Oh ja, de enige echte. Die andere is wel de beste in deze context en mogelijk ook de beste zonder teveel gehoord bias, dus wel prima zo dan.quote:Op maandag 7 juli 2025 18:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er zijn er nog 2 te gaan, ook de leukste variant van het lollige liedje moeten we nog uitzwaaien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.59 favorieten over.
Nummers (1825-1801) die ik hoger zou plaatsen:
1824 Goldband – Noodgeval: Het is een noodgeval, alle alarmen gaan af: Mex pleurt ineens een blokje met een hele berg epische nummers neer ergens in de 1800-range. Was ik net zo tevreden over het vorige blokje, krijgen we er nu weer een aantal die zeker bij de bovenste 500 horen, misschien nog wel hoger. Noodgeval krijgt zélf geen uitzwaai-alarm, maar mag best een stukje uit de brand worden geholpen. Onze cokesnuivende vrienden, die echt een enorme chaos op Lowlands veroorzaakten vorig jaar, hebben met deze plaat toch echt wel goud in handen, een van de beste Nederlandstalige nummers uit de vaderlandse popgeschiedenis.
1823 Darude – Sandstorm: De meme is inderdaad wel matig, maar het liedje zelf is verre van een willekeurige notering en heeft beslist eeuwigheidswaarde. Soms wordt genialiteit bereikt door eenvoud, slechts vijf identieke noten maken dit tot een van de herkenbaarste EDM-platen aller tijden.
1820 Ram Jam - Black Betty: Een heel ander genre, maar opnieuw een plaat die niet heel gecompliceerd in elkaar zit, maar tóch een heel eigen unieke sound heeft.
1818 Eminem - Lose Yourself: Ze staan wel wat aan de lage kant allemaal, maar qua volgorde kan ik me tot op heden eigenlijk behoorlijk vinden in de Eminem-analyses. Ik hoop wel dat Stan nog een tijdje op zich mag laten wachten, want anders verlies ik mezelf en rijd ik met een auto van de brug. Nee geintje, dat zou ik nooit doen, dat laat ik liever aan Stan over.
1812 Leonard Cohen - You Want It Darker: Hineni, hineni. Een krachtige Bijbelse uitdrukking van iemand die voelde dat zijn einde nabij was. De verdere tekst spreekt ook vertwijfeling uit; is God er echt, ook voor hém, en voor al die anderen die al die tijd aan het bidden waren geweest? Een begrijpelijk en soms ook herkenbaar sentiment en een zeldzaam knap gezongen lied.
1806 Anouk - Nobody's Wife: En meteen door met dat andere uitzwaai-alarm. Deze doet me altijd denken aan de allereerste editie van Amstel Live, wat smaaktechnisch hier en daar wat dubieus was maar toch ook wel een mooi feestje. Die werd bij ons thuis regelmatig afgespeeld vanaf de videoband. Ja, mijn ouders liepen een beetje achter. Anouk haar eerste grote hit is altijd een van de allergrootste klappers van eigen bodem geweest, en eerlijk gezegd is ze daar nooit meer echt in de buurt gekomen. Al ontdekte ik door dit lijstje een maand of twee geleden ineens Places To Go en die was ook wel heel fijn, dus misschien heeft ze nog wel meer onontdekte pareltjes.
1804 Rammstein - Du hast: Zeven stuks in een enkel blokje van 25 die ik hoger zou zetten, en dat in deze regionen. Oef. Dat de verzamelde werken van Rammstein ook wel een stukje sterker gewaardeerd mogen worden is een mening die ik al wel vaker geuit heb, maar goed, het genre moet je dan ook maar net liggen natuurlijk.
Nummers (1825-1801) die ik lager zou plaatsen:
1817 The Kinks – Dandy: Kort en krachtig en best luisterbaar, maar niet speciaal genoeg dat-ie hier zo hoog zou eindigen. Wat is er toch een hoop mooie muziek hè.
1808 Jeff Buckley - Lover, you should have come over: Dit is nu echt zo'n onvervalste kabbelaar. Meer dan prima voor op de achtergrond, maar ook wel een beetje aan de langdradige kant met een net wat te trage opbouw om door te stoten tot de hoogste regionen wat mij betreft.
1805 Taylor Swift & The National - Coney Island: Ik heb al een paar keer een lofzang geschreven op Taylor Swift, je zou me haast een Swiftie gaan noemen. Om maar even wat tegengas te geven zet ik er dit keer eentje van haar in het rechterlijstje, en dan nog wel een samenwerking met een artiest die nog twee uitzwaai-alarmen tegoed heeft. Een van de mindere van beide artiesten.
Echt? Ik vind de vergelijking met Het Goede Doel en Doe Maar echt meer dan prima. Eigenlijk is het gewoon precies dat, maar dan in een modern jasje.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:36 schreef Eightyone het volgende:
Noodgeval is vaak vergeleken met diverse Nederpop-klassiekers uit de jaren 80.
Voor mezelf steekt het nogal bleekjes af bij Het Goede Doel, Doe Maar, enzovoort. De muziek prikkelt me niet, de vocalen overtuigen niet. Op dat vlak zit het maar een paar treetjes boven de Bankzitters.
Ja, vergeleken met veel andere hedendaagse hitparadepop lijkt het nog wel wat.
Het doet me weinig meer dan het bestuderen van groeiend gras, als het ergens gedraaid wordt.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Echt? Ik vind de vergelijking met Het Goede Doel en Doe Maar echt meer dan prima. Eigenlijk is het gewoon precies dat, maar dan in een modern jasje.
SPOILER: 1797-1776Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Over 2 blokjes komt die kerstplaat uit de zomer!quote:Op woensdag 9 juli 2025 17:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat The Power of Love als kerstplaat wordt gezien, heeft toch vooral met de videoclip en de tijd van release te maken.
Hoezee.quote:Op woensdag 9 juli 2025 21:46 schreef DecoAoreste het volgende:
1 versie per nummer, alsjeblieft. Het is al erg genoeg dat we zoveel covers horen.
Afgelopen week 2 niet keuzelijst representanten uit de bovenste helft (voor zover ik me kan herinneren, in ieder geval heel dicht in de buurt anders) van deze niche lijst erdoorheen gejaagd op 2.quote:
Dat is nogal een love/hate volgens mij jaquote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:36 schreef MielMonteur het volgende:
Two Princes kan ik zo niet hebben. Mag van mij in de bottom 100
SPOILER: 1772-1751Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |