In hun versie van McDonalds hebben ze al een tijd geen aardappels meer. Misschien kunnen ze zich daar nu beter druk om maken. Kunnen ze zich vervolgens druk gaan maken over later wanneer ze te weinig personeel hebben om hun fastfoodrestaurants draaiend te houden en hun klanten te weinig geld daarvoor.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er wordt nog gezegd dat Russisch leren een goed idee is, omdat Europeanen dan in Russische fastfoodrestaurants kunnen gaan werken. Als er nog Europeanen over zijn (waarbij natuurlijk gehint wordt op het inzetten van kernwapens).
Hier een interessant artikel over de aardsappelcrisis in Belarus:quote:Op zondag 15 juni 2025 12:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In hun versie van McDonalds hebben ze al een tijd geen aardappels meer. Misschien kunnen ze zich daar nu beter druk om maken. Kunnen ze zich vervolgens druk gaan maken over later wanneer ze te weinig personeel hebben om hun fastfoodrestaurants draaiend te houden en hun klanten te weinig geld daarvoor.
Rusland is dus afhankelijk van de invoer van aardappels uit het buitenland. Dan vraag ik me af, komen er ook aardappels vanuit Europa en Nederland Rusland binnen?quote:Ook in Rusland aardappelcrisis
Ook in Rusland stijgen de aardappelprijzen: in het afgelopen jaar betaalden de Russen maar liefst 2.8 keer meer voor dit product. Zelfs President Vladimir Poetin spreekt inmiddels van een aardappeltekort.
Deels komt dit door de slechte oogst van 2024, maar ook door de inflatie waar de landbouwsector de afgelopen jaren mee te kampen kreeg. Daarnaast werd er op minder land aardappels verbouwd: door een recordoogst in 2023 daalden de prijzen, waardoor veel boeren in 2024 kozen voor winstgevendere gewassen.
Volgens Meduza is het vooral dankzij de import dat de schappen in Rusland gevuld blijven: afgelopen voorjaar was 30 tot 40 procent van de aardappels afkomstig uit het buitenland.
Eens zien of Trump een Amerikaans bedrijf als Boeing durft te beschermen tegen de Russen, of dat het weer zoals vanouds TACO is.quote:https://bsky.app/profile/christopherjm.ft.com/post/3lrnfi6wpyc2e
A building used by Boeing in Kyiv was badly damaged in a recent large-scale Russian air attack, in what appeared to be a deliberate strike on the US aerospace company, according to six people familiar with the matter and photographs seen by @financialtimes.com.
https://on.ft.com/3TnpFDN
Toen die sancties werden aangekondigd hield Poetin halsoverkop een persconferentie met het voorstel om in Istanboel te onderhandelen. Dat drukmiddel lijkt dus wel nut te hebben maar kennelijk is Trump alweer omgepraat door Poetin.quote:Op zondag 15 juni 2025 12:41 schreef Ulx het volgende:
Trump's ultimatum dat Poetin normaal moest gaan doen anders de zwaarste sancties en whatnot is trouwens een week geleden stilletjes verlopen. Uiteraard TACO.
Trump feliciteerde Poetin afgelopen week nog met het een of ander. Dus inderdaad was het weer TACO. Maar goed, de man is nu eenmaal een slapjanus.quote:Op zondag 15 juni 2025 14:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Toen die sancties werden aangekondigd hield Poetin halsoverkop een persconferentie met het voorstel om in Istanboel te onderhandelen. Dat drukmiddel lijkt dus wel nut te hebben maar kennelijk is Trump alweer omgepraat door Poetin.
Meeste groente komt uit Georgië, Belarus, Armenië, Turkije.quote:Op zondag 15 juni 2025 13:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier een interessant artikel over de aardsappelcrisis in Belarus:
https://platformraam.nl/u(...)it-zonder-aardappels
Het gaat ook nog over de crisis in Rusland:
[..]
Rusland is dus afhankelijk van de invoer van aardappels uit het buitenland. Dan vraag ik me af, komen er ook aardappels vanuit Europa en Nederland Rusland binnen?
Ik weet nog dat voedsel en medicijnen uitgesloten waren van de eerste sanctiepakketten. Als dat nog zo is, zouden die wel ingevoerd kunnen worden. Zet er maar uitvoerheffingen op, laat de Russen maar betalen. De Oekraïense burgerbevolking wordt gebombardeerd en krijgt allemaal ellende over zich heen, laat de spanningen in Rusland dan ook maar toenemen door de Rus meer te laten betalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook in Oekraine gaat heel veel fout.quote:Okay guys, just to clear things out. I escaped from training center. Dunno what's next, but i received some information that my recommendation letter won't work and i'd be sent to infantry as well as overall we were slaves here. Fuck the UA marine corps, worst possible place to be training at. I've been doing slave work for 16 hours a day for almost 3 weeks, had no phone time, we had fucking 300 people groupings while recon drones were in the air and all other shit. Please don't ask questions as i am super disappointed in everything, system in particular right now.
I also had a heart attack because of the loads they put and noone bothered to treat it ?
And if you think i was half way to complete my 45-day course: no. I've been doing slave work for 2.5 weeks and it wasn't counting as a basic training. They just lie on every fucking corner.
Ook gewoon gas blijven geven.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:40 schreef Adrie072 het volgende:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lro5oaszcs2u
Dit kan echt niet, hahahihihoho!
Het is sowieso onbegrijpelijk dat er überhaupt nog zaken niet gesanctioneerd zijn. De sancties hadden in september 2022 al maximaal moeten zijn. Het is pure onwil vanuit het Westen. Oekraïne mag niet winnen en Rusland mag niet verliezen.quote:Op zondag 15 juni 2025 13:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier een interessant artikel over de aardsappelcrisis in Belarus:
https://platformraam.nl/u(...)it-zonder-aardappels
Het gaat ook nog over de crisis in Rusland:
[..]
Rusland is dus afhankelijk van de invoer van aardappels uit het buitenland. Dan vraag ik me af, komen er ook aardappels vanuit Europa en Nederland Rusland binnen?
Ik weet nog dat voedsel en medicijnen uitgesloten waren van de eerste sanctiepakketten. Als dat nog zo is, zouden die wel ingevoerd kunnen worden. Zet er maar uitvoerheffingen op, laat de Russen maar betalen. De Oekraïense burgerbevolking wordt gebombardeerd en krijgt allemaal ellende over zich heen, laat de spanningen in Rusland dan ook maar toenemen door de Rus meer te laten betalen.
quote:Op zondag 15 juni 2025 19:14 schreef skysherrif het volgende:
Verslag van iemand die we kennen die basistraining zou doen om daarna achter het front drone reparaties uit te voeren:Dat is ook een beetje een probleem dat we vaak uit het oog verliezen: Oekraine staat ook op plaats 100+ van meest corrupte landen en er is nog veel oude sovjet-cultuur in hun leger. Treurig, want het beeld had zoveel beter kunnen zijn als ze naast inventiviteit en doorzettingsvermogen ook een goede capabele legerstructuur hadden gehad zonder corruptie en oude Sovjet-macho mannetjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ook in Oekraine gaat heel veel fout.beter een knipoog dan een blauw oog
quote:Op zondag 15 juni 2025 19:14 schreef skysherrif het volgende:
Verslag van iemand die we kennen die basistraining zou doen om daarna achter het front drone reparaties uit te voeren:En wat is de bron?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ook in Oekraine gaat heel veel fout.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Ja ik weet ook niet precies wat hier fout gaat, of dit bij deze specifieke brigade vooral een probleem is natuurlijk.quote:Op zondag 15 juni 2025 23:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje een probleem dat we vaak uit het oog verliezen: Oekraine staat ook op plaats 100+ van meest corrupte landen en er is nog veel oude sovjet-cultuur in hun leger. Treurig, want het beeld had zoveel beter kunnen zijn als ze naast inventiviteit en doorzettingsvermogen ook een goede capabele legerstructuur hadden gehad zonder corruptie en oude Sovjet-macho mannetjes.
Tijd om die schuit in beslag te nemen.quote:⚡️ HUR identifies Russian tanker evading oil sanctions with illegal transfers near Greece, Cyprus.
The vessel, operating without Western insurance, is part of Russia's expanding shadow fleet used to bypass G7 and EU sanctions on Russian oil exports.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lrpfufhhqs2l
Nogal logisch! Naval dus ze gebruiken botenquote:Op maandag 16 juni 2025 12:50 schreef oheng het volgende:
Er worden geen pantservoertuigen gebruikt in de Sumy operatie.
[ x ]
Wist niet dat je in een Oekrains trainingskamp zat. Verbaasd me wel dat je vandaar uit kan fokken.quote:
IIRC zijn ook de "marine" brigades van de rus volledig gemotoriseerd/gemechaniseerd.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:10 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nogal logisch! Naval dus ze gebruiken boten
Goeie video van die Elvira Bary, net helemaal zitten kijken.quote:
Nee, maar ik ken die gozer van toen hij nog niet naar het leger ging. Achja.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:59 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Wist niet dat je in een Oekrains trainingskamp zat. Verbaasd me wel dat je vandaar uit kan fokken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |