abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 21:29:54 #251
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_217988391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Wanneer zou dat Israël werkelijk gaan raken, dan?
Het is ook niet zo dat deze motie (zelfs al zou die aangenomen worden) Israël wel gaat raken. Ik ben het er wel mee eens dat dit electoraal een enorm risico is. Al zijn de verkiezingen waarschijnlijk nog ver genoeg weg om door een nieuwe waan van de dag ingehaald te worden
pi_217988410
Tevens is het net zo belachelijk dat het Verenigd Koninkrijk en andere landen er over twijfelen om aan de andere kant van de medaille Israel en de VS te steunen als VS haar bom gaat gooien op Fordow.
pi_217988418
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217988421
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Is dat niet een beetje het punt, het is ook niet dat onze bijdrage of stoppen daarvan praktisch enig effect hebben op de iron dome, maar meer symbolisch is?

Dus het zit hem er meer in hoe je het beoogde effect uit wil leggen.
Dus een genocide voltrekt zich in rap tempo en we moeten constateren dat we machteloos toekijken.

Min of meer? Dit is niet vervelend richting jou bedoeld, hoor.
pi_217988448
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:29 schreef noodgang het volgende:

[..]
Het is ook niet zo dat deze motie (zelfs al zou die aangenomen worden) Israël wel gaat raken. Ik ben het er wel mee eens dat dit electoraal een enorm risico is. Al zijn de verkiezingen waarschijnlijk nog ver genoeg weg om door een nieuwe waan van de dag ingehaald te worden
Timmermans en GroenLinks-PvdA zijn een complete obsessie voor dit land. Ieder misstapje in het politieke mijnenveld dat werkelijk altijd voor links geldt, zal veel zwaarder dan een misstap van ik noem een Yesilgöz gelden. Of nou ja, Yesilgöz is al vrijgewaard van enige vorm van gevolgen van een misstap, dan had ze allang niet meer in de polletiek gezeten.
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 21:35:34 #256
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_217988458
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Dus een genocide voltrekt zich in rap tempo en we moeten constateren dat we machteloos toekijken.
Realistisch gezien is dat wel wat het is. Op geen enkele manier hebben we genoeg invloed om meer dan een symbolisch gebaar te maken.
pi_217988471
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]

Min of meer? Dit is niet vervelend richting jou bedoeld, hoor.
Oh absoluut niet, als het aan mij lag stond de NAVO allang bij de grens van Rusland en stonden de blauwhelmen (mits ze daar de capaciteit voor handen) allang bij de grens van de staat Palestina en zaten Bibi, Katz, Gvir en de rest de rest van hun leven in Den Haag.

Wat we in de praktijk beter kunnen doen wat realistischer is zou ik ook graag horen, maar laten we eerijk zijn, ook deze motie gaat niets helpen om de genocide te stoppen helaas.

Neemt alleen gewoon niet weg dat ik een uitkomst zou willen hebben waar burgers van Israel en dan heb ik het voornamelijk over de mensen die ook protesteren, palestijns/arabisch zijn etc geen enkele luchtbescherming hebben tegen ook daadwerkelijk terroristische organisaties.
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 21:38:07 #258
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_217988481
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:35 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Timmermans en GroenLinks-PvdA zijn een complete obsessie voor dit land. Ieder misstapje in het politieke mijnenveld dat werkelijk altijd voor links geldt, zal veel zwaarder dan een misstap van ik noem een Yesilgöz gelden. Of nou ja, Yesilgöz is al vrijgewaard van enige vorm van gevolgen van een misstap, dan had ze allang niet meer in de polletiek gezeten.
Dat klopt inderdaad. Enorm frustrerend. Denk ook dat, ondanks dat het een uitstekend bestuurder is, we dat met Frans als lijsttrekker ook niet gaan kunnen keren
pi_217988499
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:35 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Klopt maar dat is een ander verhaal.

Jaloers hoe effectief de demonisering voor elke leider die d66, pvda en groenlinks voortbrengt van rechts is.
pi_217988524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:37 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Neemt alleen gewoon niet weg dat ik een uitkomst zou willen hebben waar burgers van Israel en dan heb ik het voornamelijk over de mensen die ook protesteren, palestijns/arabisch zijn etc geen enkele luchtbescherming hebben tegen ook daadwerkelijk terroristische organisaties.
Ik denk dat iedereen met een beetje hersens die uitkomst wil, toch? We zitten alleen zo vuistdiep in de reet van Israhel dat zelfs de maatregelen van het Internationaal Strafhof niet meer serieus worden genomen.

Als er een zee aan onschuldige burgerslachtoffers valt, zijn er gelukkig nog mensen die voelen dat er iets moet gebeuren. Veilig vanuit het veilige Nederland gelaten en cynisch roepen dat we niets anders kunnen doen dan machteloos toekijken, het is niet voor iedereen weggelegd.

Zoals er een diaspora van Joden door de wereld is, zijn er ook Palestijnen in Europa die machteloos staan. Iedere bevolkingsgroep daar voelt de pijn. Het ding is dat hier in de Westerse wereld alleen op een ziekelijke wijze de Israëlische burgerslachtoffers worden gecultiveerd. Daar mag je niet aan komen.

De schrijnende ongelijkheid in rouw/woede maakt dat mensen in actie willen komen. Het is met andere woorden een strijd tegen het laffe cynisme.
  donderdag 19 juni 2025 @ 21:52:09 #261
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_217988595
Het is misschien het juiste om te doen, maar ik denk dat het dramatische gevolgen kan hebben voor de verkiezingen. En ik vind het beschermen van de democratie in Nederland toch iets belangrijker dan of Israel wel of niet een Iron Dome heeft.
pi_217988596
Van Belleghem is commentaar aan het geven bij het WK voor clubs (lol).
pi_217988639
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:52 schreef hhh38 het volgende:
Het is misschien het juiste om te doen, maar ik denk dat het dramatische gevolgen kan hebben voor de verkiezingen. En ik vind het beschermen van de democratie in Nederland toch iets belangrijker dan of Israel wel of niet een Iron Dome heeft.
De gemiddelde Nederlander heeft de hersencapaciteit van een amoebe en is dit volgende week alweer vergeten wanneer de nieuwe drama uit is. Deze motie heeft precies nul invloed op de verkiezingen die pas over een paar maanden plaatsvinden.

(En ik denk/hoop dat je onderschat hoe veel mensen er Nederland zijn die een intense teringhekel aan het handelen van de staat Israël hebben. Zie ook de Rode-lijn protesten)
  donderdag 19 juni 2025 @ 22:02:20 #264
262211 hhh38
pi_217988667
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:58 schreef Pistolero het volgende:

[..]
De gemiddelde Nederlander heeft de hersencapaciteit van een amoebe en is dit volgende week alweer vergeten wanneer de nieuwe drama uit is. Dit heeft precies nul invloed op de verkiezingen over een paar maanden.
Dat klopt, maar iets kleins en op het eerste oog onbelangrijks kan een onomkeerbare trend in gang zetten. Kijk naar de neergang van Roemer in 2012.
quote:
(En ik denk/hoop dat je onderschat hoe veel mensen er Nederland zijn die een intense teringhekel aan het handelen van de staat Israël hebben. Zie ook de Rode-lijn protesten)
Mensen die een teringhekel hebben aan Israël stemmen al op PvdA/GL (of DENK :') ), maar met dit soort ideeën jaag je mensen definitief weg die ook overwegen op D66/CDA/CU te stemmen.

[ Bericht 9% gewijzigd door hhh38 op 19-06-2025 22:16:05 ]
pi_217988815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:02 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Mensen die een teringhekel hebben aan Israël stemmen al op PvdA/GL (of DENK :') ), maar met dit soort ideeën jaag je mensen definitief weg die ook overwegen op D66/CDA/CU te stemmen.
Mensen die twijfelen tussen GL-PvdA aan de ene kant en D66/CDA/CU aan de andere kant zijn sowieso niet toerekeningsvatbaar aangezien die partijen mijlenver uit elkaar liggen.

Maar goed, je ziet na elke verkiezing ook de meest debiele verschuivingen qua kiezers. Ik las onlangs ook ergens een artikel over teleurgestelde PVV-stemmers die nu maar PvdD gaan stemmen. :')

Oftewel, tijd voor mijn stokpaardje; Afschaffen die democratie.
pi_217988844
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:14 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Mensen die twijfelen tussen GL-PvdA aan de ene kant en D66/CDA/CU aan de andere kant zijn sowieso niet toerekeningsvatbaar aangezien die partijen mijlenver uit elkaar liggen.

Maar goed, je ziet na elke verkiezing ook de meest debiele verschuivingen qua kiezers. Ik las onlangs ook ergens een artikel over teleugestelde PVV-stemmers die nu maar PvdD gaan stemmen. :')

De Dion Graus kiezer?
  donderdag 19 juni 2025 @ 22:27:00 #267
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_217988917
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:14 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Maar goed, je ziet na elke verkiezing ook de meest debiele verschuivingen qua kiezers. Ik las onlangs ook ergens een artikel over teleurgestelde PVV-stemmers die nu maar PvdD gaan stemmen. :')

Mijlenver uit elkaar!
* Hamlapjes komt al jarenlang bij elke stemwijzer/kieskompas/studie van de partijprogramma's/you name it uit in de ruimte tussen deze drie partijen
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 22:32:58 #268
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_217988964
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:27 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Mijlenver uit elkaar!
* Hamlapjes komt al jarenlang bij elke stemwijzer/kieskompas/studie van de partijprogramma's/you name it uit in de ruimte tussen deze drie partijen
Ja, dit inderdaad. En dat zal voor veel mensen zo zijn
pi_217989192
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:27 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Mijlenver uit elkaar!
Nou zijn stemwijzers en kieskompassen ook wel een gruwelijke slechte manier om een partij te kiezen, maar dat geheel ter zijde. Om te beginnen slaan ze daar altijd hele complexe vraagstukken plat in een ja/nee vraag, omdat het doodsimpele klootjesvolk het anders niet snapt. En vervolgens gaan ze op basis van wat de partijen in hun door spindoctors geschreven propagandastukjes vol buzzwords partijprogramma's schrijven een indeling maken van alle partijen. Die partijprogramma's zijn in flink wat gevallen ook niet eens doorgerekend, maar he, feiten doen er toch niet meer toe anno 2025. Dus ja, nee, laten we die ongein van een stemwijzers ook maar gewoon niet meer doen. Afschaffen die hap.

Het zou wel handig zijn als men eens een keer gaat kijken naar wat politici écht doen en waar ze écht op stemmen in plaats van wat ze dagelijks roeptoeteren in de altijd kwaadaardige media. Of zoals een ekte Feyenoorder het zou zeggen: geen woorden maar daden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 19 juni 2025 @ 23:30:22 #270
262211 hhh38
pi_217989451
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:53 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Nou zijn stemwijzers en kieskompassen ook wel een gruwelijke slechte manier om een partij te kiezen, maar dat geheel ter zijde. Om te beginnen slaan ze daar altijd hele complexe vraagstukken plat in een ja/nee vraag, omdat het doodsimpele klootjesvolk het anders niet snapt. En vervolgens gaan ze op basis van wat de partijen in hun door spindoctors geschreven propagandastukjes vol buzzwords partijprogramma's schrijven een indeling maken van alle partijen. Die partijprogramma's zijn in flink wat gevallen ook niet eens doorgerekend, maar he, feiten doen er toch niet meer toe anno 2025. Dus ja, nee, laten we die ongein van een stemwijzers ook maar gewoon niet meer doen. Afschaffen die hap.

Het zou wel handig zijn als men eens een keer gaat kijken naar wat politici écht doen en waar ze écht op stemmen in plaats van wat ze dagelijks roeptoeteren in de altijd kwaadaardige media. Of zoals een ekte Feyenoorder het zou zeggen: geen woorden maar daden.

SPOILER
Partijen mogen zelfs zelf hun antwoorden invullen, waardoor dat soms hun eigen partijprogramma tegenspreekt :')

[ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 19-06-2025 23:41:50 ]
  vrijdag 20 juni 2025 @ 07:47:44 #271
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_217990210
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:20 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]
Ik zet al mijn bitcoins op Ingrid C.
JAAAAAAAAAAA21! De nieuwe Messias is waarlijk opgestaan! Zou Ingrid C. 3, 4 of 5x zoveel stemmen gaan trekken als Lasbril de Lijsttrekker?

Las (haha) die verkiezingen maar af, we krijgen een kabinet VVD-CDA-JA21 waar de CDA Normen en Waarden en het Pragmatisch Rechts van JA21 weer lekker gaan verdwijnen in het Waanzinnig Gave Peilloze Niets van de VVD.

De enige vraag is wie er in het torentje mag gaan zitten om daar de raaskallende tweets van Geert te negeren. CEO Dilan? Ouderling Henri? Of Unterscharführer Joost?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:33:48 #272
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217990457
Ik ben Ingrid Coenradie-moe
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:48:56 #273
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_217990580
Na ‘economisch’ rechts, ‘richting het midden’ rechts, ‘cultureel’ rechts, ‘sociaalconservatief’ rechts, ‘voor het volk’ rechts en ‘tegen-immigratie’ rechts, is het nu tijd voor:

Pragmatisch rechts.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_217990771
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Na ‘economisch’ rechts, ‘richting het midden’ rechts, ‘cultureel’ rechts, ‘sociaalconservatief’ rechts, ‘voor het volk’ rechts en ‘tegen-immigratie’ rechts, is het nu tijd voor:

Pragmatisch rechts.
Het is realistisch rechts geworden. :)

Gefeliciteerd met kabinet Eerdmans-1 allen.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:26:36 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217990905
quote:
Natuurlijk 'mogen' wij dat. Maar waarom zouden wij dat moeten doen? consequent beleid bestaat niet in geopolitiek he. Het draait om eigenbelang.

Waarom zouden wij ons keren tegen Israel, omwille van de Palestijnen? wat kunnen de Palestijnen ons bieden?
Wel weer duidelijk hoe we in de wedstrijd staan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')