Ten overvloede. Dat spreekt voor zich.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je bent vergeten in je punten de EU, WEF, Reptilians en de Islam te noemen als drijvende krachten achter de verandering.
Dus als je iets anders als vlees eet ben je hypocriet? Bonen? Hypocriet, je eet vlees of niet! Appel? Hypocriet, je eet vlees of niet!quote:Op maandag 16 juni 2025 09:39 schreef klaasweetalles het volgende:
Mensen die geen vlees willen eten maar wel vleesvervangers
Het is hypocriet
OF je eet vlees of je eet helemaal geen vlees
Het is bovendien allemaal ongezonde troep vol met zout en ook nog is een hoge prijs
Wat ben je toch een dierenvriend.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:50 schreef Nober het volgende:
Ik eet vlees omdat ik die beesten een leven gun.
Amen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:41 schreef soeverein het volgende:
Het is juist vlees en zuivel dat de afgelopen 50 jaar enorm gepushed is.
Zuivel consumptie per persoon is meer dan verdrievoudigd in die tijd.
Vlees consumptie per persoon is 2,5x zoveel geworden.
Bron: CBS Rapport smakelijk weten.
Het overgrote deel van het vlees is ook helemaal niet ambachtelijk maar komt uit mega stallen. Dieren die het daglicht niet zien.
Deze worden vol gegooid met antibiotica en kracht voer om bijvoorbeeld kippen in 6 weken slachtrijp te krijgen waardoor hun skelet niet meegroeit en 5% door hun eigen gewicht hun poten breekt en sterft van de honger of dorst omdat ze niet bij de voeder en drink bakken kunnen.
Dus het is goed dat er meer alternatieven komen en dat die aangemoedigd worden. Eindelijk wat tegengas na decennia bio-industrie propaganda en subsidie.
Als je een probleem hebt met het doden van dieren maar de smaak van vlees wel lekker vindt, dan is het eten van een vleesvervanger toch een perfecte oplossing?quote:Op maandag 16 juni 2025 09:39 schreef klaasweetalles het volgende:
Mensen die geen vlees willen eten maar wel vleesvervangers
Het is hypocriet
OF je eet vlees of je eet helemaal geen vlees
Het is bovendien allemaal ongezonde troep vol met zout en ook nog is een hoge prijs
Kijk anders even in een supermarkt. Bij de AH ofzo. 1 vak vleesvervangers, 4 vakken vlees. En daarnaast natuurlijk nog een heel schap met salamiworsten en weetikveelwat.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:44 schreef YoopY het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Deze brief verwoord prima mijn idee wat ik over dit thema heb.
Het is gewoon bewerkt voedselquote:Op maandag 16 juni 2025 10:47 schreef soeverein het volgende:
[..]
Als je een probleem hebt met het doden van dieren maar de smaak van vlees wel lekker vindt, dan is het eten van een vleesvervanger toch een perfecte oplossing?
Het probleem met vlees is dus niet de smaak maar het doden. Waar daar de hypocrisie zit is mij geheel onduidelijk.
Je had het over hypocriet zijn. Nu over bewerkt voedsel. Waarom dan geen rant tegenover een braadworst? Echt vlees maar zwaar bewerkt en ongezond. Tofu of falafel is een heel stuk minder bewerkt.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het is gewoon bewerkt voedsel
En bewerkt voedsel is echt heel slecht voor je lichaam
Google even op bewerkt voedsel
Gast.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:15 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Je had het over hypocriet zijn. Nu over bewerkt voedsel. Waarom dan geen rant tegenover een braadworst? Echt vlees maar zwaar bewerkt en ongezond. Tofu of falafel is een heel stuk minder bewerkt.
Sowieso is 'bewerkt is ongezond' nogal simplistisch.
Whey is zwaar bewerkt voedsel. Is whey slecht voor je lichaam? Babyformule is zwaar bewerkt voedsel. Is babyformule slecht?
Kippenvlees met antibiotica is ook slecht voor je.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik krijg meestal kramp na vleesvervangers.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Kippenvlees met antibiotica is ook slecht voor je.
Ik ben geen die hard vegan, meer een flexitarier. Ik eet wel degelijk nog vlees, maar wel een stuk minder dan vroeger. Je kunt ook een maaltijd zonder vlees of vleesvervangers maken. Sommige mensen schieten al in een kramp als ze alleen al het woord vleesvervanger horen.
Oke dus het is in bepaalde mate ongezond.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ha ha ha.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik krijg meestal kramp na vleesvervangers.
Kramp in je ballen?quote:Op maandag 16 juni 2025 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik krijg meestal kramp na vleesvervangers.
Je moet gewoon eten wat ik je adviseerquote:Op maandag 16 juni 2025 11:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Kippenvlees met antibiotica is ook slecht voor je.
Ik ben geen die hard vegan, meer een flexitarier. Ik eet wel degelijk nog vlees, maar wel een stuk minder dan vroeger. Je kunt ook een maaltijd zonder vlees of vleesvervangers maken. Sommige mensen schieten al in een kramp als ze alleen al het woord vleesvervanger horen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |