Nee hij is nu bezig met een studie Elonismequote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:29 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hebt de studie niet afgerond denk ik, of wel?
Deze reactie ook echt. Alsof die rechters zodra ze met pensioen gaan opeens een totaal ander gedachtegoed gaan aanhangen. Ze laten hiermee juist precies zien wat onderbuik roepend Nederland al jarenlang dacht: dat ze zo gekleurd waren als de pest. Vreselijk naief om te denken dat ze dit niet iedere dag in hun rechtspraak lieten doorsijpelen. Echt bizar die naiviteit hier op Fok bij sommigen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:47 schreef KinKiJan het volgende:
Het artikel maakt duidelijk onderscheid tussen oud-rechters en rechters die nog wel in functie zijn. Er wordt nadrukkelijk gezegd dat met het oog op de onafhankelijkheid van de rechtspraak geen rechters in functie gevraagd zijn te tekenen.
Enerzijds is het bijzonder, maar tegelijkertijd ook weer totaal niet dat sommigen daar dan weer een soort 'Zie je wel! Partijdige hufters zijn het!' van maken
Advocaten en juristen. Nogmaals.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, daar is geen sprake van. Het betreft een inhoudelijke reactie.
De vraag is vooral hoe het komt dat een kliekje progressieve en linkse users het niet kan hebben dat activisme van mensen uit de juridische wereld en het ambtenarenapparaat wordt besproken? Dit wordt meteen weggezet als verdachtmakingen terwijl er dus gewoon letterlijk sprake van is.
[..]
Zie post #57. Is al duidelijk aangegeven. Voor ambtenaren geldt precies hetzelfde.
De vraag lijkt mij vooral waarom er na vele vragen nog steeds 0 bewijs is geleverd voor overduidelijke linkse/D66-rechters. Kom nou eens met iets concreets.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:29 schreef HowardRoark het volgende:l
De vraag is vooral hoe het komt dat een kliekje progressieve en linkse users het niet kan hebben dat activisme van mensen uit de juridische wereld en het ambtenarenapparaat wordt besproken? Dit wordt meteen weggezet als verdachtmakingen terwijl er dus gewoon letterlijk sprake van is.l
En de kunst van het anti Viaplay zijn. Of mega-MAGA. Onder anderequote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee hij is nu bezig met een studie Elonisme
Rechters stemmen niet, of amper, op partijen waarvan de achterban grotendeels uit laagopgeleiden bestaat die handig bespeeld worden door populistische roeptoeters?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:27 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Mn eerste studie was Rechten (dat deed je als je nog niet wist wat je wilde studeren) en letterlijk de eerste les tijdens college was de vrije interpretatie van de letter van de wet door de rechter. Die daarin een enorme vrijheid heeft. En jij gelooft dat de heilige D66 stemmer daar geen rekening mee houdt in zijn rechtspraak? Jij en de anderen die mij voor wappie verslijten, geloven allemaal in tunnelvisie, de zogenaamde objectieve rechtspraak in Nederland. En Sinterklaas bestaat ook. De groeten.
Mijn voorbeelden waren behoorlijk duidelijk en mijn post lang genoeg. Ik heb geen zin om er veel meer tijd in te steken en vervolgens alsnog met allerlei ruime begrippen omheen gekletst te worden. Want dat is dus precies de rechtspraak, een veel ruimer begrip dan hier door de naieve fokker wordt gedacht. Je kunt exact dezelfde daden naast elkaar liggen, en alsnog als rechter een valide argument maken de ene vrij te spreken, en de ander te veroordelen. En daar komt dus de enorme macht van politiek gekleurde rechters om de hoek kijken. En dáár kun je vervolgens hier op Fok dan weer voor beide kanten argumenten geven dat het juist of onjuist is. Daar ga ik niet aan meedoen, want mensen die zo sterk in hun tunnel zitten ga je toch niet overtuigen. De voorbeelden die ik gaf zijn sterk genoeg op zichzelf.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:23 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kom eens met concrete uitspraken + rechtsoverwegingen
Dat antwoord heb ik dus gegeven.quote:
Veel woorden wel om duidelijk te maken dat je geen enkel concreet bewijs of degelijk onderbouwd verhaal hebt voor je kakverhaal. Dankje.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Mijn voorbeelden waren behoorlijk duidelijk en mijn post lang genoeg. Ik heb geen zin om er veel meer tijd in te steken en vervolgens alsnog met allerlei ruime begrippen omheen gekletst te worden. Want dat is dus precies de rechtspraak, een veel ruimer begrip dan hier door de naieve fokker wordt gedacht. Je kunt exact dezelfde daden naast elkaar liggen, en alsnog als rechter een valide argument maken de ene vrij te spreken, en de ander te veroordelen. En dáár kun je vervolgens hier op Fok dan weer voor beide kanten argumenten geven dat het juist is. Daar ga ik niet aan meedoen, want mensen die zo sterk in hun tunnel zitten ga je toch niet overtuigen. De voorbeelden die ik gaf zijn sterk genoeg op zichzelf.
Advocaten, juristen en wetenschappers.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat antwoord heb ik dus gegeven.
Functies in de rechtspraak en ambtenarij vragen nu eenmaal om een neutraliteit omdat het uiten van allerlei persoonlijke en politieke overtuigingen, zal leiden tot een afbraak van de legitimiteit van zulke instituten. Burgers krijgen dan al snel de indruk dat er sprake is van vooringenomenheid en dat men die instituten niet meer kan vertrouwen.
Je komt er niet mee weg, Howard. Het bericht ging niet over ambtenaren. Ook niet over huidige rechters. Oud-rechters, dáár gaat het om in dit artikel. Dus hou op met het verdacht maken van die andere genoemde groepen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat antwoord heb ik dus gegeven.
Functies in de rechtspraak en ambtenarij vragen nu eenmaal om een neutraliteit omdat het uiten van allerlei persoonlijke en politieke overtuigingen, zal leiden tot een afbraak van de legitimiteit van zulke instituten. Burgers krijgen dan al snel de indruk dat er sprake is van vooringenomenheid en dat men die instituten niet meer kan vertrouwen.
Ja dit is toch typische wappie retoriek 101. Ik snap niet dat dit je zo triggert want het omvat alles.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Mijn voorbeelden waren behoorlijk duidelijk en mijn post lang genoeg. Ik heb geen zin om er veel meer tijd in te steken en vervolgens alsnog met allerlei ruime begrippen omheen gekletst te worden. Want dat is dus precies de rechtspraak, een veel ruimer begrip dan hier door de naieve fokker wordt gedacht. Je kunt exact dezelfde daden naast elkaar liggen, en alsnog als rechter een valide argument maken de ene vrij te spreken, en de ander te veroordelen. En daar komt dus de enorme macht van politiek gekleurde rechters om de hoek kijken. En dáár kun je vervolgens hier op Fok dan weer voor beide kanten argumenten geven dat het juist of onjuist is. Daar ga ik niet aan meedoen, want mensen die zo sterk in hun tunnel zitten ga je toch niet overtuigen. De voorbeelden die ik gaf zijn sterk genoeg op zichzelf.
Nee natuurlijk niet. Ik zat in de college zaal tussen import volk dat niet eens de Nederlandse taal volledig machtig was. Die onmogelijk een IQ test boven 100 zouden afronden. En alles was zo links als de neten, de docenten, de werkgroepen, er waren in de uni zelfs fucking bidruimtes voor moslims. Op.een.fucking.uni. Denk je dat ik daar vrijwillig tussen blijf lopen? Ik dank op blote knieën dat ik op die leeftijd meer verdiende dan het beroep waarvoor ik studeerde. Ik emigreerde en koos de plekken die IK fijn vond om te wonen. En dat was niet op de VU in Adam kan ik je vertellen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:29 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hebt de studie niet afgerond denk ik, of wel?
Het heeft dus niets te maken met verdachtmakingen, want dit artikel in de OP en het andere artikel dat ik heb gedeeld weten prima te onderbouwen dat er dus inderdaad sprake is van activisme in de juridische wereld en de ambtenarij.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:39 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je komt er niet mee weg, Howard. Het bericht ging niet over ambtenaren. Ook niet over huidige rechters. Oud-rechters, dáár gaat het om in dit artikel. Dus hou op met het verdacht maken van die andere genoemde groepen.
En ik weet dat je gebruikelijke tactiek hier is om zoveel onzin te posten dat mensen eigenlijk geen zin meer hebben om alles tegen te spreken, maar dat ga ik hier wel doen. Iemand die het woord rechtsstaat niet eens goed kan spellen hoeven op dit thema nooit serieus te nemen.
Dat is dus gewoon gelogenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:40 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik zat in de college zaal tussen import volk dat niet eens de Nederlandse taal volledig machtig was. Die onmogelijk een IQ test boven 100 zouden afronden. En alles was zo links als de neten, de docenten, de werkgroepen, er waren in de uni zelfs fucking bidruimtes voor moslims. Op.een.fucking.uni. Denk je dat ik daar vrijwillig tussen blijf lopen? Ik dank op blote knieën dat ik op die leeftijd meer verdiende dan het beroep waarvoor ik studeerde. Ik emigreerde en koos de plekken die IK fijn vond om te wonen. En dat was niet op de VU in Adam kan ik je vertellen.
Voor iemand die kennelijk in het buitenland woont post je wel bijzonder vaak in de trend alsof hetgeen waar je kritiek op hebt jou ook nog schaadtquote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:40 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik zat in de college zaal tussen import volk dat niet eens de Nederlandse taal volledig machtig was. Alles was zo links als de neten, de docenten, de werkgroepen, er waren in de uni zelfs fucking bidruimtes voor moslims. Op.een.fucking.uni. Denk je dat ik daar vrijwillig tussen blijf lopen? Ik dank op blote knieën dat ik op die leeftijd meer verdiende dan het beroep waarvoor ik studeerde. Ik emigreerde en koos de plekken die IK fijn vond om te wonen. En dat was niet op de VU in Adam kan ik je vertellen.
Nee lafbek je kan je onzin 100x herhalen maar je kan de huidige rechters niet verdacht maken omdat oud-rechters of ambtenaren iets vinden. En dat is wat je steeds doet, ook al loop je nu zielig te duiken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het heeft dus niets te maken met verdachtmakingen, want dit artikel in de OP en het andere artikel dat ik heb gedeeld weten prima te onderbouwen dat er dus inderdaad sprake is van activisme in de juridische wereld en de ambtenarij.
Jij bent daarentegen vooral bezig met deze feiten te ontkennen en het probleem te leggen bij de boodschapper en je druk aan te maken over spelfouten in andermans posts.
Advocaten, juristen en wetenschappers..quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het heeft dus niets te maken met verdachtmakingen, want dit artikel in de OP en het andere artikel dat ik heb gedeeld weten prima te onderbouwen dat er dus inderdaad sprake is van activisme in de juridische wereld en de ambtenarij.
Jij bent daarentegen vooral bezig met deze feiten te ontkennen en het probleem te leggen bij de boodschapper en je druk aan te maken over spelfouten in andermans posts.
Het punt is niet dat rechters een politieke mening hebben maar dat ze grotendeels dezelfde politieke mening hebben terwijl dat op geen enkele manier verband houdt met hun vak. Een paar jaar geleden waren ze daar nog heel trots op en gingen ze zelfs schaamteloos in toga demonstreren, dat ze nu na veel kritiek op hun functioneren stiekemer doen over hun politieke voorkeur neemt het probleem niet weg.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:02 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Zeker! Het blijven mensen natuurlijk, het enige wat men kan doen is elke schijn van partijdigheid wegnemen waar dat mogelijk is en dat is hier onder andere gedaan door zittende rechters buiten beschouwing te laten.
Ik weet niet of iemand die het presteert om (eerder in dit topic) in één zin twee dt-fouten te maken de aangewezen persoon is om over de taalbeheersing van anderen te klagen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:40 schreef Eagles89 het volgende:
import volk dat niet eens de Nederlandse taal volledig machtig was
De academische wereld is overduidelijk links en progressief georiënteerd. Daarnaast schijnen er op de VU zijn er inderdaad speciale gebedsruimtes te zijn voor Islamitische werknemers en studenten, wat dat betreft heeft hij dus gelijk.quote:
Activistische rechtspraak vindt ook bij de huidige set plaats, net als bij het OM, dus tsja.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat doet het alleen bij mensen die heel graag willen dat dat waar is, om zo hun eigen opvattingen bevestigd te zien.
Waarbij je ook nog eens valselijk insinueert dat dit voor de huidige rechters ook geldt. Alweer en nog steeds zonder enige onderbouwing, zoals je hier constant doet.
Dus weer gewoon een van je vele achterlijke stropoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |