Die laatste lijkt me ook niet perse opgestuwd door de Carlos-hooligans destijds?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:40 schreef Fred_B het volgende:
TFF hoort wel echt bij de bovenste 2000, over de rest kan je wat meer discussiëren.
Smooth was trouwens een gigantische hit in Amerika, 12 weken op 1, en hier deed het vrij weinig in de hitlijsten. Dat blijft toch wel bijzonder. Ook omdat de veel minder boeiende opvolger Maria Maria wel een enorme hit werd.
SPOILER: 2072-2051Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 25-06-2025 18:21:00 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Was dat niet Mika?quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:08 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Was Manu Chao niet ook deels Algerijns? Of verwar ik hem nu met iemand anders?
We zijn eindelijk verhuisd, jawel!quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:00 schreef PippenScottie het volgende:
Nieuw huis? Dat was al een tijdje toch?
Feli!!quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We zijn eindelijk verhuisd, jawel!
Ik heb zo'n zin in de reacties op dat ene liedje van dat ene popmeisje wat iedereen inwisselbaar gaat vinden en bij mij vrolijk op 315 staat. Oke, behalve Gretz, die vindt het vast ook geweldig.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:11 schreef Fred_B het volgende:
Te veel nummers die ruim in de Top 2000 horen om er individueel op in te gaan. Maar ook weer positief dat inwisselbare dingen van Taylor, Olivia en Ilse het niet hebben gehaald.
Gefeliciteerd! Binnenkort dus een housewarming karaoke?quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We zijn eindelijk verhuisd, jawel!
Mika vond ik het tweede beste optreden op Pinkpop, dus berg je maar.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:08 schreef Tussle266 het volgende:
Mika blijkt uit Libanon te komen. Waarom presenteerde hij dan dat ESF in Italië? En daarnaast, volgens mij hebben we nog niet alle Mika's gehad, maar wel al heel veel goede platen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.64 favorieten over.
Nummers in de afgelopen 2 blokjes die ik hoger zou plaatsen
2090 Meat Loaf - For Crying Out Loud: Helaas, toch nog even een van de drie Meat Loaf-platen uit mijn erelijstje uitzwaaien net voor we de bovenste 2000 bereiken. Zou ik dan met 64 favorieten doorgaan naar de Top 2000 volgens Mex, of toch nog minder? 64 was trouwens ook de leeftijd die Meat Loaf had de enige keer dat ik hem live heb gezien, al leek hij ouder door zijn zwakke gezondheid – hij moest halverwege het concert (na het album Bat out of Hell integraal) aan de beademing om de rest van zijn set te voltooien. Zijn zangstem was ook niet meer zo zuiver als in zijn prime, maar toch was het een mooie ervaring om mee te maken. De een vindt het kitsch, maar bij mij heeft-ie een speciaal plekje in mijn hart, die maffe Meat Loaf.
2080 U2 – Elevation: Een van de weinige nummers van U2 die ik nog wel eens zelfstandig aan mag zetten. Dit komt wel echt knallend over, je wordt er vrolijk van en het wekt de indruk dat ook de bandleden zelf wel een aangenaam humeur hadden toen ze dit in elkaar draaiden.
2068 Swedish House Mafia - Don't you worry child: Mex trakteert ons alvast op een gratis lofzang op het inderdaad briljante(re) Moth To A Flame, dat is genieten! Eerst was ik lange tijd bang dat die de onderste 1000 niet zou overleven, inmiddels begin ik bijna te hopen op de bóvenste 1000. Deze is inderdaad iets minder, maar nog steeds heel lekker, blij dat-ie een comeback in de echte Top 2000 heeft gemaakt de laatste jaren.
2058 Sting - Shape of My Heart: De intro doet me altijd aan een heel ander nummer denken, maar ik kom er nooit op welke, heel irritant. Neemt niet weg dat het een heerlijke plaat is, met lekker melancholiek instrumentgebruik dat perfect complementair is aan elkaar. Sting vind ik als solo-artiest algemeen gezien echt wel heel goed, een stuk beter dan als onderdeel van The Police.
2056 Phil Collins - Something Happened on the Way to Heaven: De intro doet me altijd aan een heel ander nummer denken, en ditmaal weet ik wél welke, namelijk Horny van Mousse T. Heel irritant. Neemt niet weg dat het een heerlijke plaat is, waarin het stemgebruik van Phil Collins uitstekend uit de verf komt. Phil Collins vind ik als solo-artiest algemeen gezien echt wel heel goed, een stuk beter dan als onderdeel van Genesis.
Nummers in de afgelopen 2 blokjes die ik lager zou plaatsen
2099 Imagine Dragons - It's Time: Ze belanden toch wel erg vaak in dit rijtje bij mij, hm. Ik vind ze niet per se heel slecht, maar gewoon net te middelmatig om echt veel lol aan te beleven. Het is typisch zo’n festivalband van vorig decennium waarvan ik de meeste wel echt heel tof vind, maar misschien is het geluid me net te poppy ofzo? Hoewel dat zeker niet bij alle artiesten een beletsel is. Soms moeilijk te zeggen waarom je muziek goed vindt of juist niet. Dit nummer is bovendien wel heel inwisselbaar met de rest van hun oeuvre trouwens.
2085 Steve Miller Band – Abracadabra: Wel leuk op zich voor de Pokemon-memes, maar afgezien daarvan vind ik hem niet echt speciaal. Zelfs een beetje irritant, dat bijna boerende stemgeluid in het refrein.
2069 Manu Chao - Me Gustas Tú: Ik hou best van Spaanse muziek zo af en toe, maar hier kan ik toch weinig mee. Het is opnieuw de stem die me een beetje op de zenuwen werkt, nogal zeurderig en monotoon; dat is natuurlijk bewust gedaan en ik kan me voorstellen dat het ook effectief kan zijn, maar ik word er niet heel enthousiast van.
2061 Olivia Rodrigo - good 4 u: Lastig te ranken om redenen die al een klein beetje besproken zijn. Is het tof omdat het erg lijkt op Misery Business, of is het ordinair jatwerk van Misery Business? Ik neig zelf toch naar het laatste, ook omdat pas na afloop de royalties betaald zijn aan Paramore, waardoor blijkt dat ze er kennelijk mee weg hoopte te komen.
2054 Is Ook Schitterend - Voltooid Verleden Tijd: De zwakste van deze batch wat mij betreft. Hoort thuis tussen de Nederlandstalige meuk in de kelder, Diggy Dex en dat soort kornuiten. De link met het Groningse studentensongfestival wist ik trouwens niet, dat is wel weer interessant. Dat ken ik vooral vanwege het nummer Dakterras van Swifty (niet Taylor), daar ga ik altijd erg lekker op. Mogen ze best in de lijst stemmen.
2051 Duran Duran - The Reflex: Ik ben doorgaans ook geen fan van Duran Duran, hey, dat rijmt. Ik denk dat het is vanwege die vreemde dissonante akkoordenwisselingen waar ze nog wel eens een handje van hebben, dat ligt volgens mij ten grondslag aan dat vreemde geluid. Het lijkt soms een beetje vals daardoor.
Oh, dat wil ik wel geloven. Ik heb een stukje op tv gezien, was best aardig. Ik ben ook niet heel erg tegen Mika, maar ja er is wel al het nodige geweest wat de uitzending best had mogen halen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mika vond ik het tweede beste optreden op Pinkpop, dus berg je maar.
Volgens mij moet ie nog maar 1x dus dat valt toch allemaal best mee. Die Cutting Crew-cover en dat nummer waarin ie niet meer over een Watering Hole zingt zijn al geweestquote:Op woensdag 25 juni 2025 22:35 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Oh, dat wil ik wel geloven. Ik heb een stukje op tv gezien, was best aardig. Ik ben ook niet heel erg tegen Mika, maar ja er is wel al het nodige geweest wat de uitzending best had mogen halen.
Er zijn er trouwens ook best veel in het geheel nog niet geweest he? Los van de enkelvoudige noteringen natuurlijk. Volgens mij heb ik er een paar in het geheel nog niet gezien. Dat zijn zeg maar de Schemers en Rammsteins van deze countdown, 100% score.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij moet ie nog maar 1x dus dat valt toch allemaal best mee. Die Cutting Crew-cover en dat nummer waarin ie niet meer over een Watering Hole zingt zijn al geweest
Wie denk je bij deze groep te mogen noemen dan?quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er zijn er trouwens ook best veel in het geheel nog niet geweest he? Los van de enkelvoudige noteringen natuurlijk. Volgens mij heb ik er een paar in het geheel nog niet gezien. Dat zijn zeg maar de Schemers en Rammsteins van deze countdown, 100% score.
Nou ja, bijvoorbeeld een dame die nog niet zolang geleden die soundtrackdollars bij de pinautomaat op de heuvel kwam innen. En die ene grungeband die aan de ketting ligt en daardoor nooit genoemd wordt tussen al die andere heb ik volgens mij nog niet gezien (maar daar twijfel ik over). En die band die vernoemd is naar de platenmaatschappij van Herman Heinsbroek heb ik volgens mij nog niet gezien. En ik twijfel ook over een zeker bandje uit Sheffield. En een zeker meidengroepje dat liedjes naakt inzong. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar mogelijk kloppen ze niet allemaal?quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie denk je bij deze groep te mogen noemen dan?
Eels moet in zijn geheel nog komen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie denk je bij deze groep te mogen noemen dan?
Mika heeft een carrière als TV-persoonlijkheid in Italië opgebouwd, volgens mij bij The Voice (of zo’n talentenjacht).quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:08 schreef Tussle266 het volgende:
Mika blijkt uit Libanon te komen. Waarom presenteerde hij dan dat ESF in Italië? En daarnaast, volgens mij hebben we nog niet alle Mika's gehad, maar wel al heel veel goede platen.
Altrock met 3 nummertjes in de lijst. En oke, Kate, The Cure en Nirvana. Op zich logische namen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:58 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Nou ja, bijvoorbeeld een dame die nog niet zolang geleden die soundtrackdollars bij de pinautomaat op de heuvel kwam innen. En die ene grungeband die aan de ketting ligt en daardoor nooit genoemd wordt tussen al die andere heb ik volgens mij nog niet gezien (maar daar twijfel ik over). En die band die vernoemd is naar de platenmaatschappij van Herman Heinsbroek heb ik volgens mij nog niet gezien. En ik twijfel ook over een zeker bandje uit Sheffield. En een zeker meidengroepje dat liedjes naakt inzong. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar mogelijk kloppen ze niet allemaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |