16:43:03 #80
441859 crew  Lenny77
pi_217970497
quote:
Je zou dan denken dat zo een lieve meid die jou op handen draagt en alles voor je doet, een ticket uit de loterij is.
Maar dat was ook niet zo. Dus ergens miste er toch iets voor jou.

Nu ben je gewoon verdrietig omdat zij wel door is gegaan.
Mocht ze alleen zitten kniezen en depri wezen dan had je waarschijnlijk gedacht: hehe maar goed dat ik daar vanaf ben.

Het is dus jaloezie. Geen gemis of schuldgevoel. Probeer die gevoelens te onderscheiden en sta achter je eerste keuze van te breken, die heb je met een reden gemaakt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 16:44:20 #81
441859 crew  Lenny77
pi_217970505
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 15:23 schreef greysbones het volgende:

[..]
Aaah dus rond haar ovulatie periode voelde ze zich wat ongelukkiger ( heeeeel raar :N )
Vervolgens denk jij haar te moeten overvallen met alles waar je tegen aan loopt en haar te dumpen
Maar als zij hier haar conclusies uittrekt
Mag ze niet verder met haar leven :wtf:
Ik denk eerder rond de menstruatie? Ovulatie periode is meestal net de topperiode voor een vrouw.
pi_217971226
Slaapstoornnis is op zich wel een betrekkelijk begrip, bijv een freelancer kan als hij niet kan slapen, de dag erna wellicht wekker uitzetten en wat extra uitslapen en dan de week daarna lekker paar extra overuurtjes draaien en dan kan ie zijn huur weer betalen?
  Spellchecker dinsdag 17 juni 2025 @ 18:32:22 #83
197773 crew  maily
pi_217971233
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 18:31 schreef marretak het volgende:
Slaapstoornnis is op zich wel een betrekkelijk begrip, bijv een freelancer kan als hij niet kan slapen, de dag erna wellicht wekker uitzetten en wat extra uitslapen en dan de week daarna lekker paar extra overuurtjes draaien en dan kan ie zijn huur weer betalen?
Misschien de OP even lezen? :lijstje: :!
pi_217971273
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 16:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk eerder rond de menstruatie? Ovulatie periode is meestal net de topperiode voor een vrouw.
En de man. ;)
pi_217971669
Soms vraag ik me af of ik bij een eventuele volgende vriendin mezelf moet veranderen. Is het echt zo erg als je als man een mooie vrouw op tv voorbij ziet komen dat je dan zegt dat je iemand mooi of knap vindt?
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 19:21:24 #86
441859 crew  Lenny77
pi_217971670
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 18:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En de man. ;)
Ook :7
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 19:22:00 #87
441859 crew  Lenny77
pi_217971675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:21 schreef Lennard53 het volgende:
Soms vraag ik me af of ik bij een eventuele volgende vriendin mezelf moet veranderen. Is het echt zo erg als je als man een mooie vrouw op tv voorbij ziet komen dat je dan zegt dat je iemand mooi of knap vindt?
En nu gaat het ineens over die vrouw van 7 jaar geleden? :?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 19:24:13 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217971685
quote:
Nu loop je zielig te doen om het zielig doen. Jij hebt deze relatie verbroken en niet zij omdat je gezegd hebt dat een andere vrouw misschien mooi is. En die vorige relatie is een hele andere kwestie.
Dat zelfmedelijden staat je niet en vind ik eerlijk gezegd ook niet heel erg passend bij je leeftijd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 19:25:38 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217971701
quote:
Als je na 7 jaar de vraag nog moet stellen of dat handig is.

Als je je afvraagt of je jezelf verandert als je er rekening mee houdt dat een vrouw dat misschien niet zo leuk vindt.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 19:29:38 #90
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217971739
-nee-

[ Bericht 92% gewijzigd door Lenny77 op 17-06-2025 20:19:09 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217971865
Ik deed het ook bij mijn laatste vriendin vandaar mijn vraag. In het begin deed ik dat wel zeker meerdere keren. Zeggen van mooie vrouw en knappe vrouw. Één keer een opmerking over de billen van een actrice. Maar dat werd me niet in dank afgenomen. Ik doe niet zielig, ik ben aan het reflecteren om een volgende relatie goed in te gaan.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 19:42:34 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217971887
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:40 schreef Lennard53 het volgende:
Ik deed het ook bij mijn laatste vriendin vandaar mijn vraag. In het begin deed ik dat wel zeker meerdere keren. Zeggen van mooie vrouw en knappe vrouw. Één keer een opmerking over de billen van een actrice. Maar dat werd me niet in dank afgenomen. Ik doe niet zielig, ik ben aan het reflecteren om een volgende relatie goed in te gaan.
Maar je recentste relatie heb je gewoon zelf beëindigd.
pi_217971920
Zei je tegen je vriendin wel eens dat ze mooi en knap is?
Of zei je dat alleen over zangeressen en actrices op televisie?
pi_217972188
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Zei je tegen je vriendin wel eens dat ze mooi en knap is?
Of zei je dat alleen over zangeressen en actrices op televisie?
Misschien vindt hij dat wel helemaal niet…
pi_217972323
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 19:40 schreef Lennard53 het volgende:
Over het algemeen vinden vrouwen dat niet prettig, dat je dat op jouw leeftijd zelf niet kan bedenken vind ik bedenkelijk
pi_217972381
quote:
Hoe zou je het vinden als het omgekeerde gebeurt, dus dat je vriendin een mooie man op televisie ziet en dan zegt dat ze hem mooi en knap vindt?
pi_217972531
Ik noemde haar ook vaak mooi en knap. Zij zei nooit dat ze iemand anders, op tv of waar dan ook, knap vond. Ze deed alles om mij mezelf goed te laten voelen. Ze gaf mij wel heel vaak complimenten, te vaak naar mijn zin.
pi_217973215
Is er nog iemand online? Ondanks dat ze niet goed was voor mij heb ik veel verdriet
pi_217973263
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:08 schreef Lennard53 het volgende:
Is er nog iemand online? Ondanks dat ze niet goed was voor mij heb ik veel verdriet
Lees deze zin nog eens goed
Volgens mij spoor je niet helemaal
  Spellchecker dinsdag 17 juni 2025 @ 22:28:06 #100
197773 crew  maily
pi_217973406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:08 schreef Lennard53 het volgende:
Wij reageren niet allemaal 24/7.

En soms is alles al gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')