abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218030089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 00:48 schreef core2duo het volgende:

[..]
Jammer. Even gegoogeld. In België kan het wel. Een willekeurige loop die wel doorgaat (Belgisch Limburg). Gewoon spelen om te winnen en niet om te verliezen. Temperatuur is wellicht iets minder hoog gezien de starttijd, maar toch. Limburg is een warme regio.
https://www.hoeseltrun.com/

Afstand: 10 Engelse mijlen
Datum: zondag 22 juni
Start: 10.30 uur
Opmerkingen: uitverkocht.
Toch even gegoogled ook. 1 van de 390 deelnemers in het ziekenhuis beland.

Ondanks alle maatregelingen die ze genomen hebben ( extra waterposten, mensen aan het parcours gevraagd te sproeien, verkoelingsbaden aan de finish).

Heb zelf alsnog de route gelopen van mijn halve marathon op de originele starttijd. Het was 100% de goede keuze om de boel af te lasten. Een echte Winnaarskeuze ^O^

Ik heb goed en voorzichtig gelopen. Meer dan 20 minuten langzamer dan normaal en meer dan 3 liter water gedronken onderweg. Als er hier een startboog had gestaan dan had het druk geworden op de EHBO afdeling van het lokale ziekenhuis.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_218039189
Na de afgelaste Halve van Zwolle hoop ik dit jaar nog 2 halve marathons te lopen. Begin september Giethoorn en half oktober Meppel. Ik merk dit jaar echt een transitie van de standaard 5k loopjes naar langere afstanden. Merk dat ik dat ook leuker vind. Sowieso meer een diesel geworden (vaak negatieve splits)
pi_218040374
Voor een zacht prijsje Adios pro 3s op de kop getikt. Ik ga me moeten inhouden om ze niet aanstaande zaterdag op de Big5 al te proberen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juni 2025 @ 13:48:40 #154
426493 crew  PippenScottie
pi_218040670
Voor mijn gevoel rustig rondje gelopen in de lunchpauze.

4 km in 19.35. Ben daar toch wel erg blij mee.

Het is jammer dat bij langere stukken mijn knie nog een beetje zeurt. Maar met loopjes tot 40 minuten vermaak ik me ook wel.
My friends all drive horses
pi_218040739
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:16 schreef Kwalberto het volgende:
sje Adios pro 3s op de kop getikt. Ik ga me moeten inhouden om ze niet aanstaande zaterdag op de Big5 al te proberen.
Waarom zou je ze niet aantrekken dan?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_218042827
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:54 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Waarom zou je ze niet aantrekken dan?
Liever eerst even inlopen voordat ik er een race op doe.
pi_218042992
Adios Pro 3 kreeg ik meteen last van, helaas, want de meeste mensen gaan er wel hard op.
Maar dat kon ook komen door de 2 marathons in de maand ervoor.
Binnenkort nog eens uitproberen.
pi_218044464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 18:34 schreef Kwalberto het volgende:

[..]
Liever eerst even inlopen voordat ik er een race op doe.
Nieuwe schoenen zijn perfect om 5km op te racen :D
pi_218050423
Zondag 5k race om 14:00, RIP.
Volgende week zaterdag 10k @ ekiden rdam, dat lijkt nu nog relatief koel.
pi_218061125
Zondag mijn 750ste loopje, valt precies tegelijk met 6 maanden hardlopen in '25. In totaal toch al zo'n 7.958km op de teller op 12 paar schoenen van 5 merken.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 23:24:27 #161
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218061198
Ik ben na een flinke herstelperiode van de marathon en vakantie het hardlopen weer een beetje aan het oppakken. Ik had afgelopen donderdagavond een 5k race met mijn hardloopgroep, ik was nogal brak van een avondje stevig drinken… maar dacht dat het juist daarom een goede testcase/nulmeting was, dus toch gegaan. Ik had nog nooit een officiële 5K race gedaan omdat ik korte afstanden niet leuk vind, dus interessant om het voor het eerst te doen als je verwachtingen en fitheid laag zitten.

Met alle omstandigheden tegen nog wel op 19:55 gerend dus daar kan ik best tevreden mee zijn! Kan ik eindelijk ook zeggen dat ik een 5K onder de twintig minuten heb gelopen.

Volgende week zaterdag de Ekiden 10k net als @Evangelion , of ik voluit ga moet ik nog maar bepalen, maar in denk het wel.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 juni 2025 @ 12:25:33 #162
pi_218063710
Ik heb mijn verjaardag opgeluisterd met een parkrun vanochtend. Ik ben niet helemaal voluit gegaan, 23.39 gelopen. Wel blij mee.

Een tijd onder de 23 minuten moet nog wel een keer lukken.
pi_218068053
Big5 in 26 graden en volle zon was toch vrij pittig, na 2 rondes was het tempo behoorlijk ingekakt en werd dit mijn langzaamste 5k van het jaar.
pi_218069924
Heb me ingeschreven voor volgende week Schipluiden, eigenlijk nog de enige wedstrijd in Zuid Holland heel de maand juli.

Ben momenteel op Madeira, hardloopschoenen mee: blijkt er dus op dit hele eiland geen meter waterpas te liggen :') heb wel wat gelopen hoor, van de week kwam ik langs een stadion met sintelbaan die open bleek..:maar stuk minder dan ik had gedacht van tevoren (ik wil het liefst 8km plat asfalt voor me hebben zonder hoogteverschil of bochten)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218070709
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 02:24 schreef kalinhos het volgende:
Heb me ingeschreven voor volgende week Schipluiden, eigenlijk nog de enige wedstrijd in Zuid Holland heel de maand juli.

Ben momenteel op Madeira, hardloopschoenen mee: blijkt er dus op dit hele eiland geen meter waterpas te liggen :') heb wel wat gelopen hoor, van de week kwam ik langs een stadion met sintelbaan die open bleek..:maar stuk minder dan ik had gedacht van tevoren (ik wil het liefst 8km plat asfalt voor me hebben zonder hoogteverschil of bochten)
Dat valt me sowieso altijd op op vakantie. Zelfs plekken die bekend staan als vlak (copenhagen waar ik vorige week was) zijn nog veel minder vlak dan thuis. En plekken zoals Athene zijn helemaal lachen, dan moet je al hiken naar de supermarkt.

Maar bij Madeira had ik het wel verwacht.

Kan je wel altijd heuveltraining doen. Elke (artificiele) heuvel in mijn buurt is niet stijl of niet lang genoeg.
  zondag 29 juni 2025 @ 10:32:25 #166
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218071412
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 02:24 schreef kalinhos het volgende:

Ik probeerde dat vanuit Porto Moniz, want ik dacht een heel mooi pad langs de kust te hebben gezien. Dat eindigde echter in een stuk beton met overgroeide prikkelbosjes. Ik heb met moeite een parcours van 5km gevonden en inderdaad met heel veel steile stukken en een aantal stukken meerdere keren lopen.

Op La Gomera hetzelfde geprobeerd. Eerst heerlijk een 200m heuvel omlaag, zwierend, maar ja, dan moet je dus weer terug :')

Wat dat betreft was Lanzarote, mijn meest recente vakantie, het meest geschikt voor hardlopen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 juni 2025 @ 11:02:45 #167
pi_218071602
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 20:13 schreef Kwalberto het volgende:
Big5 in 26 graden en volle zon was toch vrij pittig, na 2 rondes was het tempo behoorlijk ingekakt en werd dit mijn langzaamste 5k van het jaar.
Die heb ik net opgezocht. Serieus deelnemersveld hoor
pi_218075330
Sprint Triathlon als trio-estafette (dus ik hoefde alleen 5k te lopen).
Als 5k tijd niet heel bijzonder voor mij (parcours was 5,35km met veel onhandige bochten, en het was warm (13:30 start)).

Maar wel een aardige comeback op zich.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Evangelion op 29-06-2025 17:19:38 ]
pi_218080101
Groepstraining van morgen is verplaatst vanwege de warmte, dan sochtends als het nog een beetje te doen is maar even zelf gaan lopen.

Gister voor het eerst in tijden weer eens een (zelf) een trailloopje gedaan, heerlijk in de bossen bij het Eeserveld. Kwam er helaas niet van dit voorjaar, maar offroad lopen is toch wel het mooiste wat er is.
pi_218080210
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:57 schreef valleilijn het volgende:
Groepstraining van morgen is verplaatst vanwege de warmte, dan sochtends als het nog een beetje te doen is maar even zelf gaan lopen.

Gister voor het eerst in tijden weer eens een (zelf) een trailloopje gedaan, heerlijk in de bossen bij het Eeserveld. Kwam er helaas niet van dit voorjaar, maar offroad lopen is toch wel het mooiste wat er is.
Hoe laat train je dan normaal?
Wij 18:45. Maar als het heet is kunnen we altijd naar het koelere bos.
pi_218080260
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:12 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Hoe laat train je dan normaal?
Wij 18:45. Maar als het heet is kunnen we altijd naar het koelere bos.
20u. Van mij had het niet verplaatst hoeven worden maar de meerderheid was voor. Morgenavond is het rond 20u nog steeds 30 graden in Amsterdam dus best wel warm.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:06:41 #172
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218080707
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:57 schreef valleilijn het volgende:

Goed idee eigenlijk wel, 's avonds blijft het weer veel te lang veel te warm.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218081196
Bij ons vroeg iemand er net naar.
Onze training wordt alleen afgelast bij code rood. Anders gewoon een alternatieve training in het bos ipv de geplande baanintervallen. :P
pi_218082015
Geen idee wat ze hier doen met de training, niks over gehoord, maar ik zou niet gaan met die hitte.
Alleen heb ik sinds ik mn eerste 10 km heb gelopen, last van mijn knie. En dit weekend heb ik besloten om eerst maar eens een weekje niet te lopen, want het wordt nog niet minder en daar baal ik behoorlijk van.
Fake it till you make it...
pi_218083090
Bij onze club geldt: code oranje is niet trainen. Bij code geel is het aan de trainer (eventueel in overleg met de lopers). Wij gaan vanavond op de baan aan de gang met sponzen en een tuinslag. Sponzenrace is altijd een groot succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')