Als het het copy doet en in de browser stopt dan werkt het wel.quote:
Of je past de links an (en stopt ze tussen [ url ] en [/ url ] bijvoorbeeld). 🙂quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Als het het copy doet en in de browser stopt dan werkt het wel.
Dat is in het grootste deel van Nederland heel normaal. Bij ons hebben ze ook zo'n (elektrische) bakfiets, alhoewel je op de meeste plekken gewoon met de auto kunt komen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:27 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)vuil-zelf-wegbrengen...-met-de-bakfiets/71033418.html
Ts
Geweldige het is al een vuilnisbelt en nu word het er zeker een.
Vaak is het eens per jaar per huishouden/adres.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:45 schreef tralalala het volgende:
Weinig gemeentes waar dit nog gratis is denk ik.
1) het hele plan heeft niks met autoluwte te makenquote:Op woensdag 11 juni 2025 18:27 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)vuil-zelf-wegbrengen...-met-de-bakfiets/71033418.html
https://www.telegraaf.nl/(...)vuil-zelf-wegbrengen...-met-de-bakfiets/71033418.html?utm_source=hyperlink&utm_medium=referral&utm_campaign=share
Autoluw Amsterdam wil dat bewoners grofvuil zelf wegbrengen... met de bakfiets
Amsterdam- De hoofdstad stopt met de inzameling van grof afval op straat. De norm wordt dat Amsterdammers hun oude meubels zelf naar een recyclepunt brengen. Wie geen auto heeft, kan een speciale bakfiets lenen.
Wethouder Hester van Buren (Afval en Reiniging) spreekt van een ’fundamentele omslag’. Op dit moment zetten veruit de meeste Amsterdammers hun grofvuil op een vaste dag op straat. Maar dit systeem is duur en bewoners houden zich lang niet altijd aan de richtlijnen.
Bewoners moeten er daarom aan wennen dat zij in de nabije toekomst hun grofvuil zelf moeten wegbrengen naar een afvalpunt. Dat wordt het ’uitgangspunt’. „Dit zorgt voor schonere straten, lagere verwerkingskosten en zo blijven er meer grondstoffen behouden”, aldus de wethouder. „Als wegbrengen echt niet lukt halen we grof afval op op afspraak.”
Amsterdam werkt tegelijkertijd aan een autoluwe stad, waarin autobezit ontmoedigd wordt of in sommige gevallen zelfs niet meer mogelijk is. Bewoners zonder auto, kunnen daarom een speciale elektrische bakfiets lenen bij het recyclepunt. Op dit moment zijn deze bakfietsen bij twee afvalpunten te reserveren voor maximaal drie uur.
Voor voorwerpen die te groot zijn voor de bakfietsen, is dus ook ophalen op afspraak een mogelijkheid. Bijvoorbeeld voor een groot bankstel. Dit is kosteloos en de gemeente controleert niet of de bewoner het ’echt niet’ zelf had kunnen doen.
Minder tevreden
De nieuwe grofvuilaanpak zal geleidelijk worden ingevoerd in de stad. Vanaf volgend jaar gebeurt dat wijk voor wijk. In sommige delen van de stad wordt grof afval al op afspraak opgehaald. Uit de recente Monitor Afval en Reiniging bleek dat bewoners van die buurten minder tevreden zijn over de inzameling dan andere Amsterdammers. De gemeente onderzoekt hoe dit verbeterd kan worden.
Ts
Geweldige het is al een vuilnisbelt en nu word het er zeker een.
Is ook heel terecht. Is jouw afval, en de mensen die het verwerken moeten ook betaald worden.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:30 schreef Filosoofert het volgende:
Ik heb mijn grofvuil altijd naar de milieustraat moeten brengen, en er dan ook grof voor betalen.
Of ze flikkeren het gewoon weer in de grachten. Zoals vroeger.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Spullen zullen gewoon op straat gezet worden.
Niet alles vergelijken met Oude Pekelaquote:Op woensdag 11 juni 2025 18:49 schreef nostra het volgende:
In de gemeentes waar ik heb gewoond, is het gewoon een kwestie van online een formuliertje invullen en de volgende avond na 21.00 op straat zetten, ben niet anders gewend. Ideaal.
Gewoon Haarlem en Leiden.quote:
Ja. Gewoon anoniem dumpen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Of ze flikkeren het gewoon weer in de grachten. Zoals vroeger.
Ja, is in Rotterdam ook zo. Ik heb zo een paar mooie vintage items gescoord!quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:49 schreef nostra het volgende:
In de gemeentes waar ik heb gewoond, is het gewoon een kwestie van online een formuliertje invullen en de volgende avond na 21.00 op straat zetten, ben niet anders gewend. Ideaal.
Hier is dat gratis en dat weten mensen uit anderen gemeentes ook. Zelfs Belgen brengen hun zooi hier heen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:30 schreef Filosoofert het volgende:
Ik heb mijn grofvuil altijd naar de milieustraat moeten brengen, en er dan ook grof voor betalen.
Hoezo? Die donder je toch gewoon in de Amsterdamse grachten?quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, succes met de elektrische bakfiets.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik zie het ook bij andere reacties op Fok, X en andere sites: bijna iedereen maakt de fout tussen grofvuil en restvuil.
Grofvuil is je oude koelkast, 100 tuintegels, verfblikken, etc.Alles wat je naar de milieustraat brengt.
Je vuilniszakken e.d. is restvuil.
Er is altijd nog een slag Amsterdammers wat daar nog niet toe overgaat.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hoezo? Die donder je toch gewoon in de Amsterdamse grachten?
Ok, dank jequote:Op woensdag 11 juni 2025 19:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou, succes met de elektrische bakfiets.
Dankzij dit plan gaan die ook over de streep.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Er is altijd nog een slag Amsterdammers wat daar nog niet toe overgaat.
Ja, want tante Hester heeft liever niet dat je je 100 tegels met de auto naar de stort brengt.quote:
Moet je voor de aardigheid de begroting van Amsterdam eens door het aantal inwoners en daarna hetzelfde doen voor een gemeente op het platteland.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:59 schreef Accordtje het volgende:
Prima toch.
De Amsterdammer wil links beleid, de Amsterdammer krijgt links beleid. Succes ermee.
Laten we hopen dat dit mensen wakker schud om in de landelijke verkiezingen niet voor links beleid te stemmen.
Hoe heb je die nieuwe koelkast dan thuis gekregen? Die kunnen meteen je oude meenemen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou, succes met de elektrische bakfiets.
Heb net grofvuil aangemeld. Dat komen ze dan als het goed is maandag ophalen. Ik heb iig bewijs dat ik het netjes heb aangemeld.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:57 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is wel fijn dat ze zoiets in Amsterdam hebben, of hadden.
Hier moet ik een oude werkbus inladen met allerlei troep en dan naar het millieupark rijden.
Of dat veel gemeentes het helemaal niet op komen halen?quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:15 schreef Piles het volgende:
Wat is nou precies het probleem? Dat je zoals in heel veel gemeenten een afspraak moet maken voor grofvuil, en dat de gemeente liever heeft dat mensen het zelf brengen en dat ze dat zelfs faciliteren met een bakfiets
Maar lekker schuimbekken over dat kut-Amsterdam weer
Lijkt me ook veel beter anders krijg je toch dat mensen het gaan dumpen. Kosten kun je dan wel weer verhalen via de gemeentelijke belastingen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vaak is het eens per jaar per huishouden/adres.
Want? In de rest van het land brengt men het gewoon naar de milieustraat. En er staan hier echt geen meubels of grofvuil op de straten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat gaan ze nu natuurlijk wel doen!quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:27 schreef suijkerbuijk het volgende:
Maar dit systeem is duur en bewoners houden zich lang niet altijd aan de richtlijnen.
Dat is het ook. Als je het te duur of hoog drempelig maakt gaan mensen het toch wel dumpen en dat is uiteindelijk duurdequote:Op woensdag 11 juni 2025 23:38 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lijkt me ook veel beter anders krijg je toch dat mensen het gaan dumpen. Kosten kun je dan wel weer verhalen via de gemeentelijke belastingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |