abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:17:06 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217942094
Een klein groepje asielzoekers verpest het voor de rest.
pi_217942112
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Inderdaad beter gewoon je tweede huis verhuren aan Oost-Europese arbeidsmigranten á 3k netto (dus zo'n 4,5k bruto?) per maand.

[ afbeelding ]
Zoals je kunt lezen verhuren wij legaal in tegenstelling tot de mensen in de OP. Dus wat is je punt?
pi_217942131
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:13 schreef Nexum het volgende:
In het artikel op de NOS wordt ook benoemd dat het niet alleen om statushouders gaat, maar de titel benadrukt dat wel omdat dat natuurlijk meer verdeeldheid zaait.
Ik zie dit als onterechte kritiek naar mij, aangezien ik het topic heb geopend. Hierbij wat context:

Onderzoeksjournalisten van het AD hebben met undercoverwerk aan het licht gebracht dat statushouders (met dus voorrang op huurwoningen) misbruik maken van het systeem. Hier is een uitgebreid artikel over geschreven, wat gepubliceerd is op hun website.

Er zijn twee topics geweest die refereerden naar dat artikel, maar die zijn gesloten omdat dit artikel op een later moment een premium artikel werd.

Daaropvolgend heb ik dit topic opnieuw geopend met meerdere niet-premium bronnen, om te voorkomen dat hij weer gesloten wordt.

Dit hele onderwerp ontleent zijn bestaansrecht dus aan het onderzoek van het AD, wat toegespitst was op statushouders.

Het is dan toch logisch om het misbruik door statushouders in de titel te benoemen? De suggestie (als die al gericht was naar mij als OP) dat deze titel gekozen is voor het zaaien van verdeeldheid, vind ik dan verwerpelijk, namelijk.

Dus ik hoop dat ik jouw post verkeerd interpreteer.
pi_217942133
Mensen (waaronder dus ook statushouders, niet exclusief) maken misbruik van de situatie die het gevolg is van falend beleid van de kabinetten hiervoor. Weinig aanbod = een ‘zwarte’ markt.

Zeer betreurenswaardig, maar dit is een probleem op macroniveau. En dat zal ook nog wel zo blijven zolang er niet voldoende bijgebouwd is.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217942150
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:21 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik zie dit als onterechte kritiek naar mij, aangezien ik het topic heb geopend. Hierbij wat context:

Onderzoeksjournalisten van het AD hebben met undercoverwerk aan het licht gebracht dat statushouders (met dus voorrang op huurwoningen) misbruik maken van het systeem. Hier is een uitgebreid artikel over geschreven, wat gepubliceerd is op hun website.

Er zijn twee topics geweest die refereerden naar dat artikel, maar die zijn gesloten omdat dit artikel op een later moment een premium artikel werd.

Daaropvolgend heb ik dit topic opnieuw geopend met meerdere niet-premium bronnen, om te voorkomen dat hij weer gesloten wordt.

Dit hele onderwerp ontleent zijn bestaansrecht aan het onderzoek van het AD, wat toegespitst was op statushouders.

Het is dan toch logisch om het misbruik door statushouders in de titel te benoemen? De suggestie (als die al gericht was naar mij als OP) dat deze titel gekozen is voor het zaaien van verdeeldheid, vind ik dan verwerpelijk.

Dus ik hoop dat ik jouw post verkeerd interpreteer.
Ik had het meer over de titel van het artikel op de NOS. Daarin stond ook alleen statushouders terwijl er in het tweede kopje ook benoemd werd dat het ging om mensen uit de Jordaan bijvoorbeeld.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217942156
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:08 schreef RotatoR het volgende:
Zogenaamd op de vlucht voor oorlog en geweld. Het zijn gewoon criminelen die hierheen komen omdat ze weten hoe makkelijk het is om misbruik te maken van de naïeve deugfiguren.
Wat een journalistiek weer. Alles voor de kliks zullen we maar zeggen.

Het gaat om tientallen statushouders, maar de tokkies gebruiken het weer om de hele groep statushouders erop aan te kijken. 😂
pi_217942168
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:17 schreef Twiitch het volgende:
Een klein groepje asielzoekers verpest het voor de rest.
Dat is alleen maar het geval wanneer men 'de rest' verantwoordelijk blijft houden voor het gedrag van dat kleine groepje.

Terwijl het, op eenzelfde model fiets, hartstikke makkelijk is om bijvoorbeeld niet elke man aan te kijken op het gedrag van een veel kleinere groep ongelofelijke schoften.

Of, om bij dit artikel te blijven, niet de overige 90% van de sociale huurders aan te kijken op het gedrag van die geschatte frauderende 10%.

Maar nee, nu moeten toch echt alle statushouders weer over één kam. Want het AD heeft het over 'tientallen'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217942180
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:23 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik had het meer over de titel van het artikel op de NOS. Daarin stond ook alleen statushouders terwijl er in het tweede kopje ook benoemd werd dat het ging om mensen uit de Jordaan bijvoorbeeld.
Ahh oke, dan begreep ik je verkeerd. Mijn excuses!
pi_217942184
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zoals je kunt lezen verhuren wij legaal in tegenstelling tot de mensen in de OP. Dus wat is je punt?
Dat het veel slimmer is om een stel Oost-Europeanen voor 4,5k per maand uit te kleden.
pi_217942195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat is alleen maar het geval wanneer men 'de rest' verantwoordelijk blijft houden voor het gedrag van dat kleine groepje.

Terwijl het, op eenzelfde model fiets, hartstikke makkelijk is om bijvoorbeeld niet elke man aan te kijken op het gedrag van een veel kleinere groep ongelofelijke schoften.

Of, om bij dit artikel te blijven, niet de overige 90% van de sociale huurders aan te kijken op het gedrag van die geschatte frauderende 10%.

Maar nee, nu moeten toch echt alle statushouders weer over één kam. Want het AD heeft het over 'tientallen'.
Nee hoor, alleen degene die betrapt worden op fraude en criminele activiteiten.
Wat overigens niet meer dan normaal is in een beschaafd land.
pi_217942226
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee hoor, alleen degene die betrapt worden op fraude en criminele activiteiten.
Wat overigens niet meer dan normaal is in een beschaafd land.
Oprecht hartstikke goed dat jij dat onderscheid nog wel kan en wil maken.

Helaas spreken sommigen van de posters in dit topic toch weer over statushouders in het algemeen, ipv louter over het frauderende deel.

Incluis natuurlijk onze huis-FvD-er die tot in den treurnis weer even komt vermelden dat de Dublinregels niet werken en dus de meeste asielzoekers wel een paar veilige landen doorreizen, denkend dat dat op een of andere manier impliceert dat ze dus helemaal niet vluchten.
pi_217942250
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:56 schreef 2172619626795 het volgende:
Dit is GEEN premium artikel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Vorige opening posts:
[..]
[..]
Alternatieve niet-premium bron:

SPOILER
Je titel slaat trouwens nergens op. Het artikel gaat niet over misbruik van asielhulp, maar over tientallen (hoeveel tientallen weten we niet) statushouders die hun sociale huurwoning illegaal onderverhuren. Asielhulp misbruiken is iets totaal anders.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:33:10 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217942262
Dus veel van die gasten verdienen zeer veel aan die praktijken. Vervolgens sturen ze het geld naar huis waardoor de thuisblijvers c.s. denken dat het figuur in Luilekkerland is terechtgekomen. Dus komt het halve dorp naar Nederland. Zo zal het wel gaan.
pi_217942266
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat het veel slimmer is om een stel Oost-Europeanen voor 4,5k per maand uit te kleden.
Kijk eens dom, ja ho maar.

Dat betalen zij zelf niet, maar het aannemersbedrijf wat hen inhuurt om werk te doen aan de hoogspanningsmasten. Opdrachtgever is trouwens de overheid…
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:34:51 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217942286
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Op zich heb je een punt, want dit is geen fenomeen dat zich beperkt tot statushouders, maar er staan in het artikel ook een aantal dingen waarvan je toch gaat twijfelen aan het systeem. Er is ten eerste dus nauwelijks controle op wat er gebeurt met die schaarse woningen. Zodra de inhoud van je gechipte vuilcontainer niet klopt weet men je te vinden, maar als je openlijk je sociale woning in de onderverhuur gooit dan blijft dat onder de radar.

Dan zijn er nog een aantal rare zaken in het originele artikel. Iemand zegt "ik woon bij mijn vrouw want die heeft ook een huis gekregen". Daar klopt dan iets echt niet. Zelfs al waren ze bezig met scheiden ten tijde van de toewijzing, bij mensen met een Nederlands paspoort is scheiding geen reden voor urgentie, dus hoezo krijgen deze twee echtelieden twee woningen?

"Mijn broer wordt afgewezen dus die moet hier misschien ook komen wonen." Ook zo'n mooie. Afgewezen is dus niet weg, maar gewoon mogen/kunnen intrekken bij familie hier.

De verontwaardiging is denk ik een optelsom. Ben je hier pas, begin je hiermee en het systeem laat je ermee wegkomen.
pi_217942297
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:32 schreef Saliethee het volgende:

[..]
Je titel slaat trouwens nergens op. Het artikel gaat niet over misbruik van asielhulp, maar over tientallen (hoeveel tientallen weten we niet) statushouders die hun sociale huurwoning illegaal onderverhuren. Asielhulp misbruiken is iets totaal anders.
Ze krijgen voorrang op anderen bij de huurwoningen die ze vervolgens onderverhuren. Die (voorrang op) woonruimte is onderdeel van de asielhulp. Evenals de toeslagen waarvan ze dat betalen.

Dus ze misbruiken de asielhulp wel degelijk.
pi_217942357
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kijk eens dom, ja ho maar.

Dat betalen zij zelf niet, maar het aannemersbedrijf wat hen inhuurt om werk te doen aan de hoogspanningsmasten. Opdrachtgever is trouwens de overheid…
Fair enough, het was niet eerlijk van me om dat er aan de haren bij te sleuren.
pi_217942381
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Fair enough, het was niet eerlijk van me om dat er aan de haren bij te sleuren.
Prima.
pi_217942404
Water, zoals vanouds, is nog steeds nat.
Google is your friend, abuse your friends
pi_217942414
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Op zich heb je een punt, want dit is geen fenomeen dat zich beperkt tot statushouders, maar er staan in het artikel ook een aantal dingen waarvan je toch gaat twijfelen aan het systeem. Er is ten eerste dus nauwelijks controle op wat er gebeurt met die schaarse woningen. Zodra de inhoud van je gechipte vuilcontainer niet klopt weet men je te vinden, maar als je openlijk je sociale woning in de onderverhuur gooit dan blijft dat onder de radar.

Dan zijn er nog een aantal rare zaken in het originele artikel. Iemand zegt "ik woon bij mijn vrouw want die heeft ook een huis gekregen". Daar klopt dan iets echt niet. Zelfs al waren ze bezig met scheiden ten tijde van de toewijzing, bij mensen met een Nederlands paspoort is scheiding geen reden voor urgentie, dus hoezo krijgen deze twee echtelieden twee woningen?

"Mijn broer wordt afgewezen dus die moet hier misschien ook komen wonen." Ook zo'n mooie. Afgewezen is dus niet weg, maar gewoon mogen/kunnen intrekken bij familie hier.

De verontwaardiging is denk ik een optelsom. Ben je hier pas, begin je hiermee en het systeem laat je ermee wegkomen.
Die broer is dan ook niet verzekerd, het gaat zo een grote bende worden.
pi_217942443
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:01 schreef probeer het volgende:

[..]
De Dublinverordening werkt inderdaad niet. Goed opgemerkt hoor.
Ah gut, stel je voor dat je iets onaardigs zou zeggen over bruine mensen en hun keuzes om hier te komen schooieren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217942456
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:35 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ze krijgen voorrang op anderen bij de huurwoningen die ze vervolgens onderverhuren. Die (voorrang op) woonruimte is onderdeel van de asielhulp. Evenals de toeslagen waarvan ze dat betalen.

Dus ze misbruiken de asielhulp wel degelijk.

Nee, dat is niet waar. En het is jammer hoe je dit topic begint met zo’n misleidende titel. Maar goed, dat zie ik vaker hier. Alles en iedereen over 1 kam scheren. Het zal wel angst, frustratie of jaloezie zijn.
pi_217942465
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ah gut, stel je voor dat je iets onaardigs zou zeggen over bruine mensen en hun keuzes om hier te komen schooieren.
Ah gut, stel je voor dat je eens een dagje niet zou generaliseren en discrimineren.
pi_217942963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:50 schreef Saliethee het volgende:

[..]
Nee, dat is niet waar. En het is jammer hoe je dit topic begint met zo’n misleidende titel. -
Zo zie jij dat. Ik zie dat anders. En mijn mening heb ik hierboven uitgebreid onderbouwd met goede argumenten.

quote:
Maar goed, dat zie ik vaker hier. Alles en iedereen over 1 kam scheren. Het zal wel angst, frustratie of jaloezie zijn.
Kun jij 1 post in mijn post geschiedenis vinden waarin ik dat doe?

Over “over 1 kam scheren” gesproken..:

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 14-06-2025 17:56:24 ]
  zaterdag 14 juni 2025 @ 18:37:54 #50
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217943506
Wel goed dar dit onderzoek nu uitkomt.
Kunnen ze het snel onder het tapijt vegen voor de nieuwe verkiezingen.

Moeten niet wilders in de kaart spelen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')