Dat hangt er wel vanaf in hoeverre de leden bij hun oprichters passen. De oprichters kunnen zo hun partij verliezen, omdat er nog mensen lid zijn geworden op basis van wat ze zelf dachten over de partij ipv op basis van wat de partij echt uitdraagt.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zo is hoe het hoort. Gewoon een lijsttrekkersverkiezing. NSC heeft er ook weinig mee te verliezen. De andere partijen hebben geen lijsttrekkersverkiezingen, dus dan kan de media voorlopig hier hun aandacht op werpen. Dat hoeft helemaal niet slecht uit te pakken voor een partij die nu op 1 zetel staat.
Dit zijn wel de leden die nog steeds lid zijn. De afgelopen maanden waren natuurlijk ook turbulent. Als al deze mensen nog steeds lid zijn van een partij die hen niet wil, dan is er misschien iets misgegaan in de communicatie.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hangt er wel vanaf in hoeverre de leden bij hun oprichters passen. De oprichters kunnen zo hun partij verliezen, omdat er nog mensen lid zijn geworden op basis van wat ze zelf dachten over de partij ipv op basis van wat de partij echt uitdraagt.
Ik vrees voor Van Vroonhoven dat juist de mensen die niks te maken willen hebben met de PVV hun lidmaatschap hebben opgezegd en er nieuwe leden zijn gekomen omdat ze wel met de PVV meewerkten.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit zijn wel de leden die nog steeds lid zijn. De afgelopen maanden waren natuurlijk ook turbulent. Als al deze mensen nog steeds lid zijn van een partij die hen niet wil, dan is er misschien iets misgegaan in de communicatie.
Ja, maar om nu een partij te hebben opgericht en je daar na 2 jaar al niet meer thuis te voelen is natuurlijk weer extreem de andere kant op. Een partij is niet van de oprichters, maar normaal is een partij wel een tijd in handen van de oprichters, zodat er daarna leden zijn die bij die oprichters passen.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:10 schreef Hexagon het volgende:
Een partij is natuurlijk ook geen eigendom van de oprichters. Het is al schandalig genoeg dat we een partij hebben die eigendom is van een man.
Als de leden zo graag willen dat ze met de PVV samenwerken, dan zouden die wel voor de PVV stemmen. Er is een deel van de bevolking die het geduld kwijt is en niet begrijpt waarom ze stemmen en er niets verandert. Maar een deel ervan vindt stemmen op de PVV ook te ver gaan. De positie van VVD en NSC is niet zo heel anders.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vrees voor Van Vroonhoven dat juist de mensen die niks te maken willen hebben met de PVV hun lidmaatschap hebben opgezegd en er nieuwe leden zijn gekomen omdat ze wel met de PVV meewerkten.
En zijn quotes over asielzoekers die enkelbanden moeten dragen ook. Dat is de opmerking waarnaar Van Vroonhoven verwijst. En Van Vroonhoven is niet zo maar iemand, zij introduceerde Omtzigt bij Balkenende. Ze kent hem al ongeveer 30 jaar. Als iemand kan verwoorden wat Omtzigt denkt, is zij het wel. Dus ga er maar vanuit dat Omtzigt achter dit interview staat.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als de leden zo graag willen dat ze met de PVV samenwerken, dan zouden die wel voor de PVV stemmen. Er is een deel van de bevolking die het geduld kwijt is en niet begrijpt waarom ze stemmen en er niets verandert. Maar een deel ervan vindt stemmen op de PVV ook te ver gaan. De positie van VVD en NSC is niet zo heel anders.
Met die (iets verdachte) push vanuit De Telegraaf kan je je afvragen: Is Boomsma een opportunist? Hij is echter ook heel lang fractievoorzitter voor het CDA geweest in Amsterdam, dus hij loopt niet snel weg. In zijn woorden lijkt hij zich niet te richten op oppervlakkigheden, maar op de kern van de problemen. Ik wil hem dus niet gelijk afschrijven, maar zijn quotes over Israël en de rechters moeten wel verduidelijkt worden. Wat wil hij nou precies?
Ik dacht dat het ging om uitgeprocedeerde asielzoekers die 28 dagen hebben om het land te verlaten, maar misschien heb ik dat niet goed begrepen. Verder gaan we het zien. Ik vind het zo fascinerend hoe deze partij politiek bedrijft. Ze lijken super rationeel, maar ook totaal niet door te denken over de gevolgen van een besluit. Maar niet iedereen van hen, sommigen doen dat wel. Misschien is dat gewoon voor een partij met geen leider. Het is wel verfrissend dat ze het allemaal niet zo goed weten.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
En zijn quotes over asielzoekers die enkelbanden moeten dragen ook. Dat is de opmerking waarnaar Van Vroonhoven verwijst. En Van Vroonhoven is niet zo maar iemand, zij introduceerde Omtzigt bij Balkenende. Ze kent hem al ongeveer 30 jaar. Als iemand kan verwoorden wat Omtzigt denkt, is zij het wel. Dus ga er maar vanuit dat Omtzigt achter dit interview staat.
Je hebt gelijk, maar dat blijven asielzoekers (en het voorstel is en blijft trouwens onuitvoerbaar). En dit is echt de opmerking waar Van Vroonhoven afstand van neemt in het interview.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:47 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ging om uitgeprocedeerde asielzoekers die 28 dagen hebben om het land te verlaten, maar misschien heb ik dat niet goed begrepen.
Ik ben verder niet bekend met de materie, maar ik gok dat juist in deze 28 dagen een asielzoeker besluit de illegaliteit in te gaan, en dat dit voorstel bedoeld is om dit tegen te gaan.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar dat blijven asielzoekers (en het voorstel is en blijft trouwens onuitvoerbaar). En dit is echt de opmerking waar Van Vroonhoven afstand van neemt in het interview.
Maar illegaliteit is zelfs niet strafbaar. Uitgeprocedeerd zijn al helemaal niet: die mensen zijn de eerste 28 dagen gewoon legaal in Nederland. Dus die kun je niet straffen met een enkelband, mensen zonder dat ze strafbaar zijn straffen is barbaars.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:00 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben verder niet bekend met de materie, maar ik gok dat juist in deze 28 dagen een asielzoeker besluit de illegaliteit in te gaan, en dat dit voorstel bedoeld is om dit tegen te gaan.
Overigens begrijp ik heel goed dat een asielzoeker een laatste strohalm pakt, die hebben land en haard niet voor niets verlaten.
Ik heb mij hier nooit in verdiept. Hoe zouden ze dan nu zorgen dat mensen niet de illegaliteit in duiken?quote:Op zondag 15 juni 2025 21:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar illegaliteit is zelfs niet strafbaar. Uitgeprocedeerd zijn al helemaal niet: die mensen zijn de eerste 28 dagen gewoon legaal in Nederland. Dus die kun je niet straffen met een enkelband, mensen zonder dat ze strafbaar zijn straffen is barbaars.
Het heeft geen prioriteit. We hebben rond de 30.000 ongedocumenteerden (overheid schat tussen 23.000 en 58.000, NGO's tussen 10.000 en 30.000). In feite komt de Dienst Terugkeer en Vertrek pas in actie als een uitgeprocedeerde dat zelf aan vraagt (dat is de meerderheid) of als uitgeprocedeerden overlast geven. Tot die tijd is het de mankracht van de politie niet waard.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb mij hier nooit in verdiept. Hoe zouden ze dan nu zorgen dat mensen niet de illegaliteit in duiken?
Het aantal valt relatief mee. Ze zouden het traject misschien wel beter kunnen inrichten, misschien met meer begeleiding naar de nieuwe bestemming. Als je je hoop op Nederland hebt gevestigd en dan hoort: nee, je gaat terug. Dan is het misschien beter als je niet helemaal aan je lot wordt overgelaten.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het heeft geen prioriteit. We hebben rond de 30.000 ongedocumenteerden (overheid schat tussen 23.000 en 58.000, NGO's tussen 10.000 en 30.000). In feite komt de Dienst Terugkeer en Vertrek pas in actie als een uitgeprocedeerde dat zelf aan vraagt (dat is de meerderheid) of als uitgeprocedeerden overlast geven. Tot die tijd is het de mankracht van de politie niet waard.
Niet alle landen nemen uitgeprocedeerde asielzoekers weer terug, dat is hier vooral het probleem. Zij die terug kunnen, gaan vaak wel terug (of de 'beroeps-asielzoekers' uit het oosten die rondreizen gaan naar een ander EU land, dat is een groot deel van de veiligelanders). Wat je over houdt zijn mensen die ook met veel begeleiding niet terugkunnen, omdat ze geen papieren hebben of omdat het andere land simpelweg ze de toegang weigert. Moet je ze daarom de cel in gooien?quote:Op zondag 15 juni 2025 21:23 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het aantal valt relatief mee. Ze zouden het traject misschien wel beter kunnen inrichten, misschien met meer begeleiding naar de nieuwe bestemming. Als je je hoop op Nederland hebt gevestigd en dan hoort: nee, je gaat terug. Dan is het misschien beter als je niet helemaal aan je lot wordt overgelaten.
Dat wordt inderdaad lastig. Waar ga je heen als je uitgewezen bent, maar niet welkom bent op de bestemming?quote:Op zondag 15 juni 2025 21:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet alle landen nemen uitgeprocedeerde asielzoekers weer terug, dat is hier vooral het probleem. Zij die terug kunnen, gaan vaak wel terug (of de 'beroeps-asielzoekers' uit het oosten die rondreizen gaan naar een ander EU land, dat is een groot deel van de veiligelanders). Wat je over houdt zijn mensen die ook met veel begeleiding niet terugkunnen, omdat ze geen papieren hebben of omdat het andere land simpelweg ze de toegang weigert.
Naar een bed-bad-brood plek, waar we minimale kosten hebben om die mensen toch in leven te laten.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad lastig. Waar ga je heen als je uitgewezen bent, maar niet welkom bent op de bestemming?
Dat is een pleister. Je moet betere afspraken maken met de bestemming, of je eigen regels aanpassen.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Naar een bed-bad-brood plek, waar we minimale kosten hebben om die mensen toch in leven te laten.
Het laatste wil je niet. Je wil niet mensen asiel geven op basis van het feit dat ze niet terugkunnen, want dan gaan alle landen weigeren. Het eerste is Nederland (en ook de EU) vrijwel constant mee bezig, maar een land dwingen gaat lastig. Zeker omdat het vaak om landen gaat waar we weinig mee handelen, dus ze economisch dwingen gaat niet. We kunnen ze alleen een deal aanbieden: geld in ruil voor het weer terugnemen van de asielzoekers. Maar dat is dan ook weer een verkeerde prikkel, dat willen andere landen dan ook wel.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is een pleister. Je moet betere afspraken maken met de bestemming, of je eigen regels aanpassen.
en nog steeds niet ,mogen werken ??quote:Op zondag 15 juni 2025 21:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Naar een bed-bad-brood plek, waar we minimale kosten hebben om die mensen toch in leven te laten.
Wat snap jij niet aan het woord "uitgeprocedeerd"?quote:Op zondag 15 juni 2025 22:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en nog steeds niet ,mogen werken ??
gaan ze dan niet drugs deal of zo om geld te verdienen, daarvoor kwam men hierheen en en velen moeten hun schulden terugbetalen die ze aangegaan zijn voor de overtocht ,
ze zijn gearriveerd dus voor het thuisfront is de missie al een compleet succes
nu aan het werk en geld verdienen dus
Dan gaan ze niet terug , gaan ze toch niet , ze kunnen niet terugquote:Op maandag 16 juni 2025 06:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan het woord "uitgeprocedeerd"?
De meesten gaan wel terug (anders hadden we hier vele malen meer uitgeprocedeerden dan 30.000). En uitgeprocedeerden mogen niet werken, dat is het hele idee. Als je uitgeprocedeerden wel laat werken, kun je de hele asielprocedure beter afschaffen en dat wil helemaak niemand.quote:Op maandag 16 juni 2025 06:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan gaan ze niet terug , gaan ze toch niet , ze kunnen niet terug
ik heb een compound in Afrika , ik weet hoe de hazen lopen daar
men zit diep in de schulden , ze gaan niet terug zonder dat er geld komt, flink geld en dan nog niet
Dan ben je mislukt , als je hier bent dan ben je een held van de familie
ze gaan niet terug
geen Noord Koreaanse uitslag danquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |