Hangt nogal van de richting af die je studeert, of gestudeerd hebt. Als je in de sociologische hoek zit, beland dat toch al snel in het hoekje van de pseudowetenshap, zoals Freud.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:12 schreef 2172619626795 het volgende:
Ik ben ook steeds blijer dat ikzelf niet universitair geschoold ben.
Krijg toch steeds meer het idee dat je daar besmet kunt raken met een of ander vreemd verschijnsel van zelfhaat dat je buiten de realiteit lijkt te plaatsen, gezien alle steun voor gemaskerde rellen, protesten en afbraak van de eigen faculteiten.
F-35 is hypermodern en eigenlijk gewoon fantastisch goed, dat lijkt me sowieso niet echt een geheimquote:Op maandag 16 juni 2025 22:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon raar dat Rusland amper tot geen luchtdominantie had over Oekraine, die op dat moment ook gewon oude soviet systemen als uchtverdediging had en nog een IRIS/Patriots whatever. Met een veel grotere luchtmacht dan Israel.
Maar Israel zonder enig mankement door het luchtruim van Iran vliegt, terwijl die toch een behoorlijk aantal systemen hebben die Jets uit kunnen schakelen.
Is de F-35 dan gewoon zo goed?
Toevallig dit?quote:Op maandag 16 juni 2025 22:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Bazan Group meldt drie doden bij aanval op centrale
De in Haifa gevestigde Bazan Group, een olieraffinaderij, meldde dat alle raffinaderijen zijn stilgelegd nadat een elektriciteitscentrale ernstig werd beschadigd bij een aanval door Iran. Dat schrijft Reuters na aanvraag bij de toezichthouder op maandag. Volgens de groep zijn bij de Iraanse aanval drie werknemers van het bedrijf om het leven gekomen.
Nu.nl
Ah, tijd om te pitten en morgenochtend even te lezen dat er een raket is ingeslagen in Tel Aviv, twee in Haifa en dat er 165 tegen zijn gehouden.quote:
Als de F35 als een mes door zachte boter gaat van Soviet systemen, inclusief de S300 dan weet ik wel een land dat er heel graag 4 of 5 wil hebben.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
F-35 is hypermodern en eigenlijk gewoon fantastisch goed, dat lijkt me sowieso niet echt een geheim
Dat kunnen ze niet meer, pure bluf van die verhalen van nacht vol met bommen, drones, raketten etc.quote:
Ja dat lijkt me vanzelfsprekend. Zonder de genadeklap te geven heb je over een tijdje alsnog het probleem van een Iraanse nuke.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De VS heeft afgewacht of er genoeg schade zou zijn aan het Iraanse atoomprogramma. Nu dat misschien niet zo blijkt te zijn willen ze dan zelf de genadeklap geven
Zag een filmpje dat heel veel luchtafweer uitgeschakeld zou zijn door lokale drone eenheden en special forces, lang voordat de Israëlische luchtmacht het luchtruim van Iran binnendrong.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon raar dat Rusland amper tot geen luchtdominantie had over Oekraine, die op dat moment ook gewon oude soviet systemen als uchtverdediging had en nog een IRIS/Patriots whatever. Met een veel grotere luchtmacht dan Israel.
Maar Israel zonder enig mankement door het luchtruim van Iran vliegt, terwijl die toch een behoorlijk aantal systemen hebben die Jets uit kunnen schakelen.
Is de F-35 dan gewoon zo goed?
Ze willen in elk geval met de eer opstrijken. Van de genadeklap.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De VS heeft afgewacht of er genoeg schade zou zijn aan het Iraanse atoomprogramma. Nu dat misschien niet zo blijkt te zijn willen ze dan zelf de genadeklap geven
Laten we eerlijk zijn, de meeste landen zouden er wel een paar willen hebbenquote:Op maandag 16 juni 2025 22:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als de F35 als een mes door zachte boter gaat van Soviet systemen, inclusief de S300 dan weet ik wel een land dat er heel graag 4 of 5 wil hebben.
Zit ook 1500 km tussen. Wel jammer dat Iran zijn leger niet in bootjes propt en richting Rode Zee tuftquote:Op maandag 16 juni 2025 22:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Grondtroepen gaat beide partijen niet lukken, beiden zijn te zwak daarvoor.
En dat natuurlijk, de Mossad is hier ook al maanden mee bezig, ongetwijfeld via Iraniërs die actief mee werken om de Iraanse regering te pakken te nemen.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zag een filmpje dat heel veel luchtafweer uitgeschakeld zou zijn door lokale drone eenheden en special forces, lang voordat de Israëlische luchtmacht het luchtruim van Iran binnendrong.
quote:Op maandag 16 juni 2025 22:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, tijd om te pitten en morgenochtend even te lezen dat er een raket is ingeslagen in Tel Aviv, twee in Haifa en dat er 165 tegen zijn gehouden.
Vorige keer dat ik zoiets postte ging het 's nachts overigens voor het eerst in deze ronde he-le-maal los, maar goed, dat zien we dan wel weer
Stelletje zuurpruimenquote:Op maandag 16 juni 2025 22:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet meer, pure bluf van die verhalen van nacht vol met bommen, drones, raketten etc.
Waarom zou er maar een agressor zijn? Ik snap echt niet dat mensen zo graag blind pro Israël of pro Palestina fan willen zijn.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Bereikt dat de massa?
Verder dan Weird Duk kom ik niet.
Aan de andere kant talloze hoogleraren en columnisten die je wel even uitleggen dat Israël de agressor is. In al deze conflicten. Allemaal.
Het valt me gewoon echt op.
Die bouwen doorgaans pontoon bridges om de oversteek te maken in die regionen.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zit ook 1500 km tussen. Wel jammer dat Iran zijn leger niet in bootjes propt en richting Rode Zee tuft
Op papier heeft Iran 500 Mersads en MIM HAWKS23quote:Op maandag 16 juni 2025 22:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zag een filmpje dat heel veel luchtafweer uitgeschakeld zou zijn door lokale drone eenheden en special forces, lang voordat de Israëlische luchtmacht het luchtruim van Iran binnendrong.
Ander type oorlog, andere objectives en andere doctrine. Israël zou keihard gecrushed worden in een lange termijn landoorlog tegen Iran en heeft geluk dat ze niet aan Iran grenzen.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:14 schreef skysherrif het volgende:
Random vraag/gedachte
Is het leger van Israel nu zoveel sterker dan dat van Rusland
Of is het leger van Oekraine nou zoveel sterker dan dat van Iran (en dan hebben we het over Oekraine in februari 2022)
Het is te hopen dat de hele brede regio hun munitie erdoor knalt, kunnen ze weer normaal gaan doen.quote:
Dan gaan ze elkaar de kop inslaan met stenen en stukken hout en elkaar bijten en krabben.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is te hopen dat de hele brede regio hun munitie erdoor knalt, kunnen ze weer normaal gaan doen.
oud filmpje, was geloof ik een complex om zulke branden te simuleren voor oegeingquote:
quote:In april 2019 weigerde de Iraanse regering Erdbrinks accreditatie te verlengen, waardoor hij niet langer als correspondent in Iran kon werken. Enkele maanden later liet hij weten nog op een oplossing te hopen en met zijn vrouw in Iran te willen blijven wonen.[5] In het jaar dat volgde zat Erdbrink werkloos thuis.[1] In april 2020 begon Erdbrink als correspondent Noord-Europa bij The New York Times.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |