Prachtigquote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt ook gewoon een lantarenpaal laten overwoekeren![]()
[ afbeelding ]
Eigenlijk wel gewoon goed. Het gaat wel geloof ik. Nu in elk geval.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 09:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Hoe is de eerste nacht gegaan @:lucky_strike ?
Leuk om eindelijk een beeld bij je te hebben.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb net een stapel (16 stuks) schouderkarbonades gevacumeerd en ingevroren. Pfalzdorfer Landschwein, scharrelvarken die een flink deel van hun leven lekker in de weide rennen en wroeten. Wat mij (weer eens) opviel, het vlees was droog, droog als in het lekte geen vloeistof, wat het bij de Supermarkt en de meeste slagers altijd doet. Kan je zien dat het een andere kwaliteit is. In Frankrijk en Kroatië was dat ook zo.
Zijn Durokvarkens
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb net een stapel (16 stuks) schouderkarbonades gevacumeerd en ingevroren. Pfalzdorfer Landschwein, scharrelvarken die een flink deel van hun leven lekker in de weide rennen en wroeten. Wat mij (weer eens) opviel, het vlees was droog, droog als in het lekte geen vloeistof, wat het bij de Supermarkt en de meeste slagers altijd doet. Kan je zien dat het een andere kwaliteit is. In Frankrijk en Kroatië was dat ook zo.
Zijn Durokvarkens
[ afbeelding ]
quote:De NVWA,de Nederlandse Voedsel- en
Warenautoriteit,maakt zich zorgen om de
oprukkende Afrikaanse varkenspest.De
ziekte komt niet voor in Nederland,maar
is in Duitsland vastgesteld.
Het virus is onder meer aangetroffen in
Noordrijn-Westfalen dat aan Nederland
grenst.Op 150 kilometer van Limburg is
een besmet wild zwijn aangetroffen.Ook
bij gehouden varkens zijn besmettingen
vastgesteld.De ziekte is in veel
gevallen dodelijk.Voor mensen is het
virus ongevaarlijk.
Deze week kwam de provincie Limburg met
een waarschuwing.Boeren,jagers en
burgers krijgen het verzoek om extra
alert te zijn.
Maar wie is die meneer rechts op de foto?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:41 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Leuk om eindelijk een beeld bij je te hebben.
Ik overwoog 'm even maar vond deze deur te openquote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar wie is die meneer rechts op de foto?
Teringjantje, wat flauw![]()
Dequote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:42 schreef Candaasje het volgende:
Wij zijn nu verhuisd van de Franse Pyreneeën naar de Spaanse. Warmpjes wel, maar gelukkig op de camping veel schaduw. Verder heel relaxte sfeer, plek voor de hangmat en een plaats waarin ik bijna de tent moet zoeken zo veel ruimteen dat ondanks een Spaanse feestdag.
@:derLudolf : Mijn ouders zouden naar Slovenië en Oostenrijk gaan, met een tussenstop bij het Lago d’Idro omdat mijn zus + haar vriend daar ook waren.
Nu zijn mijn zus en zwager terug naar Innsbruck gegaan (daar woont mijn zus) en heeft ze via haar werk nog een overnachting geregeld aan de Achensee om de hitte wat te kunnen ontvluchten. Ouders stonden namelijk op een camperplaats omdat alle campings waar ze nog kunnen komen met een defecte turbo, vol zitten. Zaterdag kunnen ze dan wel naar een camping bij Innsbruck, en maandag dus de derde camper
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Blues op 21-06-2025 10:33:09 ]
Voor grote stukken gebruik ik een metaal blad. Alleen voor de randen met draad.quote:
Na 15 jaar groeien en daarvan zeker 10 jaar doelbewust eea wel en anderen niet snoeien zijn de ramen van de buren die erin konden kijken nu afgedekt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:19 schreef Tele6 het volgende:
@:fietsie jullie hebben een gluurvrije tuin?ik ken alleen tuinen waar de buren vanaf hun eerste verdieping vol in kijken.
Niet dat ik van plan ben om te gaan zonnebaden. Was vandaag om 11:00 een uurtje baantjes zwemmen in buitenbad, nu al rug licht verbrand![]()
Vooral dat laatstequote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:tele6 vanaf een jaar of 14 mag je er vaak wel in. Onder begeleiding van volwassene (ik denk dat ik dat ben) Kan me voorstellen dat ze bij badpakdag strenger zijn, zodat er geen groepen jongeren komen rondhangen.
We hebben een andere gevonden. Bijna twee uur rijdenDie meiden moeten echt een keer in de bloterik gaan durven, zoveel meer keuze, zoveel minder reistijd. En veel lekkerder in de sauna en zwembad
Mjawel.quote:
Krijg het er warm van, alleen al het lezen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mjawel.
Nog 2 dagen.
Vandaag o.a: pallet bierkratten ompakken + buslading frisdrank. Koelwagen door weiland rijden met de bus. Koelwagen inpakken met gekochte drank. Spullen ophalen. Veel bus in en uit pakken. Paar uur in de keuken. Naar locatie en dan fancy BBQ-diner voor 36 man maken, inclusief uitserveren en uithalen. Daarna nog wat meer bussen in en uitpakken.
Straks korte broek aan, later in de middag lange broek, overhemd en sloof![]()
Ik heb nog niet zo'n zin.
Dank.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Krijg het er warm van, alleen al het lezen.
Sterkte vandaag
Maar lees het eens terug, dat moet je toch een geweldig gevoel van trots gevenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mjawel.
Nog 2 dagen.
Vandaag o.a: pallet bierkratten ompakken + buslading frisdrank. Koelwagen door weiland rijden met de bus. Koelwagen inpakken met gekochte drank. Spullen ophalen. Veel bus in en uit pakken. Paar uur in de keuken. Naar locatie en dan fancy BBQ-diner voor 36 man maken, inclusief uitserveren en uithalen. Daarna nog wat meer bussen in en uitpakken.
Straks korte broek aan, later in de middag lange broek, overhemd en sloof![]()
Ik heb nog niet zo'n zin.
Was boksquote:Op zaterdag 21 juni 2025 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Naar binnen gevlucht nu de zon echt op het balkon komt. Denk dat de was zo droog is.
Bazaar aka Zwarte Markt in Beverwijkquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:14 schreef Tele6 het volgende:
En als ik zaterdagavond rijpe meloen wil, wanneer moet ik dan meloen kopen?
Heerlijkquote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vooral dat laatsteIk ben nu nachtje met mezelf op pad, sauna met hotelovernachting. Wat een feestje
![]()
Beverwijk is beetje ver weg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:18 schreef borisz het volgende:
[..]
Bazaar aka Zwarte Markt in Beverwijk. Daar heb je altijd fruitkamen waar het fruit al goed rijp is en direct op moet.
Lokale turk wellicht?
Het alternatief was "iedereen brengt iets mee" maar dat was logistiek ingewikkeld omdat we die dag eerst naar een klimbos gaan 20 km verderop, dan een moordspel doen, en daarna pas naar mijn huis om te eten. Dus dan zouden mensen het van tevoren bij mijn huis moeten brengen of zo. En zou je moeten coördineren dat het bij elkaar een beetje wat wordt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:36 schreef mjan het volgende:
@:Tele6 Waarom moet /jij/ alles koken?
+/- 1000 gram stokbrood
Ik haat tapas zelf koken, dus ik ben geen goede bron. Maar ik zou iets met artisjokken doen. En iets met paddenstoelen. Gazpacho. En een tortilla maken.
Kip/vis gaat mijn pet te boven.
Je hoeft toch ook niet met iedereen 100% rekening te houden?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het alternatief was "iedereen brengt iets mee" maar dat was logistiek ingewikkeld omdat we die dag eerst naar een klimbos gaan 20 km verderop, dan een moordspel doen, en daarna pas naar mijn huis om te eten. Dus dan zouden mensen het van tevoren bij mijn huis moeten brengen of zo. En zou je moeten coördineren dat het bij elkaar een beetje wat wordt.
Ik ben van plan om tapas breed op te vatten, dus gewoon allemaal lekkere dingetjes te regelen die niet per se Spaans hoeven te zijn.
Vandaar dat ik eerst gehaktballetjes met parmezaanse kaas en tomatensaus in gedachten had.
Snoepgroente, een paar dips, gesneden fruit, een salade, en dan een paar simpele warme gerechtjes. Ik denk knoflookchampignons en misschien gebakken aardappels; in dat geval minder stokbrood nodig denk ik.
Wat voor kiphapjes?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik snap niet niet vegetarische niet. Wil die perse kip of vis? Dan zou ik een schaaltje sardientjes toen en een schaaltje kiphapjes
Super standaard: wraps met kipfilet, sla, honing mosterd saus. Evt wat komkommer.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat voor kiphapjes?
Ik heb echt geen enkel verstand van kip
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |