Waren het nog maar Perzen in Perzië idd.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welk feitenvrij gelul? Het gelul dat een landje met 9 miljoen inwoners en nul olie-inkomsten met ze speelt en elke keer weer laat zien waarom het niet verstandig is haar boos te maken?
Dat moet wel pijnlijk zijn om te zien, dat Arabieren gewoon echt niks voor elkaar krijgen. Perzen, ondanks hun beschaving en hoogopgeleide bevolking ook niet sinds een bepaalde religie het daar voor het zeggen heeft.
Bombardementen denk ik.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik haal eruit dat wapenfabrieken een doelwit zijn en dat wordt afgeraden om daar rond te blijven hangen.
quote:09:58
Israël heeft een evacuatiebevel afgegeven aan Iraniërs die in de omgeving van reactoren wonen.
AD = pure propaganda.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:10 schreef 2172619626795 het volgende:
Volgens mij begint het AD er een eigen leven over te leiden:
[ afbeelding ]
[..]
Dat valt allemaal wel mee vind ik. Dit is gewoon een slordige journalistieke fout volgens mij.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:16 schreef Homey het volgende:
[..]
AD = pure propaganda.
Bijzonder kwaliteitsarm. Niet lezen dus.
Je kan niet lezen, of je hebt de achterlijke economische theorieën van Trump overgenomen. Arabieren en Perzen leveren een product en verdienen daarmee geld. Israël krijgt miljarden zonder iets voor de landen terug te doen. Het VK bijvoorbeeld heeft de afgelopen dagen tientallen miljoenen uitgegeven aan drones uit de lucht schieten en ze krijgen er extra vluchtelingen voor terug. De VS doneert al decennia geld, wapens en tech en krijgt er 911 voor terug. Enz enz.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Israël krijgt honderden miljarden per jaar, zoals de olie-inkomsten van de Arabieren en Perzen? Bron?
Overigens, om dat product te verkopen hebben ze wel allemaal westerlingen nodig. Die kamelenherders in de Golf hadden zelf de kennis niet om het op te pompen. En voor je valt over die term, dat is letterlijk wat ze waren voor de olie.
Ik denk dat het voor iedereen beter is als jij terug naar school gaat, of dit soort suggestieve onzin voor jezelf houdt.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan niet lezen, of je hebt de achterlijke economische theorieën van Trump overgenomen. Arabieren en Perzen leveren een product en verdienen daarmee geld. Israël krijgt miljarden zonder iets voor de landen terug te doen. Het VK bijvoorbeeld heeft de afgelopen dagen tientallen miljoenen uitgegeven aan drones uit de lucht schieten en ze krijgen er extra vluchtelingen voor terug. De VS doneert al decennia geld, wapens en tech en krijgt er 911 voor terug. Enz enz.
Klopt, en met grote militaire steun van notabene Israel, toentertijd.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:27 schreef Hoppahop het volgende:
Waren het trouwens niet die linksevrijheidsstrijders die de prowesterse Sjah afzetten en Iran vervolgens in een dictatuur storten en vervolgens een 8 jarige oorlog met Irak?
Nee.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:27 schreef Hoppahop het volgende:
Waren het trouwens niet die linksevrijheidsstrijders die de prowesterse Sjah afzetten en Iran vervolgens in een dictatuur storten en vervolgens een 8 jarige oorlog met Irak?
De Perzen in Iran zullen feest vieren wanneer het regime weg is en de vrouwen kunnen hun hoofddoekjes af doen zonder bang te zijn voor vervolging of verdwijning.
En dat product dat ze "leveren" (lees door Westerlingen uit de grond laten pompen) wat hebben ze daarmee bereikt?quote:Op zondag 15 juni 2025 10:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan niet lezen, of je hebt de achterlijke economische theorieën van Trump overgenomen. Arabieren en Perzen leveren een product en verdienen daarmee geld. Israël krijgt miljarden zonder iets voor de landen terug te doen. Het VK bijvoorbeeld heeft de afgelopen dagen tientallen miljoenen uitgegeven aan drones uit de lucht schieten en ze krijgen er extra vluchtelingen voor terug. De VS doneert al decennia geld, wapens en tech en krijgt er 911 voor terug. Enz enz.
Weet je dat dit soort Posts echt ontzettend vermoeiend zijn keer op keer om te lezen?quote:Op zondag 15 juni 2025 10:35 schreef Cruzinats het volgende:
De steun vanuit links voor Palestina is begonnen met de PLO, linkse seculiere vrijheidsstrijders.
Israël daarentegen dacht dat de hardline islamisten zich minder druk zouden maken om een idealistische strijd en de focus zouden leggen op het belijden van de religie. Zeer grote fout geweest van Israël toentertijd.
Het Hamas & Iran geknuffel van links vandaag de dag is dan wel weer echt tenekrommend. Links Europa zit compleet in de islamitische fuik lijkt het wel.
Onder andere ja.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:27 schreef Hoppahop het volgende:
De Perzen in Iran zullen feest vieren wanneer het regime weg is en de vrouwen kunnen hun hoofddoekjes af doen zonder bang te zijn voor vervolging of verdwijning.
Helemaal mee eens. Laten we de discussie over Gaza/Hamas in het andere topic houden.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weet je dat dit soort Posts echt ontzettend vermoeiend zijn keer op keer om te lezen?
Ik wil informatie en nieuws over dit conflict lezen en niet de link-rechts discussie die in talloze andere topics uit te vechten is.
Klopt, maar de Sjah zorgde ook voor vrouwenrechten, modernisering en industriële voortgang.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee.
En meneer de Sjah liet ook massaal mensen verdwijnen en martelen met openlijke steun van de VS. En maar afvragen waarom er haatgevoelens richting het westen zijn.
Jij denkt wel meer domme dingen. 0 argumenten, wel een grote bek.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:32 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor iedereen beter is als jij terug naar school gaat, of dit soort suggestieve onzin voor jezelf houdt.
Ik neem aan dat je mij bedoeld, maar dat heb ik dus nooit gezegd. Geen enkel land is op zichzelf ergens gekomen op deze wereld. Ik heb wel meer respect voor wederkerige vrije handel dan je handje omhoog houden als je de buren weer eens teveel hebt geterroriseerd.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:46 schreef theunderdog het volgende:
Interessante wending in dit topic.
Er is nu dus discussie tussen twee mensen, waarvan de een denkt dat er iets aan de bomen in Arabische landen/Iran groeit waardoor ze helemaal op zichzelf bepaalde ontwikkelingen hebben kunnen realiseren en de ander denkt dat dit gaande is in Israël.
Het vermythiseren van volkeren. Anno 2025. Er waren occulte nazi's die zouden zeggen: nounou, dat is wat overdreven misschien.
Er zullen vast een heleboel Iraniërs zijn die dit graag willen maar dat is wel de minderheid. Het is en blijft een Islamistisch land met een overwegend aartsconservatieve bevolking.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:27 schreef Hoppahop het volgende:
Onzin, de meerderheid van de Iraniërs staat niet achter de islamitische dictatuur. Hier de bron: https://www.uu.nl/en/news(...)-an-islamic-republicquote:Op zondag 15 juni 2025 11:13 schreef mackinac het volgende:
[..]
Er zullen vast een heleboel Iraniërs zijn die dit graag willen maar dat is wel de minderheid. Het is en blijft een Islamistisch land met een overwegend aartsconservatieve bevolking.
Handje ophouden is daarentegen weer minder schaamteloos dan het geven van een vliegtuig als omkoping.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je mij bedoeld, maar dat heb ik dus nooit gezegd. Geen enkel land is op zichzelf ergens gekomen op deze wereld. Ik heb wel meer respect voor wederkerige vrije handel dan je handje omhoog houden als je de buren weer eens teveel hebt geterroriseerd.
Dit topic gaat over Iran. Het land waar Nederland 16% van de olieverdiensten mocht opstrijken nadat westerse inlichtingendiensten daar de democratie omver hadden geworpen, om een koning aan de macht te krijgen die op grote schaal mensen ging martelen en vermoorden. De reden waarom ze de democratie de nek omdraaiden? Iran wilde zelf de olie gaan oppompen.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat product dat ze "leveren" (lees door Westerlingen uit de grond laten pompen) wat hebben ze daarmee bereikt?
Nada, noppes, niente. Staten met de slechtste track record op het gebied van mensenrechten en vrijheid van meningsuiting, daar waar in Israël gewoon een Gay Pride wordt georganiseerd.
Daarbovenop, kunnen ze geeneens hun "eer" redden (het belangrijkste in het MO) want met al dat geld van ze worden ze door de ring gemept ware het Mike Tyson tegenover Gordon.
Hier is wel heel veel hersengymnastiek voor nodig.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:49 schreef Richestorags het volgende:
@:Vliegbaard zie hier een voorbeeld van de bevooroordeelde anti-Israël MSM:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |