Yes en die km vergoeding is hoger dan de kosten van m'n prive ov-aboquote:Op donderdag 12 juni 2025 11:40 schreef Pendora het volgende:
Even voor de duidelijkheid, je gaat nu met de trein en je krijgt een KM vergoeding voor die rit?
Kan me bijna niet voorstellen dat 100% vergoeding van de OV kaart slechter is dan de KW vergoeding...
Boeit je werkgever het dan hoe je op het werkt komt dan als je KM vergoeding krijgt?quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:44 schreef r0binhood het volgende:
[..]
Yes en die km vergoeding is hoger dan de kosten van m'n prive ov-abo
Grote werkgevers zijn verplicht om vanaf komende maand te registreren hoe hun personeel naar het werk reist.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Boeit je werkgever het dan hoe je op het werkt komt dan als je KM vergoeding krijgt?
Goede grap en wat een dooie mus.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:33 schreef r0binhood het volgende:
In het kader van vergroening verstrekt onze werkgever een OV kaart, waarmee we dan alleen op ons woon-werk traject gebruik van mogen maken.
Vermoeden bevestigd:quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Grote werkgevers zijn verplicht om vanaf komende maand te registreren hoe hun personeel naar het werk reist.
Ik heb een sterk vermoeden dat TS daarom ineens die kaart moet gebruiken.
Lol, destijds heb ik ook al in zijn topic gepost en is het TS al uitgelegd hoe die plicht voor de werkgever in elkaar zit.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Vermoeden bevestigd:
WGR / werkgever vraagt hoe ik reis voor de wettelijke CO2 rapportage
Bovendien, ik kan me niet voorstellen dat je van je werkgever én een OV trajectkaart krijgt én daarnaast 100% vergoeding van je autokilometers.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lol, destijds heb ik ook al in zijn topic gepost en is het TS al uitgelegd hoe die plicht voor de werkgever in elkaar zit.
Tja. Ik krijg een standaard kilometervergoeding, maar aangezien ik meestal op de fiets naar mijn werk ga hou ik er ook geld aan over. Is dat dan ook verkapt loon?quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:29 schreef Hanca het volgende:
Tja, je krijgt een 100% vergoeding van je woon-werk verkeer. Dat je tot nu toe een meer dan 100% vergoeding kreeg, en dus verkapt loon, is natuurlijk best vreemd.
quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. Ik krijg een standaard kilometervergoeding, maar aangezien ik meestal op de fiets naar mijn werk ga hou ik er ook geld aan over. Is dat dan ook verkapt loon?
Bronquote:Kilometervergoeding
De werkgever mag de gereden kilometers met de fiets vergoeden tegen een vast bedrag per km. Sinds 1 januari 2024 is de belastingvrije vergoeding ¤ 0,23 per km. Dit bedrag is hetzelfde als voor autokilometers. Voordeel voor de fietser is dat de kosten per kilometer veel lager zijn dan voor de auto en veel minder dan ¤ 0,23 per km. De werkgever mag ook meer dan ¤ 0,23 per km vergoeden, maar over het meerdere is belasting verschuldigd en moet de werkgever loonheffing inhouden.
Niet in mijn CAOquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:15 schreef r_one het volgende:
En ik meen dat de fietsvergoeding per 2025 is verhoogd naar ¤ 0,36 per kilometer.
Wat ik typte is wat de fiscus als grens hanteert (tussen onbelast en belast). Lees voor het gemak dus even "max" ervoorquote:
Vreemd wellicht (ik vind het niet zo vreemd) maar niet onjuistquote:Op donderdag 12 juni 2025 17:29 schreef Hanca het volgende:
Tja, je krijgt een 100% vergoeding van je woon-werk verkeer. Dat je tot nu toe een meer dan 100% vergoeding kreeg, en dus verkapt loon, is natuurlijk best vreemd.
Nee, maar klagen dat je nu precies krijgt waar het voor is bedoeld is natuurlijk wel bijzonder. Als jij een auto van de zaak mee naar huis mag nemen voor woon-werk verkeer (bestelbusjes in de bouw oid, zodat je gelijk naar locatie kan), krijg je neem ik aan ook geen kilometervergoeding. En ik zou het apart vinden als je daar dan over klaagt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Vreemd wellicht (ik vind het niet zo vreemd) maar niet onjuist
Ah zo! Ik begreep je verkeerd.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:38 schreef Hanca het volgende:
Nee, maar klagen dat je nu precies krijgt waar het voor is bedoeld is natuurlijk wel bijzonder.
Ja, dat zou vreemd zijn. Enige verschil is dat je niet de tram neemt als je een bus van de zaak hebt.quote:Als jij een auto van de zaak mee naar huis mag nemen voor woon-werk verkeer (bestelbusjes in de bouw oid, zodat je gelijk naar locatie kan), krijg je neem ik aan ook geen kilometervergoeding. En ik zou het apart vinden als je daar dan over klaagt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |