Veel Rotterdammers die in de stad zijn opgegroeid hebben een soort jeugdsentiment rondom de Beren. Net als McDonalds, en daar ga je ook alleen heen om teleurgesteld te worden.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb die review met plezier gelezenIk heb twee keer gegeten bij De Beren. In twee verschillende plaatsen en het was beide keren bedroevend. En 1x bij De Beren thuisbezorgd besteld omdat het een keer geen shoarma, pizza of hamburger zou zijn (zo'n beetje enige wat je hier nog voor een net iets te hoge prijs kan bestellen tov de veel te hoge prijs), Nu is thuisbezorgd voor mij bijna altijd een teleurstelling, maar het voldoet wel aan de verwachting. Dit voldeed niet eens aan de teleurstelling-verwachting, dit kon zo de vuilnisbak in zo smerig. Ik begrijp echt niet hoe De Beren nog bestaat. (moet wel eerlijk zeggen dat ik er ook nog 2x in getrapt ben na de eerste teleurstellende ervaring).
[..]
Je hebt al een bikinibody
Ietsje drukker wel maar toen was het festival alweer bijna klaar.quote:Op zondag 15 juni 2025 12:41 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja ik weet niet of het nadat de hoofdrolspeler binnen was of het nog iets drukker werd. Maar het was idd een heul rustig.
Sportief gedaan. Wasje gedraaid. Zo nog even poetsen.
En dan eens naar het Houtfestival of wat er van over is en daar ook een diner scoren.![]()
Maar dat was uit de tijd dat ze nog met berenmutshelmpjes rondreden voor de bezorging. Het is nu gewoon een akelig concept geworden met teleurstellende bediening en nog veel teleurstellender eten.quote:Op zondag 15 juni 2025 14:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Veel Rotterdammers die in de stad zijn opgegroeid hebben een soort jeugdsentiment rondom de Beren. Net als McDonalds, en daar ga je ook alleen heen om teleurgesteld te worden.
Ah, ik dacht al die naam te kennen. Heel vroeger (opa spreekt) toen ik nog naar het Graf luceum ging, ergens eind jaren 80 geloof ik, had je toch 2 tenten die zo heetten? Ging de jeugd wel naar toe geloof ik, maar kan me niet herinneren dat ik daar ooit ben geweest. Was toch ook niet meer dan een veredelde snackbar ofzo?quote:Op zondag 15 juni 2025 14:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Veel Rotterdammers die in de stad zijn opgegroeid hebben een soort jeugdsentiment rondom de Beren. Net als McDonalds, en daar ga je ook alleen heen om teleurgesteld te worden.
Toen ik net samen was met mijn man (kwam uit Dordrecht) kwam ik echt niet meer bij toen ik dat zagquote:Op zondag 15 juni 2025 14:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat was uit de tijd dat ze nog met berenmutshelmpjes rondreden voor de bezorging.
Alleen al in het centrum een half dozijn met allitererende namen zoals Bertus beer, Bertha beer. Nu 'verhipt' maar nog steeds kant en klare sate en patat die weliswaar beter is dan hier in asturias, maar dat is wmb niet waar de lat ligtquote:Op zondag 15 juni 2025 14:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ah, ik dacht al die naam te kennen. Heel vroeger (opa spreekt) toen ik nog naar het Graf luceum ging, ergens eind jaren 80 geloof ik, had je toch 2 tenten die zo heetten? Ging de jeugd wel naar toe geloof ik, maar kan me niet herinneren dat ik daar ooit ben geweest. Was toch ook niet meer dan een veredelde snackbar ofzo?
Het is wel een aparte plek op een weekenddag, waar veel groepen samenkomen om een rondje te fietsen of te wandelen, met een behoorlijk hoog 'ons kent ons' gehalte.quote:Op zondag 15 juni 2025 13:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuk! Mss willen wij (lees golfer) er ook wel een keer naar toe.
SPOILER: Mini foto impressieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de voorspellingen is het volgend weekend ook weer bloedheetquote:Op zondag 15 juni 2025 15:31 schreef Sarabi het volgende:
We hebben vanmorgen ons zwembad weer opgezet. Duurt alleen lang om te vullen dus ik denk niet dat we er vandaag nog in kunnen. Zometeen naar mijn vader voor vaderdag.
Ik zag het....quote:Op zondag 15 juni 2025 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens de voorspellingen is het volgend weekend ook weer bloedheet
Een kettingzaag kun je met verschillende lengtes zwaard krijgen, langer zwaard betekend langere ketting. Als goed zou op het zwaard moeten staan wat de steek is en hoeveel schakels je hebt.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:28 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Ik lurk wel zo veel mogelijk mee, maar heb niet altijd zo veel te melden..
Hier is het de komende week zo rond de 20 graden, dus dat is wel lekker. Het is binnen in het huis koel en ik gooi dus steeds alle deuren open om een beetje warmte in het huis te krijgen![]()
Nu op een kinderverjaardag van het neefje van de chef, zonder chef want die is aan het werk. Blijft altijd wel lastig, zeker vandaag want m'n talenhoofd wil niet echt.
Verder groeit alles in de tuin, en zijn alle machines of kapot of leeg.
De grasmaaier heeft nog steeds een hydraulisch probleem, de elektrische kettingzaag heeft een ketting die te lang is (?!?) En de oplader van de batterij van de heggeschaar is pleite..
Kettingzaag en heggeschaar onderdelen zijn onderweg (levertijd 10 dagen, het is helaas NL niet) de maai machine moet toch eens een andere optie voor komen dan "de buurman"..
Oh ja, dat was het ja!quote:Op zondag 15 juni 2025 15:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alleen al in het centrum een half dozijn met allitererende namen zoals Bertus beer, Bertha beer. Nu 'verhipt' maar nog steeds kant en klare sate en patat die weliswaar beter is dan hier in asturias, maar dat is wmb niet waar de lat ligt
Ja dat laatste dusquote:Op zondag 15 juni 2025 17:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een kettingzaag kun je met verschillende lengtes zwaard krijgen, langer zwaard betekend langere ketting. Als goed zou op het zwaard moeten staan wat de steek is en hoeveel schakels je hebt.
Of kun je de ketting die je altijd had niet meer spannen? Hoog tijd om te vervangen dan.
Saegenspezi.de kun je merk+type vinden.quote:
Het is al besteldquote:Op zondag 15 juni 2025 19:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Saegenspezi.de kun je merk+type vinden.
Even schakels van de oude ketting tellen als je niet weet hoe lang het zwaard is
Maak je geen zorgen. Adem in, adem uit.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Even zonder bijlees: ik heb begin vd acond latjes staan lakken waar ik horren van wil maken (schroef ik buiten raam in kozijn, maar raam gaat dan dus wel vaak open of op kiepstand staan). Ik kwam er alleen na het lakken achter dat het op terpentinebasis is en nu lees ik overal dat je dat niet binnen moet gebruiken want schadelijke dampen tot maanden na het lakken. Nou komen ze bij mij dus wel buiten, maar wel voor open raam. Heb ik nou alles voor niks zitten doen en moet ik nieuwe halen en met binnenlak lakken, of niet?
En gerelateerd: ik heb buiten gelakt, maar niet een mondkapje oid opgehad. Ik neem aan dat als je teveel hebt ingeademd, je wel vrij snel klachten zou moeten krijgen, en dat dat in de buitenlucht ook niet zo snel gebeurt?
Oei…reclameren! Mét foto.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:48 schreef Kaatje1 het volgende:
@:annex dweil niet in de wasmachine doen. Kan volgens de gebruiksaanwijzing maar overal blauwe friemels en er is een stuk af
Kan me dat filmpje niet herinneren.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei…reclameren! Mét foto.
Hulp doet dat wel. Ik borstel hem schoon met harde borstel onder (zachtjes) stromend water.
Kreeg jij ook de Philips mail en link naar juich filmpje? Ik stuur je de link anders.
nou vergat ik vanmiddag waar ik de sleutel van het oude huis heb gelaten…quote:Op zondag 15 juni 2025 19:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Even zonder bijlees: ik heb begin vd acond latjes staan lakken waar ik horren van wil maken (schroef ik buiten raam in kozijn, maar raam gaat dan dus wel vaak open of op kiepstand staan). Ik kwam er alleen na het lakken achter dat het op terpentinebasis is en nu lees ik overal dat je dat niet binnen moet gebruiken want schadelijke dampen tot maanden na het lakken. Nou komen ze bij mij dus wel buiten, maar wel voor open raam. Heb ik nou alles voor niks zitten doen en moet ik nieuwe halen en met binnenlak lakken, of niet?
En gerelateerd: ik heb buiten gelakt, maar niet een mondkapje oid opgehad. Ik neem aan dat als je teveel hebt ingeademd, je wel vrij snel klachten zou moeten krijgen, en dat dat in de buitenlucht ook niet zo snel gebeurt?
Oh, die kreet zocht ik. De buitenboel lieten wij de laatste 2 x 7 jaar aan de profi schilders over.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:23 schreef derLudolf het volgende:
Zeker is dat nog @:AnneX Voor buiten de betere keuze en ook als je écht hoogglans wilt hebben moet je ook alkydverf hebben
Volgens mij ben je al niet echt meer nuchter door de terpentinequote:Op zondag 15 juni 2025 19:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Dankquote:Op zondag 15 juni 2025 19:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Adem in, adem uit.
Het ergste is dat lichte kleuren snel vergelen als ze in een donkere omgeving staan. Verder overkomt je helemaal niets hiervan.
Nogmaals, er is geen enkele reden om je druk te maken
Vlgs mij tot ze droog zijn. Kan me nog zo goed herinneren van vroeger als mijn vader de kozijnen weer had moeten schilderen van mijn moeder, de meurquote:Op zondag 15 juni 2025 20:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank
Gezien net vanochtend laatste antibiotica voor longontsteking nog wat sneller bezorgd om mogelijk long-irriterende dingen. Maar gezien buiten en nog geen uur bezig geweest zal het inderdaad heus meevallen hoeveel ik daadwerkelijk ingeademd heb.
En ook fijn van het gebruik vd latjes. Uit interesse: het vrijkomen van de schadelijke stoffen is dus met name tijdens het schilderen, en niet meer daarna?
Aan de woning hoef ik niets te verven. Alleen de windveren van beton zien er beter uit als ik ze wit maak. Maar ja, beton, dat moet niet en ik moet helemaal tot in de nok.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, die kreet zocht ik. De buitenboel lieten wij de laatste 2 x 7 jaar aan de profi schilders over.
Een pui van 5 meter: iets met ladders en steigers.
Als het goed is inderdaad voorbij - vanochtend de laatste dosis gehad. Na een ritje dienstapotheek, want ik had bij het weggooien van het doosje per ongeluk ook de pil uit mn vingers laten glippenquote:Op zondag 15 juni 2025 20:56 schreef derLudolf het volgende:
Longontsteking helemaal voorbij en vrij van klachten verder? Je ouders nog geweest of wilden die je alleen hockeyend zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.prima achtergrond ruis, dat dan weer wel, dus als je tenenkrommend acteerwerk, een slecht script en andere onzin wil zien.. ga je gang
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Hoe maak je 'm dan schoon? Teleurstellend wel als je een dweilmachine hebt en de dweil kan niet in de was. Moet je dan elke keer een nieuwe dweil of zo?quote:Op zondag 15 juni 2025 18:48 schreef Kaatje1 het volgende:
@:annex dweil niet in de wasmachine doen. Kan volgens de gebruiksaanwijzing maar overal blauwe friemels en er is een stuk af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 15-06-2025 22:02:09 ]
Geen spijt dat ik niet geweest ben.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef borisz het volgende:
Houtfestival had dit jaar zeker geen last van EK of WK. Mooi weer en volle bak. Alleen de afschaling qua eten en slechts één bar met vier rijen was nu net te weinig. Te lange rijen bij het bier.
Bijprogramma nog altijd hetzelfde. Capoeria, Drakendans enz.
Alleen qua artiesten geen verdwaalde artiest uit midden Azië of midden Afrika. Nu krijg je Hippe Gasten uit Brabant. Ze bouwen een feestje, maar niet echt Houtfestival zoals het heurt.
Het was al aangekondigd, maar de wereldmuziek is dit jaar de grote afwezige.
Ook te veel afschaling qua eten. Nu veel eenheidsworst en was niet de hele wereld aanwezig qua eten..
Juk, natvoer. Ik vond dat zo smerig ruiken. Ik moet denk ik toch maar snel een kat hebben, zag al aantal keer een rat achter m'n huis lopen. Vrijdag en vanmiddag ook weer. Gisteren een nieuw Duits woord geleerd: Köderstation. Van die kunststof bakken waar je gif in doet. Drie stuks gekocht en direct op verschillende plekken geplaatst.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door derLudolf op 15-06-2025 22:11:11 ]Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik denk dat ik 'm gewoon na gebruik laat weken en wat boen met een borstel of zo. Mijn huis is natuurlijk niet echt smerig.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe maak je 'm dan schoon? Teleurstellend wel als je een dweilmachine hebt en de dweil kan niet in de was. Moet je dan elke keer een nieuwe dweil of zo?
Sommige vind ik vies ruiken, die ik nu heb vind ik wel prima. Niet superlekker, maar ook niet vies.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Juk, natvoer. Ik vond dat zo smerig ruiken. Ik moet denk ik toch maar snel een kat hebben, zag al aantal keer een rat achter m'n huis lopen. Vrijdag en vanmiddag ook weer. Gisteren een nieuw Duits woord geleerd: Köderstation. Van die kunststof bakken waar je gif in doet. Drie stuks gekocht en direct op verschillende plekken geplaatst.
voor klasse behoud
Als je geen internettoegang zou hebben, allerlei "gevaarlijke" dingen zou kunnen lezen, zou je dan ook zo bang zijn?
Oh god, dat was waar je een tijd geleden al over vertelde of niet.quote:
Degene die geen mensen in haar auto mee wil, heeft dat weekend ook een weekendje weg met andere mensen en wil het liefst zo laat mogelijk van haar weekendje vertrekken om bij ons aan te sluiten en dan zo snel mogelijk weer bij ons weg als het afgelopen is. Dus dan wil ze niet omrijden om mensen op te pikken.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is wel echt vermoeiend ja @:Tele6!
Ik heb heel lang ook niet mensen bij me in de auto willen hebben, maar ik zou dan weer totaal niet moeilijk gedaan hebben als dat als consequentie heeft dat er dan een auto gehuurd moet worden. Wel goed dat je hebt gezegd dat je niet fietsend gaat in deze context!
[..]
Oh…dat wordt door mij beaamd. /squote:Op zondag 15 juni 2025 22:47 schreef derLudolf het volgende:
@:AnneX je kunt derLudolf toch wel goed genoeg om de lucht cynische ondertoon te begrijpen?
Mijn internet hapert ook idd.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:54 schreef AnneX het volgende:
Omdat op het nieuwe adres een andere provider gekozen moest worden, werd het delta.
Daarmee verlies ik de voordelen van de Vodafone/ziggo combi.
Dus van de week de aanvraag voor delta mobiel, ook voordeliger zelfs.
Gebruikt het geweldige netwerk van odido. Whats in a name.
Lees ik zojuist : ..” Provider Odido kampt sinds zondagavond met een storing waardoor klanten niet kunnen internetten. Via meldingswebsite allestoringen.nl komen tienduizenden meldingen binnen. Ook de website van de provider zelf is uit de lucht…”
Oh, ik snap dat opzich wel, als dat weekend al gepland stond maar je ook het vrijgezellenfeestje niet wil missen. Als ze het zelf zo gepland heeft snap ik het minder haha.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Degene die geen mensen in haar auto mee wil, heeft dat weekend ook een weekendje weg met andere mensen en wil het liefst zo laat mogelijk van haar weekendje vertrekken om bij ons aan te sluiten en dan zo snel mogelijk weer bij ons weg als het afgelopen is. Dus dan wil ze niet omrijden om mensen op te pikken.
Ik vind het niet slim gepland van haar, want op die manier ga je 2 dingen half doen ipv 1 ding met je volledige aandacht en energie, maar goed. Ik zeg al, ik huur wel een mywheels.
Heb vandaag met m'n vaders auto een heel succesvolle rit platteland en bochtige N-weg gedaan, en helemaal zelf getankt. Vorig weekend in de auto van B voor het eerst bovenin een parkeergarage geparkeerd. Vooruitgang![]()
Wat dat betreft zou die mywheels ook een goeie oefening zijn. Er staat er eentje hier in mijn wijk.
quote:Op zondag 15 juni 2025 22:01 schreef derLudolf het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op maandag 16 juni 2025 04:06 schreef flipsen het volgende:
[..]Haha ja inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
makdoush klinkt wel boeiend.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Melanzane alla parmigiana ?
Voor makdoush zijn 2 te weinig (collega maakt ieder jaar 30-50 kg)
Baba ganoush maken?quote:Op maandag 16 juni 2025 09:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
makdoush klinkt wel boeiend.
Ik kwam niet verder dan "iets shoarma-achtigs" of "gewoon" roosteren in plakjes en dan met geitenkaas en rauwe ham opeten.
Ik zag laatst dat ik tijdens corona koken een soort hamburger van aubergine had gemaakt. Nu geen tijd om het recept op te zoeken maar was wel lekkerquote:
Veel plezier onderweg op de road trip.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:12 schreef Candaasje het volgende:
Sterkte @:Yinny![]()
Wij zijn begonnen met onze roadtrip![]()
Onze buren zorgen voor de beestjes dus die kunnen lekker in hun eigen vertrouwde omgeving blijven.![]()
En we keken gister The Settlers van Louis Theroux, aanrader wel.
‘t Is toch een grote stap. Ik hoop dat het een leuke dag wordt, met een beetje maar niet te veel weemoed.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Veel plezier onderweg op de road trip.![]()
Wij gaan straks in polonaise door huis en schuur met 6 mensen en daarna tekenen voor de overdracht en afsluiten hoofdstuk.
Daarna lunchen buiten de deur.
Gister een laatste biertje in toen nog onze achtertuin.
Grillen en met honing en feta kaas etenquote:Op maandag 16 juni 2025 09:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
makdoush klinkt wel boeiend.
Ik kwam niet verder dan "iets shoarma-achtigs" of "gewoon" roosteren in plakjes en dan met geitenkaas en rauwe ham opeten.
Oh.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:20 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Grillen en met honing en feta kaas eten
Auberginesalade met (gekochte-) picallily.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb 2 (lieve kleine) aubergines maar geen inspiratie.
Help.
Echt afsluitenquote:Op maandag 16 juni 2025 09:41 schreef AnneX het volgende:
Wij gaan straks in polonaise door huis en schuur met 6 mensen en daarna tekenen voor de overdracht en afsluiten hoofdstuk.
Daarna lunchen buiten de deur.
Gister een laatste biertje in toen nog onze achtertuin.
quote:Op maandag 16 juni 2025 16:58 schreef Yinny het volgende:
Ik ben weer thuis!Wat een heftige zittingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel sterkte
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |