Al de hele avond.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:45 schreef epicbeardman het volgende:
https://www.twitch.tv/zackrawrr
Nog anderen die deze top content kijken?
Ik zou berichten op X niet meteen al te serieus nemen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dus mensen die zonder proces of bericht naar hun naasten naar barre omstandigheden gaan in Guantanamo? Zelfs burgers van andere westerse landen?
Nou ja Trump en zijn regering zijn anders zelf ook geen lieverdjes.quote:Op woensdag 11 juni 2025 02:16 schreef Barbusse het volgende:
Het is duidelijk dat de meeste voorstanders van het 'keihard aanpakken van dit tuig' het ook gewoon leuk vinden om te zien. De opkomst van autoritair fascisme via een live stream.
En maar klappen. Totdat ze voor jou komen.
Wat voor een nihilist ben je dan wel niet.
Ja hetzelfde geldt voor mensen die op Trump hebben gestemd en daar nu last van hebben. Hoog “I didnt think leopards would eat MY face gehalte”. Moet ook altijd hieraan denken:quote:Op woensdag 11 juni 2025 02:16 schreef Barbusse het volgende:
Het is duidelijk dat de meeste voorstanders van het 'keihard aanpakken van dit tuig' het ook gewoon leuk vinden om te zien. De opkomst van autoritair fascisme via een live stream.
En maar klappen. Totdat ze voor jou komen.
Wat voor een nihilist ben je dan wel niet.
Goed plan inderdaad. Het zijn ook zulke lieverds die demonstranten - geen plunderingen, vandalisme of geweld. Lekker vreedzaam. Toont de ware aard van dit soort volk - keiharde repressie dus!quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het absoluut niet, ik wilde alleen aangeven dat het al lang gebeurd.
En weer on-topic:
Als je ziet wie en hoe men allemaal tegen de grond wordt gewerkt, om vervolgens ergens te worden opgesloten in een vreemd land, zo zonder proces. Ik krijg er de bibbers van, als man van een Amerikaanse en vader van een kind met twee paspoorten, dat er zo ontzettend veel mensen dit blijkbaar willen en ik ben dan zeker bang dat dit ook in Nederland ietwat normaliseert. Zelfs de grootste in de peilingen wil het leger op mensen afsturen en ineens paspoorten innemen.
Correct. Californie is historisch Mexicaans grondgebied. Mexico heeft nu het recht om een speciale militaire operatie te beginnen om haar burgers te beschermen tegen het nazi geweldquote:
Wanneer gaat putin alaska claimen dat die deal van een tsaar onwettig was.quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:18 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Correct. Californie is historisch Mexicaans grondgebied. Mexico heeft nu het recht om een speciale militaire operatie te beginnen om haar burgers te beschermen tegen het nazi geweld
Even op de naam klikken. Het is niet een random persoon die dat roept maar Washington Post die zegt bronnen en documenten te hebbenquote:Op woensdag 11 juni 2025 01:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou berichten op X niet meteen al te serieus nemen.
Bij jou lijkt het al te werken wat Trump wil doen. Die wist natuurlijk dat in een stad al dat mensen zouden gaan rellen. *zien wat beelden* alle demonstranten zijn tuig! Natuurlijk ook lekker zwart-wit simpel goed en slecht.quote:Op woensdag 11 juni 2025 06:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Goed plan inderdaad. Het zijn ook zulke lieverds die demonstranten - geen plunderingen, vandalisme of geweld. Lekker vreedzaam. Toont de ware aard van dit soort volk - keiharde repressie dus!
Het is vrij normaal om ongewenste vreemdelingen vast te zetten in een detentiecentrum voor je ze terug de grens over stuurt.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dus mensen die zonder proces of bericht naar hun naasten naar barre omstandigheden gaan in Guantanamo? Zelfs burgers van andere westerse landen?
Weinig zinvol punt verder, maar wel feitelijk correct.quote:
Horen plunderingen, vandalisme en geweld bij vreedzame demonstraties? Niet dat dit nog niet eerder is gebeurd uiteraard. Maar ja, de zaken omdraaien is natuurlijk het meest eenvoudig. De overheid is schuld aan alles, niet de vredelievende en niet-illegale burgers. Mooie denkwijze toch, zo kun je alles in je eigen straatje passenquote:Op woensdag 11 juni 2025 07:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij jou lijkt het al te werken wat Trump wil doen. Die wist natuurlijk dat in een stad al dat mensen zouden gaan rellen. *zien wat beelden* alle demonstranten zijn tuig! Natuurlijk ook lekker zwart-wit simpel goed en slecht.
quote:Op woensdag 11 juni 2025 06:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Goed plan inderdaad. Het zijn ook zulke lieverds die demonstranten - geen plunderingen, vandalisme of geweld. Lekker vreedzaam. Toont de ware aard van dit soort volk - keiharde repressie dus!
En dan terug naar land van herkomst, niet naar een buitenlandse gevangenis zonder rechten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:44 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het is vrij normaal om ongewenste vreemdelingen vast te zetten in een detentiecentrum voor je ze terug de grens over stuurt.
Goh, hoe dan al die landen dat dan al jaren zonder het leger? En waarom die paar landen met een dictator wel?quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Horen plunderingen, vandalisme en geweld bij vreedzame demonstraties? Niet dat dit nog niet eerder is gebeurd uiteraard. Maar ja, de zaken omdraaien is natuurlijk het meest eenvoudig. De overheid is schuld aan alles, niet de vredelievende en niet-illegale burgers. Mooie denkwijze toch, zo kun je alles in je eigen straatje passen
Hoezo zaken omdraaien of eigen straatje? Waarom kunnen dat soort zaken niet naast elkaar bestaan? Er zijn relschoppers en veel mensen die gewoon vreedzaam protesteren. Als jij ooit voor iets zou demonstreren met een grote groep vreedzaam, en er zijn een aantal aan het rellen. Ben jij dan ook geweldadig en van "dat soort volk"? Moet de politie dan ook jou eens goed aanpakken?quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Horen plunderingen, vandalisme en geweld bij vreedzame demonstraties? Niet dat dit nog niet eerder is gebeurd uiteraard. Maar ja, de zaken omdraaien is natuurlijk het meest eenvoudig. De overheid is schuld aan alles, niet de vredelievende en niet-illegale burgers. Mooie denkwijze toch, zo kun je alles in je eigen straatje passen
Dat 'hard' of 'eens goed' aanpakken is niets anders dan het gevoel bij degene die het nieuws leest. Het voelt voor bepaalde mensen erg voldaan om te weten dat mensen die 'niet in het straatje passen' fysieke schade ondervinden. Daarom werkt het helaas ook zo goed wat Trump doet met dat soort gevoelens, terwijl het sturen van het leger alleen in streng dictatoriale landen gebeurt en altijd erg bloedig afloopt.quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo zaken omdraaien of eigen straatje? Waarom kunnen dat soort zaken niet naast elkaar bestaan? Er zijn relschoppers en veel mensen die gewoon vreedzaam protesteren. Als jij ooit voor iets zou demonstreren met een grote groep vreedzaam, en er zijn een aantal aan het rellen. Ben jij dan ook geweldadig en van "dat soort volk"? Moet de politie dan ook jou eens goed aanpakken?
Weet je wat de grap is. Ik zou me in nederland ook rechts en conservatief noemen (maar wss stem ik meer centrum rechts) maar ik me daar in de amerikaanse politiek helemaal niet mee kan identificeren vreemd genoeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan let je niet goed op, ik heb zowel Trump als Orban en Wilders meermaals bekritiseert. Maar ook vind ik bepaalde onderdelen van hun beleid uitstekend. Dat is natuurlijk ook niet zo vreemd, want ik ben zelf immers rechts en conservatief.
Het ding is, ik ben 44 (prachtig jong dus), maar heb in de loop der jaren veel van dit soort regimes voorbij zien komen in allerlei landen. +Daarnaast kan iemand de geschiedenis erop nakijken. Op geen enkel moment is zo'n verhaal een succes geworden voor burgers van die landen, integendeel. Een aantal keren liep het ook nog eens fout af met de leider in kwestie.quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Weet je wat de grap is. Ik zou me in nederland ook rechts en conservatief noemen (maar wss stem ik meer centrum rechts) maar ik me daar in de amerikaanse politiek helemaal niet mee kan identificeren vreemd genoeg.
Vandaar dat ik ook zo moe wordt dat je dan wel in een hokje geduwd wordt en bijna geen post van jou (sorry, niet m'n bedoeling om het persoonlijk te maken) wel weer die classificatie voorbij zie komen.
Verder ben ik een tegenstander van wat er nu gebeurd, maar ook met hoe Trump dit aanpakt. Terwijl het helemaal zijn bemoeienis niet zou moeten zijn maar dat van elke individuele staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |