abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 4 juli 2025 @ 19:48:49 #226
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218122078
1900 Timi Yuro - Hurt

Hurt is een titel die liefst 4x langskomt en alleen Christina heeft het origineel. Die van Cash, die nog wel even op zich laat wachten, is natuurlijk een Nine Inch Nails-cover en Bobby Vinton en Timi Yuro lieten zich inspireren door Roy Hamilton. Maar Yuro heeft denk ik wel de bekendste versie van het lied. Ook wel een mooi, uniek stemgeluid van de zangeres, die het een heel interessant nummer maakt. In 1999 en van 2001 tot 2008 in de Top 2000, met plek 1077 als beste resultaat in 2003.

1899 Spandau Ballet - Only When You Leave

Lekker dansbaar nummertje van de Britten van Spandau Ballet. Een beetje in dezelfde stijl als Gold, wat natuurlijk al eerder een zeer succesvol nummertje was voor de groep. Maar ook dit werd een grote hit. Ik vind het niet gek, dit klinkt lekker vlot, hitgevoelig en met leuke licks erin. Eigenlijk is alles prima aan deze song, die Top 2000-technisch eigenlijk verrassend matig scoort. Alleen in 2000-2002 stond dit erin, met 1760 in 2001 als beste resultaat.

1898 Taylor Swift - Cowboy like Me

Ja, dit. Indertijd was mijn vraag: Waarom geen Cardigan? Waarom geen Willow? Waarom geen Exile? Die eerste 2 zijn rechtgezet, Exile blijft missen. Zonde, dat is de beste van Taylor. Maar ach, dit is echt een prima nummer op Evermore met Marcus Mumford, Bon Iver en Aaron Dessner als muzikanten in deze alternatieve folkplaat. Ja, dat Taylor ook zoiets kon uitbrengen was toen voor velen wel een verrassing. Ik ben nog altijd niet verbaasd, Taylor is een fenomeen. En Folklore/Evermore is echt een geweldig tweeluik. In 2021 binnen op 1965, om in 2022 niet terug te keren. Maar de Taylor-hype was in 2023 en 2024 permanent voor een plek net onder de 1000: 2024 op plek 1027.

SPOILER: 1897-1876
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 4 juli 2025 @ 22:18:04 #227
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218124273
Weinig aan te merken hier. Rod is inderdaad 80, dan duurt het even een half uurtje voor je flexibel bent. Baby Jane had ik wel hoger gezet. Mijn eerste liefde heette Jane. Recentelijk googelde ik haar, ze heeft de zaken goed voor elkaar maar is niet getrouwd. Dus dat heb ik mooi verkeerd aangepakt destijds. Hoe dan ook. Die zou ik wel hoger zetten. Heb er ook wel eens op gestemd, ik meen voor de 80's lijst.

Sidestep 1: Wat denken jullie over Oasis-hype, ik denk iets meer dan bij de aankondiging. En Als Liam Noel straks op Knebworth op het podium KO slaat verwacht ik een nummer 1.

Sidestep 2: Die nieuwe van Lewis Caplidl is zo slecht, dat ik alles wat ik ooit gejengel heb genoemd een excuustweet ga sturen. Dus die zal de lijst wel halen zeker?
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_218126417
Inderdaad weinig aan te merken op dit lijstje, alleen the Band zou ik hoger zetten, dat is één van de weinige nummers die wat mij betreft wel ongeveer op de juiste plek staat in de officiele lijst
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218126785
Oei hier vind ik wel wat grote persoonlijke favorieten. Hurt toch één van mijn favoriete tearjerkers. Nights On Broadway is hier top 100 en ook Ennio, Foster The People en The Band zouden bij mij veel hoger staan
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  Redactie Sport zaterdag 5 juli 2025 @ 18:34:11 #230
pi_218132013
We gooien er weer wat kleppers tegenaan. In deze regio toch wel serieus puike muziek.

1875 Diana Ross & The Supremes - You Can't Hurry Love

Holland-Dozier-Holland klassieker van de Supremes die wellicht nog bekender is geworden door Phil Collins. Bij Phil is het al een vrolijk geheel, maar de toonsoort bij de dames is nog net iets warmer. Zodoende is dit gewoon genieten, al stond het slechts 2x in de Top 2000: 1999 op 1234 en een jaar later op 1874.

1874 Bonnie St. Claire - I Wont Stand Between Them

Krachtige powerballad van Bonnie St. Claire, geschreven door Peter Koelewijn. Die schreef het lied al eerder voor Bonnie, maar ze kozen ervoor dit in eerste instantie niet uit te brengen, wat mij betreft een miskleun. Peter Tetteroo mocht het dus eerst zingen, maar die versie werd slechts een B-kantje en dus kreeg Bonnie alsnog de kans. Maar goed ook, ik denk dat dit nummer beter bij haar stem past. We kunnen van alles schrijven over Bonnie ná dit nummer, maar laten we dat even vergeten bij dit fraaie barokpopliedje met haar lekker schelle stem en een fantastische solo in de reprise aan het eind. 1x raak is soms goed genoeg. In de eerste 10 jaar stond het lied aan de lijst, met plek 953 in 2001. In 2010 was er ook de Top 2000-reprise met plek 1763, maar daarna was het op.

1873 Hans de Booij - Een vrouw zoals jij

Die andere van Hans de Booij, en ik vind deze een stuk fijner dan Annabel. Dezelfde stijl, maar Annabel is me wat tegen gaan staan. Dit niet, ik vind de tekst degelijk, Hans brengt hem wel op een manier dat je twijfelt of hij het meent, maar dat is ook wel deel van de charme. In 1999, 2008 en 2010 stond het in de lijst, maar de langste onafgebroken periode was van 2001 tot 2006, met 1086 in 2001 als hoogste notering.

SPOILER: 1872-1851
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218132294
Angie hier al noemen is alsof je PSV buiten de Top 3 van beste betaaldvoetbalclubs in Brabant zet. Nou ja, dat is misschien nog makkelijker te verdedigen.

Voor de rest heb ik overigens niet het idee dat hier groot onrecht wordt aangedaan. Een paar dingetjes zou ik eerder in het derde dan vierde kwart zetten, en misschien hoort Neet Oet Lottum daar ook wel bij, want dat zit gewoon prima in elkaar.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 18:59:05 #232
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218132299
Hier zitten een paar hele fijne 80s platen tussen waar n00bie wel blij van wordt (of eigenlijk gewoon alle 80s platen hier, en dan reken ik mijn broertjes mee, omdat dat hier pas in '86 een hit werd)
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  zaterdag 5 juli 2025 @ 19:09:06 #233
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218132400
Tijs is inderdaad de radioversie. Die van de lamborghini testpop uit Stretford was ik eigenlijk wel vergeten. Ik vind het jammer dat alleen dat spidermanclipje (die jij meubels verhuizen noemt) op dit moment de lijst bevolkt. Op de keuzelijst staan echt veel goede. Maar we kunnen sowieso een hele reeks 90's bands noemen waar dat voor geldt. Misschien leuk als we bij de nummer 1 zijn geweest, want in het huidige tempo hebben we dan niet 1, maar 3 maanden over.
  Redactie Sport zaterdag 5 juli 2025 @ 19:28:33 #234
pi_218132636
Ben ik gewoon niet zo kieskeurig dat ik van alle 25 eigenlijk al wel vrolijk word?
  zondag 6 juli 2025 @ 11:23:00 #235
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218137574
Poison Arrow is wel een beter nummer dan het in mijn herinnering was. Martin Fry was ik mijn beleving altijd een fop Tony Hadley. Dat slaat natuurlijk nergens op, maar ik was er niet bewust bij. Maar deze is eigenlijk best prima.
pi_218137768
Word van een aantal hier wel zo vrolijk dat ze bij mij 1000+ plekken bonus hadden gehad. Ik noem een Bonnie St. Claire, een Don & Phil, een Tiesto, een Prince en een Hall & Oates
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  zondag 6 juli 2025 @ 11:54:34 #237
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218137818
Die van Joe Jackson moet ik gevoelsmatig ongeveer 438530830 keer hebben gehoord in m'n leven bij het bezoeken van supermarkten. Maar als ik na ga zoeken of het ooit in hitlijsten heeft gestaan, blijft het stil.

Opvallend.

Niks mis met het 'acapellageneuzel' verder (behoorlijk vaak gedraaid zelfs).
  Redactie Sport zondag 6 juli 2025 @ 15:42:06 #238
pi_218139957
We gaan op het moment faster than a cannonball, zullen we maar zeggen.

1850 Paul Simon - Still Crazy After All These Years

Een rustiger lied van Paul Simon, waarvan wordt gedacht dat het mogelijk over Art Garfunkel gaat. Het lied heeft een beetje een jazzvibe en met al die instrumenten zitten er wel mooie passages in. Mooi saai, ja, dat is ook gewoon mooi. Van 2005 tot en met 2020 stond het lied in de Top 2000, waarbij plek 947 in 2010 de hoogste notering was.

1849 Queen - Hammer to Fall

Lekker stadionrocken met Queen, echt zo'n hardrocknummer om lekker een stadion mee te krijgen. Een beetje op z'n AC/DC's, met een lekkere riff, niet te moeilijk maar wel spectaculair. Gelukkig in dit geval wel met uitstekende zang. Sinds 2018 staat het lied in de lijst, toen kwam het binnen op 474. Een jaar later stond het lied nog hoger op 443, maar daarna kwam er een kleine daling. Inmiddels staat Hammer to Fall op plek 605.

1848 The Police - Every Little Thing She Does Is Magic

Andermaal de plaatselijke politie, ditmaal met een lekker pianobadje, met dank aan Jean Roussel. Dat maakt het nummer wel effe wat anders dan de meeste andere Police-nummers, al blijft in de rest van de muziek die typische sound van de band wel aanwezig. Ik vind deze op zich wel echt lekker, maar punt blijft wel dat het niet mijn favoriete band is, en dan is dit gewoon prima voor deze grote hit. Stond ook altijd in de Top 2000 en vooral vaak rond zaagmans te vinden, sinds 2015 al tussen 750 en 1000. In 1999 stond het lied op 540, toen kwam het lied nog wel bij de beste 750, maar hoger dan 540 kwam het nooit.

SPOILER: 1847-1826
pi_218140173
Tja, als je Give up your guns boven Every little thing she does is magic zet, is ie nog steeds zwaar overgewaardeerd ;)
  zondag 6 juli 2025 @ 16:03:39 #240
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218140279
Ik zal niet meer spreken over hoger staan bij mij vanaf hier, want wat nog komt is sowieso niet heel slecht meer. Buoys, RW, Klaplong & Friends en Romantics zijn stuk voor stuk wel liederen waar ik plezier aan beleef. Advertising Space heb ik dit jaar nog gestemd in de 1003 die een 998 was. Zonder succes, dus zelf maar opgezet. Elvis stierf.
  zondag 6 juli 2025 @ 23:09:38 #241
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218145698
Nummers (1900-1826) die ik hoger zou plaatsen:

1898 Taylor Swift - Cowboy like Me: Wat een heerlijk gezongen melancholisch plaatje. Een beetje de klassieke country-invloeden die ze vaak heeft (logisch met het woord 'cowboy' in de titel), maar ook wel heel eigentijds, en tóch hoor ik er ook invloeden van Kate Bush in als ik goed luister. Veelzijdig.
1894 Pat Benatar - Love Is A Battlefield: De muzikale omlijsting ademt een heerlijk jaren '80-sfeertje, en de uithalen zijn lekker maar ook weer niet totaal over de top. Een uitstekende plaat die haar plekje in de canon van de muziekgeschiedenis dubbel en dwars verdiend heeft. Hoewel geen absolute topper (en ook geen uitzwaai-alarm), zie ik mezelf hier nog wel op stemmen als-ie een keer écht op het randje belandt.
1886 Nothing but Thieves – Amsterdam: Inmiddels is deze in de meeste muzieklijsten wel aardig voorbijgestreefd, maar voor mij blijft dit wel dé grote hit van NBT. Niet dat ik zo'n fan ben van de stad Amsterdam, maar dit is gewoon een heerlijk rammende rockplaat, waarmee ze hun status als ultiem voorprogramma van Muse (zo immers kende ik ze vooral in de begintijd) wisten te vergaren.
1872 Tiësto - Adagio for Strings: Ah ja, dat werk voor de OS van 2004, die cd heb ik nog wel ergens liggen. Parade of the Athletes heette die geloof ik. Het was wel opmerkelijk hoeveel weerstand er toen nog was tegen trance bij het gepeupel, dat hele genre werd toen wel echt als een matige gimmick voor de onbezonnen jeugd beschouwd. Althans, zo heb ik het beleefd als jonge tranceliefhebber destijds. Nana Mouskouri, dát was pas echte muziek. Nou, ik had én heb persoonlijk toch liever Tiësto.
1868 The Everly Brothers - All I Have to Do Is Dream: Dit is nu écht een heel fijn oud muziekje. Zo zie je maar weer dat oud zeker niet altijd oubollig hoeft te zijn. Het 'dream, dream, dream' klinkt ook oprecht... ja, dromerig.

Nummers (1900-1826) die ik lager zou plaatsen:

1896 Elvis Presley - Guitar Man: Ik vrees dat als ik klaar ben met deze update, dat het dan al voorbij Elvis. Mex, wat doe je me weer aan. Nou ja, ik doe het zelf, en dat Tourpooltje doe ik natuurlijk ook zelf. En in beide dingen heb ik gelukkig wel veel lol. In dit nummer trouwens iets minder, ik vind hem een beetje afgeraffeld klinken; Elvis heeft beslist veel beter.
1895 Raymond van het Groenewoud - J'veux de l'amour: Er zijn van die nummers die je altijd bij blijven. Soms omdat ze heel goed zijn, soms omdat ze echt vreselijk zijn. Deze valt voor mij in die laatste categorie. Geen idee wat nu exact de lol is van dit overdreven pathetische geblèr, maar als ik toch per se vage Belgische zooi moet horen, dan nog liever Ivan Heylen, want de boerendochter heeft tenminste nog een catchy refrein. Met afstand de slechtste van dit blokje.
1888 Foster the People - Pumped Up Kicks: Zo jammer dat Houdini nooit de lijst heeft gehaald, want die vind ik wél heel erg mooi. Deze echter vind ik lijzig gezongen en daardoor wordt het refrein een beetje dreinend, en bovendien heeft het fluitje iets irritants. Jammer, want het bezongen thema is wel interessant en de tekst zit goed in elkaar.
1867 Kajagoogoo - Too Shy: Die synthpopsound vind ik meestal wel mooi, maar hier klinkt het gepingel wat minder, een beetje blikkerig. Zowel de bandnaam als de lyrics bevatten ook wel net iets te veel willekeurige lettergrepen. Op dat soort details moet je soms muggenziften als je in deze hogere regionen aanbelandt, want er staat echt wel verdraaid veel kwaliteitsspul tussen.
1860 Neet oét Lottum - Hald mich 's vas: Met hooivorken zal ik niet aan komen zetten, en ik kan dit zeker een stuk beter hebben dan veel andere Limburgse dialectmuziek uit de Top 2000, maar echt voor mijn plezier zal ik het ook weer niet aanzetten.
1840 The Rolling Stones - Tell Me: Driemaal de Stones bij deze 75 nummers, maar slechts eentje die ik hier noem. Valt mee, toch? Angie is wel een van hun betere grote hits en die derde kende ik niet zo goed, maar heeft nog wel een aardige psychedelische vibe. Dit is echter weer van die typische stoffige boomerrock waar ik ze helaas toch een beetje mee associeer.
1839 Robbie Williams - Advertising Space: De tekst is nog wel aardig, maar de ietwat trage, slepende zang vind ik niet bijzonder mooi hier. Robbie belandt sowieso vaak in dit lijstje, zoals gezegd, we zullen nooit de allerbeste vriendjes worden.
1837 Joost Nuissl - Ik ben blij dat ik je niet vergeten ben: Weet je zeker dat het origineel niet van Guus Meeuw is? Zelf vergeet ik de hele tijd het bestaan van Joost Nuissl, maar ongeacht de versie is het wel wat teveel hoempapa naar mijn smaak.
1829 Jonathan Richman & The Modern Lovers - Egyptian Reggae: Dit is best aardig, maar inderdaad ook wel lichtjes overbodig, zeker zo hoog.
  zondag 6 juli 2025 @ 23:14:01 #242
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218145721
Kleine toevoeging: we zijn nu wel echt in de regionen dat ook de platen die ik niet per se hoger hoef te hebben nog steeds vaak echt wel heel lekker zijn. Give Up Your Guns, Talking In Your Sleep, Voila, Ring My Bell en Break My Stride zijn 5 voorbeelden van nummers die hier prima staan ergens in de 1800-zoveel, maar die ik ook zomaar af en toe zelf zou kunnen opzetten. Het is eigenlijk wel voor het eerst dat ik dat kan zeggen.

Als ze 1000 plekken geleden waren geweest, had ik ze zeker in het 'hoger'-lijstje gezet iig.
  maandag 7 juli 2025 @ 04:59:20 #243
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218146080
quote:
Het was wel opmerkelijk hoeveel weerstand er toen nog was tegen trance bij het gepeupel, dat hele genre werd toen wel echt als een matige gimmick voor de onbezonnen jeugd beschouwd. Althans, zo heb ik het beleefd als jonge tranceliefhebber destijds.
Ligt er een beetje aan waar je jezelf qua dance destijds bevond, op de schaal van commercieel tot underground. Het was meer dat dan je leeftijd.

Tiësto vond ik in de vroege 00's wisselend. Sommige van z'n nummers draaide ik wel, en een paar zelfs veel, maar Adagio for strings zat er niet bij.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eightyone op 07-07-2025 13:39:21 ]
pi_218147063
Ik heb nog steeds een weerstand tegen trance. Behoor ik nu ook tot het gepeupel?
  maandag 7 juli 2025 @ 10:31:34 #245
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218147371
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2025 09:53 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Ik heb nog steeds een weerstand tegen trance. Behoor ik nu ook tot het gepeupel?
Ik heb het in de loop der jaren gekrégen, op sommige nummers na.
  maandag 7 juli 2025 @ 10:46:03 #246
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218147487
quote:
Er was in die jaren echt een overkill aan trancetroep. Nu dat wat minder is en je gaat filteren, dan kan je er wel een stuk of 20 uithalen die heel goed zijn. Maar om Noano te parafraseren: 'dat is denk ik de generatiekloof'.
  maandag 7 juli 2025 @ 11:06:42 #247
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218147637
quote:
:@

Zo bedoelde ik het ook weer niet
  Redactie Sport maandag 7 juli 2025 @ 17:27:12 #248
pi_218150995
We gooien vandaag een aantal klassiekers op het rooster.

1825 Simply Red - Fairground

Een stukje hollandse glorie, met dank aan The Goodmen. Deze jongens hebben het nummer Give It Up gemaakt, wat de basis vormt van dit Fairground. En laten we eerlijk zijn, die basis is essentieel voor het leukste nummer van de groep. Oke, de zanglijntjes in het refrein zijn ook wel aardig, maar zonder The Goodmen had Simply Red mijn Top 2000 niet gered. Sinds 2006 staat het lied in de lijst. In 2012 stond het lied op plek 980 en inmiddels zien we het nummer terug op plek 1979. Nog maar net in de lijst dus.

1824 Goldband - Noodgeval

Goldband was al een jaartje bezig, of misschien wel twee, maar in 2021 was daar een single die het aardig deed op 3fm: Noodgeval. Het lied haalde de derde plaats in de Song van het Jaar. Dat zijn natuurlijk prima prestaties, maar verder werd het eigenlijk helemaal geen hit. Maar in de zomer van 2022 werd het nummer ineens opgepikt door andere radiostations. En op Lowlands scoorde de groep ook behoorlijk. Daarna ging het hard. De plaat werd een hitje en een festivalanthem, er kwam een carnavalskraker genaamd Broodje Bal en het lied stond op 55 in 2022. Veel te hoog natuurlijk, maar het is wel gewoon een vermakelijke song. Goldband zijn niet de beste performers, maar wel aardige liedjesschrijvers en dat wordt beloond met een plek onderin de Top 2000 door mij. En met nog altijd plek 184 in 2024 in de echte lijst.

1823 Darude - Sandstorm

Wie is dit? Ken ik dit lied? Vragen die ik mezelf niet kan stellen, want dit stond op mijn allereerste gekregen CD'tje, in elkaar gemixt door fenomeen DJ José. Die haalde de Top 2000 (gelukkig) nooit, maar Sandstorm van Darude wel. Ik vind het best een willekeurige notering, waarom net deze niet al te grote hit met een geinige hook. Ja, en het is dus een meme, maar laten we ook niet overdrijven, zo leuk is die meme niet. Minder leuk dan het lied zelf, dat sinds 2018 een vaste waarde is met 1261 in 2021 als hoogste notering, die bijna werd verbroken in de afgelopen editie met plek 1270.

SPOILER: 1822-1801
  maandag 7 juli 2025 @ 18:26:09 #249
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218151781
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
wordt over het algemeen gezien als zijn beste. Ik ga daar niet in mee,
Ja, mooi. Staat de beste er wel in of niet, is nu de grote vraag? Er is er nog 1 over in deze countdown toch?

Voor wat betreft deze selectie, een beetje hetzelfde als het vorige blok. Stay, You Should Be Dancing, La Boheme, You Want It Darker kan ik allemaal zo nu en dan wel opzetten. Voor Ram Jam gold dat vroeger ook wel, maar nu ben ik een oude man en kan ik dat allemaal wat minder goed aan.
  Redactie Sport maandag 7 juli 2025 @ 18:31:11 #250
pi_218151834
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 18:26 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ja, mooi. Staat de beste er wel in of niet, is nu de grote vraag? Er is er nog 1 over in deze countdown toch?

Voor wat betreft deze selectie, een beetje hetzelfde als het vorige blok. Stay, You Should Be Dancing, La Boheme, You Want It Darker kan ik allemaal zo nu en dan wel opzetten. Voor Ram Jam gold dat vroeger ook wel, maar nu ben ik een oude man en kan ik dat allemaal wat minder goed aan.
Er zijn er nog 2 te gaan, ook de leukste variant van het lollige liedje moeten we nog uitzwaaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')