Nou ja dit is al 2500 jaar een beproefde strategiequote:Op zondag 15 juni 2025 09:20 schreef Homey het volgende:
[..]
Trump is superslim, speelt 4D chess. Jij snapt het.
Dat beeld krijgen we er wel in geramd van onze ‘neutrale kwaliteitspers’. De hele islamitische gemeenschap tegen dat boze Israël.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar nee, het frame van alle moslimlanden tegen Israel moet natuurijk stand houden, anders vamt het sprookje uit elkaar.
Het is ook het propaganda praatje van de pro-Israel kliek. In dat opzicht komt het hoefijzer model weer om de hoek kijken.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:21 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat beeld krijgen we er wel in geramd van onze ‘neutrale kwaliteitspers’. De hele islamitische gemeenschap tegen dat boze Israël.
Met dat beeld gingen die linkse hippies naar Egypte. En dan er erachter komen dat Egypte heel anders in de wedstrijd zit.
Niet echt, omdat we alleen maar Hamas propaganda opgediend krijgen in de NRC, nu.nl en NOS journaal. Voor andere berichtgeving moet je zelf actief zoeken op internet, maar hoeveel Nederlanders doen dat nou? Een minderheid. Op GeenStijl krijg je een ander geluid, enige blog met enigszins een bereik.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is ook het propaganda praatje van de pro-Israel kliek. In dat opzicht komt het hoefijzer model weer om de hoek kijken.
Moslim landen verdienen die miljarden met de export van een product, waar Israël nog bestaat bij de gratie van honderden miljarden krijgen. Wel bij de feiten blijven.quote:Op zondag 15 juni 2025 08:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De cope zal lastig voor je zijn. Israël laat alle moslimlanden, die jaarlijks honderden miljarden aan oliegeld krijgen en in totaal met ruim dertig keer zoveel zijn, zien wat je krijgt met een kleine eeuw aan beschaving en goed bestuur.
Israël rent gewoon rondjes om Iran heen man
Journalistiek is inderdaad hard onderuit gegaan de laatste jaren.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:30 schreef Homey het volgende:
[..]
Niet echt, omdat we alleen maar Hamas propaganda opgediend krijgen in de NRC, nu.nl en NOS journaal. Voor andere berichtgeving moet je zelf actief zoeken op internet, maar hoeveel Nederlanders doen dat nou? Een minderheid. Op GeenStijl krijg je een ander geluid, enige blog met enigszins een bereik.
Kan me serieus niet herinneren dat onze pers zo propagandistisch bezig zijn als nu.
Puur mijn persoonlijke mening; de enige beroepsgroep waar ik echt geen respect meer voor heb is het wel de journalistiek, alhoewel ik ergens wel begrijp dat de banen in die sector niet voor oprapen liggen en dat zo’n redacteur, hoe eenzijdig zijn artikelen ook zijn, ook gewoon maar zijn of haar hypotheek moet betalen.
Plus een intelligente bevolking. Daar staan de omringende moslim landen weer niet echt om bekend.quote:Op zondag 15 juni 2025 08:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De cope zal lastig voor je zijn. Israël laat alle moslimlanden, die jaarlijks honderden miljarden aan oliegeld krijgen en in totaal met ruim dertig keer zoveel zijn, zien wat je krijgt met een kleine eeuw aan beschaving en goed bestuur.
Israël rent gewoon rondjes om Iran heen man
Wanneer hebben we dit eerder gehoord…quote:
Ik haal eruit dat wapenfabrieken een doelwit zijn en dat wordt afgeraden om daar rond te blijven hangen.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Wanneer hebben we dit eerder gehoord…
Staat toch echt wel wat groots te gebeuren nu, ben ik bang.
Gezien de inslagen lijkt me dat mee te vallen ondanks dat de laatste update al over 10 doden spreekt.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:15 schreef Momo het volgende:
Toch 6 doden in Israël dus door raketten gisterenavond en vannacht
Zo ironisch een artikel over propaganda op de Nederlandse linkse propaganda site...quote:Op zondag 15 juni 2025 08:09 schreef Homey het volgende:
https://www.nu.nl/tech/63(...)ne-advertenties.html
Hamas propaganda daarentegen wordt gewoon klakkeloos gepubliceerd op nu.nl
Geen keuring, zonder schaamte.
Dat laatste is interessant. Het klopt dat de jeugd minder het NOS journaal kijkt. Abonnees op de NRC is dalende.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:36 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Journalistiek is inderdaad hard onderuit gegaan de laatste jaren.
Het begon met clickbait artikelen van andere sites waardoor de echte nieuws sites kijkers verloor tenzij ze ook clickbait artikelen gingen maken.
En nu halen de jeugd en steeds meer andere mensen hun nieuws van TikTok, X, en andere social media zonder enige vorm van controle of fact checking.
De bekende (Palestijnse) omkering van zaken.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:43 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Zo ironisch een artikel over propaganda op de Nederlandse linkse propaganda site...
Beetje open deur van IDF, het was op zich al wel duidelijk dat de wapen- en nucleaire industrie hoofddoelen zijn.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik haal eruit dat wapenfabrieken een doelwit zijn en dat wordt afgeraden om daar rond te blijven hangen.
Neee! Dat meen je!quote:Op zondag 15 juni 2025 09:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik haal eruit dat wapenfabrieken een doelwit zijn en dat wordt afgeraden om daar rond te blijven hangen.
Zeven mensen nog vermist, gesproken van veel puin, wat reddingswerken bemoeilijkt. Gaat nog helaas wat op lopen.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:41 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Gezien de inslagen lijkt me dat mee te vallen ondanks dat de laatste update al over 10 doden spreekt.
quote:Op zondag 15 juni 2025 02:34 schreef skysherrif het volgende:
Geeft precies goed aan waarom Rusland en Iran bondgenoten zijn, ze schieten allebei het liefst op burgerdoelen voor terreur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Verschilletje in beschaving, moslims vieren juist feest bij veel burgerdoden.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dit is ook best een aparte draai geweest van Iran jegens Rusland. De Iraanse top zag Rusland in de jaren 80 en 90 toch ook echt als “the lesser Satan” iirc.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Geeft precies goed aan waarom Rusland en Iran bondgenoten zijn
Welk feitenvrij gelul? Het gelul dat een landje met 9 miljoen inwoners en nul olie-inkomsten met ze speelt en elke keer weer laat zien waarom het niet verstandig is haar boos te maken?quote:Op zondag 15 juni 2025 09:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Holy fak, ben je dat feitenvrije gelul over moslims en moslimlanden niet een beetje zat?
Vanwaar de drang om hen te dehumaniseren?
Dat hele religieuze gebeuren is toch ook een schaamlap voor keiharde machtspolitiekquote:Op zondag 15 juni 2025 09:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dit is ook best een aparte draai geweest van Iran jegens Rusland. De Iraanse top zag Rusland in de jaren 80 en 90 toch ook echt als “the lesser Satan” iirc.
Wederom een voorbeeld van “the enemy of your enemy is your friend”
De meeste Arabische landen geven niets om de Palestijnen en gebruiken de Palestijnen alleen als stok om Israël mee te slaan. Egypte, Jordanië, de christelijke Libanezen, en de meeste Golfstaten hebben zelfs een gruwelijke hekel aan ze vanwege het plegen van meerdere staatsgrepen en de steun van de PLO aan het regime van Saddam Hoessein ten tijde van de Golfoorlog van 1990-1991.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is ook het propaganda praatje van de pro-Israel kliek. In dat opzicht komt het hoefijzer model weer om de hoek kijken.
Israël krijgt honderden miljarden per jaar, zoals de olie-inkomsten van de Arabieren en Perzen? Bron?quote:Op zondag 15 juni 2025 09:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moslim landen verdienen die miljarden met de export van een product, waar Israël nog bestaat bij de gratie van honderden miljarden krijgen. Wel bij de feiten blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |