abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217922375
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Goed om die aantijdigingen even op hun formele plek te zetten en wannabes naar adem happend in de hoek zet voordat ze weer hun ongefundeerde claim als eigen aanname gaan herhalen.
Wat wil je hier nu precies mee zeggen?
  donderdag 12 juni 2025 @ 18:05:00 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217922419
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat de genocide roepers even pas op de plaats moeten nemen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:16:29 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217922980
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm, daar heb ik je allang antwoord op gegeven?

Dus stel je specifieke vraag even.
[..]
Slaat ook nergens op.

En 'mijn houding'?
Is het zo gek dat ik anti-genocide en anti-terreur ben?
Nee, dat heb je niet.

Dus toe, vertel, hebben die verzen invloed ja of nee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:18:39 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217923000
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin?
Dus omdat je anti-genocide bent in een land waar je niet vandaan komt of woont ben je ineens een wappie?
Wauw.....
[..]
Nee, niet gek. Ze geven om mensen en willen ze eten brengen. Wat is daar erg aan?

Dat Israel genocidale daden blijft doorzetten en niets door laat is gewoon walgelijk.
Nee je bent een wappie wanneer je als totaal onbelezen en geïndoctrineerde woke c.q. salafistische idioot ineens heel veel problemen hebt met 'mensenrechten'.

Ik blijf erbij: het leed van de Palestijnen interesseert jou, woke en islamisten geen flikker. Het komt nu gewoon uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:28:00 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217923114
Leuk ook.

Als je de normale media leest lijkt het alsof heel Nederland mega super pro-Palestina is.

Praat je gewoon met mensen op straat, zie je dat het gros van Nederland kotst op die hobbyclub.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:30:31 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217923151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Leuk ook.

Als je de normale media leest lijkt het alsof heel Nederland mega super pro-Palestina is.

Praat je gewoon met mensen op straat, zie je dat het gros van Nederland kotst op die hobbyclub.
Ik merk wel een zekere bias richting dit conflict ook bij normale mensen. Maar ja, "normale" mensen consumeren traditionele media zoals NRC, Volkskrant, Parool en Trouw, kijken naar NPO programma's en worden dus helemaal doodgegooid met Pallienieuws.
pi_217923222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:24 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Hier het overzicht:

Beschuldiging: Genocide
Juridische Status: Zeer zwaar misdrijf (Genocideverdrag), vereist aantoonbare opzet om een nationale, etnische, raciale of religieuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen
Toepasbaarheid op Gaza: Niet bewezen, onderwerp van lopend onderzoek ICJ/ICC

Beschuldiging: Oorlogsmisdaden
Juridische Status: Internationaal strafbaar (Statuut van Rome), schending van onder meer het onderscheidings- en proportionaliteitsbeginsel
Toepasbaarheid op Gaza: Waarschijnlijk aantoonbaar, afhankelijk van bewijs over proportionaliteit, doelwitkeuze en voorzorgsmaatregelen

Beschuldiging: Etnische zuivering
Juridische Status: Geen afzonderlijke categorie, maar verdrijving kan als misdaad tegen de menselijkheid of als oorlogsmisdrijf vervolgd worden
Toepasbaarheid op Gaza: Sterk gesuggereerd door beleid en uitspraken Israël, maar niet juridisch vastgesteld
Leuk verhaal.
Je vergeet alleen dat alle daden van Israël op alles en iedereen gericht zijn.
En dat bv de minister heeft aangegeven dat het doel is het volledig wipen van Gaza.
pi_217923227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik merk wel een zekere bias richting dit conflict ook bij normale mensen. Maar ja, "normale" mensen consumeren traditionele media zoals NRC, Volkskrant, Parool en Trouw, kijken naar NPO programma's en worden dus helemaal doodgegooid met Pallienieuws.
Normale mensen zien de feiten van wat Israël uitspookt.

De anderen kijken alleen nieuws van het IDF. Oftewel propaganda.
pi_217923257
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee je bent een wappie wanneer je als totaal onbelezen en geïndoctrineerde woke c.q. salafistische idioot ineens heel veel problemen hebt met 'mensenrechten'.

Ik blijf erbij: het leed van de Palestijnen interesseert jou, woke en islamisten geen flikker. Het komt nu gewoon uit.
Helaas. De mensenrechten kunnen mij wel wat schelen.

Als Hamas genocide zou plegen op Israël zou mij dat ook kunnen schelen.
En dat is overigens voor alle landen in de wereld.

Jij, en je medestanders, maken van alles een antisemitisch verhaaltje. Terwijl dat gwn walgelijke onzin is.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat heb je niet.

Dus toe, vertel, hebben die verzen invloed ja of nee.
Jij hebt 1x een tekst aangehaald en die heb ik beantwoord dat dat uberhaupt niet on topic was.

Schijnbaar heb je er nog meer, dus laat maar zien.

Het enige wat overigens van toepassing is is dat ik leed van mensen niet aan kan zien.
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:39:44 #60
396550 Richestorags
pi_217923270
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Normale mensen zien de feiten van wat Israël uitspookt.

De anderen kijken alleen nieuws van het IDF. Oftewel propaganda.
Toe, licht ons nog even het concept van verdedigende verkrachtingen toe.
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:39:49 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217923272
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jij, en je medestanders, maken van alles een antisemitisch verhaaltje. Terwijl dat gwn walgelijke onzin is.
[..]
Jij hebt 1x een tekst aangehaald en die heb ik beantwoord dat dat uberhaupt niet on topic was.

Schijnbaar heb je er nog meer, dus laat maar zien.

Het enige wat overigens van toepassing is is dat ik leed van mensen niet aan kan zien.
Dat heb je niet beantwoord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217923408
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Ah, ja, zeker net zoals de aanslagen van 7 oktober 2023 sommigen in Berlijn ook iets kon schelen:

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217923865
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wiezijndiemensen.jpg
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:04:45 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217924435
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Leuk verhaal.
Je vergeet alleen dat alle daden van Israël op alles en iedereen gericht zijn.
En dat bv de minister heeft aangegeven dat het doel is het volledig wipen van Gaza.
Beschuldiging: Oorlogsmisdaden
Juridische Status: Internationaal strafbaar (Statuut van Rome), schending van onder meer het onderscheidings- en proportionaliteitsbeginsel
Toepasbaarheid op Gaza: Waarschijnlijk aantoonbaar, afhankelijk van bewijs over proportionaliteit, doelwitkeuze en voorzorgsmaatregelen

Beschuldiging: Etnische zuivering
Juridische Status: Geen afzonderlijke categorie, maar verdrijving kan als misdaad tegen de menselijkheid of als oorlogsmisdrijf vervolgd worden
Toepasbaarheid op Gaza: Sterk gesuggereerd door beleid en uitspraken Israël, maar niet juridisch vastgesteld
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217924935
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:25 schreef Nober het volgende:
Hamas helpt de genocide een handje.

[ x ]
https://x.com/CIDI_nieuws/status/1933030946543943900
Gut Genocidi most eerder gehoord over de misdaden van Israël.
  Official ESF Kreviewer donderdag 12 juni 2025 @ 22:06:10 #66
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217925026
Iemand de documentaire net nog gezien van Louis Theroux? Fascinerend.
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:17:18 #67
396550 Richestorags
pi_217925149
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:06 schreef Kreator het volgende:
Wil hem nog wel kijken. Het zal vast interessant zijn, doch een wat gesegmenteerd deel van het probleem schetsen.

Vond jij het interessant?
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:21:51 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217925202
Islamisten lachen zich dood om zoveel Westerse naïviteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217925214
quote:
13s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, ja, zeker net zoals de aanslagen van 7 oktober 2023 sommigen in Berlijn ook iets kon schelen:

[ afbeelding ]
Zoetigheden uitdelen is een Arabische traditie na een slachtpartij of vernedering van de tegenstander.

Zag je ook bij dat incident bij die kerk in Nederland waar christenen gedwongen werden over een bebloede vlag van Israël te lopen. Naderhand gingen Arabieren zoetigheden uitdelen op straat, zelfs aan de politie (die niet ingreep).
pi_217925239
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:06 schreef Kreator het volgende:
Ja, bijzonder staaltje eenzijdige propaganda met als enige bedoeling met het demoniseren van Israël en Joden en het doen alsof Palestijnen hulpeloze, onschuldige, vredelievende slachtoffers zijn. Hij had trouwens al eens eerder zo'n docu gemaakt.

Geen woord over Hamas, geen kritische vraag richting een Palestijn. Het was alleen een bepaalde subset van Joodse settlers proberen te triggeren in de hoop dat ze bizarre dingen gaan zeggen of doen.

Nou, daar zit zeker wat licht ontvlambaar tuig tussen dus die happen wel. En die beelden kunnen dan mooi worden gebruikt en vervolgens generaliseert over heel Israël. Het is demoniseren en zwartmaken van een land en volk tot een kunst verheven.

Ik snap nu dan ook wel waar jouw pro-Palestijnse standpunten vandaan komen, want als je dit soort docu's neemt om je beeld te vormen over dit conflict. Tja ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217925244
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wil hem nog wel kijken. Het zal vast interessant zijn, doch een wat gesegmenteerd deel van het probleem schetsen.

Vond jij het interessant?
Ik heb het gezien. Een overduidelijk religieus conflict daar, het gaat niet zomaar om landgebied. 7 oktober heeft zeker de religieuze fanatici in Israël aangewakkerd in hun droom van een groter Israël alleen voor joden. Maar Israël zelf is al veel te divers voor dat idee, dus dat gaat ‘m überhaupt niet worden. Ook is er interne weerstand tegen dat idee, alhoewel de regering van netanyahu op de hand lijkt van die fanatici.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 00:20:06 #72
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217925877
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zoals het nu staat vastgesteld en ook om wat terughoudender te zijn in veroordelingen zonder dat daarin een formele en laat staan er een unanieme vaststelling (of in mogelijk) is.
Iemand mag/kan wat vinden van de schrijnende situatie(s) in Gaza; en van Israël die in media worden uitvergroot waarmee dingen niet zijn zoals ze worden afgeschilderd.

Natuurlijk is meningsvorming, met alle beelden, moeilijk en die iemand zeer kan aangrijpen.
Het is zinnig is om de emotioneel gedreven oordeelvorming, los te koppelen van feiten. Ja mensen hebben groot leed en dat aan iemand verwijten die daarmee schuldig wordt, is iets heel anders.
Wanneer ik iemand het ziekenhuis in sla is dat fout maar weer niet als dat gebeurd ter verdediging en weer wel als dat gebeurd uit wraak en juist niet als de ander mij daartoe aangezet heeft.etc.etc.
Moraal, dingen zijn nooit zwart/wit om op grond van een elders gecreëerde - selectieve - waarneming, een oordeel te vellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217925878
twitter

Het kan ook nooit eens een week zonder neutrale berichtgeving bij de NOS. De redactie is zo ideologisch gedreven. Zou me niets verbazen als het daar volhangt met pallievlaggetjes.
pi_217925951
Jeetje, extreem-links is nu zelfs celebs en hun kinderen aan het bedreigen omdat ze niet bepaalde pro-Pali's volgen/kijken.

Ze hebben echt gezegd we gaan overal extreem in of je het nu leuk vindt of niet.

Maar verder is iedereen gezond hoor.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 juni 2025 @ 07:48:15 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217926886
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, bijzonder staaltje eenzijdige propaganda met als enige bedoeling met het demoniseren van Israël en Joden en het doen alsof Palestijnen hulpeloze, onschuldige, vredelievende slachtoffers zijn. Hij had trouwens al eens eerder zo'n docu gemaakt.

Geen woord over Hamas, geen kritische vraag richting een Palestijn. Het was alleen een bepaalde subset van Joodse settlers proberen te triggeren in de hoop dat ze bizarre dingen gaan zeggen of doen.

Nou, daar zit zeker wat licht ontvlambaar tuig tussen dus die happen wel. En die beelden kunnen dan mooi worden gebruikt en vervolgens generaliseert over heel Israël. Het is demoniseren en zwartmaken van een land en volk tot een kunst verheven.

Ik snap nu dan ook wel waar jouw pro-Palestijnse standpunten vandaan komen, want als je dit soort docu's neemt om je beeld te vormen over dit conflict. Tja ..
Hahaha. Met je blinde haat. Wat een kutleven moet je dan hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')