Zuur dit.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:35 schreef Nijna het volgende:
Ik ben bij de fysio geweest en advies gekregen om de komende 2 weken niet te lopen en daarna heel rustig te kijken of het weer kan...zag hem al aankomen.
Overbelast waarschijnlijk.
Ben van de week maar gaan zwemmen, dan maar op die manier toch wat in beweging blijven.
Ik heb de eer om de eerste te zijn (of iemand moet me nu even snipen)quote:Op woensdag 9 juli 2025 05:55 schreef Skwish het volgende:
Na anderhalf jaar niet gelopen te hebben door een hardnekkige blessure (overbelasting aan enkel) en verder niet meer opgepakt, ben ik sinds eind mei weer begonnen met hardlopen. Het gaat lekker en ik heb er weer zin in. Volgende week zaterdag loop ik een 10,5 km run, doel is onder het uur en gezien mijn tempo moet dat zeker haalbaar zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:13 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik heb de eer om de eerste te zijn (of iemand moet me nu even snipen)
Maar eind mei tot volgende week is op zijn best 6 weken. Als je dan terug komt van een zware overbelasting, dan moet je fysiotherapeut wel heel leuk zijn. Staat je nieuwe afspraak al of wacht je daar even mee tot je echt over het punt van "no return" gegaan bent?5 of 10 rennen op een tempo tussen de 5:00-6:00 is voor sommigen toch in principe rustig aan? Ook zonder opbouw.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
Zeker, het gaat echter niet alleen om tempo. Er zijn er genoeg die zich inschrijven voor een wedstrijd en er dan niet voor trainen. eenmalig een inspanning doen, een paar dagen moeilijk lopen en het hardlopen daarna weer links te laten. Dat is hier niet het geval.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
5 of 10 rennen op een tempo tussen de 5:00-6:00 is voor sommigen toch in principe rustig aan? Ook zonder opbouw.
Voor sommigen wel, voor sommigen is het bijna een volle sprintquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
5 of 10 rennen op een tempo tussen de 5:00-6:00 is voor sommigen toch in principe rustig aan? Ook zonder opbouw.
Inderdaad het officiële platform. Op deze wijze vorig jaar een ticket voor de halve marathon kunnen kopen en dit jaar voor de Dam tot Damloop 10 EM.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:51 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Vorig jaar was er voldoende beschikbaar op het resale platform in de laatste week.
Deze besteld en binnen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:27 schreef En1gma het volgende:
Zondag lekker gelopen bij de Leenderbos Trail, ik vond de regen alleen maar fijn, zeker t.o.v. de hitte de dagen ervoor.
Er is nu een mooie aanbieding bij Zalando voor de Saucony Endorphin Pro 4, van ¤250,- voor ¤175,-, daarvan heb ik ook gebruik gemaakt en wil ze gaan gebruiken voor de marathon in oktober.
Zooltjes check! En nieuwe schoenen had ik net gekocht, maar nog niet op gelopen...quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:29 schreef SEMTEX het volgende:
Overbelasters: bij jullie wordt hoop ik ook gekeken naar je schoenen/zooltjes he? Die kunnen zo vaak de reden van overbelasting zijn. Ik heb ook veel minder of bijna geen last meer van overbelaste spieren en pezen sinds mijn inlegzooltjes. Voordat ik die had, had ik veel vaker last van overbelasting, ik heb de hele kermis aan blessures langs zien komen in die jaren. Omdat je met verkeerd landende voeten de rest van je spieren meer belast.
Dadelsquote:Op zondag 13 juli 2025 19:43 schreef Kwalberto het volgende:
Richting de marathon komen er weer veel lange trainingen (2+ uur) aan. Heeft iemand nog tips hoe op een budgetvriendelijke manier aan genoeg (makkelijk te verteren) koolhydraten te komen?
Proteine repen en koeken van Action.quote:Op zondag 13 juli 2025 19:43 schreef Kwalberto het volgende:
Richting de marathon komen er weer veel lange trainingen (2+ uur) aan. Heeft iemand nog tips hoe op een budgetvriendelijke manier aan genoeg (makkelijk te verteren) koolhydraten te komen?
Welke tijd wil je doorkrijgen? Je tempo?quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:19 schreef Nober het volgende:
Hoe stel je in dat je elke km een tijd door krijgt als je aan het hardlopen bent op de garmin forerunner?
Ja. Heb de vraag even gegoogled en denk dat ik het nu goed ingesteld heb.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke tijd wil je doorkrijgen? Je tempo?
https://www.wielervoeding(...)te-smaken-28-x-60-mlquote:Op zondag 13 juli 2025 19:43 schreef Kwalberto het volgende:
*lacht in Maurten*quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:17 schreef kalinhos het volgende:
Op het totale budget van een marathon eet je je niet arm aan gelletjes in ieder geval.
Maurten ga ik enorm van aan de 💩 dus das een no-go. Dus ik houd t bij SIS, die kosten met zo’n deal 1,02 per stuk, das prima te doen.quote:
Deze neem ik nu ook maar als je uitgaat van 60+ gr carbs per uur dan kan het geen kwaad om het nu en dan aan te vullen met alternatieven.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:17 schreef kalinhos het volgende:
[..]
https://www.wielervoeding(...)te-smaken-28-x-60-ml
Op het totale budget van een marathon eet je je niet arm aan gelletjes in ieder geval.
Gelukt. 22.54quote:Op maandag 14 juli 2025 13:21 schreef PippenScottie het volgende:
Dan moet een 5 km in onder de 23 minuten er ook in zitten nu.
Is bij Rotterdam ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:37 schreef Piperidine het volgende:
Wat stom, even klagen. Je kan dus dit jaar bij de Marathon van Amsterdam je startnummer niet ophalen op de racedag (zondag). Nee, je bent verplicht om op donderdag t/m zaterdag naar de Expo in de RAI te gaan en daar je startnummer op te halen. Leve de commercie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |