abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217940855
Dit is GEEN premium artikel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Minister Keijzer noemt onderhuur door statushouders verwerpelijk: ‘Belastinggeld van ons allemaal’
Woningcorporaties moeten beter handhaven op illegale onderverhuur van sociale huurwoningen. Dat zegt demissionair minister Mona Keijzer in reactie op het nieuws van deze site dat tientallen statushouders hun met voorrang verkregen huurwoningen stiekem doorverhuren. PVV-leider Wilders noemt dat ‘onaanvaardbaar’.

Keijzer noemt de onderhuur ‘compleet verwerpelijk’. Ze is als minister en vicepremier zowel verantwoordelijk voor Volkshuisvesting als voor Asiel. Corporaties moeten optreden tegen de woonfraude, zegt ze. „Gewoon ter plekke gaan kijken. Er is woningnood. Mensen wachten gemiddeld tien jaar op een sociale huurwoning. En als jij dan de gelukkige bent, dan bestaat het niet dat je dat huis vervolgens doorverhuurt aan een ander en het geld in je eigen zak stopt.’’

Keijzer wijst erop dat de huur van sociale huurwoningen mede zo laag is doordat er geld van de overheid bij wordt gelegd. „Dat is belastinggeld van ons allemaal. Het kan echt niet dat je daar dan als huurder een financieel slaatje uit slaat.’’

Omdat asielzoekerscentra vaak overvol zitten, hebben asielzoekers die in Nederland mogen blijven (zogeheten statushouders) in veel gemeenten voorrang bij het zoeken van een sociale huurwoning. Uit onderzoek van deze site blijkt dat sommigen daar misbruik van maken door voor honderden euro’s een kamer of zelfs een hele woning aan te bieden op sociale media. Dat is verboden.

Illegale onderhuur
Volgens corporaties komt illegale onderhuur onder alle huurders voor en niet alleen onder statushouders. Ze zeggen er ook wel tegen op te treden, maar vermoeden dat er in 10 procent van alle huurwoningen sprake is van illegale onderhuur. Keijzer vindt dat percentage veel te hoog en wil dat corporaties daar meer tegen doen.

,,Het is sowieso al niet uit te leggen dat de wachtlijsten voor een huis in ons land zo lang zijn’’, zegt ze. ,,Iedereen reageert wanhopig op advertenties. In huurcontracten staat dat onderverhuur niet mag. Maar los van dat het juridisch niet mag, is het moreel niet ok. Want als jij die woning niet voor jezelf nodig hebt, dan moet je hem ook niet nemen om geld mee te verdienen. Dan moet je die woning aan iemand anders laten die het huis wel nodig heeft.’’

Voorrang verbieden
Dat ook statushouders zich schuldig maken aan de fraude, noemt Keijer ‘extra wrang’. „Zij krijgen voorrang bij het vinden van een sociale huurwoning. Waar anderen jaren wachten, hoeven zij dat niet. En zo’n woning dan onderverhuren, dat vind ik helemaal niet kunnen.’’

Overigens werkt Keijzer aan een wet die de voorrang voor statushouders verbiedt. Volgens de minister is dat wetsvoorstel bijna klaar. „Nog los van de woonfraude is het met de huidige woningnood niet meer uit te leggen dat de gemiddelde wachttijd voor een sociale huurwoning tien jaar is en dat mensen die hier een asielstatus krijgen zo hup de hele wachtrij inhalen.’’

Keijzer wil dat statushouders op dezelfde manier behandeld worden als andere woningzoekenden. „Onze twintigers wonen ook met z’n tweeën of drieën in een gezinswoning of in een appartement. Of ze wonen bij familie. Er zijn een stuk of acht financiële regelingen waarmee gemeenten tijdelijke flexwoningen kunnen neerzetten of zogeheten doorstroomlocaties kunnen maken om de ergste woningnood snel te kunnen aanpakken voor bijvoorbeeld studenten, Oekraïners en statushouders. En iedereen moet dan ook gewoon huur betalen. Lang niet alle Oekraïners betalen huur.’’

PVV-leider Geert Wilders, tot voor kort coalitiegenoot van Keijzer, noemt de woonfraude door statushouders ‘walgelijk en onaanvaardbaar’. „Stop eindelijk met die voorrang en beloon illegale verhuur met intrekking verblijfsvergunning”, schrijft hij op X.

Bron: AD.nl
Vorige opening posts:

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 06:35 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dit is kennelijk schering en inslag.

Zou het wellicht komen omdat deze mensen te weinig van de staat krijgen om van rond te kunnen komen?

En waar wonen deze mensen dan zelf als ze hun eigen woonruimte verhuren?
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:17 schreef FlippingCoin het volgende:

We hebben in Nederland dus de situatie dat er een enorm woningtekort is, ook vangen we verschillende mensen op uit het buitenland. Wat mensen die meer op hebben met deze groep mensen dan de autochtone Nederlander die ook geen woning kan vinden heeft besloten dat de schaarste woning met voorrang naar statushouders gaan. En nu hebben we dus de situatie dat deze statushouders dik verdienen aan deze woningen over de rug van de woningzoekende Nederlander.

Dit is compleet walgelijk.

W.m.b. is deze uitbuiting van kwetsbare Nederlanders genoeg reden om deze statushouders per direct op het vliegtuig te zetten naar het thuisland.
Alternatieve niet-premium bron:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door 2172619626795 op 14-06-2025 14:23:17 ]
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:04:40 #2
375783 Cockwhale
Ik bijt.
pi_217940919
Wat een verrassing.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:08:30 #3
507368 RotatoR
pi_217940946
Zogenaamd op de vlucht voor oorlog en geweld. Het zijn gewoon criminelen die hierheen komen omdat ze weten hoe makkelijk het is om misbruik te maken van de naïeve deugfiguren.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:20:30 #4
508780 2172619626795
pi_217941041
@SuperNeger ik heb je bron toegevoegd in de OP als alternatieve bron, voor het geval het AD artikel weer ineens premium wordt. Deze toevoeging tevens toegelicht in post #2.

Nogmaals bedankt ^O^
  Moderator zaterdag 14 juni 2025 @ 14:23:09 #5
138438 crew  Pizzakoppo
pi_217941077
Geveegd, nu weer ontopic!
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:24:12 #6
214643 Nober
pi_217941088
quote:
Woningcorporaties moeten beter handhaven
En anders?
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:27:31 #7
168982 probeer
))<>((
pi_217941115
OK, zeer kwalijk en moreel verwerpelijk. Prima om daar tegen op te treden. Want daar is sociale huur absoluut niet voor bedoeld.

Maar eh ... over welke aantallen hebben we het nou? De inleiding van het krantenstuk schrijft over 'tientallen'. En generaliseert dat vervolgens naar 'statushouders'. Als 'tientallen' van die lui iets fout doen, kijken we daar dus al de gehele groep op aan?

Daarbij zou ik denken dat alle onderhuur van sociale huur verwerpelijk is, en niet alleen wanneer statushouders het doen. Maarja, dat zal dan blijkbaar weer de focus van Mona en het AD zijn. Want specifiek die ophef verkoopt.

quote:
Volgens corporaties komt illegale onderhuur onder alle huurders voor en niet alleen onder statushouders. Ze zeggen er ook wel tegen op te treden, maar vermoeden dat er in 10 procent van alle huurwoningen sprake is van illegale onderhuur.
Net mensen dus.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:33:48 #8
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217941167
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:27 schreef probeer het volgende:
OK, zeer kwalijk en moreel verwerpelijk. Prima om daar tegen op te treden. Want daar is sociale huur absoluut niet voor bedoeld.

Maar eh ... over welke aantallen hebben we het nou? De inleiding van het krantenstuk schrijft over 'tientallen'. En generaliseert dat vervolgens naar 'statushouders'. Als 'tientallen' van die lui iets fout doen, kijken we daar dus al de gehele groep op aan?

Daarbij zou ik denken dat alle onderhuur van sociale huur verwerpelijk is, en niet alleen wanneer statushouders het doen. Maarja, dat zal dan blijkbaar weer de focus van Mona en het AD zijn. Want specifiek die ophef verkoopt.
[..]
Net mensen dus.
Doet er weinig toe, is alleen maar een poging om te bagatelliseren. 1 is al teveel. Als je het land misbruikt wat je vrijheid, stabiliteit, democratie en kansen biedt. Dan ga je wat mij betreft morgen linea directa terug.

Je komt naar mijn land en je zet je elke dag 120% in voor je nieuwe land. Wil je dat niet dan ga je terug.

Wat mij betreft stopt de import direct, kan dit niet dan komt er een voorwaardelijke toelating. Je krijgt een voorwaarde status bij de 1e de beste midraging ga je terug.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:40:12 #9
490563 DeVerzamelaar
pi_217941218
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Eerst reizen ze 10-tallen veilige landen door om zich hier voor te doen als vluchteling. Vervolgens gaan ze of de criminaliteit in of flikken ze dit soort praktijken. Het lijkt wel of oplichting en liegen onderdeel is van hun cultuur. En links-progressieve partijen tuinen hier met open ogen in en zien het liefst nog meer van dit soort klaplopers het land in komen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:42:38 #10
211196 Weltschmerz
pi_217941234
Uiteraard maken ze misbruik, daarvoor zijn ze helemaal naar Nederland doorgereisd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:54:20 #11
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_217941342
Geef ze eens ongelijk.

We moeten dus voorkomen dat het zo ver kan komen. Handhaven en uitzetten bij de eerste misstap lijkt mij het begin.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 15:01:26 #12
505514 Mootje_Utrecht
pi_217941421
Veel Nederlandse tokkies die dat ook doen, maar dat is minder erg ofzo :O
  zaterdag 14 juni 2025 @ 15:07:02 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217941464
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 15:01 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Veel Nederlandse tokkies die dat ook doen, maar dat is minder erg ofzo :O
Blijkbaar.
Wat een onzin weer.

Onderverhuur moet gewoon aangepakt worden. Of Wesley of Mo dat doet, doet allemaal niet terzake.

Wederom een hoop ophef vanwege een paar asielzoekers. Omdat asielzoekers.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 15:23:13 #14
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217941566
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Net mensen dus.
Ik vind het nogal een verschil dat iemand die oorlog/vervolging etcetera. zegt te ontvluchten en hier werkelijk alles krijgt. Die eigenlijk elke dag weer vrijwel op huilend op zijn knieën zou moeten zitten uit dankbaarheid dat anderen hun deze kans gunnen (zo zou ik mij tenminste voelen als ik zo uit een levensbedreigende situatie geholpen wordt).

Of iemand die al zijn hele leven hier werkt en op een illegale manier wat geld bijverdient wat ik for the record ook niet akkoord vind en die ook keihard aangepakt moeten worden.

De eerste vind ik echt 10 keer walgelijker. Misbruik maken van oprechte hulp.

Of zouden er gewoon heel veel tussen zitten die niet vluchten voor vervolging/oorlog, maar gewoon ordinair komen profiteren van onze maatschappij. Nee toch? Dat kan niet toch? Dat zouden ze nooit doen. :')

Dat jij hier moreel geen verschil tussen ziet zegt meer over jou dan over de situatie zelf.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 15:31:33 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217941636
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 15:23 schreef RealistAtheist het volgende:
Die eigenlijk elke dag weer vrijwel op huilend op zijn knieën zou moeten zitten uit
Lekker irritant, huilende asielzoekers langs de straat die elke dag op hun knieën zitten.
Ik hoop voor ze dat jij ze een paar kniebeschermers geeft.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 15:35:25 #16
507887 mackinac
pi_217941665
Waarom is dit nieuws. Dit is de reden dat ze naar Nederland komen. Kennelijk is het makkelijker om Nederlandse Woningcorporaties op te lichten dan Duitse of Belgische.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 15:35:48 #17
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217941672
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 15:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lekker irritant, huilende asielzoekers langs de straat die elke dag op hun knieën zitten.
Ik hoop voor ze dat jij ze een paar kniebeschermers geeft.
Dat is uiteraard metaforisch, en dat snap je zelf ook wel. Maar een paar knielappen mogen ze van mij best krijgen hoor.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 15:47:27 #18
168982 probeer
))<>((
pi_217941755
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 15:23 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik vind het nogal een verschil dat iemand die oorlog/vervolging etcetera. zegt te ontvluchten en hier werkelijk alles krijgt. Die eigenlijk elke dag weer vrijwel op huilend op zijn knieën zou moeten zitten uit dankbaarheid dat anderen hun deze kans gunnen (zo zou ik mij tenminste voelen als ik zo uit een levensbedreigende situatie geholpen wordt).

Of iemand die al zijn hele leven hier werkt en op een illegale manier wat geld bijverdient wat ik for the record ook niet akkoord vind en die ook keihard aangepakt moeten worden.

De eerste vind ik echt 10 keer walgelijker. Misbruik maken van oprechte hulp.

Of zouden er gewoon heel veel tussen zitten die niet vluchten voor vervolging/oorlog, maar gewoon ordinair komen profiteren van onze maatschappij. Nee toch? Dat kan niet toch? Dat zouden ze nooit doen. :')

Dat jij hier moreel geen verschil tussen ziet zegt meer over jou dan over de situatie zelf.
Ik vind het beide moreel verwerpelijk en iets wat bestraft dient te worden met het per direct opzeggen van de huur. Dat stel ik ook zeer duidelijk. Dat jij dat dan denkt te lezen als dat ik het ene geval erger zou vinden dan het andere, is volledig jouw eigen invulling.

Mijn opmerking of kanttekening gaat dan ook helemaal niet over wie er meer of minder slecht bezig is (zoals de jouwe), maar puur en alleen over hoe groot die frauderende groep nou echt is. Er wordt gesproken over 'tientallen' statushouders, én over '10% van alle sociale huurders'. Ik zou denken dat '10% van alle huurders', waarbij je het dus echt over ~180.000 sociale huurwoningen hebt, het daadwerkelijk belangrijke nieuwsfeit in dit artikel is. Maar nee, dat wordt niets meer dan terloops vermeld en verder niet meer behandeld.

Want ja, het is natuurlijk leuker om dit aan te kleden als 'de al zijn hele leven hardwerkende Nederlander (die blijkbaar al wel zijn hele leven in met belastinggeld gesubsidieerde sociale huur woont)' versus de 'ondankbare statushouder die stiekem helemaal niet vlucht voor onveiligheid, maar voornamelijk om hier te komen belazeren en profiteren'. En het moet echt overduidelijk zijn dat die laatste echt heel veel erger is.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 14-06-2025 16:02:26 ]
  zaterdag 14 juni 2025 @ 15:49:46 #19
496499 Seeburg54
pi_217941778
Joh! Je verwacht het niet hè. :')
Als de politiek nou eens hun naïviteit in kon ruilen voor gezond verstand..
  zaterdag 14 juni 2025 @ 15:51:05 #20
168982 probeer
))<>((
pi_217941800
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 15:49 schreef Seeburg54 het volgende:
Joh! Je verwacht het niet hè. :')
Niet? Ik wel namelijk. Fraudeurs heb je namelijk overal.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 15:52:19 #21
496499 Seeburg54
pi_217941816
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 15:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Niet? Ik wel namelijk. Fraudeurs heb je namelijk overal.
Sarcasme radar. ;)
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:01:29 #22
168982 probeer
))<>((
pi_217941923
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Uiteraard maken ze misbruik, daarvoor zijn ze helemaal naar Nederland doorgereisd.
De Dublinverordening werkt inderdaad niet. Goed opgemerkt hoor.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:07:25 #23
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217941995
Die Syriërs staan er weer lekker op.

Laat deze mensen eerst hun inkomsten van de verhuur terugbetalen om ze vervolgens terug te sturen.
Ik durf te wedden dat ze in Syrië een riante villa aan het bouwen zijn van de verhuurinkomsten hier.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:13:48 #24
448771 Nexum
pi_217942057
In het artikel op de NOS wordt ook benoemd dat het niet alleen om statushouders gaat, maar de titel benadrukt dat wel omdat dat natuurlijk meer verdeeldheid zaait.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:14:18 #25
168982 probeer
))<>((
pi_217942065
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Die Syriërs staan er weer lekker op.

Laat deze mensen eerst hun inkomsten van de verhuur terugbetalen om ze vervolgens terug te sturen.
Ik durf te wedden dat ze in Syrië een riante villa aan het bouwen zijn van de verhuurinkomsten hier.
Inderdaad beter gewoon je tweede huis verhuren aan Oost-Europese arbeidsmigranten á 3k netto (dus zo'n 4,5k bruto?) per maand.

zaterdag 14 juni 2025 @ 16:17:06 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217942094
Een klein groepje asielzoekers verpest het voor de rest.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:19:08 #27
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217942112
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Inderdaad beter gewoon je tweede huis verhuren aan Oost-Europese arbeidsmigranten á 3k netto (dus zo'n 4,5k bruto?) per maand.

[ afbeelding ]
Zoals je kunt lezen verhuren wij legaal in tegenstelling tot de mensen in de OP. Dus wat is je punt?
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:21:16 #28
508780 2172619626795
pi_217942131
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:13 schreef Nexum het volgende:
In het artikel op de NOS wordt ook benoemd dat het niet alleen om statushouders gaat, maar de titel benadrukt dat wel omdat dat natuurlijk meer verdeeldheid zaait.
Ik zie dit als onterechte kritiek naar mij, aangezien ik het topic heb geopend. Hierbij wat context:

Onderzoeksjournalisten van het AD hebben met undercoverwerk aan het licht gebracht dat statushouders (met dus voorrang op huurwoningen) misbruik maken van het systeem. Hier is een uitgebreid artikel over geschreven, wat gepubliceerd is op hun website.

Er zijn twee topics geweest die refereerden naar dat artikel, maar die zijn gesloten omdat dit artikel op een later moment een premium artikel werd.

Daaropvolgend heb ik dit topic opnieuw geopend met meerdere niet-premium bronnen, om te voorkomen dat hij weer gesloten wordt.

Dit hele onderwerp ontleent zijn bestaansrecht dus aan het onderzoek van het AD, wat toegespitst was op statushouders.

Het is dan toch logisch om het misbruik door statushouders in de titel te benoemen? De suggestie (als die al gericht was naar mij als OP) dat deze titel gekozen is voor het zaaien van verdeeldheid, vind ik dan verwerpelijk, namelijk.

Dus ik hoop dat ik jouw post verkeerd interpreteer.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:21:27 #29
448771 Nexum
pi_217942133
Mensen (waaronder dus ook statushouders, niet exclusief) maken misbruik van de situatie die het gevolg is van falend beleid van de kabinetten hiervoor. Weinig aanbod = een ‘zwarte’ markt.

Zeer betreurenswaardig, maar dit is een probleem op macroniveau. En dat zal ook nog wel zo blijven zolang er niet voldoende bijgebouwd is.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:23:02 #30
448771 Nexum
pi_217942150
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:21 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik zie dit als onterechte kritiek naar mij, aangezien ik het topic heb geopend. Hierbij wat context:

Onderzoeksjournalisten van het AD hebben met undercoverwerk aan het licht gebracht dat statushouders (met dus voorrang op huurwoningen) misbruik maken van het systeem. Hier is een uitgebreid artikel over geschreven, wat gepubliceerd is op hun website.

Er zijn twee topics geweest die refereerden naar dat artikel, maar die zijn gesloten omdat dit artikel op een later moment een premium artikel werd.

Daaropvolgend heb ik dit topic opnieuw geopend met meerdere niet-premium bronnen, om te voorkomen dat hij weer gesloten wordt.

Dit hele onderwerp ontleent zijn bestaansrecht aan het onderzoek van het AD, wat toegespitst was op statushouders.

Het is dan toch logisch om het misbruik door statushouders in de titel te benoemen? De suggestie (als die al gericht was naar mij als OP) dat deze titel gekozen is voor het zaaien van verdeeldheid, vind ik dan verwerpelijk.

Dus ik hoop dat ik jouw post verkeerd interpreteer.
Ik had het meer over de titel van het artikel op de NOS. Daarin stond ook alleen statushouders terwijl er in het tweede kopje ook benoemd werd dat het ging om mensen uit de Jordaan bijvoorbeeld.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:23:37 #31
509926 Saliethee
pi_217942156
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:08 schreef RotatoR het volgende:
Zogenaamd op de vlucht voor oorlog en geweld. Het zijn gewoon criminelen die hierheen komen omdat ze weten hoe makkelijk het is om misbruik te maken van de naïeve deugfiguren.
Wat een journalistiek weer. Alles voor de kliks zullen we maar zeggen.

Het gaat om tientallen statushouders, maar de tokkies gebruiken het weer om de hele groep statushouders erop aan te kijken. 😂
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:25:09 #32
168982 probeer
))<>((
pi_217942168
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:17 schreef Twiitch het volgende:
Een klein groepje asielzoekers verpest het voor de rest.
Dat is alleen maar het geval wanneer men 'de rest' verantwoordelijk blijft houden voor het gedrag van dat kleine groepje.

Terwijl het, op eenzelfde model fiets, hartstikke makkelijk is om bijvoorbeeld niet elke man aan te kijken op het gedrag van een veel kleinere groep ongelofelijke schoften.

Of, om bij dit artikel te blijven, niet de overige 90% van de sociale huurders aan te kijken op het gedrag van die geschatte frauderende 10%.

Maar nee, nu moeten toch echt alle statushouders weer over één kam. Want het AD heeft het over 'tientallen'.

SPOILER
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:26:12 #33
508780 2172619626795
pi_217942180
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:23 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik had het meer over de titel van het artikel op de NOS. Daarin stond ook alleen statushouders terwijl er in het tweede kopje ook benoemd werd dat het ging om mensen uit de Jordaan bijvoorbeeld.
Ahh oke, dan begreep ik je verkeerd. Mijn excuses!
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:26:45 #34
168982 probeer
))<>((
pi_217942184
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zoals je kunt lezen verhuren wij legaal in tegenstelling tot de mensen in de OP. Dus wat is je punt?
Dat het veel slimmer is om een stel Oost-Europeanen voor 4,5k per maand uit te kleden.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:27:52 #35
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217942195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat is alleen maar het geval wanneer men 'de rest' verantwoordelijk blijft houden voor het gedrag van dat kleine groepje.

Terwijl het, op eenzelfde model fiets, hartstikke makkelijk is om bijvoorbeeld niet elke man aan te kijken op het gedrag van een veel kleinere groep ongelofelijke schoften.

Of, om bij dit artikel te blijven, niet de overige 90% van de sociale huurders aan te kijken op het gedrag van die geschatte frauderende 10%.

Maar nee, nu moeten toch echt alle statushouders weer over één kam. Want het AD heeft het over 'tientallen'.
Nee hoor, alleen degene die betrapt worden op fraude en criminele activiteiten.
Wat overigens niet meer dan normaal is in een beschaafd land.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:30:10 #36
168982 probeer
))<>((
pi_217942226
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee hoor, alleen degene die betrapt worden op fraude en criminele activiteiten.
Wat overigens niet meer dan normaal is in een beschaafd land.
Oprecht hartstikke goed dat jij dat onderscheid nog wel kan en wil maken.

Helaas spreken sommigen van de posters in dit topic toch weer over statushouders in het algemeen, ipv louter over het frauderende deel.

Incluis natuurlijk onze huis-FvD-er die tot in den treurnis weer even komt vermelden dat de Dublinregels niet werken en dus de meeste asielzoekers wel een paar veilige landen doorreizen, denkend dat dat op een of andere manier impliceert dat ze dus helemaal niet vluchten.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:32:03 #37
509926 Saliethee
pi_217942250
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:56 schreef 2172619626795 het volgende:
Dit is GEEN premium artikel:

SPOILER
[..]
Vorige opening posts:
[..]
[..]
Alternatieve niet-premium bron:

SPOILER
Je titel slaat trouwens nergens op. Het artikel gaat niet over misbruik van asielhulp, maar over tientallen (hoeveel tientallen weten we niet) statushouders die hun sociale huurwoning illegaal onderverhuren. Asielhulp misbruiken is iets totaal anders.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:33:10 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217942262
Dus veel van die gasten verdienen zeer veel aan die praktijken. Vervolgens sturen ze het geld naar huis waardoor de thuisblijvers c.s. denken dat het figuur in Luilekkerland is terechtgekomen. Dus komt het halve dorp naar Nederland. Zo zal het wel gaan.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:33:20 #39
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217942266
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat het veel slimmer is om een stel Oost-Europeanen voor 4,5k per maand uit te kleden.
Kijk eens dom, ja ho maar.

Dat betalen zij zelf niet, maar het aannemersbedrijf wat hen inhuurt om werk te doen aan de hoogspanningsmasten. Opdrachtgever is trouwens de overheid…
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:34:51 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217942286
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Op zich heb je een punt, want dit is geen fenomeen dat zich beperkt tot statushouders, maar er staan in het artikel ook een aantal dingen waarvan je toch gaat twijfelen aan het systeem. Er is ten eerste dus nauwelijks controle op wat er gebeurt met die schaarse woningen. Zodra de inhoud van je gechipte vuilcontainer niet klopt weet men je te vinden, maar als je openlijk je sociale woning in de onderverhuur gooit dan blijft dat onder de radar.

Dan zijn er nog een aantal rare zaken in het originele artikel. Iemand zegt "ik woon bij mijn vrouw want die heeft ook een huis gekregen". Daar klopt dan iets echt niet. Zelfs al waren ze bezig met scheiden ten tijde van de toewijzing, bij mensen met een Nederlands paspoort is scheiding geen reden voor urgentie, dus hoezo krijgen deze twee echtelieden twee woningen?

"Mijn broer wordt afgewezen dus die moet hier misschien ook komen wonen." Ook zo'n mooie. Afgewezen is dus niet weg, maar gewoon mogen/kunnen intrekken bij familie hier.

De verontwaardiging is denk ik een optelsom. Ben je hier pas, begin je hiermee en het systeem laat je ermee wegkomen.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:35:42 #41
508780 2172619626795
pi_217942297
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:32 schreef Saliethee het volgende:

[..]
Je titel slaat trouwens nergens op. Het artikel gaat niet over misbruik van asielhulp, maar over tientallen (hoeveel tientallen weten we niet) statushouders die hun sociale huurwoning illegaal onderverhuren. Asielhulp misbruiken is iets totaal anders.
Ze krijgen voorrang op anderen bij de huurwoningen die ze vervolgens onderverhuren. Die (voorrang op) woonruimte is onderdeel van de asielhulp. Evenals de toeslagen waarvan ze dat betalen.

Dus ze misbruiken de asielhulp wel degelijk.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:41:05 #42
168982 probeer
))<>((
pi_217942357
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kijk eens dom, ja ho maar.

Dat betalen zij zelf niet, maar het aannemersbedrijf wat hen inhuurt om werk te doen aan de hoogspanningsmasten. Opdrachtgever is trouwens de overheid…
Fair enough, het was niet eerlijk van me om dat er aan de haren bij te sleuren.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:43:17 #43
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217942381
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Fair enough, het was niet eerlijk van me om dat er aan de haren bij te sleuren.
Prima.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:45:38 #44
156258 Metalfrost
dude, what
pi_217942404
Water, zoals vanouds, is nog steeds nat.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:47:12 #45
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217942414
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Op zich heb je een punt, want dit is geen fenomeen dat zich beperkt tot statushouders, maar er staan in het artikel ook een aantal dingen waarvan je toch gaat twijfelen aan het systeem. Er is ten eerste dus nauwelijks controle op wat er gebeurt met die schaarse woningen. Zodra de inhoud van je gechipte vuilcontainer niet klopt weet men je te vinden, maar als je openlijk je sociale woning in de onderverhuur gooit dan blijft dat onder de radar.

Dan zijn er nog een aantal rare zaken in het originele artikel. Iemand zegt "ik woon bij mijn vrouw want die heeft ook een huis gekregen". Daar klopt dan iets echt niet. Zelfs al waren ze bezig met scheiden ten tijde van de toewijzing, bij mensen met een Nederlands paspoort is scheiding geen reden voor urgentie, dus hoezo krijgen deze twee echtelieden twee woningen?

"Mijn broer wordt afgewezen dus die moet hier misschien ook komen wonen." Ook zo'n mooie. Afgewezen is dus niet weg, maar gewoon mogen/kunnen intrekken bij familie hier.

De verontwaardiging is denk ik een optelsom. Ben je hier pas, begin je hiermee en het systeem laat je ermee wegkomen.
Die broer is dan ook niet verzekerd, het gaat zo een grote bende worden.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:49:19 #46
211196 Weltschmerz
pi_217942443
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:01 schreef probeer het volgende:

[..]
De Dublinverordening werkt inderdaad niet. Goed opgemerkt hoor.
Ah gut, stel je voor dat je iets onaardigs zou zeggen over bruine mensen en hun keuzes om hier te komen schooieren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:50:26 #47
509926 Saliethee
pi_217942456
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:35 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ze krijgen voorrang op anderen bij de huurwoningen die ze vervolgens onderverhuren. Die (voorrang op) woonruimte is onderdeel van de asielhulp. Evenals de toeslagen waarvan ze dat betalen.

Dus ze misbruiken de asielhulp wel degelijk.

Nee, dat is niet waar. En het is jammer hoe je dit topic begint met zo’n misleidende titel. Maar goed, dat zie ik vaker hier. Alles en iedereen over 1 kam scheren. Het zal wel angst, frustratie of jaloezie zijn.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:51:35 #48
168982 probeer
))<>((
pi_217942465
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ah gut, stel je voor dat je iets onaardigs zou zeggen over bruine mensen en hun keuzes om hier te komen schooieren.
Ah gut, stel je voor dat je eens een dagje niet zou generaliseren en discrimineren.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 17:48:52 #49
508780 2172619626795
pi_217942963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:50 schreef Saliethee het volgende:

[..]
Nee, dat is niet waar. En het is jammer hoe je dit topic begint met zo’n misleidende titel. -
Zo zie jij dat. Ik zie dat anders. En mijn mening heb ik hierboven uitgebreid onderbouwd met goede argumenten.

quote:
Maar goed, dat zie ik vaker hier. Alles en iedereen over 1 kam scheren. Het zal wel angst, frustratie of jaloezie zijn.
Kun jij 1 post in mijn post geschiedenis vinden waarin ik dat doe?

Over “over 1 kam scheren” gesproken..:

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 14-06-2025 17:56:24 ]
  zaterdag 14 juni 2025 @ 18:37:54 #50
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217943506
Wel goed dar dit onderzoek nu uitkomt.
Kunnen ze het snel onder het tapijt vegen voor de nieuwe verkiezingen.

Moeten niet wilders in de kaart spelen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')