Het is maar hoe je het bekijkt. De VVD had een aantal jaar geleden al in hun verkiezingsprogramma staan dat ze de WW terug willen brengen naar 2 maanden en naast de bijstand alle andere uitkeringen af willen schaffen. Je krijgt al twee jaar ziekengeld van je werkgever. Ik dacht dat zij dat ook hadden geregeld, maar dat kan ik mis hebben. Het klinkt ook enigszins sociaal, maar het kan gewoon een aanloop zijn geweest naar het afschaffen van de WIA.quote:
Je kan toch zelf wel bedenken wat voor rampzalige, onrechtvaardige en ronduit onmogelijke situaties je gaat krijgen als we het UWV maar afschaffen en iedereen in de ziektewet en WIA maar in de bijstand dumpen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. De VVD had een aantal jaar geleden al in hun verkiezingsprogramma staan dat ze de WW terug willen brengen naar 2 maanden en naast de bijstand alle andere uitkeringen af willen schaffen. Je krijgt al twee jaar ziekengeld van je werkgever. Ik dacht dat zij dat ook hadden geregeld, maar dat kan ik mis hebben. Het klinkt ook enigszins sociaal, maar het kan gewoon een aanloop zijn geweest naar het afschaffen van de WIA.
Nou, het is voor een groot gedeelte toch al gelukt. En als je in de buurt van het Westland woont en in de bijstand zit, dan is de kans groot dat je regelmatig een kas van binnen gaat zien. Dat heeft dan wel als voordeel dat we minder arbeidsmigranten nodig hebben. Dus je moet tegenwoordig maar hopen op een begripvolle zaakwaarnemer als je in de bijstand zit, ook als je gedeeltelijk afgekeurd bent.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je kan toch zelf wel bedenken wat voor rampzalige, onrechtvaardige en ronduit onmogelijke situaties je gaat krijgen als we het UWV maar afschaffen en iedereen in de ziektewet en WIA maar in de bijstand dumpen.
-Als je de pech hebt om ziek te worden vanuit een baan, dan moet je direct al je vermogen en je huis opeten voordat je vanaf bijstandsniveau jou en je gezin mag onderhouden. Al je financiële verplichtingen vervallen dan spontaan ofzo? En waar wil je al die sociale huurhuizen dan vandaan toveren die je ineens nodig hebt?
-Met het opheffen van het UWV heeft niemand meer een medisch dossier. Omdat ziekte op papier niet meer bestaat zullen al die mensen die eerst in de WIA zaten nu ineens moeten gaan werken volgens de participatiewet
alsof ze volledig gezond zijn. Ook als ze dat totaal niet kunnen. Of wou je soms de medische keuring aan alle gemeentes over gaan laten? Als je dat niet doet, dan kan iedereen in de bijstand gaan claimen dat ze ziek zijn en niet kunnen werken.
Je kan simpelweg de WIA niet ineens afschaffen. Nog los van het morele probleem is dat praktisch gezien ondoenlijk.
Hoho, dit mag onder deze omstandighedenquote:
Zal de zorg ook wel blij mee zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:30 schreef RamboDirk het volgende:
Op mijn eerste dag als minister-president introduceer ik het basisinkomen. Ziek worden wordt weer aantrekkelijk.
Ik zat uit te leggen wat ik verwacht dat de bedoeling van de politiek hiermee is.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je slaat hier de spijker op zijn kop.
Niet zo slim van SymboolFrankie.
Ja tuurlijk.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zat uit te leggen wat ik verwacht dat de bedoeling van de politiek hiermee is.
Ik weet helemaal niks van jou, ik weet alleen wat je hier schrijft.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van een goed sociaal beleid, zoals je ondertussen ook weet.
Dit is navenant. En voorspelbaar.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, ja, ik ben helemaal voor een goed sociaal beleid en de mensen geven waar ze recht op hebben. Maar zolang de bevolking steeds rechtser stemt, gebeurt (uiteraard!) het tegenovergestelde.
Niet alles wat iemand zegt of schrijft is hun eigen mening, het komt ook voor dat ze dingen uitleggen waar ze zelf heel anders over denken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks van jou, ik weet alleen wat je hier schrijft.
Ik zeg het gewoon in mijn eigen woorden. Ik ben niet bezig met een roman hé?quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Niet alles wat iemand zegt of schrijft is hun eigen mening, het komt ook voor dat ze dingen uitleggen waar ze zelf heel anders over denken.
Ik weet niet hoe het voor jou is, maar ik ben meestal bezig om mijn ideeën te vertalen in iets wat mijn gesprekspartner(s) begrijpen.
Jij spreekt altijd alleen voor jezelf, duidelijk. Je zou een slechte lerares zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik zeg het gewoon in mijn eigen woorden. Ik ben niet bezig met een roman hé?
En als mensen het niet snappen, leg ik het met liefde nog een keer uit in iets andere bewoordingen.
Maar nooit zodanig dat de kern van mijn boodschap daarbij zoveel graden draait. De kern blijft hetzelfde.
Klopt. Daarom ben ik nooit naar de kweekschool gegaan.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij spreekt altijd alleen voor jezelf, duidelijk. Je zou een slechte lerares zijn.
Straks ga je nog beweren dat ik mensen in de WIA niet zo'n luxe uitkering gun omdat ik zelf in de bijstand zit. Zo denken veel mensen wel.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Daarom ben ik nooit naar de kweekschool gegaan.
En ik spreek altijd voor mezelf omdat ik het ontzettend aanmatigend vind om mezelf als iemands woordvoerder op te werpen.
Wat jij doet is op zich heus wel prijzenswaardig, alleen in dit specifieke geval vind ik gewoon dat je jezelf goed gaat zitten praten omdat je zelf blijkbaar niet goed hebt nagedacht over de vorm.
Is niet erg, maar ga dan niet achteraf er een draai aan geven die beter bij je past.
Gewoon toegeven dat je een fauxpass hebt gemaakt. Ga je niet dood van hoor.
Zie je nu echt zelf niet wat voor onzin je hier schrijft? Waar is deze aanname op gebaseerd?quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Straks ga je nog beweren dat ik mensen in de WIA niet zo'n luxe uitkering gun omdat ik zelf in de bijstand zit. Zo denken veel mensen wel.
Lijkt mij een goed idee want jouw sarcasme komt op mij over alsof iemand wattenbolletjes gooit naar een olifant om hem wakker te maken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb me wel aangewend om het tussen aanhalingstekens te zetten als ik sarcastisch ben, want anders wordt het verwijderd en/of krijg ik een ban.
Ik kom het regelmatig tegen? Mensen denken vaak het slechtste. Ik verwacht, omdat ze dat zelf ook zouden doen of denken. Ik sta er altijd weer verbaasd van te kijken en dan herinner ik mezelf er weer aan, dat ik dat moet verwachten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zie je nu echt zelf niet wat voor onzin je hier schrijft? Waar is deze aanname op gebaseerd?
Ja, ik ben van nature heel vriendelijk en aardig. Leven en laten leven, anderen behandelen zoals ik zelf ook behandeld wil worden. Ik neem het mezelf kwalijk als ik mensen in nood niet help omdat ik het niet in de gaten had.quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee want jouw sarcasme komt op mij over alsof iemand wattenbolletjes gooit naar een olifant om hem wakker te maken.
Doe ik ook. Het slechtste denken bedoel ik dan. Kan je nooit teleurgesteld worden, wel is het vaak dat ik dan toch nog 9 van de 10 keer aangenaam verrast ben.quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik kom het regelmatig tegen? Mensen denken vaak het slechtste. Ik verwacht, omdat ze dat zelf ook zouden doen of denken. Ik sta er altijd weer verbaasd van te kijken en dan herinner ik mezelf er weer aan, dat ik dat moet verwachten.
Niet iedereen is zo, het hangt er maar van af. Maar toch een heleboel.
Waarom? Als jij iets niet in de gaten hebt, hoe kan je het jezelf dan kwalijk nemen?quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ik ben van nature heel vriendelijk en aardig. Leven en laten leven, anderen behandelen zoals ik zelf ook behandeld wil worden. Ik neem het mezelf kwalijk als ik mensen in nood niet help omdat ik het niet in de gaten had.
Ja, en ik verwacht net altijd het goede. Dan zit je langs elkaar heen te praten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Doe ik ook. Het slechtste denken bedoel ik dan. Kan je nooit teleurgesteld worden, wel is het vaak dat ik dan toch nog 9 van de 10 keer aangenaam verrast ben.
Ik heb in mijn leven een paar hele harde lesjes gehad. De les die ik hier uit leerde is dat je niemand zomaar moet vertrouwen.
Nee hoor. Geef mij dan maar iemand als Marga Klompé. Die vrouw stond ergens voor. En ze hield haar rug recht.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |